A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  1, 2012, 00:18:18
Jan,

Je hebt me verteld dat je een audiogroep hebt. Met welk soort kabel is dat gedaan? Ik heb gemerkt nu ik het door je vraag weer eens op een rijtje zet, dat het aanleggen van de audiogroep met de juiste kabel en een gewoon goed stekkerblok met sterbedrading, mij veel heeft gebracht.

Henk, dat klopt idd. ja. De kabel die tussen de zekeringhouder en het inmiddels gemodificeerde Supra stekkerblok zit is een Belden kabel ;)
Met de M6i versterker en de M1 Clic heb ik al veel netkabels getest, maar beide componenten klinken het best met een netkabel die wat meer body heeft.
De Belden werkte goed bij de wat meer laid back klinkende Marantz, maar beduidend minder bij de MF M6i en de M1 Clic. Daar zit toch alweer een paar weken een Lapp kabel tussen,tot grote tevredenheid ;) (strakker en dieper laag en meer rust in het klankbeeld door minder transparantie)
De Belden kabel vanaf de audiogroep wil ik binnenkort gaan vervangen voor een Lapp FD 891 CY of een Lapp Olflex CY 110 classic.
Ben niet (meer) zo,n liefhebber van Belden; sommigen zeggen dat het neutraal klinkt, maar ik vind het teveel transparantie en een wat terughoudend laag geven t.o.v. een Lapp.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Als je de belden vanuit de meterkast vervangt door een HFT-kabel (HiFiTuning) krijg je veel meer pit en transparantie. Is dat wat je zoekt?
Probeer ook eens een ander stekkerblok. ik wil niet het domein van Frank2 betreden, maar er wel degelijk verschil in. Je hebt toch al de filters van het supra-blok er uit gesloopt? ook eventuele neon-lampjes er uit?

ik denk dat je het "slachtoffer" bent van een toegenomen kwaliteit van je luidsprekers ???. Van het een komt het ander. ::)

frank2

Als je de HFT kabel hebben wilt moet je snel zijn, de kabel wordt niet meer gemaakt, de laatste rol is door erik s gekocht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 30, 2012, 22:17:32
Neeeeeeeeeee, dat is niet Harbeth ;),  teveel kleurschakeringen om van een deken te spreken.............
Mmm, laat ik het anders verwoorden. Ik vond de bas te aanwezig bij de SHL-5 en daardoor werd het laag en vooral midlaag teveel aangedikt. Dat was voor mannenstemmen niet verkeerd, maar vrouwenstemmen kregen de baard in de keel. Ook neigde het klankbeeld daardoor meer naar hout dan naar ijzer. Dat wat warme en zwoele geluid kwam op mij over als een dekentje, de Monitor 30 vind ik in vergelijking veel opener en coherenter.
Nou zal dat ook te maken hebben gehad met de akoestiek bij BB&G waar ik ze heb gehoord én de aansturing. De keten ervoor was namelijk Naim en dat had al een boost in het midlaag. Dat zorgt ook voor de klanksignatuur van Naim en de geroemde PRAT.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 30, 2012, 22:41:08
Btw, aankomende week ga ik weer eens wat testen..... Ik krijg waarschijnlijk een mooie DAC te leen (dezelfde als Jumping Jack heeft ;))
Het jammere van de M1 Clic is dat er geen digitale uitgang op zit :-X
Misschien maar eens proberen met een Squeezebox Touch :angel:
Jan, die heb ik gehad, op zich een prima oplossing met inderdaad alle vrijheid om te experimenteren met DACs enz.  maar dat Squeezeserver pfffffffffffffffff zeg...

Deze DAC is nieuw op de markt en heeft een excellente test in de nieuwe Audio ondergaan in het laatste nummer.
Katapulteert zich direct tussen allerhande absolute High en dacs.....


