A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

DofN

Ja daar zit zeker wat in. Ik ga er eens over nadenken en op basis hiervan verder op onderzoek. Waarom duikt het geluid bij een puntbron niet de diepte in? En als ik hier enorme Tannoys neer zet, wat zou er dan gebeuren. Want met die luidsprekers in kleinere ruimtes ervaar ik hetzelfde.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#15601
Citaat van: doorofnight op februari 11, 2018, 09:41:54
Ja daar zit zeker wat in. Ik ga er eens over nadenken en op basis hiervan verder op onderzoek. Waarom duikt het geluid bij een puntbron niet de diepte in? En als ik hier enorme Tannoys neer zet, wat zou er dan gebeuren. Want met die luidsprekers in kleinere ruimtes ervaar ik hetzelfde.
Met de Tannoys komt het dan neer op afwijkingen in het laag tgv akoestiek.

Mijn units zijn voor mijn ruimte immens.
Het laag is gecorrigeerd en crossover naar de hoorn is al bij 400 Hz.
Afbeelden is zonder meer goed.
Vandaar mijn idee in deze.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Ik zat ook te denken aan de grootte van de units en de afstand van die units tussen de linker en rechter speaker. Dus niet alleen in de verticale afstanden tussen de units in een rechtstaande unit. Welke invloed heeft die afstand? Dat een hoorn het al kan oppakken vanaf 400Hz wist ik niet. Dan snap ik wel dat de afbeelding prima is.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Zojuist de originele stands gespoten...




twani

Citaat van: doorofnight op februari 11, 2018, 10:01:30
Ik zat ook te denken aan de grootte van de units en de afstand van die units tussen de linker en rechter speaker. Dus niet alleen in de verticale afstanden tussen de units in een rechtstaande unit. Welke invloed heeft die afstand? Dat een hoorn het al kan oppakken vanaf 400Hz wist ik niet. Dan snap ik wel dat de afbeelding prima is.

Als je de Dali sound zo liefhebt zal een hoorngeladen concept niet heel makkelijk bij je vallen vermoed ik DON :)

Timvg

#15605
Citaat van: doorofnight op februari 11, 2018, 09:41:54
Ja daar zit zeker wat in. Ik ga er eens over nadenken en op basis hiervan verder op onderzoek. Waarom duikt het geluid bij een puntbron niet de diepte in? En als ik hier enorme Tannoys neer zet, wat zou er dan gebeuren. Want met die luidsprekers in kleinere ruimtes ervaar ik hetzelfde.

Effe Floyd Toole citeren:

Sounding "large" has two components: (1) lack of resonances and distortion, and (2) directivity and the reflectivity of the listening space. As was noted and discussed in the "Shootout" thread, in blind tests the most neutral loudspeakers don't draw attention to themselves - letting the "space" and apparent distance in the recordings come through. This is especially notable in monophonic comparisons, but also contributes positively to stereo listening. The directivity aspect is probably obvious - if more sound is heard after reflection from room boundaries, the dominantly mono components in stereo recordings (i.e. L. R, phantom center and all panned images) will acquire a more spacious aspect

En misschien ook relevant:

This audiophile thing called "resolution" is very misleading. There is no - none, nada - metric for "resolution" as an isolated perceptual dimension. However, there is 40+ years worth of evidence indicating that as distracting resonances are removed, as non-linear distortions are reduced, and as directivity is rendered more uniformly, that listener ratings go up. So, I suggest that high resolution is what is left after the flaws in loudspeakers are eliminated. It is not a property that is "added".

DofN

Je kan daar gelijk hebben. Ik heb weleens bij Staaled geluisterd en dat klonk toen superstrak. Maar of het qua balans helemaal mijn geluid was.. Moeilijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

DofN

Citaat van: twani op februari 11, 2018, 10:16:51
Als je de Dali sound zo liefhebt zal een hoorngeladen concept niet heel makkelijk bij je vallen vermoed ik DON :)

Ik heb inmiddels toch al wel een aantal heel goede niet-Dali luidsprekers gehoord die ik hier zo zou neerzetten. :) Ik vind deze huidige Euphonia's zo goed omdat ze neutraal zijn qua klankbalans, maar heel "spatial" 3D en "wide" in de hoogste frequenties. De lagere modellen hebben wel meer een eigen klanksignatuur.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Timvg op februari 11, 2018, 10:22:10
Effe Floyd Toole citeren:

Sounding "large" has two components: (1) lack of resonances and distortion, and (2) directivity and the reflectivity of the listening space. As was noted and discussed in the "Shootout" thread, in blind tests the most neutral loudspeakers don't draw attention to themselves - letting the "space" and apparent distance in the recordings come through. This is especially notable in monophonic comparisons, but also contributes positively to stereo listening. The directivity aspect is probably obvious - if more sound is heard after reflection from room boundaries, the dominantly mono components in stereo recordings (i.e. L. R, phantom center and all panned images) will acquire a more spacious aspect

En misschien ook relevant:

This audiophile thing called "resolution" is very misleading. There is no - none, nada - metric for "resolution" as an isolated perceptual dimension. However, there is 40+ years worth of evidence indicating that as distracting resonances are removed, as non-linear distortions are reduced, and as directivity is rendered more uniformly, that listener ratings go up. So, I suggest that high resolution is what is left after the flaws in loudspeakers are eliminated. It is not a property that is "added".

Mooie citaten, duidelijk ook! Waar in zijn boek vind ik dit? Ik lees af en toe stukken en ben dit nog niet tegengekomen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Één helft behandeld, andere helft moet nog.....





Stuur maar PB Eddey😉

twani

Frontdoek oud en smerig



Frontdoek "behandeld"




Timvg

Citaat van: twani op februari 11, 2018, 10:47:21
Één helft behandeld, andere helft moet nog.....





Stuur maar PB Eddey😉

Netjes :-) Komt er (licht) schuurwerk aan te pas?

twani


twani


Timvg

Citaat van: doorofnight op februari 11, 2018, 10:27:11
Mooie citaten, duidelijk ook! Waar in zijn boek vind ik dit? Ik lees af en toe stukken en ben dit nog niet tegengekomen.

Komt van AVSforum .. Af en toe post de man eens iets ginds. In zijn boek staat het niet letterlijk maar het valt er wel uit af te leiden.

vanzomereng

Citaat van: twani op februari 11, 2018, 10:16:51
Als je de Dali sound zo liefhebt zal een hoorngeladen concept niet heel makkelijk bij je vallen vermoed ik DON :)

What's up Twani's   :notify:

Ik ben dol op Dynaudio-sound maar oude JBL's met flinke hoorns, Blumenhofer,s,  Magnepans, Martin Logans,
Dali, Sonus-Fabers, Dipoolstralers en noem alles maar op, hebben allemaal zo hun kwaliteiten en charmes.

Ik zou met allemaal goed kunnen leven, belangrijkste is hoe al die types, goed in je ruimte passen en hierbij
is het niet altijd dat er maar 1 perfecte oplossing is.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani


twani

Citaat van: VANZOMERENG op februari 11, 2018, 10:55:45
What's up Twani's   :notify:

Ik ben dol op Dynaudio-sound maar oude JBL's met flinke hoorns, Blumenhofer,s,  Magnepans, Martin Logans,
Dali, Sonus-Fabers, Dipoolstralers en noem alles maar op, hebben allemaal zo hun kwaliteiten en charmes.

Ik zou met allemaal goed kunnen leven, belangrijkste is hoe al die types, goed in je ruimte passen en hierbij
is het niet altijd dat er maar 1 perfecte oplossing is.

Oh zeker :). Maar je ziet wel vaak dat je toch weer bij je eigen "huissound" uit/terugkomt...

vanzomereng

#15619
Citaat van: twani op februari 11, 2018, 11:05:20
Oh zeker :). Maar je ziet wel vaak dat je toch weer bij je eigen "huissound" uit/terugkomt...

Daarin tegen is het ook zeer leuk om, om de zoveel jaar, eens van speakers te wisselen met een
heel andere sound, om je hobby een flinke boost te geven i.p.v.  al het overige gerommel in de marge.

Maar ik merk de laatste tijd, zelf wat minder bereid om extra euro's in mijn hobby te stoppen
omdat ik wat minder fanatiek ben geworden in deze tak van sport maar ik raad iedere audiofiel aan
zo eens in de 4 jaar van speakers te wisselen i.p.v 77x per jaar van een of andere kabeltje  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Siddartha

Is dat doek nieuw of heb je er iets mee gedaan?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Uiteraard zijn de typeaanduidingen op de stands afgeplakt geweest tijdens de spuitklus.




twani

Citaat van: Siddartha op februari 11, 2018, 11:22:56
Is dat doek nieuw of heb je er iets mee gedaan?

Daar heb ik wel iets mee gedaan😉. PB maar als je het wilt weten😉

twani

Citaat van: VANZOMERENG op februari 11, 2018, 11:18:34
Daarin tegen is het ook zeer leuk om, om de zoveel jaar, eens van speakers te wisselen met een
heel andere sound, om je hobby een flinke boost te geven i.p.v.  al het overige gerommel in de marge.

Maar ik merk de laatste tijd, zelf wat minder bereid om extra euro's in mijn hobby te stoppen
omdat ik wat minder fanatiek ben geworden in deze tak van sport maar ik raad iedere audiofiel aan
zo eens in de 4 jaar van speakers te wisselen i.p.v 77x per jaar van een of andere kabeltje  :notify:

Op zich mee eens (zeker dat van die kabels) maar die 4 jaar zou ik dan willen omwisselen voor "pas als ik niet meer tevreden ben"

Ik vind luidspreker techniek de laatste "pak m beet" 20 jaar maar nauwelijks verbeterd eigenlijk.

Ik kan oprecht genieten van een fijne luidspreker van een jaar of 10 a 15 oud.  Zeg maar de Thiels en de Sonics van toen bijvoorbeeld...

Edliver

Mooi resultaat,een klus waar ik niet direct zou aan beginnen ,heb het hier over het hout werk .
Enkel geschuurd met fijn schuur papier met thinner ?
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.