A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 00:35:35
De Cayin speler heb ik kort geleden aangeschaft, maar vertoont kuren. Hij slaat over ondanks dat er een nieuwe laser in is geplaatst. De dealer in het verre oosten van Nederland is al bezig maar het duurt wel erg lang. Als het nog langer gaat duren wil ik ontbinding van de koop, ondanks dat het een heel erg mooie speler is. Wie weet kom ik dan nog eens bij je shoppen... 8)

de speler heeft ook een digitale ingang als ik me niet vergis? optisch en Coax?

Dat is niet zo mooi Henk ???

De speler heeft inderdaad ook een (optische) digitale ingang zodat je de interne dac ook evt. kan benutten.
En uiteraard ook een dig. coax uitgang zodat je hem ook nog eens aan b.v. een Metrum Octave dac kan koppelen..... ::) ;D ;)

En nu ga ik slapen, had al lang moeten liggen :-[  Dat HT forum werkt verslavend...... :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Ik ga maar eens een hartig woordje praten met de dealer en houd je op de hoogte.

Kingpin

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 00:35:35
De Cayin speler heb ik kort geleden aangeschaft, maar vertoont kuren. Hij slaat over ondanks dat er een nieuwe laser in is geplaatst. De dealer in het verre oosten van Nederland is al bezig maar het duurt wel erg lang. Als het nog langer gaat duren wil ik ontbinding van de koop, ondanks dat het een heel erg mooie speler is.
Cayin dealer in het oosten van het land ... ik ken ze niet  :unsure:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Tuurlijk wel zit in jouw woonplaats achter zo'n bouwmarkt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op maart 20, 2012, 09:41:16
Cayin dealer in het oosten van het land ... ik ken ze niet  :unsure:

Ik bedoel niet de importeur/dealer in het zuiden van het land, maar de leverancier van onder andere fraaie usher luidsprekers ;D

Overigens denk ik dat ik er best uit kom met hem. Levert altijd een goede service

twani

Mmmm, altijd "klootjes" als er iets stuk is Onder......Dat is maar weer snel gemaakt is......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 20, 2012, 17:23:48
Mmmm, altijd "klootjes" als er iets stuk is Onder......Dat is maar weer snel gemaakt is......
Zeker waar. Mijn neef zei eens toen de cardioloog hem vertelde dat hij een ruis in z'n hart had: beter een ruis in m'n hart dan in m'n versterker..... ;D

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 20, 2012, 19:22:29
Dan heb je echt "hart"  :inlove: :wub: :inlove: :wub: voor de muziek :P

zit in de familie: zowel de liefde voor muziek als een ruis in het hart ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 00:35:35
De Cayin speler heb ik kort geleden aangeschaft, maar vertoont kuren. Hij slaat over ondanks dat er een nieuwe laser in is geplaatst. De dealer in het verre oosten van Nederland is al bezig maar het duurt wel erg lang. Als het nog langer gaat duren wil ik ontbinding van de koop, ondanks dat het een heel erg mooie speler is. Wie weet kom ik dan nog eens bij je shoppen... 8)

de speler heeft ook een digitale ingang als ik me niet vergis? optisch en Coax?

Henk, je vertelde dat de Cayin inmiddels al voorzien is van een nieuwe laser. Heb je het probleem met overslaan alleen als je de Cayin als ''stand alone'' laat spelen (dus niet als loopwerk i.c.m. je Octave DAC) of juist als je de Cayin gebruikt als loopwerk gekoppeld aan de externe DAC ?
Ik vraag dit omdat overslaan niet alleen aan de laser kan liggen, maar ook aan de klok (afwijkingen in snelheid bv.)  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 17:58:17
Zeker waar. Mijn neef zei eens toen de cardioloog hem vertelde dat hij een ruis in z'n hart had: beter een ruis in m'n hart dan in m'n versterker..... ;D

:clapping: :worship: :D

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 20, 2012, 20:09:00
Henk, je vertelde dat de Cayin inmiddels al voorzien is van een nieuwe laser. Heb je het probleem met overslaan alleen als je de Cayin als ''stand alone'' laat spelen (dus niet als loopwerk i.c.m. je Octave DAC) of juist als je de Cayin gebruikt als loopwerk gekoppeld aan de externe DAC ?
Ik vraag dit omdat overslaan niet alleen aan de laser kan liggen, maar ook aan de klok (afwijkingen in snelheid bv.)  ;)
Dat weet ik eigenlijk niet Jan. Nog niet geprobeerd. Is een goede tip. Ga het direct proberen. Kom zo terug.

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 20:26:31
Dat weet ik eigenlijk niet Jan. Nog niet geprobeerd. Is een goede tip. Ga het direct proberen. Kom zo terug.

Ook via digital out slaat hij over.  >:( Wel heb ik gemerkt dat als je een hybride SACD speelt de cayin er meer moeite mee heeft dan met een gewone CD. Eengekopieerde Cd heb ik niet geprobeerd. Die heb ik ook helemaal niet. Je zou dan toch denken dat het aan de laser ligt, maar die is splinter nieuw ???

er is nu een geheel nieuw loopwerk besteld. Dat wacht ik dus even af. Als de cayin normaal speelt is het zo fraai wat er uit komt. Het is niet te vergelijken met hoe de Metrum Octave klinkt met een teac loopwerk aangesloten. Het klinkt een klein beetje meer analoog en zeer muzikaal, ook rustiger. Toch zou ik met alleen deze speler niet kunnen leven. Klassiek in de kleine bezetting klinkt prachtig. Marcus Miller mist net die venijnigheid die ik zo prachtig vind.

Of een Pearl beide goed zou doen........

twani

Onder... als ik het goed begrijp gebruik jij dus 2 verschillende bronnen al naar gelang de muzieksoort vraagt? Decadent hoor ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 20, 2012, 20:47:02
Onder... als ik het goed begrijp gebruik jij dus 2 verschillende bronnen al naar gelang de muzieksoort vraagt? Decadent hoor ;D

We hebben dan hier ook te maken met een zeer gepassioneerde en kritische luisteraar  :worship: ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 20, 2012, 20:47:02
Onder... als ik het goed begrijp gebruik jij dus 2 verschillende bronnen al naar gelang de muzieksoort vraagt? Decadent hoor ;D

beetje wel.  :blush: De cayin heb ik inderdaad vooral voor klassiek werk. Je kan het ook behelpen noemen: misschien zijn er wel spelers die alle muzieksoorten evengoed weergeven, maar ik heb ze in een enigszins betaalbare klasse (<€2.500) nog niet gehoord.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 20:53:37
beetje wel.  :blush: De cayin heb ik inderdaad vooral voor klassiek werk. Je kan het ook behelpen noemen: misschien zijn er wel spelers die alle muzieksoorten evengoed weergeven, maar ik heb ze in een enigszins betaalbare klasse (<€2.500) nog niet gehoord.

Een SA KI Pearl misschien...... ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 20:53:37
beetje wel.  :blush: De cayin heb ik inderdaad vooral voor klassiek werk. Je kan het ook behelpen noemen: misschien zijn er wel spelers die alle muzieksoorten evengoed weergeven, maar ik heb ze in een enigszins betaalbare klasse (<€2.500) nog niet gehoord.
Dat denk ik niet, want zal altijd een compromis zijn. Nee, jouw oplossing is eigenlijk best een hele mooie ;)

Deleted Member 2


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 21:50:30
Dat was een inkoppertje Jan ;D

Kon het niet laten Henk  ;) , zeker niet na deze tekst van jou: ''Of een Pearl beide goed zou doen........''  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 20, 2012, 21:56:35
Kon het niet laten Henk  ;) , zeker niet na deze tekst van jou: ''Of een Pearl beide goed zou doen........''  ;D

ik heb het zeker overwogen voor ik de Cayin aanschafte. Mijn eerste indruk bij jou thuis was echter dat hij nogal helder klinkt. Dat zou niet zo goed matchen met mijn set omdat die elac-jes er ook wat van kunnen. Misschien was dat een wat overhaaste conclusie.  :blush:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 22:06:41
ik heb het zeker overwogen voor ik de Cayin aanschafte. Mijn eerste indruk bij jou thuis was echter dat hij nogal helder klinkt. Dat zou niet zo goed matchen met mijn set omdat die elac-jes er ook wat van kunnen. Misschien was dat een wat overhaaste conclusie.  :blush:


Dat heldere vond ik eerlijk gezegd wel meevallen. Heb enige tijd geleden de SA Pearl meegenomen naar Arco en aangesloten op een (zeer) dure Burmester versterker en één van de duurste Quad electrostaten.
We hadden de Marantz nog een extra upgrade gegeven door er een paar Sonore interlinks en Sonore netkabel aan te hangen. Als je hoorde waar de Marantz toe in staat was..... :inlove: :inlove:
De reactie van een trouwe gast en audiofiel in hart en nieren (heeft ook in de Music Emotion gestaan met z,n set ;)) was nog het mooiste; eerst een lange zwijgzame en uiterst geconcentreerde luistersessie en daarna de woorden: ''wat is dat i.h.n. voor een Marantz type ?? Dat moet wel een hele dure speler zijn...... tja, cd spelers maken kunnen ze wel hé bij Marantz....''

De SA Pearl staat trouwens bij ACF in de verkoop Henk. Mocht je ooit de intentie hebben om hem geintegreerd in bv. bovenstaande set te willen horen dan laat je het maar weten ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Jan,
Ik heb zeker belangstelling om de speler nog eens te horen. Waar ik een beetje mee zit is: 2 cd-spelers, een loopwerk, een universeel speler met sacd en dvd-audio, streaming, drie draaitafels,...... :nervous:

Als jij als goede commerciant mij voordelig afhelpt van wat van het voorgaande gaan we serieus aan tafel zitten >:(


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 20, 2012, 23:03:04
Jan,
Ik heb zeker belangstelling om de speler nog eens te horen. Waar ik een beetje mee zit is: 2 cd-spelers, een loopwerk, een universeel speler met sacd en dvd-audio, streaming, drie draaitafels,...... :nervous:

Als jij als goede commerciant mij voordelig afhelpt van wat van het voorgaande gaan we serieus aan tafel zitten >:(



Dat klinkt als een ernstige vorm van verzamelwoede..... ;D ;D  Maar ik snap wat je bedoel ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 20, 2012, 23:19:39
Dat klinkt als een ernstige vorm van verzamelwoede..... ;D ;D  Maar ik snap wat je bedoel ;)
er zijn programma's waarin ze dit soort mensen behandelen >:( ;D