Jumping Jack

Ik ben benieuwd hoe de essensio gaat bevallen Jan. Bij mij pakt hij alvast heel goed uit, tov de cd-speler heeft hij meer detail in het hoog zonder te scherp of te analytisch te worden. En het is ook gewoon een mooi ding (en een beetje een exoot).

@Twani: wat was er mis met squeezeserver? Draait hier probleemloos op de nas...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op mei  1, 2012, 12:48:03
Ik ben benieuwd hoe de essensio gaat bevallen Jan. Bij mij pakt hij alvast heel goed uit, tov de cd-speler heeft hij meer detail in het hoog zonder te scherp of te analytisch te worden. En het is ook gewoon een mooi ding (en een beetje een exoot).

@Twani: wat was er mis met squeezeserver? Draait hier probleemloos op de nas...
ook hier geen enkel probleem

YamahaRXV

@Theo  Mooie dac die Auralic, en hij krijgt zeker goede reviews ;)  Jammer dat hij alleen in het zilver verkrijgbaar is..... :-X (ja, ik heb iets met zwart :P)
Wat ook jammergenoeg alleen in het zilver te krijgen is, is de M51 dac van NAD :tongue2: Deze dac schijnt echt de sterren van de hemel te spelen en zit op hetzelfde prestatie niveau als de Antelope Zodiac Gold met dac.
Grote voordeel is dat hij met z,n prijs van € 1799,00 de helft goedkoper is dan de AntelopeZodiac Gold.

@Nick  Die Northstar Design Essensio van jou is ook een schitterende dac. In het algemeen vind ik de hele Northstar Design lijn van dacs erg mooi en ze krijgen ook zeer goede reviews ;)
In de loop van de week mag ik sowieso een Northstar USB DAC 32 testen van mijn dealer. Hij zou ook nog een demo Essensio proberen te regelen bij de importeur ;)
De Essensio schijnt (ondanks zijn lagere prijs) niet echt onder te doen voor zijn grotere USB DAC 32 broer.......

Nu alleen nog even een Squeezebox Touch zien te bemachtigen..........  Misschien heeft Henk wel zin om zijn Touch met Metrum dac te vergelijken met de Northstar dac bij mij thuis ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei  1, 2012, 15:06:43
@Theo  Mooie dac die Auralic, en hij krijgt zeker goede reviews ;)  Jammer dat hij alleen in het zilver verkrijgbaar is..... :-X (ja, ik heb iets met zwart :P)
Wat ook jammergenoeg alleen in het zilver te krijgen is, is de M51 dac van NAD :tongue2: Deze dac schijnt echt de sterren van de hemel te spelen en zit op hetzelfde prestatie niveau als de Antelope Zodiac Gold met dac.
Grote voordeel is dat hij met z,n prijs van € 1799,00 de helft goedkoper is dan de AntelopeZodiac Gold.

@Nick  Die Northstar Design Essensio van jou is ook een schitterende dac. In het algemeen vind ik de hele Northstar Design lijn van dacs erg mooi en ze krijgen ook zeer goede reviews ;)
In de loop van de week mag ik sowieso een Northstar USB DAC 32 testen van mijn dealer. Hij zou ook nog een demo Essensio proberen te regelen bij de importeur ;)
De Essensio schijnt (ondanks zijn lagere prijs) niet echt onder te doen voor zijn grotere USB DAC 32 broer.......

Nu alleen nog even een Squeezebox Touch zien te bemachtigen..........  Misschien heeft Henk wel zin om zijn Touch met Metrum dac te vergelijken met de Northstar dac bij mij thuis ;) ;D

Altijd bereid Jan. Vanaf volgende week maandag ben ik t/m vrijdag elders bezig. Misschien is dat wel een mooi moment bedenk ik nu. Zondagavond of maandagmorgen de touch en de octave naar jou en zaterdag weer terug?  Laat maar weten.

Wil je de PM KI Pearl ook nog proberen op jouw PMC's? ;D

Weet je al of de SA nu definitief verkocht is?


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  1, 2012, 15:52:00
Altijd bereid Jan. Vanaf volgende week maandag ben ik t/m vrijdag elders bezig. Misschien is dat wel een mooi moment bedenk ik nu. Zondagavond of maandagmorgen de touch en de octave naar jou en zaterdag weer terug?  Laat maar weten.

Wil je de PM KI Pearl ook nog proberen op jouw PMC's? ;D

Weet je al of de SA nu definitief verkocht is?



Dat is een heel mooi voorstel waar jij mij erg blij mee maakt Henk :worship:
(we houden contact hier over ;))

Wat betreft de SA KI Pearl: die is definitief NIET verkocht. (qua klank etc. was het allemaal dik voor mekaar,alleen was er een andere reden dat de verkoop niet doorging ;))
Hoorde het toevallig vanmorgen....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

het is een hele slechte tijd voor de verkoop van CD-spelers en al helemaal in dat prijssegment. het is een hele goeie tijd voor de koop van prachtige cd-spelers voor weinig ;D

Ik zie op dit forum ook opvallend veel lieden die aan het downgraden zijn of naar retro-setjes overstappen. er worden de meest fantastische spullen (en met name cd-spelers) aangeboden tegen prijzen waar je niet zo heel lang geleden van zou opkijken.

Jumping Jack

Yep, ik geraak die van mij ook niet kwijt. Wel een bod van €750, maar dat vind ik eigenlijk te weinig...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  1, 2012, 15:06:43
@Theo  Mooie dac die Auralic, en hij krijgt zeker goede reviews ;)  Jammer dat hij alleen in het zilver verkrijgbaar is..... :-X (ja, ik heb iets met zwart :P)
Wat ook jammergenoeg alleen in het zilver te krijgen is, is de M51 dac van NAD :tongue2: Deze dac schijnt echt de sterren van de hemel te spelen en zit op hetzelfde prestatie niveau als de Antelope Zodiac Gold met dac.
Grote voordeel is dat hij met z,n prijs van € 1799,00 de helft goedkoper is dan de AntelopeZodiac Gold.

@Nick  Die Northstar Design Essensio van jou is ook een schitterende dac. In het algemeen vind ik de hele Northstar Design lijn van dacs erg mooi en ze krijgen ook zeer goede reviews ;)
In de loop van de week mag ik sowieso een Northstar USB DAC 32 testen van mijn dealer. Hij zou ook nog een demo Essensio proberen te regelen bij de importeur ;)
De Essensio schijnt (ondanks zijn lagere prijs) niet echt onder te doen voor zijn grotere USB DAC 32 broer.......

Nu alleen nog even een Squeezebox Touch zien te bemachtigen..........  Misschien heeft Henk wel zin om zijn Touch met Metrum dac te vergelijken met de Northstar dac bij mij thuis ;) ;D
Inderdaad jammer Jan de Auralic speelde volgens audio klasses hoger dan de Antilope en de Essensio, toch geen misselijke jongens.

twani

`t zal gezien de vele enthousiaste reacties ook echt wel aan mij liggen, dat vermeende gelummel met de SB :blush:

twani

En ook moet je de nieuwe Teac dac UD H-01 nog gaan luisteren Jan ;D  speelt volgens Audio voor € 350,- de Essensio weg.....
Overigens wordt ook de M1 dac daar hoger ingeschat, iets dat Ben van Studio Alkmaar ook al vond.
Ik weet, het zijn allemaal maar door anderen geschreven berichtjes, het geeft echter wel een beetje aan dat 1) de ontwikkeling in DAC land nu wel heel hard gaat en 2) dat je niet echt meer van beter kunt spreken maar vooral van anders......
Anders gezegd zul je bij het testen best DACS tegenkomen die de M1 Clic op bepaalde gebieden kunnen verbeteren, je zult ook zien dat je achteraf bij lang luisteren op een ander vlak weer iets hebt ingeleverd.
Ben wel heeel benieuwd maar zou er wel de tijd voor nemen, maar jou kennende wordt het vast een weloverwogen keuze.....

Succes Jan!

Even nog een berichtje van "Autofiele" aard ;D Monique vind dat de 130i ingeruild moet worden voor een Z4, begrijp je wel? :devil:
Ik ben alweer aan het zoeken dus, want je weet vrouwen.................... :crazy:

twani

HIJ IS ER IN HET ZWART JAN!!!!!




Deleted Member 2

ik zit er nog eens op te "prakkizeren". wat is er nou eigenlijk mis met de Clic? Wat valt je in negatieve zin op?
wat moet beter? Is het nou omdat de eerste euforie over de clic over is, of ligt de oorzaak in de nieuwe luidsprekers?
Of zit jij in het zelfde proces als Alex Groningen en ben je toe aan een heroriëntatie of een rigoureuze sanering......
Is het wat als je er weer eens een cd-speler naast hoort om je te realiseren hoe mooi de Clic is?

Of ben je toe aan een mooie dac zoals de metrum  :wub:

Maakt eigenlijk allemaal niks uit. Als je er maar een beetje plezier in hebt en houdt.

twani

Je spreekt in dit geval toch wel tegen Jan hé Henk? ;D  Mijn Clic gaat namelijk helemaal nergens heen!  op de plaats rust! ;)
Ik heb de Touch gehad, de Linn Majik DS en nu de Clic, kan dus echt wel een vergelijkingkje maken, hij blijft staan.....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei  1, 2012, 21:23:59
Je spreekt in dit geval toch wel tegen Jan hé Henk? ;D  Mijn Clic gaat namelijk helemaal nergens heen!  op de plaats rust! ;)
Ik heb de Touch gehad, de Linn Majik DS en nu de Clic, kan dus echt wel een vergelijkingkje maken, hij blijft staan.....

Theo: Ik heb het inderdaad over en zeg het tegen Jan. Groot gelijk met de plaats rust als het je zo goed bevalt. Misschien dat jan gewoon bevestigd wil hebben dathij de juiste keuze heeft gedaan. Jij zal dat fenomeen als geen ander herkennen in je professionele praktijk.

twani

Citaat van: Onder013 op mei  1, 2012, 21:45:25
Theo: Ik heb het inderdaad over en zeg het tegen Jan. Groot gelijk met de plaats rust als het je zo goed bevalt. Misschien dat jan gewoon bevestigd wil hebben dathij de juiste keuze heeft gedaan. Jij zal dat fenomeen als geen ander herkennen in je professionele praktijk.
Ieder mens heeft bevestiging nodig ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  1, 2012, 21:00:54
HIJ IS ER IN HET ZWART JAN!!!!!





Zwart  :tongue2: :inlove: :inlove:  Dat is pas een mooie dac Theo ;) Maar klinkt hij ook zo mooi als dat hij er uit ziet ??
Heb jij een test gelezen over div. dacs in een magazine of op het net ? (heb wel interesse om dat te lezen dan :smile:)
Het gaat inderdaad erg hard met de dacs op dit moment; heb het idee dat de ontwikkelingen bij div. fabrikanten (ook aziatische !) volop in beweging zijn.

Met de reviews over de verschillende dacs weet ik allemaal niet wat ik moet geloven...... Vanmiddag was er ook een mooi voorbeeld met een verhaal wat ik hoorde over de M-dac van Audiolab. Er zouden personen zijn (ja,ook hier op het forum ;)) die deze dac al gehoord cq getest zouden hebben terwijl een redelijk bekende hifi zaak in Rotterdam (dealer van Audiolab) al maanden op deze dac zit te wachten en de hoop al heeft opgegeven.
Notabene de fabrikant heeft verteld dat er nog maar een zestal uitgeleverd zijn in een paar landen en dan niet in nederland !

