A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: YamahaRXV op juni  7, 2012, 23:59:12
Ik weet van PMC dat ze heel veel power kunnen handle-en. Men zegt bv. dat de combi PMC-Bryston een hele goede moet zijn en deze combi wordt in het buitenland veel gebruikt met demo,s. ;)
Bryston is bepaald niet kinderachtig te noemen qua stabiliteit en vermogen :o


Heb bij ACF wel eens twee mega zware mono Brystons een setje DSS monitors aan horen sturen.
Dit ging hard, snoeihard, en retestrak zonder een greintje vervorming. En dan te weten dat de (prijzige)) DSS monitors voorzien zijn van een enkele 17 cm mid-bas Scan Speak Illuminator en een Illuminator tweeter.
Met Yello Touch aan het spelen heb ik monitors nog nooit zo bizar veel laag horen geven.

Grijp je kans  ;D   zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123508.0

twani

Ik heb van een ex Bryston bezitter ook wel eens de term emotieloos gehoord...............

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  8, 2012, 20:34:16
Ik heb van een ex Bryston bezitter ook wel eens de term emotieloos gehoord...............

Niets voor mij dus...... ;) ;D
Maar het klopt wel wat je zegt hoor Theo, Bryston klinkt krachtig,transparant en kan als het hard moet gaan enorm stabiel klinken, maar inderdaad met minder emotie overdracht.
Ik schaar ze meer in de categorie ''detailbeesten''.
Het voorbeeld wat ik aanhaalde was meer gericht op het verhaal van speakers met een bepaalde capaciteit aansturen met een ''overpowerde'' versterker ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

I know Jan ;)  Monique zit met de meiden in Turkije, ik heb vandaag de Z4 opgehaald Alvast een foto zonder Mo dan..... Wat zal ze blij zijn maandag as............

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  8, 2012, 22:56:11
I know Jan ;)  Monique zit met de meiden in Turkije, ik heb vandaag de Z4 opgehaald Alvast een foto zonder Mo dan..... Wat zal ze blij zijn maandag as............

:worship:Top  Mooie bak Theo!  Eerlijk gezegd zie ik het al helemaal voor mij, een op de Zandvoortse boulevard flanerende Theo in de Z4 ;D ;D

Wel lekker rustig nu thuis zeker  ;) :P
Heerlijk van de muziek genieten zonder dat er doorheen gekwebbeld wordt...... ;D (zo gaat het hier meestal wel hoor)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni  8, 2012, 23:03:23
:worship:Top  Mooie bak Theo!  Eerlijk gezegd zie ik het al helemaal voor mij, een op de Zandvoortse boulevard flanerende Theo in de Z4 ;D ;D

Wel lekker rustig nu thuis zeker  ;) :P
Heerlijk van de muziek genieten zonder dat er doorheen gekwebbeld wordt...... ;D (zo gaat het hier meestal wel hoor)

Theo weet hoe hij de dames de mond kan snoeren ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni  8, 2012, 23:10:01
Theo weet hoe hij de dames de mond kan snoeren ;)
Waar een setje ongebruikte luidsprekerkabels al niet goed voor kan zijn. En dan nog roepen dat je geen verschillen hoort! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni  8, 2012, 23:03:23
:worship:Top  Mooie bak Theo!  Eerlijk gezegd zie ik het al helemaal voor mij, een op de Zandvoortse boulevard flanerende Theo in de Z4 ;D ;D

Wel lekker rustig nu thuis zeker  ;) :P
Heerlijk van de muziek genieten zonder dat er doorheen gekwebbeld wordt...... ;D (zo gaat het hier meestal wel hoor)
Weet dat het er een stuk beter uitziet als Monique achter het stuur zit, ikzelf hou de kap liever dicht ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  9, 2012, 13:26:30
Weet dat het er een stuk beter uitziet als Monique achter het stuur zit, ikzelf hou de kap liever dicht ;D


;D ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Ik ga e weekje naar een lekker warm en ver eiland (om hard te werken) ;). Wat zal er hier in die week gebeuren?
Jan nu definitief een DAC-keuze gemaakt?
Theo maakt een foto van Monique in de Z4 en plaatst deze hier in de corner?
Bas heeft iets aangeschaft? Nee niet bij AH >:(
Jan besluit om toch maar zijn MF te houden?
Theo pakt zijn knutselwerk met het verdeelblok weer op?
Alex G besluit om toch maar zijn nieuwe set te koop te zetten en belooft dat dit de laatste van dit jaar is?
Nederlands elftal toch door?
Meer nieuws bekend over de Metrum Hex (dat belooft wat hoor. Jan hold your horses met de Burson) ;)
Theo voorzichtig naar een Naim aan het kijken?
Jan ook?

