A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

frank2

Kabels die in het begin wat minder spectaculair klinken zijn meestal een blijvertje. Vaak kun je naderhand door verwisseling van stroomdraad of interlink het geluid ook nog iets beïnvloeden.
Je kunt natuurlijk ook nog meer verschillende kabels testen.

Succes met testen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: Antoine op april 11, 2012, 23:23:43
Muzikaliteit en detail samen of beter gezegd een goede balans tussen die twee is 't mooiste maar ook 't moeilijkst te krijgen naar mijn mening. Maar inderdaad, (snel) optreden van luistermoeheid geeft aan dat er iets niet goed zit. Mocht echter alles meer/grotendeels 't zelfde klinken dan ben je aan 't maskeren met een sausje. Als je set dingen weglaat dan is dat wel minder erg dan dat 'ie zaken toevoegt maar beiden vind ik persoonlijk niet optimaal. Dit uiteraard slechts ter overweging, ik zeg niet dat 't in jouw geval zo is.  :)
+1
Daar ben ik meestal niet zo van, maar Antoine haalt de woorden uit mijn mond.

Yamaha, ik ken het al dat vergelijken. Niets mis mee, maar probeer de komende dagen ook eens alleen naar de muziek te luisteren. Ik denk dat de "juiste" kabel zich dan vanzelf aandient.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Oh jee.. nou wordt mijn topic nog een kabeltopic ;D Maakt mij niet uit hoor, met het groepje mensen die hier frequent "op de koffie komt" gaat dat zeker goed ;) (bovendien worden alle azijnpissers keihard gebanned op het moment :clapping:)
Kimber wordt in werkelijk alle testen als goed presterend neergezet, doet nooit iets echt fout, harmonieërd met nagenoeg iedere spanning tussen boxen en amps, ik zei het al eerder, is dé allrounder onder de kabels. Of het daarmee ook de beste is? Wel een goede restwaarde over het algemeen, zeker de hogere series zijn zo weg....

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 12, 2012, 10:08:26
Oh jee.. nou wordt mijn topic nog een kabeltopic ;D Maakt mij niet uit hoor, met het groepje mensen die hier frequent "op de koffie komt" gaat dat zeker goed ;) (bovendien worden alle azijnpissers keihard gebanned op het moment :clapping:)
Kimber wordt in werkelijk alle testen als goed presterend neergezet, doet nooit iets echt fout, harmonieërd met nagenoeg iedere spanning tussen boxen en amps, ik zei het al eerder, is dé allrounder onder de kabels. Of het daarmee ook de beste is? Wel een goede restwaarde over het algemeen, zeker de hogere series zijn zo weg....
Als je een goede, synergetische set hebt, hoeft een kabel ook niets te veranderen. En dan lijkt me zo'n allround kabel een prima keus!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Jumping Jack

Als het een beetje meezit, heb ik morgen de Ocos in huis (als ik op tijd thuis geraak want ik ben op midweek bij jullie, noorderburen, in de hoge veluwe  ;)). Dan kan ik die eens vergelijken met de Kimber die ik heb liggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april 12, 2012, 13:29:25
Als het een beetje meezit, heb ik morgen de Ocos in huis (als ik op tijd thuis geraak want ik ben op midweek bij jullie, noorderburen, in de hoge veluwe  ;)). Dan kan ik die eens vergelijken met de Kimber die ik heb liggen...

Even een reactie in Theo z,n kabeltopic  ;) ;D
Ik ben zeer benieuwd hoe je ervaringen met de Ocos gaan worden in vergelijking met je Kimber 8 TC
Na een lange luistersessie gisterenavond en een paar uur aan het begin van deze avond kan ik wel zeggen dat de Harmonic Technology Pro 11+ het qua detail, stereobeeld en plaatsing toch echt af moet leggen tegen de Kimber 8 TC die ik hier tezamen met de H.T. te leen heb.
De H.T. is een beetje een typische kabel die m.i. niet geheel vrij is van een stuk kleuring wat hij over het gehele klankbeeld laat horen. Waar maar een aantal cd,s echt lekker klinken met de H.T. daar laat de Kimber praktisch alle cd,s lekker klinken. De kabel is wat mij betreft te laid back en verstoort te veel het neutrale en dynamische klankbeeld van de PMC,s.

In een vergelijk Harmonic Technology vs Ocos durf ik wel te stellen dat de Ocos absoluut de beter klinkende kabel is ;)
De Kimber vs Ocus zal denk ik een vergelijk zijn die puur op persoonlijke voorkeur en afhankelijk van de set en akoestiek zal worden bepaald.

De verschillen die ik persoonlijk ervaar tussen de Ocos en de Kimber zijn de volgende:

Ocos: lekker vloeiend ''gepolijst'' klinkend met een fractie hoorbare warmte en over de gehele linie controle, ongeacht welke volume stand. (waarschijnlijk door de constant lage impedantie van deze kabel)
Stereobeeld en plaatsing dik voor mekaar, alleen een fractie minder detail weergave dan de Kimber, maar ligt zeer prettig in het gehoor.
In mijn !! situatie net wat te weinig aanwezig laagweergave naar m,n zin.

Kimber 8 TC: zeer snel en ''enthousiast'' klinkende kabel met een zeer goede plaatsing van stemmen en instrumenten en veel hoorbaar detail. (werkelijk alles wordt ''blootgelegd'' ;))
Het stereobeeld is zeer goed en wat opvalt is de zeer brede soundstage die de kabel laat horen. Zelfs hier aan de eethoek in de keuken is bijna ieder detail nog hoorbaar ;D
Het laag lijkt een kleine boost te krijgen met de Kimber, iets wat ik zelf wel als prettig ervaar. Had de Kimber niet het goede fundament in het laag dan had hij in mijn set zeker over ''het randje'' gespeeld.
De eigenaar van de Kimber heeft aangegeven dat de kabels eigenlijk nog nauwelijks ingespeeld waren.
Ik ben dan ook benieuwd hoe de klankeigenschappen zich verder gaan ontwikkelen.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Toch ben je nog niet helemaal over de liefde voor Ocos heen merk ik Jan ;D, je beschrijft deze kabel toch nog met enige verliefdheid :inlove:
Mooi hé zo`n kabeltopic ;) En met normale mensen die elkaars voorkeuren respecteren (al zijn die soms anders dan de jouwe) kun je dan gewoon verder in zo`n topic hoor :coffee: :clapping:

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 13, 2012, 13:09:42
Toch ben je nog niet helemaal over de liefde voor Ocos heen merk ik Jan ;D, je beschrijft deze kabel toch nog met enige verliefdheid :inlove:
Mooi hé zo`n kabeltopic ;) En met normale mensen die elkaars voorkeuren respecteren (al zijn die soms anders dan de jouwe) kun je dan gewoon verder in zo`n topic hoor :coffee: :clapping:

@Theo  Het is wat met mij hé......eerst maak ik er een klein beetje een PMC topic van en nu weer een kabeltopic ;D
Maar ik ben blij dat dat je wel best ''coulant'' ben  :clapping:

Maarre, dat met de Ocus kabel heb je wel goed gezien hoor ;)  Vind het een zeer prettig in het gehoor liggende kabel met maar één ''maartje'' en dat is de wat slanke laagweergave.
Het zou goed kunnen zijn dat Nick (Jumping Jack) wel eens zeer tevreden zou kunnen zijn met zijn geconfectioneerde Ocus kabels :angel:
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar zijn ervaringen als hij de Ocus aangesloten heeft.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Na een leuke vakantie in jullie land ben ik terug thuis (lang onderweg geweest met dank aan verschillende files). En ik heb de ocos kabels nog kunnen oppikken. Ze zitten net in de set dus het is nog te vroeg voor een oordeel maar het klinkt zeker veelbelovend. Ik gebruik ze in een bi-amp setup met een enkele kabel op het hoog en een dubbele op het laag. Voorlopig zijn ze nog barewire aangesloten maar als ik nog genoeg adereindhulzen heb, termineer ik ze morgen met wbt bananen... Foto's en indrukken plaats ik tzt wel in mijn topic, dan meld ik het hier wel even  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op april 13, 2012, 21:20:34
Na een leuke vakantie in jullie land ben ik terug thuis (lang onderweg geweest met dank aan verschillende files). En ik heb de ocos kabels nog kunnen oppikken. Ze zitten net in de set dus het is nog te vroeg voor een oordeel maar het klinkt zeker veelbelovend. Ik gebruik ze in een bi-amp setup met een enkele kabel op het hoog en een dubbele op het laag. Voorlopig zijn ze nog barewire aangesloten maar als ik nog genoeg adereindhulzen heb, termineer ik ze morgen met wbt bananen... Foto's en indrukken plaats ik tzt wel in mijn topic, dan meld ik het hier wel even  ;)
Doe ons maar een "CCeetje"  JJ ;D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Nou jongens, ik doe het maar even "live" hier want hier zit tenslotte het "doelpubliek"  ;).

Ik heb de kabels vandaag afgewerkt met adereindhulzen en wbt nextgen spades aan de speakerkant en bananen aan de versterkerkant. De spades ben ik vandaag gaan halen en de verkoper heeft zich vergist: ipv twee sets koper heb ik nu een set koper en een set zilver (en die zijn heel wat duurder). De zilveren spades heb ik dan maar op hoop van zege het hoog gebruikt...

En hoe klinkt het nu? hoor ik jullie vragen. Nou, heel erg goed. Ik ben niet goed in analyseren en beschrijven, maar het klinkt zoals het hoort. Het laag is zeker niet dun te noemen, het hoog sprankelt zonder scherp te worden en stemmen (momenteel die van Joan as Policewoman) komen mooi naar voren.
Ivg met de Kimber zou ik de Ocos als verfijnder omschrijven, waarbij de stage iets meer naar voren komt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Je bent toch best een redelijk recensent hoor JJ ;) Je maakt het ons alleen niet makkelijker zo, het gaat nu knagen namelijk ;D
Ga kijken of ik een aantal lengtes Bare wire op de kop kan tikken, just to try :hehe:

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op april 14, 2012, 21:10:31
Nou jongens, ik doe het maar even "live" hier want hier zit tenslotte het "doelpubliek"  ;).

Ik heb de kabels vandaag afgewerkt met adereindhulzen en wbt nextgen spades aan de speakerkant en bananen aan de versterkerkant. De spades ben ik vandaag gaan halen en de verkoper heeft zich vergist: ipv twee sets koper heb ik nu een set koper en een set zilver (en die zijn heel wat duurder). De zilveren spades heb ik dan maar op hoop van zege het hoog gebruikt...

En hoe klinkt het nu? hoor ik jullie vragen. Nou, heel erg goed. Ik ben niet goed in analyseren en beschrijven, maar het klinkt zoals het hoort. Het laag is zeker niet dun te noemen, het hoog sprankelt zonder scherp te worden en stemmen (momenteel die van Joan as Policewoman) komen mooi naar voren.
Ivg met de Kimber zou ik de Ocos als verfijnder omschrijven, waarbij de stage iets meer naar voren komt...

Het klinkt als een zeer tevreden ocos eigenaar. Mooi om te lezen. Geen sprake van een wat dunnetjes laag?
En verder: begrijp ik nou goed dat je twee keer ocos voor het laag hebt en één voor het hoog?

Groet,

Henk

PS
Is je dac nu helemaal in orde?

Deleted Member 2

Namens Jan zeer bedankt! Was hij net tot een keuze gekomen komt JJ vertellen dat Ocos zo goed is >:(

Geniet er van ;D

Jumping Jack

Inderdaad, dubbele kabel op het laag.

De dac werkt probleemloos, het zou een accident de parcours geweest zijn...