Ben van Studio Alkmaar is wel lekker bezig met de grote dac test en ik schat de beste man zeker qua aanwezige kennis en ervaring hoog in.
Ik weet ook dat hij redelijk gecharmeerd is van de M1 dac, maar ook van de Northstar Design dacs. (volgens mij zou hij de Essensio gaan testen op korte termijn ?)
Zelf ben ik niet ''getrouwd'' met een bepaald merk, maar ga liever voor de niet-mainstream merken waar een paar personen van roepen dat het geweldig is en de rest als ''kuddedieren'' gaan volgen omdat deze personen (vooral op fora) bllijkbaar de wijsheid in pacht hebben en audiofiel aanzien hebben >:(
Wat dat betreft is de mening van anderen toch eigenlijk maar betrekkelijk, zelf ondervinden cq luisteren in eigen set up blijft gewoon het beste en smaak is en blijft toch persoonlijk.

Jouw Monique heeft trouwens wel smaak hoor Theo ;D Niet mis met zo,n Z4 :clapping: :clapping: (misschien geloof je mij niet, maar ik heb er ook al een aantal keren met een ''schuin oog'' naar gekeken ;))

@Henk  Je moet niet te veel prakkizeren, dat kost je alleen maar slapeloze nachten ;D ;)

Er is zeker niets mis of negatiefs met de Clic; het is een zeer fijn apparaat wat probleemloos werkt en ook nog goed klinkt.
Toch denk ik dat het nog een stukje beter kan zonder gek grote investeringen.
De Squeezebox Touch vind ik absoluut maar een plastic achtig ding, maar het voordeel is wel dat hij alles doet en kan wat de Clic kan, met een nog groter voordeel dat je qua dac er alles achter kan zetten wat maar mogelijk is. Hier schuilt ook dan ook het feit in dat ik open staat om e.e.a. te gaan proberen/testen met verschillende dacs die uiteindelijk een zeer grote invloed hebben op het klankbeeld.
De Clic speelt heerlijk relaxed,met een goede detail weergave en stereobeeld, alleen mis ik (maar dat is persoonlijk) toch wat punch en venijnigheid in het klankbeeld (laten we het slam noemen of een beetje het Naim-achtige ;))
Ik sprak vanmiddag een kennis van mij uit de buurt van Alkmaar die ook in de audio zit en zich voornamelijk met de verkoop van streamingaudio en dacs bezig houdt.
Op de vraag wat hij van de M1 Clic vond (hij verkoopt zelf ook de M1 dac en Clic en bv Antelope Zodiac) gaf hij eigenlijk hetzelfde aan als dat ik hierboven beschrijf.
De Touch vind hij optisch gezien niks, maar hij verbaast zich er min of meer ook telkens weer over wat zo,n gek plasic kastje met een goede dac erachter kan klaarspelen.

Over de nieuwe PMC,s heb ik ook een tijdje getwijfeld, maar nu kan ik met mijn hand op m,n hart zeggen dat de aankoop het dubbel en dwars waard was ;)
In mijn optiek zijn dit speakers die zo bizar veel detail laten horen en dit ook met zeer veel gemak en controle doen. Het niveau van de PMC,s ligt toch echt wel een aardig stuk hoger dan mijn ex Focals, daar ben ik zeker wel achter.
Alles wat er in de keten veranderd wordt van een interlinkje tot een netkabel is meteen hoorbaar.

Wat betreft de Metrum Octave dac.......ik vind het zeker geen mooie dac om te zien, maar voor het geld dat hij kost geloof ik graag dat het een zeer goed klinkende dac is.
Wat dat betreft zou het mooi zijn als je de Touch en de Metrum hier zou kunnen horen en zou kunnen vergelijken met de Clic.
Ook heb ik als het goed is aankomend weekend de Northstar USB DAC 32 hier op visite ;)
Misschien hoor je dan wel waarom ik misschien wel ga kiezen voor een Touch met een ........... dac ;)






Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Kan geregeld worden Jan. Ik weet nog niet hoe mijn programma voor zondag er uit ziet. wellicht moet er gewerkt worden. Laten we in de loop van de week even bellen om af te spreken. Volgende week is de touch en de octave bechikbaar (maar ik wil ze wel terug hoor >:()

Groet,

Henk

PS
Ik herken het profiel van de clic zoals ik hem ook beleefde: het klinkt goed maar net even ......

