A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari  5, 2012, 15:42:42
Niet voorgekookt hoop ik... :)
Nee, voorgebakken zo te zien. Dat wordt (wat geur betreft) over een aantal weken écht een nightmare voor je vrouw, Twani! ;)
Je laat ons wel even het verschil in geluid weten toch? Ongekookt of niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Mijn ( indische) vriendin is vaak in de weer met heerlijke gerechten i.c.m. rijst en een verdienstelijk kok(in) en zij vraagt of het pandan rijst,bosmati rijst,surinaamse rijst of zilvervlies rijst is...... O0 ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Dat moeten we aan de klank toch kunnen terughoren ;D
Overigens zijn de pilaren bij het aantikken nu vrij van "ring", heb ze voor ongeveer 35% gevuld wat op 3 kilo ;D rijst neerkomt.....

Joris1971

Citaat van: twani op februari  5, 2012, 16:39:38
Dat moeten we aan de klank toch kunnen terughoren ;D
Overigens zijn de pilaren bij het aantikken nu vrij van "ring", heb ze voor ongeveer 35% gevuld wat op 3 kilo ;D rijst neerkomt.....

Gelijk heel de supermarkt voorraad op  ;D

twani


AbZ

Citaat van: twani op februari  5, 2012, 15:29:33
Hier nauwkeurig in beeld gebracht waarom ik al een tijdje niet meer voor vól word aangezien door mijn vrouw ;D
:clapping:  Als je het zo bekijkt kan je daar ook weinig tegenin brengen  :D

Wees maar blij dat je die von S niet hoefde te vullen...

twani

Dat kon ik de kindertjes in Afrika toch niet aandoen, helaas lossen we dat hier op het forum niet op :devil:

Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari  5, 2012, 22:45:23
Dat kon ik de kindertjes in Afrika toch niet aandoen, helaas lossen we dat hier op het forum niet op :devil:
Quote van de website van Harbeth:
"100% of all Harbeth loudspeaker systems are designed and hand made in England, at the Harbeth factory in Lindfield by the same small team. Likewise, all Harbeth cabinets are made in the UK by experienced craftsmen."
Dus daar hebben de kinderen in China ook al geen donder aan!!  :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Vast een hele domme vraag :blush:, maar hoe kan ik spotify draaien via mijn Musical Fidelity Clic? en wat voor een abbo moet ik dan nemen?

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  9, 2012, 12:22:37
Vast een hele domme vraag :blush:, maar hoe kan ik spotify draaien via mijn Musical Fidelity Clic? en wat voor een abbo moet ik dan nemen?

@twani  Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..... ;)
Eindelijk staat de M1 Clic hier nu te spelen in combi met de M6i...... En de sound is  :inlove: :inlove: ;)

''Out of the box'' al zeer indrukwekkend te noemen; een zeer gedetailleerd enigzins warm klankbeeld zonder scherpe randjes met een strak aangestuurd laag.
De aanwezige mate van ''compressie'' en kracht die de M6i laat horen is zeer fijn te noemen.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Hé wat gaaf Jan, gefeliciteerd, zat al een beetje op je te wachten ;D  Ik draai al een paar jaar niet meer zo hard maar grappig is dat  je de M6i hetzelfde omschrijft als ik dat doe. Je hoeft niet hard te spelen om de kracht van deze machine te horen.
Voor diegenen die daar ervaring mee hebben: Je kunt het vergelijken met het rustig rijden van een auto met een dikke V8 motor, het gaat zó makkelijk en zó relaxed, maar het is er wél!

Gaaf Jan! 

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 11, 2012, 20:58:10
@twani  Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..... ;)
Eindelijk staat de M1 Clic hier nu te spelen in combi met de M6i...... En de sound is  :inlove: :inlove: ;)

''Out of the box'' al zeer indrukwekkend te noemen; een zeer gedetailleerd enigzins warm klankbeeld zonder scherpe randjes met een strak aangestuurd laag.
De aanwezige mate van ''compressie'' en kracht die de M6i laat horen is zeer fijn te noemen.




Gefeliciteerd Jan. Geniet er van.
Kan je al iets zeggen over de prestatie van de clic in het laag? Men (de reviews) beweren dat daar en op het gebied van ruimtelijkheid wat te verbeteren valt. Dat zal ook erg afhankelijk zijn van de rest van de set. Heb je ook al eens geprobeerd hoe alleen de dac presteert?

Ik zou dit weekend een ingespeelde clic op proef krijgen. Ging niet door omdat ik zaterdag geveld ben door een stevige griep. Eerst maar weer mijn oren open laten gaan dus :(

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2012, 11:11:21
Gefeliciteerd Jan. Geniet er van.
Kan je al iets zeggen over de prestatie van de clic in het laag? Men (de reviews) beweren dat daar en op het gebied van ruimtelijkheid wat te verbeteren valt. Dat zal ook erg afhankelijk zijn van de rest van de set. Heb je ook al eens geprobeerd hoe alleen de dac presteert?

Ik zou dit weekend een ingespeelde clic op proef krijgen. Ging niet door omdat ik zaterdag geveld ben door een stevige griep. Eerst maar weer mijn oren open laten gaan dus :(

@Henk Tot zover kan ik eigenlijk alleen maar positief zijn over het klankbeeld wat de M1 Clic neer weet te zetten. Waar ik in het verleden ''worstelde'' met het aansturen van het laag met de combi M6i/Focal 826 W en Astin Trew AT 3500+ cd speler kan ik nu zeggen dat er van dat probleem destijds (gelukkig) niets meer over is. :angel:
Het laag klinkt zeer strak en gedefinieerd, plaatsing van stemmen en instrumenten ook dik voor mekaar. Wat mij juist opvalt t.o.v. het klankbeeld van mijn zeker goed presterende SA KI Pearl speler is de ruimtelijkheid en de vooral vloeiende manier van muziek weergeven. Al met al dus zeker dik tevreden, en ik ga er nog wel van uit dat de M6i versterker nog wat vloeiender en ''losser'' gaat klinken na de inspeelperiode.
Aankomende dagen laat ik de M6i en M1 Clic nog lekker wat inspeel uurtjes draaien en ga dan volgend weekend aan de slag met wat experimenten met zekeringen upgrade in beide apparaten. Ook mijn Belden netkabel met Iego connectoren wordt dan verwisseld voor een mooie redelijk prijzige Life Performance Braid gevlochten netkabel die ik nog als cadeau krijg van m,n dealer.
In het verleden viel mij namelijk al op dat de M6i dit soort veranderingen meteen laat horen......

Gisterenavond heb ik voor de gein mijn Rebox HD satelliet tuner even via een toslink kabel digitaal aangesloten aan de M1 Clic (DAC) en dat klonk verrassend goed moet ik zeggen :inlove:
Ondanks het feit dat de live zangkwaliteiten van de dames in kwestie (Sugababes :wub:) niet echt om over naar huis te schrijven zijn klonk de weergave van de muziekzender MTV HD dus erg goed via de M1 Clic :tongue2:

Sterkte en beterschap nog met de griep !

Onderstaand nog een (niet echt scherpe) foto van de set zoals hij nu in huis staat. (@Theo sorry voor het plaatsen van de foto in jouw topic ;) ;D)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Mijn foto`s zijn toch mooier :D  Beterschap onder!
Inderdaad heel gaaf om de digitale decoder op de Clic aan te sluiten, das pas een opknapper zeg :clapping:
Wél zorgen dat in het menu van je TV decoder het geluid ook op DD staat ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 12, 2012, 16:37:38
Mijn foto`s zijn toch mooier :D  Beterschap onder!
Inderdaad heel gaaf om de digitale decoder op de Clic aan te sluiten, das pas een opknapper zeg :clapping:
Wél zorgen dat in het menu van je TV decoder het geluid ook op DD staat ;)

Zal binnenkort nog eens een poging doen om jouw kwaliteit foto,s te overtreffen.... ;D
Heb hier een Nikon Coolpix camera en een Panasonic HD videocamera liggen, dus aan het materiaal kan het eigenlijk niet liggen :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 12, 2012, 16:37:38
Beterschap onder!


Onder is weer boven water ;D
en is flink bezig om een (ingespeelde) M1 Clic aan de tand te voelen. De eerste indrukken zijn dat het een tikje soft is (of warm, maar niet analoog)(of mijn oren zitten nog dicht :alien:).

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 14, 2012, 21:57:23
Onder is weer boven water ;D
en is flink bezig om een (ingespeelde) M1 Clic aan de tand te voelen. De eerste indrukken zijn dat het een tikje soft is (of warm, maar niet analoog)(of mijn oren zitten nog dicht :alien:).

Henk,nog maar net een beetje opgeknapt en nu al weer vol met de audio hobby bezig....? ;D

Ben benieuwd hoe je ervaringen met de M1 Clic verder gaan verlopen. Persoonlijk kan ik nou niet echt zeggen dat ik de M1 Clic (i.c.m. de M6i) soft vind klinken hoor ???

Succes met het testen en hou ons op de hoogte !

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 14, 2012, 22:29:13

Succes met het testen en hou ons op de hoogte !


De Touch is zo slecht nog niet! Ik gaf aan dat ik de Clic wat soft vond. Dat vind ik na wat langer luisteren nog steeds. Het gekke is dat dit in het digitale front-end zit. Als ik de Dac van de Clic voed met digitale files via de Touch, is er van het ietwat softe niets meer te merken. Een prachtig gedetailleerd plaatje, goede plaatsing en ruimtelijkheid. Superbass van Ray Brown, john Clayton en Christian McBride staan pardoes met drie contrabassen in je kamer te swingen. Niet wat hout met snaren, maar de volle klank van een akoestische bas zonder dat het dichtloopt en met de details van de vingers op de snaren.
Het begint op een review zoals van Frank te lijken ;)

De clic is aangesloten via de vaste uitgang, dus buiten het voorversterker gedeelte om.

Ook heb ik nog kort naar het radio gedeelte gekeken en geluisterd. Dat is prima voor elkaar. Zeer veel bedieningsgemak en hoge kwaliteit.

Is er eigenlijk al een app voor Android om de Clic te bedienen? Het schermpje van de Clic is te klein om via de AB door de files te scrollen. Een oplossing zoals van de Duet zou ideaal zijn.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 14, 2012, 23:52:05
De Touch is zo slecht nog niet! Ik gaf aan dat ik de Clic wat soft vond. Dat vind ik na wat langer luisteren nog steeds. Het gekke is dat dit in het digitale front-end zit. Als ik de Dac van de Clic voed met digitale files via de Touch, is er van het ietwat softe niets meer te merken. Een prachtig gedetailleerd plaatje, goede plaatsing en ruimtelijkheid. Superbass van Ray Brown, john Clayton en Christian McBride staan pardoes met drie contrabassen in je kamer te swingen. Niet wat hout met snaren, maar de volle klank van een akoestische bas zonder dat het dichtloopt en met de details van de vingers op de snaren.
Het begint op een review zoals van Frank te lijken ;)

De clic is aangesloten via de vaste uitgang, dus buiten het voorversterker gedeelte om.

Ook heb ik nog kort naar het radio gedeelte gekeken en geluisterd. Dat is prima voor elkaar. Zeer veel bedieningsgemak en hoge kwaliteit.

Is er eigenlijk al een app voor Android om de Clic te bedienen? Het schermpje van de Clic is te klein om via de AB door de files te scrollen. Een oplossing zoals van de Duet zou ideaal zijn.


Henk, als app om de Clic te bedienen kan je evt. Twonky mobile gebruiken.
Deze app werkt snel en betrouwbaar, i.t.t. Kinsky en PlugPlayer die constant vast lopen.
MF heeft nog geen eigen app, maar die moet volgens imp. Viertron toch echt binnen afzienbare tijd uitkomen......

Wat betreft het "softe" wat jij omschrijf kan je het volgende eens proberen:
Je interlink aansluiten op de pre out van de Clic (voorversterker uitgang) en de andere zijde op de pre in van de Marantz. Je gebruikt de Marantz dan als eindversterker (wel even de betreffende schakelaar op het front van de Pearl 3 sec.ingedrukt houden). Als het goed is zal je dan merken dat het klankbeeld directer,strakker en minder soft zal klinken.
Heb dit zelf namelijk ook geprobeerd met de Marantz/Clic combi en het verbaasde mij dat hier zoveel verschil in zat.....

Al met al begrijp ik wel van je dat je wel content ben met de M1 DAC klank ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 15, 2012, 00:16:26
Henk, als app om de Clic te bedienen kan je evt. Twonky mobile gebruiken.
Deze app werkt snel en betrouwbaar, i.t.t. Kinsky en PlugPlayer die constant vast lopen.
MF heeft nog geen eigen app, maar die moet volgens imp. Viertron toch echt binnen afzienbare tijd uitkomen......

Wat betreft het "softe" wat jij omschrijf kan je het volgende eens proberen:
Je interlink aansluiten op de pre out van de Clic (voorversterker uitgang) en de andere zijde op de pre in van de Marantz. Je gebruikt de Marantz dan als eindversterker (wel even de betreffende schakelaar op het front van de Pearl 3 sec.ingedrukt houden). Als het goed is zal je dan merken dat het klankbeeld directer,strakker en minder soft zal klinken.
Heb dit zelf namelijk ook geprobeerd met de Marantz/Clic combi en het verbaasde mij dat hier zoveel verschil in zat.....

Al met al begrijp ik wel van je dat je wel content ben met de M1 DAC klank ?

Dat heb je goed begrepen Jan.  :smile:

De tip die je geeft over de voorversterker zal ik zeker proberen. Als het zo is, is het een slechte beurt van mr K.I. of een hele goede van mr A.M.

twani

Hallo Jan en Onder :pompom:

Inderdaad is soft wel de laatste term die bij me opkomt als ik de klank van de Clic moet beschrijven. Nu is het ook zo dat de match van de Clic met m`n vorige versterker ook niet helemaal lekker was en met de MF M6i helemaal wél!
En tja die bedieningsapp, die zou ik nu ook wel willen.
Aangezien het merk Project met hun nieuwe "Streaming DS" hetzelfde "streamingboard" gebruikt als MF (Zwitserse toeleverancier, in Tjechië geassembleerd  geloof ik) zou deze dan denk ik voor allebei de merken toepasbaar zijn, best een grote groep gebruikers dus, hij zal dan ook wel komen :confused:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 15, 2012, 16:32:39
Hallo Jan en Onder :pompom:

Inderdaad is soft wel de laatste term die bij me opkomt als ik de klank van de Clic moet beschrijven. Nu is het ook zo dat de match van de Clic met m`n vorige versterker ook niet helemaal lekker was en met de MF M6i helemaal wél!
En tja die bedieningsapp, die zou ik nu ook wel willen.
Aangezien het merk Project met hun nieuwe "Streaming DS" hetzelfde "streamingboard" gebruikt als MF (Zwitserse toeleverancier, in Tjechië geassembleerd  geloof ik) zou deze dan denk ik voor allebei de merken toepasbaar zijn, best een grote groep gebruikers dus, hij zal dan ook wel komen :confused:
"soft" is ook een veel te zware aanduiding als je het letterlijk neemt. Het is al moeilijk precies te determineren hoe het klinkt en dan vervolgens dat met de juiste bewoordingen op te schrijven. het is niet voor niets dat gezegde luidt: muziek zegt meer dan duizend woorden.
Misschien kan ik het beter omschrijven als iets meer fluwelig en via de Touch iets meer puntig.

twani

Snap je, heeft dan vast ook veel te maken met de integratie met je andere componenten ;) Helemaal beter onder?

Groet,
Theo

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 15, 2012, 20:46:08
Snap je, heeft dan vast ook veel te maken met de integratie met je andere componenten ;) Helemaal beter onder?

Groet,
Theo

Die genoemde integratie (of synergie) met de andere componenten kan wel een hele belangrijke zijn ja. Waar ik in eerste instantie een beeldvorming had van de M1 Clic (kort kunnen beluisteren op mijn ex Marantz),zo anders is de klank van de M1 Clic nu i.c.m. de M6i versterker. Waar de M1 Clic met de Marantz wat ''smoother'' klonk, zo klinkt de M1 Clic nu wat minder gepolijst en wat puntiger.....
Nog steeds vloeiend,maar wel meer ritmisch,meer up-front en minder terughoudend.  Hier uit blijkt wel dat de karakteristiek van de versterker toch wel een grote rol speelt in het totale klankbeeld.

Ondanks de korte luistersessie die ik had met de Marantz/M1 Clic kan ik denk ik wel een beetje beeldvorming krijgen wat Onder013 omschrijft.
Toen ik (zoals eerder aangegeven) de M1 Clic als voorversterker ging inzetten en de Marantz als eindversterker was er m.i. toch een wezenlijk verschil in klank hoorbaar.......
Zelf denk ik (gezien bovenvermelde ervaring) dat met name het interne voorversterkergedeelte van de KI Pearl zo bepalend is voor de kenmerkende gecontroleerde en ietwat laid-back achtige Marantz klank.
Tel daarbij het ''DNA'' van de M1 Clic als combi op en ik denk dat je dan mogelijk op het klankbeeld uitkomt wat Onder013 zo,n beetje omschrijft :angel:

Heb zojuist nog een review van CP Audio (Cristiaan Punter) over de Clic gelezen waar ik mij enigzins deels in kan vinden. Wat er in deze review omschreven wordt over de weergave van het laag kan ik mij eerlijk gezegd niet zo in vinden. Hij geeft aan dat er met name bij het streamen vanaf een NAS minder aanwezig laag hoorbaar is in vergelijking met de weergave via internetradio ???

@Henk Heb je al een testje gedaan met de Clic als voorversterker en de PM KI Pearl als eindversterker ? 


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op februari 15, 2012, 21:25:34
Hij geeft aan dat er met name bij het streamen vanaf een NAS minder aanwezig laag hoorbaar is in vergelijking met de weergave via internetradio ???

Tenzij je zelf een Internetstation broadcast en dus lokaal test wat de machine ermee doet, heb je geen idee hoe er geproduceert is in de 'studio' van het Internetstation. Dus als hij gewoon bestaande stations heeft beluisterd, zegt dat helemaal niets. Die hebben namelijk allemaal een beetje een boost in het laag.