A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei  2, 2012, 14:00:59
Kijk, hetgeen jij omschrijf komt precies overeen met mijn ervaringen ;)
De PMC,s geven dit (vooral nu goed ingespeeld) veel beter weer dan de Focals die ik had.
Waar ik het vooral goed bij hoor is het begin (op 40 sec.) van het nummer Jean Pierre van Marcus Miller (wat nu overigens op redelijk volume staat te spelen ;D)
De bass lijn moet er dan gewoon lekker fel en vol punch uitknallen. Detailweergave is overigens zeker wel goed te noemen; het gejuich van het publiek in het begin van het nummer is zeer goed te horen.


Dat is inderdaad het nadeel van betere luidsprekers, je hoort meer goede én foute dingen. Daarom ben ik ook altijd een beetje bang om het advies te geven zoveel mogelijk te besteden aan luidsprekers en minder aan de rest. Voor wat betreft de M1clic, die heb ik ook gehoord:
"Tsja, ik heb van alles beluisterd. Van Dire Straits tot Diana Krall. De "tsja" komt door het oneerlijk vergelijk dat ik maak met de DAC van de Resolution Audio Opus 21 cd-speler. Over het algemeen komen de bevindingen overeen met de vorige set, maar de M1 Clic levert wel wat in op de cd-speler van Sugden. Ten opzichte van die speler is deze weergave me veel te vlak, een vergelijk met de Opus durf ik niet eens te maken. Het klinkt niet eens echt digitaal met scherpe randjes, maar er lijkt over alle instrumenten en stemmen een dekentje te liggen. Haast laid-back en lui. Ik vind het lastig uit te leggen en zo klinkt het (zoals dat snel gebeurt) wat overdreven. Maar de muziek betrekt me niet, ook al ken ik Dire Straits echt wel en verwacht ik daar op zijn minst wat PRAT."

Overigens kan dat ook een voordeel zijn, je kunt lang luisteren naar de clic zonder luistermoeheid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei  2, 2012, 20:03:42
Dat is inderdaad het nadeel van betere luidsprekers, je hoort meer goede én foute dingen. Daarom ben ik ook altijd een beetje bang om het advies te geven zoveel mogelijk te besteden aan luidsprekers en minder aan de rest. Voor wat betreft de M1clic, die heb ik ook gehoord:
"Tsja, ik heb van alles beluisterd. Van Dire Straits tot Diana Krall. De "tsja" komt door het oneerlijk vergelijk dat ik maak met de DAC van de Resolution Audio Opus 21 cd-speler. Over het algemeen komen de bevindingen overeen met de vorige set, maar de M1 Clic levert wel wat in op de cd-speler van Sugden. Ten opzichte van die speler is deze weergave me veel te vlak, een vergelijk met de Opus durf ik niet eens te maken. Het klinkt niet eens echt digitaal met scherpe randjes, maar er lijkt over alle instrumenten en stemmen een dekentje te liggen. Haast laid-back en lui. Ik vind het lastig uit te leggen en zo klinkt het (zoals dat snel gebeurt) wat overdreven. Maar de muziek betrekt me niet, ook al ken ik Dire Straits echt wel en verwacht ik daar op zijn minst wat PRAT."

Overigens kan dat ook een voordeel zijn, je kunt lang luisteren naar de clic zonder luistermoeheid.
Met alles hetgeen jullie roepen ben ik het als Clic eigenaar volkomen eens, hij is Laid Back en smooth, zekers! Het is in mijn situatie ook direct dé reden dat de onrust volkomen weg is, er geen luistermoeheid optreedt, alles er eigenlijk wel lekker op klinkt zónder dat iets de aandacht trekt. kortom ik ben eindelijk toegekomen aan het luisteren naar muziek. Heel eerlijk zeg ik ook dat ik bang ben om er iets pittigers achter hangen, bang als ik ben dat ik wéér naar die techniek word getrokken, er zijn momenteel problematische gevallen bekend op het forum, we kennen allemaal onze Alex ;D, dat gunnen we niemand toch :(
Ik hoop niet dat mijn forumvriend Jan ook ten prooi valt aan dit virus ;D
Jan ik zal de test met de Auralic en de Teac morgen scannen en mailen! natuurlijk!

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  2, 2012, 20:23:58
Ik hoop niet dat mijn forumvriend Jan ook ten prooi valt aan dit virus ;D
Jan ik zal de test met de Auralic en de Teac morgen scannen en mailen! natuurlijk!

@Theo  Wat zijn de symptomen van dat virus waar jij het over heb.......? :P ;)
Als je de test kan scannen en mailen maak jij mij helemaal blij :coffee:

Wat betreft de M1 Clic; je hebt helemaal gelijk als we praten over het klankbeeld van de Clic.
Zoals al eerder aangegeven door mij is het een zeer fijne speler die probleemloos werkt en zeker een aangenaam klankbeeld laat horen wat absoluut uren lang onvermoeid luisterplezier oplevert.
Het is ook helemaal niet zeker of een andere dac met bv. een Touch mij dat gaat geven wat ik nog net een beetje anders zou willen zien of beter gezegd horen.
Heb vanmiddag ook nog even een bekende van jou aan de lijn gehad en wat geïnformeerd naar de verschillende dacs die hij verkoop of ervaring mee heeft.
Ik begreep wel dat hij de M1 Clic redelijk hoog heeft staan qua '' value for money'' verhouding en dat er in de prijsklasse tot € 1000,00 niet veel schokkende verschillen waarneembaar zijn.
Zo zou de Northstar Essensio nog wat verder gaan dan de M1 dac qua detail weergave en plaatsing, maar over het algemeen heeft deze ook het redelijk gepolijste en relaxte wat de M1 heeft.
De dac die volgens vele audiozaken zeer hoge ogen gaat gooien en echt in een andere ''leaque'' speelt is de NAD M51 (zie ook de zeer positieve review op hifi.n)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  2, 2012, 21:14:12
@Theo  Wat zijn de symptomen van dat virus waar jij het over heb.......? :P ;)
Als je de test kan scannen en mailen maak jij mij helemaal blij :coffee:

Wat betreft de M1 Clic; je hebt helemaal gelijk als we praten over het klankbeeld van de Clic.
Zoals al eerder aangegeven door mij is het een zeer fijne speler die probleemloos werkt en zeker een aangenaam klankbeeld laat horen wat absoluut uren lang onvermoeid luisterplezier oplevert.
Het is ook helemaal niet zeker of een andere dac met bv. een Touch mij dat gaat geven wat ik nog net een beetje anders zou willen zien of beter gezegd horen.
Heb vanmiddag ook nog even een bekende van jou aan de lijn gehad en wat geïnformeerd naar de verschillende dacs die hij verkoop of ervaring mee heeft.
Ik begreep wel dat hij de M1 Clic redelijk hoog heeft staan qua '' value for money'' verhouding en dat er in de prijsklasse tot € 1000,00 niet veel schokkende verschillen waarneembaar zijn.
Zo zou de Northstar Essensio nog wat verder gaan dan de M1 dac qua detail weergave en plaatsing, maar over het algemeen heeft deze ook het redelijk gepolijste en relaxte wat de M1 heeft.
De dac die volgens vele audiozaken zeer hoge ogen gaat gooien en echt in een andere ''leaque'' speelt is de NAD M51 (zie ook de zeer positieve review op hifi.n)

Symptomen zijn oa. een hol en "echo achtig" geluid in je portomonaie ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  2, 2012, 21:37:07
Symptomen zijn oa. een hol en "echo achtig" geluid in je portomonaie ;D

Dan lijdt mijn vriendin ook aan dat door jou genoemde virus  :-X ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Deleted Member 2

Net voor het weekend belde de dealer uit het verre oosten dat mijn Cayin CDT-17A gearriveerd is. Dit is de vervanger voor de Cayin die ik al had, maar niet foutloos aan het spelen te krijgen was. De vervangende Cayin blijkt van een iets eerdere produktiedatum te zijn. Nauwkeurig vergelijk van de printplaat leert dat in de uitgang van de oudere versie betere condensatoren zijn toegepast. ook op een aantal andere plekken zie je dat in de nieuwere versie minder hoogwaardige condensatoren zitten. De chinezen houden dus van besparen. Gehoormatig was er niks op aan te merken.
De nu hopelijk perfect functionerende Cayin speelt als een zonnetje. Direct hoor ik waarom ik zoveel moeite heb gedaan om deze speler te bemachtigen en waarom ik deze speler verkoos boven de niet misselijke Marantz SA KI Pearl (terwijl ik van die serie wel de versterker heb). Het is vloeiend, gedetailleerd, snel, strak laag en goede plaatsing (voldoende audiophiele kreten zo?).
Samengevat ben ik zeer tevreden met het geluid en ben alle frustraties en ongenoegen over de haperingen van de vorige cayin al weer vergeten. Ondanks deze narigheid moet ik zeggen dat de dealer uit het verre oosten altijd bereidwillig was en het prima heeft opgelost.

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Mooi Henk, eindelijk een goed spelende cd speler. Vraag me wel af hoe het geluid is tov. de octave die we hier hebben laten spelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op mei  6, 2012, 10:17:51
Mooi Henk, eindelijk een goed spelende cd speler. Vraag me wel af hoe het geluid is tov. de octave die we hier hebben laten spelen.
De eigenlijke reden dat ik naast streaming ook nog een cd-speler heb, is dat ik ook slecht opgenomen cd's zo aangenaam mogelijk wil afspelen. Dat lukt uitstekend met de cayin. deze maakt er altijd iets acceptabels van. Daarnaast - of misschien wel bovenal - klinkt hij werkelijk geweldig en kan met de beste mee (esoteric x-03, audio aero capitole, ed). In vergelijk met de touch met metrum octave klinkt hij nog wat meer analoog, iets ronder, laat ook heel veel detail horen zonder analytisch te worden en iets minder puntig dan de octave. De mate van romigheid die jij (Frank2) zo fraai vindt aan jouw set met de Oppo heeft deze niet. En dat zou ik ook niet willen zoals je weet. Maar iest van die romigheid zit er wel in. Tip voor Frank: bij de dealer in het voor jou nabije oosten staat nog een fraaie cayin CDT-17A ;D

frank2

Die dealer hier in het Oosten, wenw genaamd, hij is forumsponsor dus de naam mag genoemd worden zal die speler niet aan mij slijten.
Sinds ik hier met de Oppo zo aan het streamen ben, zal hier hooguit nog en Oppo 95 cinemike komen, betere streamings mogelijkheden en een nog grootser geluid. Echter dat zal nog wel 1 a 2 jaar duren schat ik.

Er zijn nog zoveel mooie apparaten te koop.... maar laat ik eerst maar eens een buffer gaan maken lijkt mij slimmer, zoals het nu klinkt vind ik het zeer aangenaam.

En ja ik heb wel een verlanglijstje: Oppo 95 cinemike en een Plinius 103 Classe A eindversterker. Een mens moet wat te wensen overhouden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op mei  6, 2012, 12:13:19
Die dealer hier in het Oosten, wenw genaamd, hij is forumsponsor dus de naam mag genoemd worden zal die speler niet aan mij slijten.
Sinds ik hier met de Oppo zo aan het streamen ben, zal hier hooguit nog en Oppo 95 cinemike komen, betere streamings mogelijkheden en een nog grootser geluid. Echter dat zal nog wel 1 a 2 jaar duren schat ik.

Er zijn nog zoveel mooie apparaten te koop.... maar laat ik eerst maar eens een buffer gaan maken lijkt mij slimmer, zoals het nu klinkt vind ik het zeer aangenaam.

En ja ik heb wel een verlanglijstje: Oppo 95 cinemike en een Plinius 103 Classe A eindversterker. Een mens moet wat te wensen overhouden.

Dat WenW sponsor is wist ik niet.

Wat betreft de cayin bij WenW: was een grapje. Ik weet dat je pas op de plaats maakt.

Ken jij de mini dancer 1 en 2 en de monitoren eigenlijk heel goed? Ken jij het verschil in karakter van deze drie? Ik begin steeds meer geïnteresseerd te raken ;)

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op mei  6, 2012, 10:17:51
Mooi Henk, eindelijk een goed spelende cd speler. Vraag me wel af hoe het geluid is tov. de octave die we hier hebben laten spelen.

