A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani

Daar gaan we😉. Gerefoamde filler mid driver terug ín solderen


twani

#15626
Citaat van: Edliver op februari 11, 2018, 12:24:45
Mooi resultaat,een klus waar ik niet direct zou aan beginnen ,heb het hier over het hout werk .
Enkel geschuurd met fijn schuur papier met thinner ?

Klopt, daarna oliën.  Wel heeeel goed opletten dat je niet door fineer héén schuurt.

De aluranden doen we met een scotchbrite sponsje van de Acé Tionne.....

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani


twani

En de complete 70's B&O set staat te spelen :pompom:


Mééénnnnnnn, wat een geluid :wacko:


twani


twani


twani


twani


i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marino

Dit gaat in schoonheid (qua klank ook?) de Penta's wel voorbij hoor, super mooi en dankbaar werk!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani

#15636
Citaat van: Marino op februari 11, 2018, 15:51:50
Dit gaat in schoonheid (qua klank ook?) de Penta's wel voorbij hoor, super mooi en dankbaar werk!


Tja, daar zeg je zo wat.  Onderschat mijn Penta's niet, daar is wel heel veel aan gedaan.

Die beelden vooral nogal anders af valt vooral op.  De Penta's zijn brute luidsprekers met een enorm fundament en een zeer rijk midden. (8 midwoofers tov elkaar in het verzet geplaatst)


Qua resolutie zijn ze niet het laatste woord maar dat is ook precies wat ik wil.

Ik ben allergisch voor sissende SS-en en andersoortig hoogfrequent exhibitionisme.....

Ik wil rust en rijkheid in de klank, te allen tijde....


Het is ook precies de reden dat ik veel vintage B&O in huis heb.

Marino

Dat is denk ik ook de kracht van de Penta's, het aansturen is actief dus dik in orde (zeker met de upgrades).

Als mijn IMF's gaan vervelen dan ga ik de stap naar B&O wagen, ook al wat ouder maar nog steeds erg prettig.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

solitaire

In de tijd van deze set was 'vormgeving' iets vrij subtiels, terwijl tegenwoordig 'design' vaak alomvattend en ingrijpend is (het moet impact hebben) ... toch zien die oudere spullen er vaak te gek uit. Dat blijkt hier wel weer ! En wederom fraai renovatie-werk :thumbs-up:
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Citaat van: solitaire op februari 11, 2018, 17:17:00
In de tijd van deze set was 'vormgeving' iets vrij subtiels, terwijl tegenwoordig 'design' vaak alomvattend en ingrijpend is (het moet impact hebben) ... toch zien die oudere spullen er vaak te gek uit. Dat blijkt hier wel weer ! En wederom fraai renovatie-werk :thumbs-up:


Ik ben zelf ook al flink oud dus ik begrijp de verschuiving van mijn voorkeuren wel :)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Citaat van: twani op februari 11, 2018, 20:50:49

Ik ben zelf ook al flink oud dus ik begrijp de verschuiving van mijn voorkeuren wel :)

Herkenbaar, ik wordt ouder en mijn audio apparatuur ook de laatste tijd 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

twani

Citaat van: Marco66 op februari 11, 2018, 22:05:22
Herkenbaar, ik wordt ouder en mijn audio apparatuur ook de laatste tijd 😄

Dat lijkt gelijk op te gaan ja :)

Xander32

Betreft de looks erg fraai, retro, ik hou er van. Hoe klinkt 't?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari 12, 2018, 06:20:40
Betreft de looks erg fraai, retro, ik hou er van. Hoe klinkt 't?

Zoals High Fidelity in de seventies klonk maar dan op behoorlijk hoog niveau :tounge2:


Verwacht geen strak gestoken en tegenwoordig zo overgewaardeerd klankbeeld waarbij je de muzikanten op het podium tot op de MM kunt aanwijzen.  Hoor je bij een concert ook nooit trouwens...

Néé, dit is de soepele rijke en vólle klank waarvan ik zo hou.  Úrenlang op hóóg niveau muziek luisteren zónder je ook maar een moment om de weergavetechniek erachter te bekommeren.

Eigenlijk een beetje zoals ik vroeger in mijn kinderjaren ook op mijn kamertje luisterde.

Onbevangen en volop genietend zonder verder na te denken over kabeltjes, voedingen, FLAC, WAV, VLA, FLIP enz enz...

Een heerlijke set is het die echt nog heel wat neerzet :)

MechanicalAnimal

nice  :pompom:

Citaat van: twani op februari 12, 2018, 07:28:37

Onbevangen en volop genietend zonder verder na te denken over kabeltjes, voedingen, FLAC, WAV, VLA, FLIP enz enz...


:D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Edliver

#15647
Klasse !
Eenvoud siert,dit hoeft geen franjes maar mooie muziek.
Dit klinkt al mooi zelfs zonder muziek   :clapping:
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

DofN

#15648
Troum & Yen Pox - Mnemonic Induction [FLAC]



Met vier subwoofers wordt dark ambient nog gaver..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op februari 25, 2018, 20:09:50
Troum & Yen Pox - Mnemonic Induction [FLAC]



Met vier subwoofers wordt dark ambient nog gaver..

Ik heb al wat Yen Pox van je mogen ontvangen. Die gaat er geregeld doorheen hier :thumbs-up:

Dit dan slechts met de 8 Penta Woofers :wow: