Android tablet topic

Gestart door Kwabbernoot, juni 21, 2011, 17:39:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

modde239

Nu is de HTC Flyer tablet voor een erg mooie prijs te krijgen op ibood.nl......

Hanky Panky

Citaat van: riwi op maart 20, 2012, 21:52:12
ik heb een nederlandse eee pad volgens mij. via cdromland.nl in de winkel gekocht.
versie?

Da's toevallig: daar komt die van mij ook vandaan  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

T_I

De vraag wat nu met de Yarvik TAB450 te doen is na een crash voor ons beantwoord. Zo'n barst in het scherm zorgt er dus voor dat het 'touch' deel het niet meer doet.

Gelukkig had de Dixons hier een Arnova 10b g2 liggen voor een hele leuke prijs. Het tablet lijkt naast goedkoper ook beter dan de Yarvik te zijn. In elk geval draait tot nu toe alles wat we er op hebben gezet, incl. firefox.

De Yarvik heeft z'n taak volbracht, we weten hoe zoiets werkt en of we het tablet gebruiken. Voor ons gebruikt is een goedkope tab prima. Als we in de netbook of zelfs notebook prijsklasse komen dan halen we die wel. (toetsen tikken toch veel beter)

M'n vrouw kan in elk geval tijdens de chemo mailen, dat was het belangrijkste bij de aanschaf.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

riwi

Citaat van: Hanky Panky op maart 27, 2012, 14:19:45
Da's toevallig: daar komt die van mij ook vandaan  :D

Erg goede winkel. Service OK, kennis van de verkopers zeer OK. Goed assortiment, nette prijzen etc. Fijne winkel, ik kom er graag :)

Ejorne

Ik ga ook eens kijken voor een 'echte' tablet. Momenteel heb ik de viewsonic viewpad 7 telefoon. Leuk ding maar ook met een custom rom last van vertragingen en ook lang niet alle apps zijn voor deze oude processor te downloaden.

De Asus Transformer Prime lijkt me wel een mooie optie. Wel een beetje aan de prijs. Maar zover ik begrijp komt deze standaard mét de toetsenbord/dock? Klopt mijn aanname? In dat geval is het prijsverschil met de T300 'maar' 100 euro want zover ik begrijp is de toetsenbord/dock daar optioneel. In een review van tweakers heb ik gelezen dat de tablet topzwaar wordt in gebruik met de dock. Dit zou de Prime niet

Ik heb ook wat gelezen over de Acer Iconia A510. Ook met Tagra-3 cpu. Maar op de acer.nl website vind ik alleen wat over de voorgaande reeks, de A500 en A501. Zover ik begrijp komt deze tablet zonder toetsenbord en is er een BT toetsenbord á €69,-- leverbaar waar echter geen batterij-dock in zit. Zal dus in plaats van de acuu levensduur verlengen, juist verkorten indien gebruik gemaakt wordt van het toetsenbord?

Is er verder nog een voordeel aan de Acer tab tegenover de TF Prime? En zijn er nog andere modellen (of komen die misschien vrij spoedig uit) die ik in deze keuze niet mag vergeten?

skank1

ejorne, ik zou wachten op de grote broeren ;)

acer komt met de a710 en asus met de tf700
beide met veel beter scherm en meer resolutie (full hd) en nog betere processors enz
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

#506
Citaat van: skank1 op april 24, 2012, 12:36:22
ejorne, ik zou wachten op de grote broeren ;)

acer komt met de a710 en asus met de tf700
beide met veel beter scherm en meer resolutie (full hd) en nog betere processors enz


Is al bekend wanneer die broers 'geboren' worden? En wat de prijs ongeveer is. 600 euro vind ik toch wel de max dat ik uit wil geven. Sowieso vind ik dat eigenlijk al teveel. Maar als ik vergelijk wat ik voor 100 of 200 euro minder koop dan denk ik dat ik die 200 extra maar toch beter wel kan investeren...

Eigenlijkwas het helemaal niet de bedoeling om een tablet te kopen. Maar door het overhoop gooien van onze woonkamer en het plaatsen van een digitale piano is er voor de computerkast geen ruimte meer. De computer werd alleen nog maar gebruikt om een beetje te surfen en voor media te spelen. Media spelen blijft de computer voorlopig doen. De monitor gaat er vanaf en alleen de tv blijft aan de computer hangen. Het scherm kan ik dan eventueel overnemen op de tablet met een vnc-app voor het installeren of updaten van programma's. Zodoende kan de computer weg maar toch ook niet echt weg... Maar een tablet moet er dan wel redelijk snel komen anders krijgen we te maken met affkick verschijnselen...  :P

skank1

de acer 710 voor de zomer, de asus hopelijk ook
voor 600 moet wel lukken (zonder dock)
maar zo'n hd is scherm is echt de moeite!
trouwens het belangrijkste vind ik van gans je tablet, is toch het scherm niet...?
ik zou echt nog even tandenbijten
of gaan voor de ipad 3 :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Tandenbijten... Hmmm... Het is al bijna zomer dus moet misschien wel lukken.
Het scherm is inderdaad belangrijk. Ik heb nog nooit het verschil tussen hd en 1280x800 op zo'n klein schermpje gezien. Is het echt veel verschil?