En op mijn beurt ben ik wel weer nieuwsgierig hoe de Octave (hier) klinkt, maar dat horen we als het goed is vanavond wel..... ;) ;D

Henk, ik ben blij voor je dat je nu een goed werkend en vooral klinkend Cayin exemplaar heb. ;)
Het heeft al met al wel aardig wat tijd,moeite en frustraties gekost, maar ik vind wel dat de dealer in kwestie uiteindelijk toch best wel goede wil heeft getoond.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

W en W is geen dealer van Cayin wat niet wegneemt dat dit bedrijf het heel erg mooi opgelost heeft!
Mooi dat er nog zulke bedrijven bestaan.

Hoe de Metrum zich verhoud tot de MF ken ik wel, ben benieuwd wat je erover gaat schrijven wbt jou bevindingen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2012, 12:37:28
Dat WenW sponsor is wist ik niet.


zijn ze volgens mij ook niet. Maar namen noemen mag, enkel links naar niet-sponsors mogen niet gepost worden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2012, 12:37:28
Dat WenW sponsor is wist ik niet.

Wat betreft de cayin bij WenW: was een grapje. Ik weet dat je pas op de plaats maakt.

Ken jij de mini dancer 1 en 2 en de monitoren eigenlijk heel goed? Ken jij het verschil in karakter van deze drie? Ik begin steeds meer geïnteresseerd te raken ;)

Ik heb alle speakers van Usher ondertussen wel eens of meerdere malen gehoord.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen de mini dancer 1 en 2 dermate groot dat ik meteen voor de 2 zou gaan. Ik heb deze pas nog vergeleken met de be 10. De laatstgenoemde is detailrijker en heeft een mooier mid, neemt niet weg dat de MD2 wel erg mooi klinkt met een volle bas, het enige wat je hoort is eigenlijk dat je een middentoner mist, die meer klankkleur geeft net als de be 718, in beide zit geen middentoner. Wil je beter maar wel goedkoper dan de be10 kies dan de 8571. die klinkt weer een stukje beter dan de MD2.

Neemt niet weg dat de MD2 voor het geld dat ze kosten erg goed zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2012, 12:37:28

Ken jij de mini dancer 1 en 2 en de monitoren eigenlijk heel goed? Ken jij het verschil in karakter van deze drie? Ik begin steeds meer geïnteresseerd te raken ;)

En dat vraag je aan Frank....... ;D  Misschien praat ik voor mijn beurt, maar ik weet (bijna) zeker dat je een positief antwoord krijg. (Frank en Usher zijn namelijk onlosmakelijk verbonden met elkaar  ;) ;D ;D)

Misschien kan je met Alex Groningen een goede deal maken....... of ben je na vanavond zo gecharmeerd van de PMC Twenty serie dat je hier naar gaat kijken  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: Jumping Jack op mei  6, 2012, 12:44:53
zijn ze volgens mij ook niet. Maar namen noemen mag, enkel links naar niet-sponsors mogen niet gepost worden.

sorry ze waren het wel..... ik zie nu dat ze het niet meer zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op mei  6, 2012, 12:43:07

Hoe de Metrum zich verhoud tot de MF ken ik wel, ben benieuwd wat je erover gaat schrijven wbt jou bevindingen.

@Kingpin  Wat verwacht je zelf voor uitkomst m.b.t. de te horen verschillen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2012, 12:46:13
En dat vraag je aan Frank....... ;D  Misschien praat ik voor mijn beurt, maar ik weet (bijna) zeker dat je een positief antwoord krijg. (Frank en Usher zijn namelijk onlosmakelijk verbonden met elkaar  ;) ;D ;D)

Misschien kan je met Alex Groningen een goede deal maken....... of ben je na vanavond zo gecharmeerd van de PMC Twenty serie dat je hier naar gaat kijken  ;D

Ik kan ook wel wat negatiefs over Usher zeggen: ze zijn erg heel erg kritisch mbt welke versterker je erachter hangt. Ze laten alles erg goed horen, waardoor omdat ze al aardig upfront klinken, ze ook gauw te middentoonachtig of te veel hoog geven. Weliswaar op te lossen, maar ze klinken helder Ushers en daarom zou ik geen versterkers erachter zetten die ook helder klinken, wordt het gauw teveel. MF zou ik dus niet achter een Usher zetten. Maar een buizenversterker juist weer wel, die worden ook vaak aanbevolen.

Ushers prefereren erg zware eindversterkers (bij solid state) dan gaan ze pas echt zingen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Vanavond eerst maar eens de PMC's goed beluisteren. De usher heb ik allemaal wel een keer gehoord, maar niet onder ideale omstandigheden (met uitzondering van de Ushers van frank2 met de metrum octave. Stiekum zit ik ook naar Elac 5 serie te kijken (nog niet te luisteren) en ben daarbovenop ook nog eens zeer tevreden met de combinatie van apparatuur, bekabeling en speakers die ik nu heb. Maarhet blijft altijd weer kriebelen he...... 8)

Groet,

Henk

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2012, 12:51:32
@Kingpin  Wat verwacht je zelf voor uitkomst m.b.t. de te horen verschillen ?
Grootste verschil vond ik de soundstage en detailering in het voordeel van de Metrum.
Maar ... Dat kan ook tegenwerken (mismatch) heb ik ondervonden bij andere sets.
Ben benieuwd in jouw geval.
Veel plezier alvast (vergelijken, of het nu positief of negatief uitvalt blijft altijd leuk).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op mei  6, 2012, 13:17:57
Grootste verschil vond ik de soundstage en detailering in het voordeel van de Metrum.
Maar ... Dat kan ook tegenwerken (mismatch) heb ik ondervonden bij andere sets.
Ben benieuwd in jouw geval.
Veel plezier alvast (vergelijken, of het nu positief of negatief uitvalt blijft altijd leuk).

Hmmmm. dit maakt mij nog nieuwsgieriger ;)
Zoals al eerder door mij aangegeven ben ik zeker niet ontevreden over de klank van de M1 Clic, alleen zou ik het liefste wat meer pit en venijn willen horen.
Het is mij soms ietsje te ''braaf'', wat overigens (ook door Twani aangegeven) nimmer luistervermoeidheid oplevert en dat is natuurlijk ook wel wat waard ;)

Ik had eigenlijk hier ook de Northstar Essensio dac in huis willen hebben om deze samen met Onder013 te kunnen vergelijken tegen zijn Metrum Octave.
Het is door bepaalde redenen helaas niet gelukt om deze in huis te hebben :-[

Verder ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd hoe de M-dac van Audiolab het zou doen........
Heb hier gisteren nog even contact over gehad met iemand die deze op korte termijn zou kunnen leveren en hij gaf aan dat hij minimaal op hetzelfde niveau speel als de Eastern Electric dac.
De M-dac zou het zeer goed moeten doen met een Stereolab ''Black Cat Veoloce'' coax interlink ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Zo alles even doorlezend kunnen we iig. concluderen dat we voorlopig nog niet klaar zijn ;D Jan, dinsdag zal ik m`n dac test scannen en mailen, was het afgelopen 2 dagen gewoon vergeten (was best druk op de zaak ;))
Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe jouw traject er vanaf nú  uit gaat zien Jan, ben vooral benieuwd wat er met de "langzeit tauglichkeit" gebeurd als je straks de (voor jouw) juiste DAC (met méér bite) in je set hebt zitten.
Kan even de juiste NL vertaling niet vinden, maar bedoel eigenlijk dat als je set straks de juiste hoeveelheid "juice" heeft hij je muzikaal ook kan blijven boeien, en dus niet vermoeien ;)
Wij volgen we je op de voet in dit wat mij betreft boeiende onderwerp. (Ik heb inmiddels zélf een wat afwijkende visie opgebouwd op dit punt, muzikaal gaat bij mij vóór detail iets waar meer mensen mee worstelen gezien de groeiende groep mensen die hun overfanatiek ópspelende nieuwe apparatuur inruilen voor Vintage, al dan niet gereviseerd....)
Zonder te roepen dat ze gelijk hebben (dat heb je alleen zélf) snap ik deze mensen heel goed.