En het is niet zo dat de ocos de kimber er los uitspeelt hoor, ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Alleen in mijn set vind ik de ocos voorlopig de betere...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Goed te horen dat je tevreden bent met de Ocos kabels Nick. Eerlijk gezegd had ik al verwacht dat je er wel tevreden mee zou zijn.
Hetgeen jij omschrijf qua klanbeeld komt aardig overeen met mijn ervaringen met de Ocos. (zie kopie van een eerdere reactie van mij hier onder)

''Ocos: lekker vloeiend ''gepolijst'' klinkend met een fractie hoorbare warmte en over de gehele linie controle, ongeacht welke volume stand. (waarschijnlijk door de constant lage impedantie van deze kabel)
Stereobeeld en plaatsing dik voor mekaar, alleen een fractie minder detail weergave dan de Kimber, maar ligt zeer prettig in het gehoor.''

Bovenstaande ervaring is natuurlijk wel in mijn situatie met een andere akoestiek en andere componenten ;)
Het feit dat jij de laagweergave gewoon goed vind en ik als wat minder ervaarde kan heel goed te maken hebben met het tapijt wat ik hier heb i.t.t. jouw houten vloer ;)
Overigen heb ik sinds vandaag de set echt heerlijk aan het spelen. Waar de Kimber 8 TC soms nog wat te ''levendig'' klonk in het hoog, zo lekker klinkt het nu.
De reden hiertoe bleken de originele vergulde PMC verbindingstaafjes te zijn die tussen de bi-wiring connectors zaten. Ik heb deze vervangen voor 8 dunne aders Inakustik solid core getwist en voorzien van goede WBT locking banaanpluggen van koper.
Vanmiddag had ik een fijn moment dat buren, kwebbelende vriendin en zoontje (met zijn herriemakende DS ;D) lekker weg waren. Ideaal om Yello ''Touch'' weer eens even te draaien en te kijken wat de PMC,s presteren op het gebied van laagweergave. ;)
Het blijft onvoorstelbaar wat een paar 17 cm midbas units weten te presteren op het weergeven van de lagere en laagste frequenties. :worship: :pompom:




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 14, 2012, 23:37:12
Transmissionline rules :headbanging:

Als ik met één soort luidsprekers problemen heb gehad is het wel de transmissionline. >:( :nervous: >:D

Misschien is het PMC dat rules ;D

Opgewekte groet,

Henk

twani

Héé dat had ik niet meegekregen Henk.....Mijn Von Schweikerts gingen ook prima overigens. Ik ben overigens van mening dat mbt de akoestiek vooral de manier van opstellen van de set voor grote verschillen onderling zorgt. Meer specifiek bedoel ik of de set langs de lange of de korte wand staat en of de kamer een vierkant/rechthoek achtige vorm heeft of van het type "pijpela' is (lang, smal, oude huizen vaak).
In mijn woonkamer staat mijn set langs de lange wand met rechts een centimeter of 80 tot de zijwand, links staat de speaker vrij. Dit zorgt er oa. voor dat de klankbeeld links verder "buiten" de speaker speelt, overigens zonder dat dat mij irriteert.
Ter illustratie van mijn "casus" kan ik melden dat ik in een niet ziet zover verleden (voordat ik mijn 14 jarige dochter een complete etage schonk :devil:) in het "sousterrain" een HT set had staan (Onkyo 705 HD + 5x Kef iq10 en sub) welke precies andersom geplaatst stond, ín de korte poot van de L dus terwijl bóven alles aan de lange poot van de L staat. (Het sousterrain is namelijk een kopie van de woonkamer).
Welnu dat levert een compleet andere akoestiek op want daar waar de opstelling bóven een onstuitbare honger heeft naar bass, anders gezegd, daar kun je best wat van gebruiken anders kan het nogal dun klinken, daar is(was) het beneden precies andersom: hier speelde ik wel eens in Pure Direct Stereo mode met slechts de kleine  Kef IQ10  (13 cm woofertje)   en zonder sub dus en raad eens.....Precies! bass zát en een nog heel aardig mooi gezellig klein podium ook!
Dit is denk ik ook precies de reden dat sommige forumleden elkaar in de haren vliegen bij het constateren van verschillende bevindingen die de ander dan compleet anders waarneemt... Zie hier het belang van het elkaar respecteren en in waarde laten.

