A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

twani

4675 inmiddels :wacko:    Dat zijn geen geintjes meer, temeer daar de markt voor jong gebruikt gruwelijk beroerd is........
Meer dan 10000 in oud Hollandsche Florijnen, ach dat moeten we maar helemaal niet meer doen, alhoewel ik zo af en toe nog wel aan dat muntstukje terugdenk. Meer eigenlijk nog aan de meer onderscheidende "eigen identiteit" die ons land destijds nog had ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 11, 2012, 21:44:41
4675 inmiddels :wacko:    Dat zijn geen geintjes meer, temeer daar de markt voor jong gebruikt gruwelijk beroerd is........
Meer dan 10000 in oud Hollandsche Florijnen, ach dat moeten we maar helemaal niet meer doen, alhoewel ik zo af en toe nog wel aan dat muntstukje terugdenk. Meer eigenlijk nog aan de meer onderscheidende "eigen identiteit" die ons land destijds nog had ;)
Och, om mijn identiteit nou te koppelen aan het gebruikte geld. Nee, ik ben niet zo nostalgisch. Die nostalgie werkt alleen maar remmend op de economie, maar nu ga ik wel erg off-topic. Daar zijn andere topics voor denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Damn, ik ben op het juiste moment ingestapt. Mooie belegging zo  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 11, 2012, 21:44:41
4675 inmiddels :wacko:    Dat zijn geen geintjes meer, temeer daar de markt voor jong gebruikt gruwelijk beroerd is........
Meer dan 10000 in oud Hollandsche Florijnen, ach dat moeten we maar helemaal niet meer doen, alhoewel ik zo af en toe nog wel aan dat muntstukje terugdenk. Meer eigenlijk nog aan de meer onderscheidende "eigen identiteit" die ons land destijds nog had ;)

De harde werkelijkheid Theo.... ;) ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli 11, 2012, 21:49:15
Damn, ik ben op het juiste moment ingestapt. Mooie belegging zo  ;).

Dat heb je goed gezien Nick ;)
Verder ben ik niet geneigd om voor een al langer op voorraad staande Superuniti (dus ingekocht voor de ''oude prijs) de actuele (lees hogere) prijs te gaan betalen  :-X   Janneman is wel goed, maar niet gek  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 11, 2012, 21:49:15
Damn, ik ben op het juiste moment ingestapt. Mooie belegging zo  ;).
Jij bent in het bezit van zowat het enige audio component dat momenteel meer waard wordt, ouwe speculant die je d`r bent :D

twani

Zeg Jan, zonder MF en nog zonder SU, waarmee speel je nu dan?

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 13, 2012, 20:46:05
Zeg Jan, zonder MF en nog zonder SU, waarmee speel je nu dan?

Niets Theo..... ;D ''Afkicken'' dus  :crazy:
De bovenplaat van mijn audiomeubel is geheel leeg nu, eerst eens even alle componenten en kabels verwijdert en er een uitgebreide polijstbehandeling met 3M perfect it op losgelaten ;)
Dit was wel nodig want het geplaats en geschuif met al die verschillende componenten heeft z,n (krasjes) tol geeist  :angel:

Nu dus een hoogglans zwart leeg gedeelte wat er zeer uitnodigend uitziet om er een mooi zwart en strak vormgegeven component op te plaatsen  ;) ;D
Ach, even zonder muziek heeft ook z,n voordelen; even het gehoor ''resetten'' en straks weer optimaal genieten.
De nieuwe eigenaar van mijn ex MF is trouwens erg happy met de performance van de M6i, altijd leuk om te horen :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Moet je lang wachten op de SU? Je gaat sowieso plaats overhouden op je rack  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2012, 21:43:15
Moet je lang wachten op de SU? Je gaat sowieso plaats overhouden op je rack  ;D

