A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

en Jan heeft verstand van lassen.............waar heb ik eigenlijk verstand van ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  4, 2012, 22:10:03
Mark Levinson eindversterker :wub:
allleen al voor het uiterlijk en afwerking zou je het doen.

Op verzoek van Henk ;) (deze is trouwens te koop.......€ 2350 is zijn prijs ;))
Power zat denk ik :worship:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  4, 2012, 23:27:45
Wow. Prachtig. Zie je het al staan jan?

Wel mooi, maar mij te groot.......het lijkt wel een diepvrieskist  ;D ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik heb nog een tijdje een Vincent SV 238 Intergrated gehad, ook zo`n "superdude"" van een versterker (van beduidend minder allooi overigens, zo is mij bekend). Die deed overigens precies het tegenovergestelde van vriezen ;D, de kachel kon echt een streepie omlaag als de 2x60 watt klasse A als broodrooster stonden te fungeren. Het grootste probleem vond ik echter de ongemakkelijk grote afmetingen van het ding, echt iets voor een super grote huiskamer waarin je `m vrij kunt opstellen.
Monique was niet minder dan "zeer enthousiast" toen het ding uit de huiskamer verdween hetgeen mij doet veronderstellen dat de WAF "below zero" was ;D
Nee Jan, ik kan me eigenlijk in alles wat je doet best verplaatsen, begrijp het ook goed, de M6i deed ik echter niet weg ;)

Gr
Theo

Deleted Member 2

Er is uitverkoop bij een audiobedrijf waar Jan de weg wel weet.....  ;)

twani


Bas Akkerman

Als we het over ACF hebben... Ik vind het wel lullig voor ze.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Als jij nou je set daar op tijd zou hebben besteld..................... ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  5, 2012, 20:41:35
Nee Jan, ik kan me eigenlijk in alles wat je doet best verplaatsen, begrijp het ook goed, de M6i deed ik echter niet weg ;)

Gr
Theo

;D Ook evt. niet voor een mooie Musical Fidelity KW 500 integrated Theo ?  ;)
Kan er niets aan doen, maar ik blijf stiekem gevoelens houden bij deze machtige machine die overigens verfijnder moet klinken dan z,n grote broers :tongue2:
Hij zou het qua uiterlijk wel goed doen naast de Burson dac die echt niet meer weg gaat ;D

p.s. Ik zag dat er een opmerkelijke reply was geplaatst in een ander topic waar ik gepost had  ;)  (iets met een Burson dac......)
Wist dat dit zou gaan gebeuren en kan het nog eens waarderen ook :worship:
(mompelt iets van: ''boontje komt om z,n loontje'' en ''een deuk in het imago'')
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juni  5, 2012, 22:07:56
Als we het over ACF hebben... Ik vind het wel lullig voor ze.

Hier nog één, en dat meen ik oprecht.
Ondanks uitéénlopende meningen hier over geeft het wel aan hoe de stand van zaken is op het moment in deze handel ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni  5, 2012, 23:09:23
Als jij nou je set daar op tijd zou hebben besteld..................... ;D
Lol, was het maar zo simpel. Heb Arco een paar keer aan de lijn gehad en dat voelde altijd prettig. Gevoelsmatig vind ik het dan ook erg jammer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni  6, 2012, 00:43:01
Wat zeg je er van Theo  ;) ;D

Is it worth it......?



Hij (het) is de zonde waard. Zeker met die tafel er onder ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni  6, 2012, 00:32:03
;D Ook evt. niet voor een mooie Musical Fidelity KW 500 integrated Theo ?  ;)
Kan er niets aan doen, maar ik blijf stiekem gevoelens houden bij deze machtige machine die overigens verfijnder moet klinken dan z,n grote broers :tongue2:
Hij zou het qua uiterlijk wel goed doen naast de Burson dac die echt niet meer weg gaat ;D

p.s. Ik zag dat er een opmerkelijke reply was geplaatst in een ander topic waar ik gepost had  ;)  (iets met een Burson dac......)
Wist dat dit zou gaan gebeuren en kan het nog eens waarderen ook :worship:
(mompelt iets van: ''boontje komt om z,n loontje'' en ''een deuk in het imago'')
BMW, MF...als het veel KW`s heeft is het goed bij je he Jan ;D Zonder dollen, een KW 500 is een heerlijke upgrade!
Was alleen bang dat je weer bij de MF versterker weg zou gaan, dat zou je volgens mij slecht bekomen omdat de MF sound iets specifieks heeft waar wij van houden.......

vanzomereng

Citaat van: twani op juni  6, 2012, 09:13:59
BMW, MF...als het veel KW`s heeft is het goed bij je he Jan ;D Zonder dollen, een KW 500 is een heerlijke upgrade!
Was alleen bang dat je weer bij de MF versterker weg zou gaan, dat zou je volgens mij slecht bekomen omdat de MF sound iets specifieks heeft waar wij van houden.......

Ben benieuwd, verklaar je nader.....
1. Wat is zo specifiek aan de MF-sound ?
2. Is dit generiek voor alle typen MF of zitten hier nog grote verschillen in
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Ik kan alleen over een A3.5 en een M6i oordelen, beiden bevallen mij zeer goed en hebben voor mij de juiste balans.
Summerfear...als ik eerlijk moet zijn is mijn opmerking over de specifieke MF klank grootendeels gebaseerd op een uitspraak die Garmt bij het ophalen van m`n Harbeth`s deed, waarbij hij riep dat hij in een rijtje van 10 versterkers het MF exemplaar er als enige altijd gemakkelijk ""uitviste". Een versterker met een onderscheidend sausje kennelijk die hem direct van andere versterkers doet opvallen, waarbij gezegd dat een ander dat helemaal niet mooi hoeft te vinden. Mij smaakt het sausje echter prima, vandaar...

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  6, 2012, 09:13:59
BMW, MF...als het veel KW`s heeft is het goed bij je he Jan ;D Zonder dollen, een KW 500 is een heerlijke upgrade!
Was alleen bang dat je weer bij de MF versterker weg zou gaan, dat zou je volgens mij slecht bekomen omdat de MF sound iets specifieks heeft waar wij van houden.......

Nee hoor Theo, ik heb wat met het merk Musical Fidelity en zijn sound en de persoon achter Musical Fidelity: Anthony Michaelson.
De beste man is af en toe een beetje dwars en doet lekker zijn eigen ding (daar hou ik wel van ;)) en heeft al heel wat mooie opzienbarende creaties achter zijn naam staan :tongue2:
De Nuvista,Trivasta en de KW serie zijn daar enkele mooie voorbeelden van :worship:
Verder ben ik nog content met de M6i, alhoewel de afgebeelde KW 500 wel interessant is te noemen.
De afgebeelde KW 500 is van de eerste eigenaar en in ''mint condition'' ;) Ik hou idd. wel van een beetje power ja ;D
Als je binnenkort een vier maanden oude M6i in het zwart te koop ziet staan weet je de reden er achter ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni  6, 2012, 22:30:08
Nee hoor Theo, ik heb wat met het merk Musical Fidelity en zijn sound en de persoon achter Musical Fidelity: Anthony Michaelson.
De beste man is af en toe een beetje dwars en doet lekker zijn eigen ding (daar hou ik wel van ;)) en heeft al heel wat mooie opzienbarende creaties achter zijn naam staan :tongue2:
De Nuvista,Trivasta en de KW serie zijn daar enkele mooie voorbeelden van :worship:
Verder ben ik nog content met de M6i, alhoewel de afgebeelde KW 500 wel interessant is te noemen.
De afgebeelde KW 500 is van de eerste eigenaar en in ''mint condition'' ;) Ik hou idd. wel van een beetje power ja ;D
Als je binnenkort een vier maanden oude M6i in het zwart te koop ziet staan weet je de reden er achter ;D
Ik snap je helemaal Jan, wel maak ik me enigzins zorgen over de "omvang" van de upgrade op klanktechnisch gebied. Maw. hoeveel ga je er op vooruit gezien de kwaliteiten die de M6i reeds bezit. Misschien zit ik er wel naast.......

frank2

Gewoon ze naast elkaar zetteb eventueel bij een dealer dan hoor je gauw genoeg of het verschil de prijs waard is. Ik gok dat er een bepaalde rust vanuit gaat. De KW (ken hem zelf total niet) is nogal een zware jongen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Ik denk dat er ook meer controle zal komen. Maar pas op, dat kan ook doorslaan naar minder muzikaal waardoor het saaier over kan komen. Dat is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juni  7, 2012, 18:20:01
Ik denk dat er ook meer controle zal komen. Maar pas op, dat kan ook doorslaan naar minder muzikaal waardoor het saaier over kan komen. Dat is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval.
En wéér Bas kun jij heel goed omschrijven wat ik bedoel, inderdaad is de vraag of beter in dit geval wel beter is, want zowel Jan z`n PMCees als mijn Harbeth`s worden feitelijk al zwaar óverpowered door de M6i die niet bepaald bekend staat om z`n fragiele constitutie ;)
Maar, en dat zei Frank2 heel terecht, voegt het bij een direct vergelijk toch duidelijk iets toe, zou er alleen niet al m`n geld op inzetten...

Jumping Jack

Ik denk ook dat je tegen de grenzen van de pmc's gaat aanlopen, doe ik nu eigenlijk ook als je rekening houdt met de vaak voorgehouden budget-verdeling speakers / versterking (niet zaligmakend, maar toch iets om rekening mee te houden)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Je loopt nooit tegen de grenzen van een speaker aan. En ja het kan absurd zijn, maar ik heb ooit een stereo versterker van Classe van een paar duizend euro ooit achter een Usher 520 gehad, de kleinste speakers van Usher 500 euro per paar/ Ik kan je vertellen heb die speakers nog nooit zo mooi horen klinken,
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Hier moet ik Frank gelijk in geven ;)
Een versterker met een hoop vermogen en een goede stabiele zware voeding (nog belangrijker ;)) zal ten alle tijde zoveel controle hebben met aansturen van de speakers dat dit alleen maar positief zal uitpakken. (de hoeveelheid controle zal misschien wel iets saaier kunnen klinken ja)
Niets meer funest als een set redelijke speakers die met te weinig vermogen worden aangestuurd.
Ik weet van PMC dat ze heel veel power kunnen handle-en. Men zegt bv. dat de combi PMC-Bryston een hele goede moet zijn en deze combi wordt in het buitenland veel gebruikt met demo,s. ;)
Bryston is bepaald niet kinderachtig te noemen qua stabiliteit en vermogen :o

Heb bij ACF wel eens twee mega zware mono Brystons een setje DSS monitors aan horen sturen.
Dit ging hard, snoeihard, en retestrak zonder een greintje vervorming. En dan te weten dat de (prijzige)) DSS monitors voorzien zijn van een enkele 17 cm mid-bas Scan Speak Illuminator en een Illuminator tweeter.
Met Yello Touch aan het spelen heb ik monitors nog nooit zo bizar veel laag horen geven.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8