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  1, 2012, 23:47:09
Kan geregeld worden Jan. Ik weet nog niet hoe mijn programma voor zondag er uit ziet. wellicht moet er gewerkt worden. Laten we in de loop van de week even bellen om af te spreken. Volgende week is de touch en de octave bechikbaar (maar ik wil ze wel terug hoor >:()

Groet,

Henk

PS
Ik herken het profiel van de clic zoals ik hem ook beleefde: het klinkt goed maar net even ......

We houden even contact hier over Henk ;)

Vandaag even voor de gein even mijn Yamaha blu-ray speler als loopwerk aangesloten via een simpel dig. optisch kabeltje aan de dac van de M1 Clic en dat viel zeker niet tegen :o
Het vloeiende klankbeeld wat de M1 Clic als streamer en dac weergeef kan de blu-ray speler niet weergeven, maar er was wel meer ''attack'' en punch te horen :angel:
Typisch dat de M1 Clic als standalone dac toch een heel ander klankbeeld geeft dan als streamer-dac in één.
Waarschijnlijk kom ik een beetje tot dezelfde bevindingen als jou Henk ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei  2, 2012, 13:08:28
We houden even contact hier over Henk ;)

Vandaag even voor de gein even mijn Yamaha blu-ray speler als loopwerk aangesloten via een simpel dig. optisch kabeltje aan de dac van de M1 Clic en dat viel zeker niet tegen :o
Het vloeiende klankbeeld wat de M1 Clic als streamer en dac weergeef kan de blu-ray speler niet weergeven, maar er was wel meer ''attack'' en punch te horen :angel:
Typisch dat de M1 Clic als standalone dac toch een heel ander klankbeeld geeft dan als streamer-dac in één.
Waarschijnlijk kom ik een beetje tot dezelfde bevindingen als jou Henk ?


:o

;)

De dac heeft ook een beetje dat karakter. Het is wat gepolijst en ik miste soms het venijn als het er moet zijn. Eerder noemde ik dit tijdens de test van beide dac's dat de M1-Clic wat "soft" klonk.
In het weekend hoorde ik datzelfde weer terug bij de M1 van mijn zoon.
Voor een deel is daar de netwerkspeler van de M1-clic debet aan en voor een deel is het de dac van de M1. Jammer dat er geen digitaal uit op zit. Eigenlijk ook wel weer logisch. Wie koopt nou een clic om de dac niet te gebruiken? ;D

In weet nog niets van mijn programma voor het weekend. We hebben nog kontakt daar over.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  2, 2012, 13:45:15
:o

;)

De dac heeft ook een beetje dat karakter. Het is wat gepolijst en ik miste soms het venijn als het er moet zijn. Eerder noemde ik dit tijdens de test van beide dac's dat de M1-Clic wat "soft" klonk.
In het weekend hoorde ik datzelfde weer terug bij de M1 van mijn zoon.

Kijk, hetgeen jij omschrijf komt precies overeen met mijn ervaringen ;)
De PMC,s geven dit (vooral nu goed ingespeeld) veel beter weer dan de Focals die ik had.
Waar ik het vooral goed bij hoor is het begin (op 40 sec.) van het nummer Jean Pierre van Marcus Miller (wat nu overigens op redelijk volume staat te spelen ;D)
De bass lijn moet er dan gewoon lekker fel en vol punch uitknallen. Detailweergave is overigens zeker wel goed te noemen; het gejuich van het publiek in het begin van het nummer is zeer goed te horen.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8