Heb nog niet absurd veel haast hoor Nick ;)  Eerst nog maar even wat overbodige spullen ''ruimen'' ;D
Daarbij zijn er gelukkig dealers die de Superuniti op voorraad hebben staan.
Mijn vriendin is erg blij met het feit dat er vele componenten van verschillend formaat en kleur zijn verdwenen en er een mooi zwart en strak vormgegeven component voor terug gaat komen.  Heb alleen nog niet verteld wat de Superuniti kost........ :hehe:

Heb nog even wat zitten google-en en er zijn inmiddels al aardig wat positieve reviews te vinden van de SU ;)
Hieronder nog eentje waar ook de naam PMC in voor komt, dus meteen mijn volle interesse  :pompom:

The latter is certainly likely, seeing that the SuperUniti will alter your budget spreadsheet by a cool £3,250. This may seem a lot for a slice of audio equipment, which of course it is, but then again, this is a Naim, a company fixated on audio quality in a way that only a British Hi-Fi house can be. That would certainly explain the 12.8Kg weight; the quality of an audio product is often hinted at by its density. But the bottom line is: is it any good?

Design
The SuperUniti is encased in a fetching charcoal chassis with battleship-like construction, with angles and buttons that are the tailor opposite of Apple, and all the cooler for it. A volume dial sits at one end with a super smooth motion and a clear green OLED display at the front.

As any self-respecting Hi-Fi snob will tell you, to get true quality music playback, only separates will do. The SuperUniti proves them wrong, though naturally it comes at a price. The SuperUniti is a one box audio player containing a UPnP network streamer, an iPod compatible USB audio connector on the front, and radio in DAB, FM, or internet flavours. It's also got no less than 10 external inputs, six of which are digital and four are analogue, so you could hook up many external devices such as a CD player. All you have to do is add speakers, though you will have to source banana plugs to attach speakers to the unit -- there's no option mounting clips for bare wire. You'll also need to supply an external aerial if you want to make use of DAB, and a broadband connection for iRadio. Set-up is straightforward, and you can feed the unit broadband via either a wired Ethernet connection or wifi.

Amplifier and features
The integrated amplifier is rated at 80W into 8ohms, which may not seem particularly high, but you fail to take into account Naim's amplifier pedigree at your peril. Alternatively, you can just use the SuperUniti as a pre-out for an external amplifier using either phono outputs or a DIN connector. Oh, and it's got an alarm clock.

As an all-in one system, it's all there, save of course for a CD player. A similar box called the Uniti features one, but many would agree that a spinning optical disc has no place in a truly 21st century system. The Uniti Serv is available for those that want to keep their CD ripping within the Naim universe.

Once set-up we were able to immediately discover a Synology NAS box on our network and from this we were able to play a wide range of formats: fixed and variable bit-rate MP3, AAC, WAVs, 24-bit FLAC at either 96KHz of 192KHz, AIFF, WMA, Ogg Vorbis and Apple Lossless -- the latter being a new addition to Naim's codec roster. One glaring omission is Apple's Airplay, though this is strongly rumoured to be coming soon via a firmware upgrade.

While the remote is perfectly acceptable, any SuperUniti owner really needs to be rocking an iPad. An excellent iOS app called nStream is available for both iPhone and iPad and this offers an excellent interface with a suitably upmarket look and operates very responsively - the only downside is that we couldn't find a way to wind within tracks once playing.

Performance
After a running-in period, we settled in for some serious listening, first connecting up to a set of bookshelf style PMC twenty.21 speakers.

We started with a high resolution 24-bit, 192Khz of Mozart's Violin Concerto no 4 in D major by Marianne Thorsen and we were immediately in the sway of the full bodied, rich sound with wonderful clarity. Every nuance of the strings is conveyed generating a full sound stage that really let the emotion of the playing come across. It's the sort of sound that will have you kicking off your shoes and settling into your favourite sofa with a glass of wine.

After a while we switched to the 2009 24-bit remasters of The Beatles catalogue -- and McCartney's bass riff on Come Together was full bodied and rhythmic. The swell of the vocal harmonies in Because was simply rapturous with plenty of air and space.

It was clear that the SuperUniti still had plenty in the tank so we switched up to a pair of larger PMC twenty.23 floorstanders, which the Naim absolutely took in its stride, continuing to deliver an exciting and spacious sound. Moving to something up to date, Daft Punk's 2009 soundtrack to Tron: Legacy demonstrated a foot tapping attack and verve.

For balance we also tried out some rather more affordable Monitor Audio Bronze BX speakers, and while there was some loss of overall detail and less shape to the bass, the sound was still top notch.

Switching to radio we found that low bit-rate stations (we're looking at you, Radio 1) were relatively muddy and you'll be tempted to seek out higher quality fare to play on this system. The 320Kbps test stream of Radio 3 was a case in point. Like a quality HDTV that excels with a well encoded Blu-ray, the SuperUniti dazzles with high-res audio files and owning one will push you towards better recorded material. We were drawn to the hi-res files classical files from labels such as 2L and Linn, while Naim actually has its own label that offers files in 320Kbps MP3, FLAC and uncompressed WAV.

The SuperUniti is more than capable of rocking out with regular MP3 though, so you'll want to ensure your downloads and rips are at the highest quality possible.

The only negative is that the whole affair is strictly stereo -- and the SuperUniti turned its nose up as playing multi-channel files, removing the chance of them being output to an external decoder. If you're happy to dedicate space to a purely stereo unit, you'll be reward with superb sound. It's pleasingly balanced: reaching up high, yet delivering pacy and tight bass and an open, airy mid-range. It makes listening for long periods a pleasure.

Conclusion
We have a lot of love then for the SuperUniti, even though we appreciate that the outlay makes it something of a pipe dream for most. Believe it or not though, here at Wired.co.uk we don't love ultra-expensive gear for the sake of it and when we see, feel and most of all hear something like the SuperUniti we have to doff our cap. It represents quality British engineering that makes a statement -- and that statement is that it cares. In this world of throw-away, convenience-focussed me-too products, that's something we have to respect and celebrate.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2012, 22:07:26
Heb nog niet absurd veel haast hoor Nick ;)  Eerst nog maar even wat overbodige spullen ''ruimen'' ;D
Daarbij zijn er gelukkig dealers die de Superuniti op voorraad hebben staan.
Mijn vriendin is erg blij met het feit dat er vele componenten van verschillend formaat en kleur zijn verdwenen en er een mooi zwart en strak vormgegeven component voor terug gaat komen.  Heb alleen nog niet verteld wat de Superuniti kost........ :hehe:


Ach in geval van discussie kun je haar nog altijd duidelijk maken wat zij zélf allemaal kost :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 14, 2012, 11:43:46
Ach in geval van discussie kun je haar nog altijd duidelijk maken wat zij zélf allemaal kost :D

:o Dan escaleert de boel nog meer.... ;) ;D
Maar alle gekheid op een stokje; ik heb niets te klagen hoor, mijn vriendin is gelukkig redelijk ruimdenkend wat betreft mijn hobby, kan heerlijk koken, is lekker slank gebleven na de geboorte van onze zoon, en zo kan ik nog wel wat pluspunten vermelden  :P
De minpunten neem ik maar voor lief, die heb ik tenslotte zelf ook (heb ik mij laten vertellen ;D)

Het mooiste van het verhaal is dat ze nu sacherijnig wordt omdat ze geen muziek kan luisteren  :angel: ;D
Sacherijnige vrouwen zijn doorgaans niet fijn, alleen vind ik de reden waarom nu helemaal niet erg  :tongue2:  Hoe zou dat toch komen......?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2012, 13:13:40
:o Dan escaleert de boel nog meer.... ;) ;D
Maar alle gekheid op een stokje; ik heb niets te klagen hoor, mijn vriendin is gelukkig redelijk ruimdenkend wat betreft mijn hobby, kan heerlijk koken, is lekker slank gebleven na de geboorte van onze zoon, en zo kan ik nog wel wat pluspunten vermelden  :P
De minpunten neem ik maar voor lief, die heb ik tenslotte zelf ook (heb ik mij laten vertellen ;D)

Het mooiste van het verhaal is dat ze nu sacherijnig wordt omdat ze geen muziek kan luisteren  :angel: ;D
Sacherijnige vrouwen zijn doorgaans niet fijn, alleen vind ik de reden waarom nu helemaal niet erg  :tongue2:  Hoe zou dat toch komen......?
Omdat jij van donker/zwart houdt Jan ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 14, 2012, 16:20:37
Omdat jij van donker/zwart houdt Jan ;)

Er loopt nu een donker getinte dame door het huis en er staat een zwarte Superuniti te spelen  :pompom:
Vanmiddag de knoop doorgehakt en naar BBG geweest.
De nieuwe Superuniti is besteld en er staat nu tijdelijk een demoversie van ze te spelen.

Topservice :clapping:  Bjorn en Garmt bedankt voor deze mogelijkheid ;)
Ik weet dat jullie meelezen: de installatie van de SU verliep zeer snel en binnen 3 minuten kon ik gaan beginnen aan een voorzichtige luistersessie met de combi SU - PMC 24,s
Zometeen naar een verjaardag (waar ik het niet te laat maak ;D) en dan heeft de Naim gelukkig al een paar uurtjes aan de stroom ''gehangen''.
De Ocos kabels doen het vooralsnog zeer goed achter de SU ;) Hoewel het een ''prille'' luistersessie betreft kan ik al zeggen dat ik ''happy'' ben.....

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2012, 20:00:46
Er loopt nu een donker getinte dame door het huis en er staat een zwarte Superuniti te spelen  :pompom:
Vanmiddag de knoop doorgehakt en naar BBG geweest.
De nieuwe Superuniti is besteld en er staat nu tijdelijk een demoversie van ze te spelen.

Topservice :clapping:  Bjorn en Garmt bedankt voor deze mogelijkheid ;)
Ik weet dat jullie meelezen: de installatie van de SU verliep zeer snel en binnen 3 minuten kon ik gaan beginnen aan een voorzichtige luistersessie met de combi SU - PMC 24,s
Zometeen naar een verjaardag (waar ik het niet te laat maak ;D) en dan heeft de Naim gelukkig al een paar uurtjes aan de stroom ''gehangen''.
De Ocos kabels doen het vooralsnog zeer goed achter de SU ;) Hoewel het een ''prille'' luistersessie betreft kan ik al zeggen dat ik ''happy'' ben.....
Oh wat gaaf Jan, ook leuk dat je dat bij BB&G hebt geregeld, ik ben jaloers ;)
Hou ons op de hoogte van je waarnemingen! benieuwd weet je wel......

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 14, 2012, 20:33:07
Oh wat gaaf Jan, ook leuk dat je dat bij BB&G hebt geregeld, ik ben jaloers ;)
Hou ons op de hoogte van je waarnemingen! benieuwd weet je wel......

Niet jaloers zijn Theo, ik heb gezegd dat jij binnenkort ook op de stoep staat voor een luistersessie met de Superuniti en Harbeth  :P ;D
Ik zal er voor zorgen dat mijn komende bevindingen hier geplaatst worden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Haha, jullie laten er geen gras over groeien! BB&G is hofleverancier van de deelnemers van dit topic. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op juli 14, 2012, 20:49:05
Haha, jullie laten er geen gras over groeien! BB&G is hofleverancier van de deelnemers van dit topic. ;)

Laat de afstand een verschoningsgrond zijn in mijn geval ;-)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2012, 20:38:22
Niet jaloers zijn Theo, ik heb gezegd dat jij binnenkort ook op de stoep staat voor een luistersessie met de Superuniti en Harbeth  :P ;D
Ik zal er voor zorgen dat mijn komende bevindingen hier geplaatst worden  ;)
Jan... Mocht jij ook een showcase starten dan lijkt de titel "Naim, Only For Man!" me heel geschikt voor jou ;)

twani

Ik haast me erbij te vermelden dat ik het ook heel gezellig vind om bij elkaar te blijven ;)

bmateijsen

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2012, 20:00:46
Er loopt nu een donker getinte dame door het huis en er staat een zwarte Superuniti te spelen  :pompom:
Vanmiddag de knoop doorgehakt en naar BBG geweest.
De nieuwe Superuniti is besteld en er staat nu tijdelijk een demoversie van ze te spelen.