Veel plezier hier en met de set!

Groet,

Henk


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2012, 22:39:20
Ik ga e weekje naar een lekker warm en ver eiland (om hard te werken) ;). Wat zal er hier in die week gebeuren?
Jan nu definitief een DAC-keuze gemaakt?
Theo maakt een foto van Monique in de Z4 en plaatst deze hier in de corner?
Bas heeft iets aangeschaft? Nee niet bij AH >:(
Jan besluit om toch maar zijn MF te houden?
Theo pakt zijn knutselwerk met het verdeelblok weer op?
Alex G besluit om toch maar zijn nieuwe set te koop te zetten en belooft dat dit de laatste van dit jaar is?
Nederlands elftal toch door?
Meer nieuws bekend over de Metrum Hex (dat belooft wat hoor. Jan hold your horses met de Burson) ;)
Theo voorzichtig naar een Naim aan het kijken?
Jan ook?
Nick nog altijd enthousiast over zijn set?!

Veel plezier hier en met de set!

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2012, 22:39:20
Ik ga e weekje naar een lekker warm en ver eiland (om hard te werken) ;). Wat zal er hier in die week gebeuren?
Jan nu definitief een DAC-keuze gemaakt?
Theo maakt een foto van Monique in de Z4 en plaatst deze hier in de corner?
Bas heeft iets aangeschaft? Nee niet bij AH >:(
Jan besluit om toch maar zijn MF te houden?
Theo pakt zijn knutselwerk met het verdeelblok weer op?
Alex G besluit om toch maar zijn nieuwe set te koop te zetten en belooft dat dit de laatste van dit jaar is?
Nederlands elftal toch door?
Meer nieuws bekend over de Metrum Hex (dat belooft wat hoor. Jan hold your horses met de Burson) ;)
Theo voorzichtig naar een Naim aan het kijken?
Jan ook?

Veel plezier hier en met de set!

Groet,

Henk
Henk zet iedereen nog even op scherp zo vlak vóór zijn vertrek ;D   Henk...? warm vér eiland, hard werken, mis ik iets?  Ik werk ook heel hard hoor!
Veel plezier ook en tot gauw!

twani


Jumping Jack

Naim en harbeth Theo, dat is de shit naar het schijnt  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juni  9, 2012, 22:54:14
Naim en harbeth Theo, dat is de shit naar het schijnt  ;D
Maar jij wil toch helemaal geen andere speakers Nick? :D 

Jumping Jack

#1241
Nope, naim en PMC is namelijk ook de shit!   :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2012, 22:39:20
Ik ga e weekje naar een lekker warm en ver eiland (om hard te werken) ;). Wat zal er hier in die week gebeuren?
Jan nu definitief een DAC-keuze gemaakt?
Theo maakt een foto van Monique in de Z4 en plaatst deze hier in de corner?
Bas heeft iets aangeschaft? Nee niet bij AH >:(
Jan besluit om toch maar zijn MF te houden?
Theo pakt zijn knutselwerk met het verdeelblok weer op?
Alex G besluit om toch maar zijn nieuwe set te koop te zetten en belooft dat dit de laatste van dit jaar is?
Nederlands elftal toch door?
Meer nieuws bekend over de Metrum Hex (dat belooft wat hoor. Jan hold your horses met de Burson) ;)
Theo voorzichtig naar een Naim aan het kijken?
Jan ook?

Veel plezier hier en met de set!

Groet,

Henk

Hi Henk, het klinkt alsof je bang ben om alle leuke dingen hier te missen :P ;D
Kijk je uit daar dat je niet te veel ''tegen zere benen aan schopt''  ;)

Qua dac had ik al min of meer een keuze gemaakt; de demo Burson HA-160 D gaat binnenkort terug naar de importeur als de bestelde Burson DA-160 dac uit Australië is gearriveerd. Deze klinkt nog beter dan het exemplaar dat ik hier heb staan door een betere voeding.
Nieuwe Metrum toverHex of niet, de Burson is dé dac shit hier in huis en mijn keus staat vast.
Hoop voor de Metrum liefhebbers dat de ''consumentenversie'' van de nieuwe Hex qua opbouw exact hetzelfde wordt als de eerste ''review versies'' die uit gaan komen...... ;) :o

Terwijl Theo zijn stekkerblok project nog moet afronden heb ik afgelopen week een paar lange avonden gemaakt om een zeer mooi (en goedklinkend) stekkerblok te vervaardigen uit aluminium. Ideaal als je op je werk aluminium te kust en te keur heb en de gehele werkplaats van de technische dienst mag gebruiken  :clapping:

Qua versterker wil ik het bij Musical Fidelity houden (heb ik Theo tenslotte beloofd.... ;D) maar of het de M6i blijf durf ik niet te zeggen. Misschien wordt het wel één van de ''vintage'' toppers van MF zoals hier onder afgebeeld ;)



Er zijn mensen die hem niet mooi vinden, maar ik vind het persoonlijk één van de mooiste creaties van Anthony ;) Daarbij past de Burson dac er qua uiterlijk perfect naast..... :P

Henk, veel succes toegewenst daar en natuurlijk weer heelhuids terug zodat we na je project daar, bij jou de dac en kabel ''shoot out'' kunnen doen ;)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2012, 22:39:20
Ik ga e weekje naar een lekker warm en ver eiland (om hard te werken) ;). Wat zal er hier in die week gebeuren?
Jan nu definitief een DAC-keuze gemaakt?
Theo maakt een foto van Monique in de Z4 en plaatst deze hier in de corner?
Bas heeft iets aangeschaft? Nee niet bij AH >:(
Jan besluit om toch maar zijn MF te houden?
Theo pakt zijn knutselwerk met het verdeelblok weer op?
Alex G besluit om toch maar zijn nieuwe set te koop te zetten en belooft dat dit de laatste van dit jaar is?
Nederlands elftal toch door?
Meer nieuws bekend over de Metrum Hex (dat belooft wat hoor. Jan hold your horses met de Burson) ;)
Theo voorzichtig naar een Naim aan het kijken?
Jan ook?

Veel plezier hier en met de set!

Groet,

Henk
Lol, nee. Ik wacht eerst de Harbeth Monitor 30.1 af. Dan valt pas het besluit en ga ik e wat kopen. Het is natuurlijk ook geen pakje boter bij de AH dat ik aanschaf om in jouw metafoor te blijven.;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Jumping Jack op juni  9, 2012, 23:02:21
Nope, naim en PMC is namelijk ook de shit!   :D
Dat is niet eerlijk Nick :D, je weet dat jouw PMCees tot mijn favorieten behoren  ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 10, 2012, 01:12:56
Hi Henk, het klinkt alsof je bang ben om alle leuke dingen hier te missen :P ;D
Kijk je uit daar dat je niet te veel ''tegen zere benen aan schopt''  ;)

Qua dac had ik al min of meer een keuze gemaakt; de demo Burson HA-160 D gaat binnenkort terug naar de importeur als de bestelde Burson DA-160 dac uit Australië is gearriveerd. Deze klinkt nog beter dan het exemplaar dat ik hier heb staan door een betere voeding.
Nieuwe Metrum toverHex of niet, de Burson is dé dac shit hier in huis en mijn keus staat vast.
Hoop voor de Metrum liefhebbers dat de ''consumentenversie'' van de nieuwe Hex qua opbouw exact hetzelfde wordt als de eerste ''review versies'' die uit gaan komen...... ;) :o

Terwijl Theo zijn stekkerblok project nog moet afronden heb ik afgelopen week een paar lange avonden gemaakt om een zeer mooi (en goedklinkend) stekkerblok te vervaardigen uit aluminium. Ideaal als je op je werk aluminium te kust en te keur heb en de gehele werkplaats van de technische dienst mag gebruiken  :clapping:

Qua versterker wil ik het bij Musical Fidelity houden (heb ik Theo tenslotte beloofd.... ;D) maar of het de M6i blijf durf ik niet te zeggen. Misschien wordt het wel één van de ''vintage'' toppers van MF zoals hier onder afgebeeld ;)



Er zijn mensen die hem niet mooi vinden, maar ik vind het persoonlijk één van de mooiste creaties van Anthony ;) Daarbij past de Burson dac er qua uiterlijk perfect naast..... :P

Henk, veel succes toegewenst daar en natuurlijk weer heelhuids terug zodat we na je project daar, bij jou de dac en kabel ''shoot out'' kunnen doen ;)
Mf zoals MF bedoeld is :clapping: :clapping: Éen van de allermooiste versterkers ooit gebouwd. Wat was er ook alweer met de buisjes die erin zitten Jan? En het verschil tussen Nú en Tri Vista? Of hebben deze geen buisjes. Ik heb namelijk ooit eens opgevangen dat er MF series zijn (weet niet meer welke) waar de buisjes niet meer van zijn te krijgen.... Erik S zou het ons moeten kunnen vertellen..

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 10, 2012, 10:05:46
Mf zoals MF bedoeld is :clapping: :clapping: Éen van de allermooiste versterkers ooit gebouwd. Wat was er ook alweer met de buisjes die erin zitten Jan? En het verschil tussen Nú en Tri Vista? Of hebben deze geen buisjes. Ik heb namelijk ooit eens opgevangen dat er MF series zijn (weet niet meer welke) waar de buisjes niet meer van zijn te krijgen.... Erik S zou het ons moeten kunnen vertellen..

Zowel de Nuvista M3 als de Trivista 300 hebben buisjes, alleen van een ander type ?
De Nuvista M3 klinkt meer als een echte buizenversterker (minder analytisch en minder strak in het laag) en de Trivista 300 is meer solid state klinkend met een meer analytisch en strakkere weergave.
De buisjes voor de Trivista 300 zijn in ieder geval (op ebay staat het er vol mee ;)) nog voldoende te krijgen. Musical Fidelity claimt 100.000 speeluren met de standaard buisjes :crazy:


WHAT IS A TRIVISTOR TUBE?

In Yiddish, it's called a 'bobbe meisse', an old wives' tale. Clearly, Antony Michaelson was so excited by the prospect of finding another rare valve that he swallowed his supplier's sales pitch hook, line and sinker. At worst, someone was responsible for coining a terrific name, one which follows perfectly the very real 'nuvistor', which was turned into the canny 'Nu-Vista' for marketing purposes. What better to follow 'Nu-Vista' than 'Tri-Vista'?

Alas, there's no such thing as a trivistor. Instead, this tube is a very real, if obscure model called the 5703WB - hardly a name which rolls off the tongue. But the 'tri' is apt, for the valve IS a triode. According to Raytheon's technical data sheet, dated 1, April, 1957 (and, no, it's not an April Fool's gag), 'The CK5703WB is a heater-cathode type medium-mu triode of subminiature construction capable of operating as an oscillator, Class C amplifier or frequency multiplier in the UHF region.' The boxes housing the Musical Fidelity stock are marked 'JAN', which my sources tell me is shorthand for 'Joint Army Navy'. And even if that's a bobbe meisse, too, there's no mistaking what was on the original shipping labels: New Cumberland Army Depot. [See photo.]

This valve was, apparently, designed for military use only, its main strength being extreme ruggedness, with special immunity to mechanical shock, vibration or high temperatures. Whatever you may or may not hear about the 5703, it should last a long time, maybe even longer than a nuvistor. One thing's for certain: since it comes in a glass envelope, it even looks more like a valve than does a nuvistor.

Musical Fidelity acquired its stocks in late 2000, eventually using them as the heart of the 20th anniversary Tri-Vista series. There are enough 5703s to produce 500 integrated amplifiers, 800 SACD players, 300 preamplifiers and 300 power amplifiers. As with the nuvistors, the company has enough 5703s to supply a spare set for every unit made.

By the way, the batch that Musical Fidelity purchased was, according to the packaging, manufactured in 1982, the year that Musical Fidelity was founded. As Michaelson, ever a marketing wizard notes 'Perhaps fate had already lined them up for us back then?'
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

100000 uren, laten we eerst maar eens zien of ik dat zelf nog haal :o

Alex Groningen

Citaat van: Onder013 op juni  9, 2012, 22:39:20
Ik ga e weekje naar een lekker warm en ver eiland (om hard te werken) ;). Wat zal er hier in die week gebeuren?
Jan nu definitief een DAC-keuze gemaakt?
Theo maakt een foto van Monique in de Z4 en plaatst deze hier in de corner?
Bas heeft iets aangeschaft? Nee niet bij AH >:(
Jan besluit om toch maar zijn MF te houden?
Theo pakt zijn knutselwerk met het verdeelblok weer op?
Alex G besluit om toch maar zijn nieuwe set te koop te zetten en belooft dat dit de laatste van dit jaar is?
Nederlands elftal toch door?
Meer nieuws bekend over de Metrum Hex (dat belooft wat hoor. Jan hold your horses met de Burson) ;)
Theo voorzichtig naar een Naim aan het kijken?
Jan ook?

Veel plezier hier en met de set!

Groet,

Henk

Ik ben wel zo netjes om even te wachten met nieuws totdat je terug bent. ;D

Alex Groningen

Citaat van: twani op juni  8, 2012, 22:56:11
I know Jan ;)  Monique zit met de meiden in Turkije, ik heb vandaag de Z4 opgehaald Alvast een foto zonder Mo dan..... Wat zal ze blij zijn maandag as............

Wat een pracht van een wagen. Vandaag met het mooie weer toch wel even met open kap zitten touren over de boulevard?