De ipad3 heb ik overwogen maar zie teveel obstakels. Ik mag niet wat ik wil of ik moet hem jailbraken. Ik moet voor heel veel apps betalen en andere apps zijn er misschien niet die ik wel graag gebruik. Is er bijvoorbeeld een vnc app? En wat ik ook lastig vind is het gebruik van itunes om iets met dat ding te kunnen uitwisselen van de computer. Het ontbreken van geheugenkaart readers, usb en andere aansluitingen.

Maar verder wel een mooi ding. De pad3 heeft ook een hd scherm he? Ik heb hem niet vergeleken met een 1280x800 scherm. Maar wat ik me ervan herinner is dat ik beide schermen mooi vond. Mijn adem werd nog net niet benomen...  ;D

danielo

Citaat van: Ejorne op april 24, 2012, 13:17:20
Tandenbijten... Hmmm... Het is al bijna zomer dus moet misschien wel lukken.
Het scherm is inderdaad belangrijk. Ik heb nog nooit het verschil tussen hd en 1280x800 op zo'n klein schermpje gezien. Is het echt veel verschil?

De ipad3 heb ik overwogen maar zie teveel obstakels. Ik mag niet wat ik wil of ik moet hem jailbraken. Ik moet voor heel veel apps betalen en andere apps zijn er misschien niet die ik wel graag gebruik. Is er bijvoorbeeld een vnc app? En wat ik ook lastig vind is het gebruik van itunes om iets met dat ding te kunnen uitwisselen van de computer. Het ontbreken van geheugenkaart readers, usb en andere aansluitingen.

Maar verder wel een mooi ding. De pad3 heeft ook een hd scherm he? Ik heb hem niet vergeleken met een 1280x800 scherm. Maar wat ik me ervan herinner is dat ik beide schermen mooi vond. Mijn adem werd nog net niet benomen...  ;D

Voor iemand die de ipad3 overwogen hebt mis je toch wel wat informatie die simpel te vinden is. Wat 'mag' je niet wat jailbreak nodig maakt ? Er zijn zoveel vnc clients dat er 1 vinden niet lastig is. En de vraag of de nieuwe ipad wel een hd scherm heeft vind ik al helemaal vreemd dat is nl 1 van de weinige nieuwe dingen wat mensen lijken te weten. Het scherm is 2048 x 1536 dat is 3x zoveel pixels en is hoger dan normaal hd (1920x1080).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ejorne

#510
Citaat van: danielo op april 24, 2012, 22:30:04
Voor iemand die de ipad3 overwogen hebt mis je toch wel wat informatie die simpel te vinden is. Wat 'mag' je niet wat jailbreak nodig maakt ? Er zijn zoveel vnc clients dat er 1 vinden niet lastig is. En de vraag of de nieuwe ipad wel een hd scherm heeft vind ik al helemaal vreemd dat is nl 1 van de weinige nieuwe dingen wat mensen lijken te weten. Het scherm is 2048 x 1536 dat is 3x zoveel pixels en is hoger dan normaal hd (1920x1080).

Daniel.

Oh, sorry. Heb ik een liefhebber op de tenen getrapt? Was niet de opzet hoor, volgens mij zei ik zelfs dat ik het wel een mooi ding vond op een paar obstakels na. Maar als ik iets overweeg, ben ik dan verplicht me er helemaal in te verdiepen of mag ik op basis van mijn mening al eerder afhaken? Ik heb een hekel aan itunes, misschien niet actueel en geheel legitiem meer maar itunes heeft een keer mijn hele muziek collectie in 1 map 'unknown artist' gedonderd. Zal misschien nu niet meer gebeuren en als ik goed opgelet had, had het misschien helemaal niet hoeven gebeuren. Maar het is wel gebeurd, mi zonder al te duidelijke info over de mogelijke consequenties van een bibliotheek aanleggen binnen itunes. Nu schijn je nog steeds afhankelijk te zijn van itunes voor filesharing en zo, althans dat is wat ik ervan begrepen heb. Geen onoverkomelijk probleem maar voor mij zeker een minpunt.

Ik 'mag' geen applicaties van derden gebruiken. Nu kun je misschien wel vinden dat dat ook helemaal niet nodig is omdat de apps in allerlei smaakjes vertegenwoordigd zijn. Maar ik vind het gewoon niet prettig als ik afhankelijk van een 'gesloten' markt moet zijn. Ik heb zelfs begrepen dat je niet eens de grafische schil kunt aanpassen zonder jailbreak. Ik weet niet of dat echt zo is maar ik zou het maar vreemd vinden dat ik niet zelf mag bepalen hoe en wat ik op mijn schermpje zie.

En ja, ik wist dat er een hoog resolutie scherm in de nieuwe ipad zit. Ik vraag dan ook niet "heeft de ipad een hd scherm?" maar het is meer een mededeling met de vraag erin naar bevestiging. Jij vindt het helemaal vreemd dat ik het niet weet, ik vind het vreemd dat jij uit die zin niet kan opmaken dat ik het eigenlijk wel weet. Maar sorry dat ik niet exact het aantal pixels weet en dat het dus zelf fors hoger is dan HD. Maar goed, ik vraag me in een eerder hetzelfde bericht dan ook af of een hoog versus een heel hoog aantal pixels echt zoveel verschil maakt op zo'n relatief klein scherm. Ik kan van mijn viewpad al nauwelijks de pixels onderscheiden maar zie wel degelijk dat de schermen van de huidige generatie tablets veel mooier zijn. Zelfs bijna adembenemend maar dat gold bij mij voor de 1280x800 resolutie scherm ook. Maar, je hebt gelijk, ik had met een simpele zoekopdracht het exacte aantal pixels zo kunnen weten. Maar heel boeiend vond ik het niet meer, het zal me niet over de streep trekken om toch maar wel voor de ipad te gaan...  

/edit;

En oh ja, ik heb geen creditcard...  ;D

danielo

Ik heb zowel een android and apple tablet, ik dacht dat ik in een ipad thread zat anders had ik mijn toon iets anders gezet maar toch zie ik nog steeds veel mis informatie.

Hekel aan itunes, je bent niet alleen zeker onder windows. Bij de ipad, iphone en ipod heb je itunes niet meer nodig alles kan direct vanaf het ding zelf inclusief back-up naar de cloud als je dat wil.

Je kan prima apps van 3e hebben, staan er ongeveer 200.000 van de de app store volgens mij zijn er maar een stuk of 15 van apple zelf. Wil je een open markt (zonder in te gaan op de voor of nadelen) dan moet je inderdaad jailbraken maar dan is mijn eerste vraag toch welke apps mis je in de store. Als het puur om het gevoel gaat daar kan ik weinig aan doen. Een gesloten markt is toch een beetje een vaag begrip immers zijn er duizende app verkopers die deze markt gebruiken om te verkopen ik snap wat je bedoeld hoor maar het is nu niet bepaald alsof ik meer apps voor android tablets kan vinden in alle open markten dan in deze gesloten markt. voor tablets is er duidelijk meer keuze voor de eindgebruiker dan voor android.

Of het verschil in pixels veel uitmaakt vind ik best lastig aan te geven dat is vrij persoonlijk net als de overgang van tv van SD naar HD je hebt mensen die na 5min kijken niets anders willen, je hebt mensen die het verschil zien maar er niet zwaar aan tillen en je hebt mensen die het verschil amper zien het is heel persoonlijk.

Je hebt ook geen creditcard nodig voor de winkel trouwens, je kan ook met kaarten werken die je in veel winkels kan kopen bv bij mediamarkt of freerecordshop.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kwabbernoot

Ik heb nu de eerste transformer en dat ding bevalt echt goed. De enige reden die ik op dit moment zou kunnen bedenken om te gaan upgraden is een scherm met een hogere resolutie. Ik lees vrij veel strips op de tablet maar daarvoor is ten eerste de scherm verhouding van de Android tablets niet ideaal maar ook de resolutie is nét aan de te lage kant. Hierdoor kun je niet één bladzijde helemaal op je scherm zetten terwijl het ook nog soepel leesbaar blijft. De nieuwe iPad lijkt mij daarvoor veel geschikter.
Maar ik wacht nog wel twee generaties tabs, schat ik zo.

Groeten...

AnubisNefer

Heren,

wat is nou de beste Android Tablet op dit moment? Ben al jaren Apple producten gewend, maar heb laatst een switch gedaan mbt smartphone en dit bevalt me wel.

Ik neig naar de Samsung Galaxy Tab, maar welke? En komt er toevallig binnenkort een nieuwe Galaxy tab? of kan ik gewoon de laatste hiervan kopen?

Mensen nog tips?
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

skank1

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 10:36:51
Heren,

wat is nou de beste Android Tablet op dit moment? Ben al jaren Apple producten gewend, maar heb laatst een switch gedaan mbt smartphone en dit bevalt me wel.

Ik neig naar de Samsung Galaxy Tab, maar welke? En komt er toevallig binnenkort een nieuwe Galaxy tab? of kan ik gewoon de laatste hiervan kopen?