Topservice :clapping:  Bjorn en Garmt bedankt voor deze mogelijkheid ;)
Ik weet dat jullie meelezen: de installatie van de SU verliep zeer snel en binnen 3 minuten kon ik gaan beginnen aan een voorzichtige luistersessie met de combi SU - PMC 24,s
Zometeen naar een verjaardag (waar ik het niet te laat maak ;D) en dan heeft de Naim gelukkig al een paar uurtjes aan de stroom ''gehangen''.
De Ocos kabels doen het vooralsnog zeer goed achter de SU ;) Hoewel het een ''prille'' luistersessie betreft kan ik al zeggen dat ik ''happy'' ben.....



Cool!! Ben benieuwd naar je bevindingen! Fijn weekend!

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 14, 2012, 23:19:41
Jan... Mocht jij ook een showcase starten dan lijkt de titel "Naim, Only For Man!" me heel geschikt voor jou ;)

Hij is goed..... ;D Jij ben altijd wel creatief met dit soort dingen moet ik zeggen :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op juli 15, 2012, 09:48:24
Cool!! Ben benieuwd naar je bevindingen! Fijn weekend!

Na gisterenavond weer redelijk vlot van een verjaardag vertrokken te zijn (de kleine moest tenslotte op tijd slapen :angel:) heb ik uitgebreid tot in de late uurtjes kunnen luisteren naar de Superuniti - PMC combi.
Met aan beide zijden afwezige buren en een vriendin die nog op de verjaardag van haar zwager aanwezig was kon er even goed kritisch geluisterd worden.
Na de SU goed warm te hebben gespeeld ben ik gaan luisteren naar wat goede opnames van verschillende genres. Mijn muzieksmaak is redelijk breed te noemen, maar als het op een stukje testwerk aankomt zijn het vaak dezelfde ''referentie'' cd,s die ik gebruik hiervoor. Met name de cd van Dynamic Experience van STS digital is een door mij veel gebruikte cd met nummers van o.a. Steve Ray Vaughn en Hans Teesink. Gisterenavond had ik ook even een momentje ''hollandstalig'' (gebeurt niet vaak ;D) en heb uit nieuwsgierigheid een aantal nummers gedraaid van Blof. Met name de cd ''Helder'' is goed van opname kwaliteit en heeft een aantal nummers die een combinatie bieden van vocalen, instrumenten, en bepaalde geluidseffecten.

Wat meteen opvalt is dat de Superuniti de muziek weergeef met veel drive, attack ,punch en betrokkenheid.
Met name de snelheid en het gemak waarmee de ''kickbass'' wordt weergegeven is indrukwekkend te noemen, de grip die de SU op de PMC,s heeft lijkt onbeperkt te zijn; er werd gisteren op volumestanden variërend van 40 tot 58 gespeeld en de combi SU-PMC gaf werkelijk geen krimp.
De stem van Pascal Jacobs klinkt lijnrecht vanuit het midden van de speakers en ''knalt'' er werkelijk uit. Opvallend is ook dat de stem van Pascal nu zo,n 30 cm hoger afgebeeld wordt t.o.v. de set die hier eerst speelde. Het ''live'' gevoel kent hierdoor een grotere dimensie en overtuiging.
Met de ogen dicht zijn de PMC,s niet meer te lokaliseren en wordt je getrakteerd op een ''wolk'' van weergave.
Het hoog is zuiver en goed open te noemen, maar volledig uitgebalanceerd en afgebakend binnen de juiste grenzen (geen scherpe randjes).
Detailweergave is ook goed te noemen, maar wordt op een uiterst plezierige manier weergegeven zonder in te boeten op muzikaliteit.
Duidelijk is dat de Superuniti een klankkarakter heeft waarbij de focus duidelijk op muzikaliteit,betrokkenheid en emotie overdracht ligt.
Het doet je bijna dwingen naar de muziek te luisteren en niet naar de klank of performance van het component wat er staat te spelen.

