A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 31, 2012, 22:05:36
En raadt eens wie er een ban van 9 maanden heeft :D  Mijn tip was dus als "parels voor de Zwijnen"
Wat heeft die man toch, ik kon z`n (zeker wel aanwezige) kennis van zaken altijd wel waarderen maar die manier van communiceren hé :closedeyes:

Tot over 9!!!!! maanden maar weer S@M
Tegen de tijd dat we Nick hebben gefeliciteerd met zijn jongste spruit, kunnen we misschien weer van S@m genieten ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Sjonge, 9 maanden. Ben een rare gozer, maar dat vind ik dan weer lullig. Jammer dat dat zo gaat en je er niet samen uitkomt. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ja, er wordt soms best wel hard gemodereerd. Maar als regelmatig gebruiker weet je dat ook en pas je je daar wat aan aan. Als dat niet lukt is dat jammer en dom...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2012, 22:40:00
Sjonge, 9 maanden. Ben een rare gozer, maar dat vind ik dan weer lullig. Jammer dat dat zo gaat en je er niet samen uitkomt. :(
Voor mij hoeft het ook niet, feit is wel dat S@M er een nogal voorspelbare en éénzijdige manier van posten op na houdt waarin verder ook geen enkele evolutie  is te ontdekken. Het is zoals het is en zo blijft het, ondanks de voor hem inmiddels bekende gevolgen.......

Bas Akkerman

Het is ook eigen schuld, dikke bult, maar jammer blijf ik zoiets vinden.

Pfff, ik blijf denken aan de twee sets waaruit ik moet kiezen. Moet het maar even loslaten. Zo naar krachttrainen, ff koppie leegmaken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juni  1, 2012, 12:00:46
Het is ook eigen schuld, dikke bult, maar jammer blijf ik zoiets vinden.

Pfff, ik blijf denken aan de twee sets waaruit ik moet kiezen. Moet het maar even loslaten. Zo naar krachttrainen, ff koppie leegmaken.
Ik vanavond, hoef alleen niet meer over een set na te denken :pompom:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Zojuist het july nummer van Stereo binnengekregen met daarin een voor Jan interessante DAC test met Wadia 121, MF M1 DAC en de Burmester 113.

Conclusie:

MF 1 DAC              500 euro   80% klangpunkten
Wadia 121           1550 euro   86% klangpunkten
Burmester 113      2500 euro   88% klangpunkten

twani

Oh ja, voor diegenen die de test willen lezen wil ik natuurlijk m`n gebruikelijke scan en mail truuk ;D wel doen...........

Jumping Jack

Jongens (boys will be boys, weet je wel): de SuperUniti is er! Foto's staan in mijn topic  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  1, 2012, 22:26:23
Oh ja, voor diegenen die de test willen lezen wil ik natuurlijk m`n gebruikelijke scan en mail truuk ;D wel doen...........

@Theo,  Zoals altijd zeg ik geen nee..... ;)
I am still  ''in the race'', you know  ;D

Zometeen even naar Zoetermeer om de Burson op te gaan halen ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni  1, 2012, 22:23:51
Zojuist het july nummer van Stereo binnengekregen met daarin een voor Jan interessante DAC test met Wadia 121, MF M1 DAC en de Burmester 113.

Conclusie:

MF 1 DAC              500 euro   80% klangpunkten
Wadia 121           1550 euro   86% klangpunkten
Burmester 113      2500 euro   88% klangpunkten

Ik houd me aanbevolen Theo.

Dank en groet

Henk

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  1, 2012, 22:23:51
Zojuist het july nummer van Stereo binnengekregen met daarin een voor Jan interessante DAC test met Wadia 121, MF M1 DAC en de Burmester 113.

Conclusie:

MF 1 DAC              500 euro   80% klangpunkten
Wadia 121           1550 euro   86% klangpunkten
Burmester 113      2500 euro   88% klangpunkten

Altijd interessant om te lezen natuurlijk, maar ik denk dat ik wel met grote zekerheid kan zeggen dat mijn zoektocht naar ''mijn'' ultieme dac na vandaag stopgezet wordt ;)

Na een ''geheimtip'' te hebben gekregen van Ronald van Concept Audio en Design (o.a. importeur van de mooie en goedklinkende Canor buizenversterkers) had ik gisteren besloten om Sonority Audio (inporteur van o.a. Adam Audio en Burson dacs) eens te bellen voor wat info over deze dac.

http://www.6moons.com/audioreviews/burson5/1.html

Na een zeer prettig en vrijblijvend gesprek te hebben gehad over de Burson dac (altijd fijn die importeurs met een grote mate van ''laagdrempeligheid'' ;)) heb ik afgesproken dat ik vanmorgen een demo Burson HA-160 D op kon halen.

Bij het ophalen en overhandigen van de doos met daarin de Burson viel het mij meteen al op hoe zwaar deze dac is (zo,n 7 kg :o)
Eenmaal thuisgekomen heb ik de doos geopend en bij het aanschouwen van deze zeer mooi en goed afgewerkte dac kon ik wel begrijpen waar dat relatief zware gewicht vandaan moest komen.
De gehele kast en voorfront zijn geheel gevormd uit 6 mm. dik aluminium plaatwerk.
Intern gezien is deze Burson ook een juweeltje en zit compleet volgebouwd op een manier zoals je dat niet vaak ziet in een dac.
Zonder aangesloten te zijn maakte de Burson al meteen een diepe indruk op mij hierdoor :wub:

Toen was het moment van aansluiten gekomen en vol nieuwsgierigheid zette ik als eerste het nummer ''Listen'' (hoe toepasselijk) op van de cd van Glennis Grace (de absolute favoriete cd van mijn vriendin).
''Out en cold'' of the box spelende kwam mijn vriendin met kippevel op haar armen vanuit de keuken om naast mij plaats te nemen op de ''sweetspot''.
De eerste woorden van haar waren: wow, wat klinkt dit mooi, ik word er helemaal emotioneel van.....

De eerste indruk was er dus al meteen, de Burson liet meteen al (ondanks nog niet warm te zijn gespeeld) een grote mate van emotie,drama en betrokkenheid horen die ik absoluut nog niet eerder heb gehoord in mijn set.
Het tweede positieve wat de Burson liet horen was de enorm grote soundstage die ver voor, en buiten de luidsprekers trad.
Mijn vriendin met haar goede gehoor viel dit staande in de keuken ook meteen op (de reden dat ze meteen op de bank ging zitten om er nog beter voor te gaan zitten)
Nu een paar uren later, op het moment van het tikken van deze post heb ik eigenlijk exact hetzelfde; ik ben nu al 5 keer opgestaan vanachter de laptop om maar weer plaats te nemen op de bank om toch weer te gaan luisteren wat absoluut een compliment is aan het adres van de Burson dac en niet te vergeten de PMC,s die meteen het karakter van de Burson weergeven.

Ben ik nu klaar met het opnoemen van de sterke kanten van deze dac die mij in korte tijd zo weet te imponeren ?
Nee, ik heb het nog niet gehad over een stukje autoriteit met punch en ritme, live gevoel door een zeer mooi mid/midlaag en de snaarstrakke bassen die als keiharde stoten uit de PMC,s rollen.
Door de grote aanwezige autoriteit en ruimtelijkheid van de Burson heb ik het gevoel dat er hier nu een versterker staat te spelen die beschikt over twee keer zoveel vermogen.
De Burson als voorversterker/dac combi op de M6i als eindversterker leverde mij nog meer euforie gevoel op door een nog wat grotere aanwezigheid van het ''live gevoel'' en punch en attack te weergeven.
In zo,n situatie is het dan alleen jammer dat de Burson met z,n zeer aparte volumeregeling geen afstandsbediening heeft.

Aangezien de demo nog weinig speeluren heeft, beloofd het nog fraaier te gaan worden.

Ondanks de goede reviews (zie ook de review van de 6 Moons met vergelijking van de Burson vs. Weiss dac en Antelope Zodiac+) heb ik het idee dat deze Australische dac nog niet echt ontdekt is in ons land of misschien wel onderschat wordt.
Het maakt mij allemaal niets uit; deze aussie geeft mij precies waar ik naar zocht en zijn verkrijgbaarheid in alleen gepolijst alu kleur zijn ondergeschikt aan zijn performance.
Ik durf de uitspraak wel aan dat deze dac ver boven zijn prijsklasse speelt. De Northstar USB DAC 32 en de Essensio worden in ieder geval (naar mijn menig) ruim verslagen  ;)







Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Je verslag klinkt of je het hebt gevonden Jan........

Veel luisterplezier gewenst :thumbs-up:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  2, 2012, 21:48:21
Je verslag klinkt of je het hebt gevonden Jan........

Veel luisterplezier gewenst :thumbs-up:

Zo voelde het vanmiddag vanaf de eerste luistersessie tot op heden ook aan Henk ;)
De sound van de Burson is compleet anders dan hetgeen ik tot nu toe heb gehoord hier met de laatste dacs.
Gisteren nog even een uurtje de Music Hall dac met ander buisje beluisterd, maar wat klonk dat slecht zeg, het leek wel of er een deken over mijn speakers heen hing. Een duffe, totaal niet open klank met een wollige bas  :-X

De Burson betrek je vanaf het begin in de muziek en legt naar mijn idee de focus meer op het verkrijgen van een soort ''live'' gevoel en daardoor emotie overdracht.
Detailweergave en vooral ruimtelijkheid zijn erg goed en meer holografisch dan ik met de beide Northstars kon horen. Bij live concerten lijken de stemmen, het gegil, en het applaus van het publiek om je heen hoorbaar te zijn.
Waar met de Northstar dacs de speakers nog enigzins te lokaliseren waren, daar verdwijnen ze bij de weergave van de Burson compleet in de bubble van geluid.
Nummers met wat meer emotie krijgen meer hoorbare toename hierin en het is heel verleidelijk om met de ogen dicht te gaan luisteren en weg te dromen in de muziek.
Wat ik ook zeer waardeer is dat door de grote en wijde soundstage het stereobeeld veel breder is geworden. Stemmen bevinden zich mooi afgebakend tussen beide speakers en de klanken van instrumenten zijn ook erg goed hoorbaar en zijn meer samenhangend in het geheel.
De Burson is door zijn sterke tonale presentatie meer het hart van de set geworden en zorgt hierdoor voor ontzettend veel ''druk'' opbouw.
Vanmiddag werd er hier op volumes gespeeld die niet misselijk te noemen waren en het bleef ''retestrak'' klinken.

Hetgeen in de review van 6 Moons wordt omschreven over de Burson komt aardig overeen met mijn ervaringen tot nu toe.
Ik vraag mij persoonlijk af hoe lang het gaat duren voordat meer mensen deze dac gaan ''ontdekken'' ;)

I am in love  :wub: :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Is je zoektocht nu ten einde gekomen, of.......is dit de "kippenvel dac"? 8)


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2012, 00:27:18
Is je zoektocht nu ten einde gekomen, of.......is dit de "kippenvel dac"? 8)

Henk, ik ben zeer content met de sound van de Burson en als ik naar de inhoud van de div (positieve) reviews kijk, dan sluiten er heel veel bevindingen aan op die van mij. (voor mij dus een stukje bevestiging/onderbouwing van wat ik hoor bij het luisteren naar de Burson)
Vanmorgen vertelde de importeur mij nog dat ze enige tijd geleden een NAD M51 in huis hadden gehaald om deze te vergelijken met de Burson.
Qua detail en plaatsing was de M51 ook erg goed, alleen speelde deze erg ''gepolijst'' en uitgewogen, maar was alles behalve een dac die je (net als de Burson) betrek in de muziek en in staat is om emotie over te brengen, aldus de woorden van deze persoon ;)

Één van de dingen die mij zo bevallen aan de Burson dac zijn te vinden in het onderstaande stukje tekst uit een review.

The awesome PRaT is mostly a function of the bass performance of the Burson. The bass is so good that it even translates to better thumps on piano listening. Every strike of the hammer is well felt, and the relatively fast transients gives a clear definition on each piano note. However, the decay is a bit on the short side, hence I often send the signal out through the preamp out to the Zana Deux tube amp, which gives a much more natural decay for instruments. For electronic bass and electronic music in general, however, the Burson's fast transients and decay has a far better agility for resolving fast bass passages than the Zana.

Om eerlijk te zijn, ja deze dac is in staat om mij kippevel te geven met zijn sound, is qua afwerking en gebruikte materialen gewoon zeer goed en presteert i.m.o. echt (ver) boven zijn prijsklasse.
Het wordt dus één van de twee Burson dacs ;) Dit zeg ik omdat ik heb gelezen dat er klankmatig toch wat verschil zou zitten tussen de DA-160 (alleen dac) en de uitgebreide HA-160 D (hoofdtelefoonversterker/voorversterker/dac) die ik hier heb staan.
De DA-160 wil ik hier nog even vergelijken met de HA-160 D die hier nu staat, maar helaas is het demo exemplaar van de imp. uitgeleend.
Daarbij hoorde ik vanmorgen dat de DA-160 dac op dit moment uitverkocht is bij de imp.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Gave review! Mooi vergelijk met de NAD M51 die ik ook wat droog vond. De Burson lijkt wat meer jeu te hebben. Kun je iets zeggen over de "inner notes", dus de details binnen een instrument?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  3, 2012, 08:09:07
Gave review! Mooi vergelijk met de NAD M51 die ik ook wat droog vond. De Burson lijkt wat meer jeu te hebben. Kun je iets zeggen over de "inner notes", dus de details binnen een instrument?

Goeie vraag Bas. ;D

Hebben jullie overigens gezien dat Cees Ruijtenberg antwoord heeft gegeven op een aantal vragen? De zijn gesteld naar aanleiding van het metrum avontuur bij Jan en mijn ervaring met kabeltjes en voeding. Zie het metrum topic. Ben benieuwd wat jullie van zijn antwoord vinden. ;)

twani

wij dompelen ons onder in het Burson Dac verhaal, klinkt geweldig wat je erover schrijft Jan, hetgeen jij beschrijft is wat wij allen zoeken, niet een gepolishte maar een lekker emotioneel klinkende DAC, opzwepend, tranentrekkend, tierend, krijsend maar mét manieren, dat is wat we (allen denk ik) zoeken. En Jan, wat kun je dat weer heerlijk beschrijven man, een ieders interesse is weer gewekt, dat gaat ons weer kosten :devil:

twani

Oh ja Jan, ik vergeet het bijna nog....Vrouwlief heeft haar zin :wacko: De Z4 komt woensdag as. in het "ouwelullen" :P Titansilber met zwart leder...............