Deleted Member 2

Ik had de transmissionlines in een kamer van 5 bij 9 meter halverwege de korte kamer staan. Dus voor de luidspreker 5 * 5 meter en er achter 4 * 5 meter en beide een meter uit de muur. De opening van het labyrint zat aan de achterkant. Na een jaar lang prutsen aan alle variabelen zijn ze bij iemand geplaats in een woonkamer van 140 m2. Daar deden ze het perfect en de plaatsing maakte niet heel veel uit. er wordt nog steeds volop van genoten.


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 15, 2012, 08:30:15
Als ik met één soort luidsprekers problemen heb gehad is het wel de transmissionline. >:( :nervous: >:D

Misschien is het PMC dat rules ;D

Zeker te weten :angel:

Je moet het maken van transmissionline speakers dan ook aan de experts overlaten Henk ;) ;D

(even een kleine ''prikkel'' zoals jij die soms ook wel eens geef... ;))

Even een stukje ''citaat'' van het interview wat hifi.nl had met mr. PMC Peter Thomas ;)

Je eerste systeem was al een transmissionline. Elk systeem dat volgde, is gemaakt volgens hetzelfde principe, zelfs een kleine monitor op een stand. Waarom die keuze?

Ik heb destijds grote bewondering gehad voor twee merken: IMF vanwege de laagweergave in de grote transmissionline weergevers en voor Quad vanwege de elektrostaten. Ik zag en hoorde ook in beiden de beperkingen en wilde het laag van IMF en het midden/hoog van Quad combineren in één enkel systeem. De transmissionline zorgt voor een symmetrische belasting van de woofer, dat wil zeggen dat de lucht vóór de luidspreker de conusbeweging net zo beïnvloedt als de line achter de conus. Door die symmetrische belasting is de vervorming erg laag, mits de line goed is gedempt. Omdat de line voor de laagste frequenties werkt als een quarterwave hoorn, steunt de line de output van de woofer en zorgt dat lagere frequenties met meer volume kunnen worden weergegeven dan te realiseren valt in een gesloten systeem of een basreflex. De line maakt het frequentiebereik naar onderen groter.

Maar een transmissielijn, zeker de oudere types, hadden de naam sloom en wollig te zijn. Een PMC luidspreker heeft dat niet. Hoe loste je dat op?



Het trage van een transmissionline komt voort het uit het niet goed dempen van de line. Populair was destijds het gebruik van Bailey Long Hair wol, dat lastig te verwerken was en bovendien steeds meer inzakte en zo de werking verloor. In de line moet het kantelpunt tussen accentueren van de lage tonen en het dempen liggen rond 80 tot 90 Hertz. Oude transmissionlines dempten pas bij 200 Hertz of hoger. Met als gevolg dat er een echo effect ontstond in het laag dat na-ijlde en vervormde. Wij gebruiken geen wol in onze Advanced Transmisson Line, maar een schuimstof die stabiel blijft. Foam dat wij kunnen kopen van een matrassenfabrikant. Hij maakt dat speciaal voor ons in diverse dichtheden en met diverse vormen en oppervlakten. In de lines passen we op de juiste plaats het juiste materiaal toe. Iets dat proefondervindelijk wordt vastgesteld.

Dat kost tijd en geld. Het maakt de fabricage duur. Aan de pluszijde winnen we ongelofelijk in het onderdrukken van vervorming en dat is voor mij persoonlijk het meest belangrijk. Bijkomend voordeel: een transmissionline laat zich eenvoudig plaatsen en de interactie met de meeste kamers is beter en gelijkmatiger dan die van basreflex-systemen. Waarom dat zo is weet ik niet, maar we constateren het wel.


Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/2281/Peter-Thomas-is-PMC.html#ixzz1s6I9pEFp
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 15, 2012, 11:47:33
Zeker te weten :angel:

Je moet het maken van transmissionline speakers dan ook aan de experts overlaten Henk ;) ;D

Jan, je hebt volkomen gelijk ;)