Als afsluiting van de uitgebreide luistersessie heb ik nog een aantal nummers van de cd van Roger Waters (Amused to Death) beluisterd om eens te kijken hoe de Superuniti kan presteren op een stukje 3D weergave.
Een tijdje geleden heb ik tijdens een Naim luistersessie bij een dealer de Naim Supernait i.c.m. de Naim dac horen spelen op Audiovector speakers en daar viel de 3D weergave van een aantal nummers mij eerlijk gezegd erg tegen, zeker gezien het feit dat het hier een redelijk geoptimaliseerde luisterruimte betrof.
Met mijn inmiddels verkochte set ervaarde ik een betere 3D weergave als bij de set die bij de Naim dealer stond te spelen, maar het was nog niet zo als dat het hoorde te zijn >:(
Het vele testen met verschillende dacs van allerlei merken in verschillende prijsklassen leverde aanzienlijke verschillen op, maar ik kreeg het niet perfect.
Op een gegeven moment heb ik mijzelf er bij neergelegd en had sterk het idee dat de rek er uit was door puur akoestische tekortkomingen in mijn kamer.
Zeer groot was mijn verbazing toen ik bij het spelen van het nummer ''Perfect Sense part 1'' de ''horrorfilm achtige'' stem duidelijk op de ''9 uur klokstand'' naast mij hoorde. Zo goed had ik het hier dus nog nooit gehoord  :o :o
Daarna meteen als proef op de som het nummer ''Too much Rope'' waar de inmiddels hier beruchte ''slee details'' perfect werden weergegeven,zowel in detailweergave (het hakken van het blok hout met vallende splinters) als 3D weergave (de van linksachter naderende slee die in een radius van 180 graden voor de luisteraar langs glijdt en daarna rechts achter verdwijnt)

Al met al dus een zeer goede impressie van de Naim Superuniti.
Tijdens het luisteren zijn er ook nog wat kabels veranderd om te kijken wat dit aan klankmatige voor-of nadelen op zou leveren.

Van Bjorn en Garmt heb ik een set Naim speakerkabels meegekregen waarmee de Naim versterkers het beste op zouden presteren en deze heb ik dan ook vergeleken met mijn Ocos kabels waar ik nog steeds zeer content mee ben.
Nadat ik uitvoerig had geluisterd met mijn trouwe simpele Ocos-jes is de Naim NAC A5 ? speakerkabel er tussen gegaan.
Wat meteen opviel is dat er aan snelheid en ritme voordeel behaald werd, maar er t.o.v. de Ocos gehoormatig ingeleverd werd op het gebied van detailweergave en natuurlijkheid van stemmen.
De Naim kabel liet wel wat meer fundament in het laag horen, maar ook meer kleuring dan de Ocos.

Omdat ik soms lekker eigenwijs ben heb ik tegen de raad van Bjorn en Garmt ook nog twee netkabels geprobeerd naast de geadviseerde originele netkabel.
Met een Belden voorzien van Iego connectors was er een wat slankere en klinischere weergave hoorbaar dan met de originele netkabel, dus geen succes.
Daarna een Lapp met wederom Iego IEC en Schuko connectoren en wat meteen hoorbaar was, was een toename in ''body'' in de mid en laagweergave zonder aan detail in te leveren. Het leek alsof de bekende Naim klank zelfs in dimensie toenam.... ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Mooi verhaal, je bent goed bezig. Ook het verschil van stroomkabels verbaasd mij niet. Kun je nagaan dat dat verschil in kwadraat nog pos of neg kan veranderen dmv een stekkerblok. Hoewel ik moet zeggen als ik jouw verhaal zo lees dat het bij jou perfect zou moeten klinken...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren