A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  3, 2012, 13:13:23
Maar de Clic speelt al wel Jan? hoe bedien jij `m?

Theo, de Clic kan separaat wel spelen en bediend worden,maar er is geen geluid hoorbaar omdat ik simpelweg nog zonder versterker zit......... :angel: :-X
De eerdere korte maar veelbelovende luisterimpressie die ik hier in jouw topic had geplaatst was gebaseerd op het korte moment dat ik het genoegen had de Clic te kunnen beluisteren op mijn inmiddels ex Marantz PM KI Pearl versterker die nu zijn kwaliteiten aan het leveren is bij een mede forum lid  ;) (Zoek dichtbij ;) naar de ''handtekening'' of onderschrift en gij zult vinden ;D) @Henk,nog tevreden over ''de slee'' ? ;)

Heb voor het bedienen een veelvoud aan app,s op mijn iphone (Twonkey Mobile,PlugPlayer,Kinsky (Linn), maar geen van deze app,s vind ik echt goed en probleemloos werken >:(
Zoals jij al aangaf werkt de remote van de Clic gewoon goed en proleemloos. Enige nadeel is dat ik redelijk ver van de Clic afzit qua luisterpositie en niet voldoende kan lezen wat er op het mooie display te lezen valt.      En nee,mijn ogen zijn nog niet zo slecht dat ik een bril nodig heb O0

Het wordt tijd dat MF nu eens met een mooie voor de Clic ontwikkelde app komt !




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2012, 18:32:51
@Henk,nog tevreden over ''de slee'' ? ;)


Het zijn nu wel extreem goede omstandigheden voor de slee ;D.
Jan, ik ben zeer tevreden over jouw ex KI Pearl. Ik wil dit topic niet vervuilen met zaken over iets anders dan Harbeth, Clic en MF. Dat doe ik dan wel als jij je eigen showcase hebt >:( :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2012, 18:45:38
Het zijn nu wel extreem goede omstandigheden voor de slee ;D.
Jan, ik ben zeer tevreden over jouw ex KI Pearl. Ik wil dit topic niet vervuilen met zaken over iets anders dan Harbeth, Clic en MF. Dat doe ik dan wel als jij je eigen showcase hebt >:( :laugh:

@Henk, goed te horen dat je nog zeer tevreden bent met de Marantz. Persoonlijk vind ik het ook een zeer goede match met je Elacs  :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2012, 19:01:58
@Henk, goed te horen dat je nog zeer tevreden bent met de Marantz. Persoonlijk vind ik het ook een zeer goede match met je Elacs  :inlove:


Je hebt nog niet gehoord hoe ze nu klinken. Laat staan met een Clic of .....

twani

Ik ben mijn streaming carriere begonnen met een Touch op een MF X-24K DAC, deze combi heb ik welgeteld 3 weken gehad en daarna snel een Linn Majik DS gekocht. Inderdaad was ik teleurgesteld in het geluid van de Touch ;)

twani

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2012, 18:45:38
Het zijn nu wel extreem goede omstandigheden voor de slee ;D.
Jan, ik ben zeer tevreden over jouw ex KI Pearl. Ik wil dit topic niet vervuilen met zaken over iets anders dan Harbeth, Clic en MF. Dat doe ik dan wel als jij je eigen showcase hebt >:( :laugh:
Ik ben daar niet zo heel moeilijk in hoor, dat gezeur allemaal, zolang het enthousiast en positief is kan ik veel hebben ;D Trouwens wat maakt het uit in welk topic we elkaar ontmoeten, als we het maar gezellig hebben :coffee:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  3, 2012, 19:14:26
Ik ben mijn streaming carriere begonnen met een Touch op een MF X-24K DAC, deze combi heb ik welgeteld 3 weken gehad en daarna snel een Linn Majik DS gekocht. Inderdaad was ik teleurgesteld in het geluid van de Touch ;)

Komt de Clic dan in de buurt van de Majik DS, of misschien zelfs beter? :o

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2012, 20:26:54
Komt de Clic dan in de buurt van de Majik DS, of misschien zelfs beter? :o


Henk, als mijn Clic goed ingespeeld is mag je hem van mij gerust een keertje testen thuis ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Dat zou heel prettig zijn :worship: Twani geeft aan dat de Touch in combinatie met (een bedaagde) MF x24 Dac heel snel de deur uit ging, maar in combinatie met een goede dac is de Touch zo slecht nog niet. Ik denk aan de Touch met een Metrum Octave of de Clic of een Linn.

Ik hoop met jou dat je M6 snel komt ;D

twani

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2012, 20:26:54
Komt de Clic dan in de buurt van de Majik DS, of misschien zelfs beter? :o

Eerder in dit topic al wel iets over gezegd:


e klankverschillen waarvan ik meteen al zei dat ze er zeker waren zou ik als volgt willen omschrijven:

De nieuwe Musical Fidelity M1 Clic Streamer (Flac) vergeleken met de Linn Majik DS Dynamik;

-2 tikken helderder
-Ruimtelijker hoog met iets meer extensie zonder scherp te worden
-Er gebeurd meer in het klankbeeld (levendiger)
-Het "hout" van de instrumenten klinken een fractie minder als het "hout" van de instrumenten
-De stemweergave van de Linn was een fractie échter
-De instrumenten en stemmen stonden bij de Linn iets meer "Pinsharp"
-De Bass rolt wat minder door op de MF (hetgeen in mijn geval erg goed uitpakt omdat de Von Schweikerts dat door hun Transmission Line principe toch al enigzins doen)
-Het podium is breder dan op de Linn
-Het Top end was een fractie "Sweeter" via de Linn
-De bediening van de MF is veel eenvoudiger (toch)
-De toegevoegde DAC functie voor oa Bluray speler en TV decoder is een zegen, hiermee is de Clic verworden tot een schakelcentrale van niveau.

Ongetwijfeld gaan mij op lange termijn meer verschillen opvallen maar tot zover zeer tevreden   

Deleted Member 2

Helder. Dank je wel voor je indrukken. Laat die Clic maar komen Jan..

Deleted Member 2

By the way. Hoe is het met jouw Plextor waarmee je de cd's ript? Ik heb er het probleem mee dat sommige cd's gewoon niet herkend worden. Via het Plextor forum heb ik dit aan de orde gesteld en er blijkt dat meerderen daar last van hebben.

twani

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2012, 21:02:48
By the way. Hoe is het met jouw Plextor waarmee je de cd's ript? Ik heb er het probleem mee dat sommige cd's gewoon niet herkend worden. Via het Plextor forum heb ik dit aan de orde gesteld en er blijkt dat meerderen daar last van hebben.
Op één of twee cd`s ná heb ik alles met Plexxie kunnen rippen, die enkeling heb ik dan maar met de laptop gedaan......

Deleted Member 2

Ah, jij had er dus ook "last" van. Ik had een stapeltje cd's geselecteerd om te rippen en de eerste drie gaven taal noch teken. Met de andere ging het prima. Het is de soort kopieerbeveiliging die het probleem veroorzaakt in combinatie met de firmware van Plextor. Het Lite-On zusje heeft er geen last van. Maar als Plexxie ript doet ie het goed.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2012, 20:57:47
Helder. Dank je wel voor je indrukken. Laat die Clic maar komen Jan..

Eerst mijn M6i binnen krijgen en inspelen Henk :headbanging: 
We houden zeker contact over het Clic-er de Clic verhaal ;)

Mijn cd,s rippen en converteren naar lossless FLAC bestanden doe ik met DBPoweramp en accurate is het ripprogramma in DBPoweramp waar de cd,s mee geript worden.
Heb over het algemeen geen problemen met rippen, alleen heb ik onlangs een cd van Simply Red en Phil Collins gehad die het gewoon echt niet deden :-X
Er zaten absoluut geen beschadigingen op deze cd,s...... Toch een hoge mate van kopieerbeveiliging ??
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2012, 21:23:38
Eerst mijn M6i binnen krijgen en inspelen Henk :headbanging: 
We houden zeker contact over het Clic-er de Clic verhaal ;)

Mijn cd,s rippen en converteren naar lossless FLAC bestanden doe ik met DBPoweramp en accurate is het ripprogramma in DBPoweramp waar de cd,s mee geript worden.
Heb over het algemeen geen problemen met rippen, alleen heb ik onlangs een cd van Simply Red en Phil Collins gehad die het gewoon echt niet deden :-X
Er zaten absoluut geen beschadigingen op deze cd,s...... Toch een hoge mate van kopieerbeveiliging ??

De software is geen probleem. Het zit in de hardware: de Plextor is een hele goeie die hoorbaar betere rips aflevert. Het heeft iets te maken met de firmware van de plextor hardware.

DBPoweramp is inderdaad een uitstekend rip progje.

twani

Ik moet me nog eens verdiepen in de instellingen van de Plex, je kunt heel veel instellen :D Hebben jullie nog een soort van "voorkeursinstelling" gecreëerd?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  4, 2012, 13:25:28
Ik moet me nog eens verdiepen in de instellingen van de Plex, je kunt heel veel instellen :D Hebben jullie nog een soort van "voorkeursinstelling" gecreëerd?
Je kan via plexutils niet zo heel veel instellen. De instellingen heb ik gedaan in DBPoweramp onder "options". De C2 instellingen is naar men zegt een belangrijke + uiteraard secure of ultra secure rippen. Ik gebruik ultra secure. Als flac-bestand kies ik lossless uncompressed.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Op aanraden van Garmt tóch de stands onder de Harbeth`s vullen:

twani


twani

Nu de bekabeling er toch af is gauw even een foto van de Atlas Equator Bi-Wire  (solid core/stranded)

twani

Hier nauwkeurig in beeld gebracht waarom ik al een tijdje niet meer voor vól word aangezien door mijn vrouw ;D

garmtz

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2012, 12:24:18
Je kan via plexutils niet zo heel veel instellen. De instellingen heb ik gedaan in DBPoweramp onder "options". De C2 instellingen is naar men zegt een belangrijke + uiteraard secure of ultra secure rippen. Ik gebruik ultra secure. Als flac-bestand kies ik lossless uncompressed.

Als je lossless uncompressed gebruikt, wordt er geen enkele data-reductie gedaan en dat is zonde! Zet de compressie juist op 8, er gaat immers geen data verloren als je dat doet. Het is allemaal lossless... Als mooi compromis is een setting van 5 vaak default. De beste instellingen voor dBPoweramp CD Ripper vind je hier:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

garmtz

Citaat van: twani op februari  5, 2012, 15:29:33
Hier nauwkeurig in beeld gebracht waarom ik al een tijdje niet meer voor vól word aangezien door mijn vrouw ;D

Niet voorgekookt hoop ik... :)