Mensen nog tips?

volgens mij de asus tf300
, de prime is wel beter maar heeft issues die je liever niet wilt
als je nog evven wacht is de asus tf700 het topmodel voor android

er komt ook een nieuwe galaxy tab met tegra3 proc, maar ik zou toch asus preferen, alleen al voor de schil die samsung rond ics legt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

AnubisNefer

Citaat van: skank1 op april 26, 2012, 11:21:45
volgens mij de asus tf300
, de prime is wel beter maar heeft issues die je liever niet wilt
als je nog evven wacht is de asus tf700 het topmodel voor android

er komt ook een nieuwe galaxy tab met tegra3 proc, maar ik zou toch asus preferen, alleen al voor de schil die samsung rond ics legt

Dus de Galaxy 10.1 kan niet geupgrade worden naar ICS? Heb het eigenlijk niet zo op de transformers, tablet is puur voor internet surfen en chillen :-)
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

T_I

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 11:28:27Dus de Galaxy 10.1 kan niet geupgrade worden naar ICS? Heb het eigenlijk niet zo op de transformers, tablet is puur voor internet surfen en chillen :-)

Het zou me verbazen als het niet kan, zelfs de Galaxy S2 heeft de update.

Maar als je puur wil internetten, waarom dan een top-of-the-line model? Heb je speciale wensen voor een browser? Ik heb nu zo'n simpele Arnova 10B G2 en dat browst prima, firefox doet het goed. (zij het niet via G3, kost me teveel en als it'er heb ik al vaak genoeg internet)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

skank1

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 11:28:27
Dus de Galaxy 10.1 kan niet geupgrade worden naar ICS? Heb het eigenlijk niet zo op de transformers, tablet is puur voor internet surfen en chillen :-)

Aan je eisen te zien , zou ik dan echt voor de asus tf300 gaan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

AnubisNefer

Citaat van: skank1 op april 26, 2012, 11:42:12
Aan je eisen te zien , zou ik dan echt voor de asus tf300 gaan

Ik zal er even naar kijken.

Citaat van: T_I op april 26, 2012, 11:34:12
Het zou me verbazen als het niet kan, zelfs de Galaxy S2 heeft de update.

Maar als je puur wil internetten, waarom dan een top-of-the-line model? Heb je speciale wensen voor een browser? Ik heb nu zo'n simpele Arnova 10B G2 en dat browst prima, firefox doet het goed. (zij het niet via G3, kost me teveel en als it'er heb ik al vaak genoeg internet)

Omdat het kan ;-) en ondanks dat mindere merken alsnog goed presteren, heb ik liever ''support'' van een grote merk, waarbij ik zeker weet dat er toekomstige updates komen en anders wel via modifications (xda developers)

Plus als je van apple afkomt, moet het product er nog wel goed uitzien  :D
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

XanaduNL

Samsung tabs hebben officieel nog geen ICS. Zou nog wel moeten komen.
Je kan wel zelf de custom ROM installeren, dit is erg makkelijk, maar de camera zal niet werken tot Samsung de officiele drivers vrijgeeft.

AnubisNefer

Citaat van: XanaduNL op april 26, 2012, 11:59:35
Samsung tabs hebben officieel nog geen ICS. Zou nog wel moeten komen.
Je kan wel zelf de custom ROM installeren, dit is erg makkelijk, maar de camera zal niet werken tot Samsung de officiele drivers vrijgeeft.
Ah,

top. dank je wel..... camera is geen prio, dus dan gaat het de Galaxy Tab 10.1 worden, dank je wel....
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

skank1

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 12:06:35
Ah,

top. dank je wel..... camera is geen prio, dus dan gaat het de Galaxy Tab 10.1 worden, dank je wel....
misse keuze vind ik maar soit , tis de uwe :)
voor die prijs heb je betere
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

AnubisNefer

Helaas, ik heb het niet zo op Asus.... of zijn er nog andere ''betere'' ?
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

XanaduNL

#523
Ik heb de Samsung ook alleen maar gekozen vanwege een 50% korting actie bij wehkamp. :P
Maar naast Samsung en Asus heb je weinig andere goede opties.
Sony is nog wel een A-merk. Voor de rest heb je Yarvik en Archos, die vrij populair zijn vanwege hun prijzen.

De Samsung Tabs zijn alweer 8 maanden oud, ik verwacht dat de nieuwe modellen in mei of juni aangekondigd worden.

Hi verkoopt nog wel de 7 inch HTC voor maar 200 euro, als dat niet te klein vindt:
http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-Flyer/QHTFLYsi.html

skank1

Citaat van: AnubisNefer op april 26, 2012, 12:50:07
Helaas, ik heb het niet zo op Asus.... of zijn er nog andere ''betere'' ?

waarom niet?
andere is de acer510 , maar dat is een twijfelgeval ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii