A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

twani

Jan vergeet je niet de Teac DAC te gaan beluisteren? deze werdt stukken hoger gewaardeerd dan de NorthStar en de Audiolab DAC, in ieder geval het proberen waard toch?

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 11:09:13
Zeg Bas, ik merk aan jouw omschrijvingen dat je heel goed de pijnpunten in een klankbeeld weet aan te geven vóórdat je een component reeds hebt aangeschaft en je er dus op de lange duur door schade en schande achter moet komen.
Met de laatste zin van bovenstaand tekstje beschrijf je precies dát effect waarvoor ik mijn set nou zo graag wil behoeden. Inderdaad heb ik liever muziek dan details (die er wel moeten zijn natuurlijk)
Je omschreef de Symphonic Line versterker (in een ander topic en na pas een kwartier luisteren) ook al zo katachtig snel en foutloos, knap hoor.

Gr
Theo.
Nou Theo, ik denk dat we ook wel op één lijn zitten. Des te nieuwsgieriger word ik naar je set! Haha.

En die beschrijvingen, ach. Ik schrijf gewoon op wat ik hoor, dat is alles. Dat ik blijkbaar goed kan luisteren heeft ook wel zijn nadelen hoor. Die pijnpunten vallen me inderdaad snel op en dat maakt het zoeken naar een voor mij fijne set soms wel eens lastig. Ik voel me dan wel eens een zeur als ik de negatieve punten noem, net alsof niets goed genoeg voor mij is. Dat is gelukkig niet zo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 11:10:41
Jan vergeet je niet de Teac DAC te gaan beluisteren? deze werdt stukken hoger gewaardeerd dan de NorthStar en de Audiolab DAC, in ieder geval het proberen waard toch?
Het vreemde van de northstar is dat deze inderdaad niet echt juichende kritieken krijgt maar door gebruikers (Nick, Jan) wel zeer wordt gewaardeerd. De dac heeft niet een echt uitgesproken karakter en is meer een allemansvriend zoals de MF M1/Clic ook wel is.
De metrum heeft wel een meer uitgesproken karakter dat je fraai vindt of niet (velen waarderen deze dac). Helaas lukte het niet de metrum in de set van Jan te laten zingen. hij moet maar snel weer eens bij mij komen luisteren om een geheel andere sound te ervaren en zo weer wat meer vergelijkingsmateriaal te hebben.

Groet,

Henk

Jumping Jack

De Essensio bv krijgt toch wel lovende kritieken, Stereo betitelde hem bv "exzellent". Ook 6moons heeft de Essensio (de "plus" versie in dit geval) getest tegen de Benchmark DAC en goed bevonden met deze conclusie:

"Tonally textbook purist with superbly flat extension in the extremes. While some listeners might miss some warmth or a minor presence region lift, the Essensio won't play those games.
Great strengths are bass definition into the abyss and the very resolved airy artifact-free treble.
General resolution for this price range is very high. Very subdued data—background noise on live cuts, decays— are clearly tracked against a very black background to avoid washing out. This Italian is a connoisseur of nuance. That makes for great stage depth as a special forté. Image focus is high too.
To introduce nits, individual sounds might want for a bit of plasticity. Here the deck is far from mediocre but more remains possible for 3D lock and body.
Dynamics can't be criticized."

Veel hangt natuurlijk af van de luisteraar maar ook van de set...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op mei 14, 2012, 12:17:56
De Essensio bv krijgt toch wel lovende kritieken, Stereo betitelde hem bv "exzellent". Ook 6moons heeft de Essensio (de "plus" versie in dit geval) getest tegen de Benchmark DAC en goed bevonden met deze conclusie:

"Tonally textbook purist with superbly flat extension in the extremes. While some listeners might miss some warmth or a minor presence region lift, the Essensio won't play those games.
Great strengths are bass definition into the abyss and the very resolved airy artifact-free treble.
General resolution for this price range is very high. Very subdued data—background noise on live cuts, decays— are clearly tracked against a very black background to avoid washing out. This Italian is a connoisseur of nuance. That makes for great stage depth as a special forté. Image focus is high too.
To introduce nits, individual sounds might want for a bit of plasticity. Here the deck is far from mediocre but more remains possible for 3D lock and body.
Dynamics can't be criticized."

Veel hangt natuurlijk af van de luisteraar maar ook van de set...
Je hebt gelijk. Even googlen levert een stel positieve reviews op. Eén opmerking trof mij daarin: de essentio heeft het sprankelende dat de Northstar Design USB DAC 32 veel minder heeft.
Dat is nou precies de omschrijving van wat ik een beetje miste in de set van Jan. uiteraard heeft dat met persoonlijke voorkeur te maken. Jan gaat volgens mij ook nog de essentio testen en ben benieuwd wat hij daar van vindt.
Hij heeft tenslotte afscheid genomen van de M1 Clic omdat hij wat meer bite/venijn wilde.

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Jumping Jack op mei 14, 2012, 12:17:56
De Essensio bv krijgt toch wel lovende kritieken, Stereo betitelde hem bv "exzellent". Ook 6moons heeft de Essensio (de "plus" versie in dit geval) getest tegen de Benchmark DAC en goed bevonden met deze conclusie:

"Tonally textbook purist with superbly flat extension in the extremes. While some listeners might miss some warmth or a minor presence region lift, the Essensio won't play those games.
Great strengths are bass definition into the abyss and the very resolved airy artifact-free treble.
General resolution for this price range is very high. Very subdued data—background noise on live cuts, decays— are clearly tracked against a very black background to avoid washing out. This Italian is a connoisseur of nuance. That makes for great stage depth as a special forté. Image focus is high too.
To introduce nits, individual sounds might want for a bit of plasticity. Here the deck is far from mediocre but more remains possible for 3D lock and body.
Dynamics can't be criticized."

Veel hangt natuurlijk af van de luisteraar maar ook van de set...
Dat laatste ben ik volledig met je eens JJ. Ik bedoelde ook niet dat de Northstar geen goede DAC zou zijn, iedereen weet dat het tegendeel waar is...............

Jumping Jack

Maar je mag dat vinden van mij hoor Theo, geen probleem.
Het was helemaal niet mijn bedoeling om mijn eigen keuze blind te gaan verdedigen, daar heb ik zelden behoefte aan.  ;)
Ik wou vooral duiden dat er wel degelijk lovende reviews te vinden zijn over de North Star dac's. Er zijn gewoon niet bijster veel bronnen te vinden over North Star producten tout court...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Ik zag de review van de Wadia 121 in de duitse audio (120 punten). Ziet er veelbelovend uit:

Ver voor zijn verschijning is de Wadia 121DAC al onderwerp van discussie op diverse hifi forums. De 121 belooft namelijk een baanbrekende DAC te worden in zijn prijsklasse. Ondergebracht in Wadia's compacte 1-serie behuizing en voorzien van alle kennis waar Wadia haar legendarische naam aan te danken heeft biedt de 121 een aantal unieke eigenschappen, waaronder:
5 Digitale ingangen (2 S/PDIF, 1 TOSLINK, 1 USB, AES/EBU)
24-bit/1.4MHz up-sampling met Wadia's eigen Digimaster techniek
32 Bit Digitale Volumeregeling voor directe connectie met een eindversterker
Analoge Single Ended RCA en Gebalanceerde XLR uitgangen (gelijktijdig te gebruiken)
Wij verwachten de Wadia 121 DAC medio september 2011 te kunnen leveren en houden u op de hoogte. De verwachte verkoopprijs is € 1.399,- 

T_I

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 11:10:41Jan vergeet je niet de Teac DAC te gaan beluisteren? deze werdt stukken hoger gewaardeerd dan de NorthStar en de Audiolab DAC, in ieder geval het proberen waard toch?

Welke Teac bedoel je. (of ie er maar een?) Ik heb er hier een staan uit de VRDS serie en die bevalt meer dan goed. Ik baal ook wel dat m'n loopwerk nu stuk is. (1 lullig radertje dood)

Jan.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Deleted Member 2

Citaat van: T_I op mei 14, 2012, 16:40:36
Welke Teac bedoel je. (of ie er maar een?) Ik heb er hier een staan uit de VRDS serie en die bevalt meer dan goed. Ik baal ook wel dat m'n loopwerk nu stuk is. (1 lullig radertje dood)

Jan.

Het radertje van de lade of de laser? Kost je €60,- per stuk. Aan te bevelen is om beide tegelijk te vervangen. Bij van Medevoort kunnen ze het tegen een kleine meerprijs voor je doen compleet met afregelen van de laser.

Henk

T_I

De middelste van de bediening van de laser. Zou een goede investering zijn van een deel van het vakantiegeld. Eens kijken of ik een adres kan vinden.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Deleted Member 2

Citaat van: T_I op mei 14, 2012, 18:33:27
De middelste van de bediening van de laser. Zou een goede investering zijn van een deel van het vakantiegeld. Eens kijken of ik een adres kan vinden.
Nogmaals: aan te raden is om beide tandwieltjes te vervangen. Als de een gaat, gaat de andere ook.
bedrijf    Audioart
adres   Herenweg 15
postcode   3602 AM
plaats   Maarssen (NL)
telefoon   0346 590 290

T_I

Bedankt, ik zal eens kijken wanneer ik 'm kan inleveren.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

twani

Citaat van: T_I op mei 14, 2012, 16:40:36
Welke Teac bedoel je. (of ie er maar een?) Ik heb er hier een staan uit de VRDS serie en die bevalt meer dan goed. Ik baal ook wel dat m'n loopwerk nu stuk is. (1 lullig radertje dood)

Jan.
Pagina 34 van mijn Topic ergens in het midden................

twani

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2012, 16:37:46
Ik zag de review van de Wadia 121 in de duitse audio (120 punten). Ziet er veelbelovend uit:

Ver voor zijn verschijning is de Wadia 121DAC al onderwerp van discussie op diverse hifi forums. De 121 belooft namelijk een baanbrekende DAC te worden in zijn prijsklasse. Ondergebracht in Wadia's compacte 1-serie behuizing en voorzien van alle kennis waar Wadia haar legendarische naam aan te danken heeft biedt de 121 een aantal unieke eigenschappen, waaronder:
5 Digitale ingangen (2 S/PDIF, 1 TOSLINK, 1 USB, AES/EBU)
24-bit/1.4MHz up-sampling met Wadia's eigen Digimaster techniek
32 Bit Digitale Volumeregeling voor directe connectie met een eindversterker
Analoge Single Ended RCA en Gebalanceerde XLR uitgangen (gelijktijdig te gebruiken)
Wij verwachten de Wadia 121 DAC medio september 2011 te kunnen leveren en houden u op de hoogte. De verwachte verkoopprijs is € 1.399,-
Als je van een merk iets verwacht op digitaal gebied is het toch wel Wadia, core business van deze fabrikant..............
Ben benieuwd Henk...............

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 19:16:09
Als je van een merk iets verwacht op digitaal gebied is het toch wel Wadia, core business van deze fabrikant..............
Ben benieuwd Henk...............

Het was bedoeld als een tip voor Jan. Jij en ik zijn immers al prima voorzien? ;)

Henk

T_I

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 19:12:27Pagina 34 van mijn Topic ergens in het midden................

Geen ervaring mee, ik heb de D-T1, die Klinkt grandioos. (met het VRDS loopwerk, een oude sony en de squeezebox in elk geval)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

twani

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2012, 19:20:05
Het was bedoeld als een tip voor Jan. Jij en ik zijn immers al prima voorzien? ;)

Henk
Zoals je uit mijn schrijverij al wel kunt opmaken bestaat er bij mij geen enkele intentie om de bron te wisselen, ik hou van Chill ;D  Niet toevallig staat nu dan ook "Antenne Bayern Chillout" lekker door de kamer heen te smoothen............

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 20:36:26
Zoals je uit mijn schrijverij al wel kunt opmaken bestaat er bij mij geen enkele intentie om de bron te wisselen, ik hou van Chill ;D  Niet toevallig staat nu dan ook "Antenne Bayern Chillout" lekker door de kamer heen te smoothen............

Je bent een gelukkig mens. ;D
Die Bayern funken mit 96K. Gibt es denn noch etwas zu geniessen? :music:

twani

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2012, 21:17:08
Je bent een gelukkig mens. ;D
Die Bayern funken mit 96K. Gibt es denn noch etwas zu geniessen? :music:
Dat weet ik Henk.Iik zou het niet weten, mijn set geeft toch geen detail ;D
Zonder gekheid, ik ben er wel achter dat een goede 96 of 128 beter kan (kan dus!) klinken dan een hogere bitrate. Linnradio 320 is overigens ge-wel-dig

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2012, 11:24:25
Nou Theo, ik denk dat we ook wel op één lijn zitten. Des te nieuwsgieriger word ik naar je set! Haha.

En die beschrijvingen, ach. Ik schrijf gewoon op wat ik hoor, dat is alles. Dat ik blijkbaar goed kan luisteren heeft ook wel zijn nadelen hoor. Die pijnpunten vallen me inderdaad snel op en dat maakt het zoeken naar een voor mij fijne set soms wel eens lastig. Ik voel me dan wel eens een zeur als ik de negatieve punten noem, net alsof niets goed genoeg voor mij is. Dat is gelukkig niet zo.
Jij bent op ieder moment welkom (vermits ik thuis ben natuurlijk ;))

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 21:34:00
Dat weet ik Henk.Iik zou het niet weten, mijn set geeft toch geen detail ;D
Zonder gekheid, ik ben er wel achter dat een goede 96 of 128 beter kan (kan dus!) klinken dan een hogere bitrate. Linnradio 320 is overigens ge-wel-dig

Volgens mij ben je een stille genieter van en muziek en van hoe en met welk detail >:( het wordt weergegeven ;D.
Ik ben zo langzamerhand toch wel benieuwd hoe die set van jou presteert. :blink:

twani

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2012, 22:01:30
Volgens mij ben je een stille genieter van en muziek en van hoe en met welk detail >:( het wordt weergegeven ;D.
Ik ben zo langzamerhand toch wel benieuwd hoe die set van jou presteert. :blink:
Wat ik zo van Jan heb begrepen ben je een nogal begenadigd toehoorder die eventuele tekortkomingen van een set er feilloos uitlicht, dus ik weet niet of ik jou wel bij mij thuis wil hebben Henk ;D
Zonder dollen Henk, ik weet dat je heel fijn gezelschap bent, met kennis van zaken bovendien, je bent dus echt ALTIJD welkom, de slee staat al klaar ;) (in FLAC)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 22:12:13
Wat ik zo van Jan heb begrepen ben je een nogal begenadigd toehoorder die eventuele tekortkomingen van een set er feilloos uitlicht, dus ik weet niet of ik jou wel bij mij thuis wil hebben Henk ;D
Zonder dollen Henk, ik weet dat je heel fijn gezelschap bent, met kennis van zaken bovendien, je bent dus echt ALTIJD welkom, de slee staat al klaar ;) (in FLAC)
Voor je het weet staan de genadeloze luisteraars Henk en Bas bij je op de stoep hoor! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2012, 22:29:36
Voor je het weet staan de genadeloze luisteraars Henk en Bas bij je op de stoep hoor! ;)
En als we dan ook nog Jan mee kunnen nemen.......  :thumbs-up:
Is je huis en je sweetspot groot genoeg Theo?