Op weg naar een dedicated HT voor Softpower.... Deel 1 Missie Geslaagd!

Gestart door Softpower, juni 10, 2011, 21:55:27

Vorige topic - Volgende topic

Softpower

Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 14:14:04
Wat een prachtige set heb je, zowel in looks als performance. Past ook allemaal erg goed in je interieur. De set zal nóg beter gaan uitkomen in een dedicated ruimte (met een goede akoestiek). Ik ben erg benieuwd naar je plannen...

dank het inpassen in het interieur was een uitdaging omdat voor mij geluid op 1 staat... als je het dan ook nog zo geregeld krijgt dat het ook nog erg mooi integreert in onze woonkamer dan is het eerste deel van de missie geslaagd...  :clapping:

Ik kom zeker bij je voor vragen over het inrichten van een dedicated HT als het zo ver is.. We zijn nu in de slag met architecten/budgetten/gemeente om te kijken wat er allemaal mogelijk is qua bouwen/verbouwen.. We hopen dat de gemeente mee wil werken aan een onderkeldering van de schuur. Dat zou alles mogelijk maken (HT-ruimte en wijnkelder 8) )
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Maximus_Aurelius

Schitterende set. Daar zul je veel plezier aan beleven.
Witte luidsprekers zijn inderdaad apart. Ik heb weinig op met B&W omdat het niet mijn smaak is betreft de klank maar die subwoofer Pv1 is wel erg geinig  ;D :clapping: qua bouw. Is een gedurfd ontwerp.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Softpower

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 15, 2011, 19:21:50
Schitterende set. Daar zul je veel plezier aan beleven.
Witte luidsprekers zijn inderdaad apart. Ik heb weinig op met B&W omdat het niet mijn smaak is betreft de klank maar die subwoofer Pv1 is wel erg geinig  ;D :clapping: qua bouw. Is een gedurfd ontwerp.

Dank... Net al even michael jackson bad gedraaid ;).. Erg strak... En je vraag dus ook beantwoord..

Yep gedurfd en 2 woofers... En geluid is erg strak voor aparte casing.... Overigens lijkt de sub licht maar je vertilt je er stiekum toch aan... Lijkt een beetje op die stenen uit de sterkste man van nederland...

Edit -> Hi-res foto's toegevoegd in eerste post.
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Goed dit topic had ik even gemist. Weer een Classé aanhanger erbij met B&W ;)

Verdomd wat zijn die 805Di's in wit mooi zeg. Het zou niet in mijn interieur passen maar ze mogen er zeker zijn. Al had ik wel graag gezien dat het 2 setjes was voor voor en achter. Maar ja je zei het zelf al de WAF is wet. Classé is ronduit top, en geen op en aanmerkingen op. Het is inderdaad spijtig dat Classé geen Blu-ray maakt, maar net als mij heb je gekozen voor Marantz.

Wat ik mij wel afvraag is waarmee je de 805Di's nu hebt vastgeknoop aan de eindversterker? En wat zijn nog je plannen? Want in een zeer korte tijd zo'n set is wel direct walhalla.  :pompom:

Softpower

Citaat van: WickedGame op juli 15, 2011, 22:33:31
Goed dit topic had ik even gemist. Weer een Classé aanhanger erbij met B&W ;)

Verdomd wat zijn die 805Di's in wit mooi zeg. Het zou niet in mijn interieur passen maar ze mogen er zeker zijn. Al had ik wel graag gezien dat het 2 setjes was voor voor en achter. Maar ja je zei het zelf al de WAF is wet. Classé is ronduit top, en geen op en aanmerkingen op. Het is inderdaad spijtig dat Classé geen Blu-ray maakt, maar net als mij heb je gekozen voor Marantz.

Wat ik mij wel afvraag is waarmee je de 805Di's nu hebt vastgeknoop aan de eindversterker? En wat zijn nog je plannen? Want in een zeer korte tijd zo'n set is wel direct walhalla.  :pompom:

Dank! Yep ik ben helemaal weg van classe en eigenlijk al jaren van b&w...

Di's zitten middels audioquest Rocket88 op ca2200.

Plannen zijn dedicated ruimte met 7.1 set-up van of 800di fronts, 802di/803di rears, 805di effect en db1 sub of volledige b&w ct-800 installatie met aparte opstelling voor stereo (800di).  800di natuurlijk aangestuurd door ca-m600 en ca-m300. Maar goed dan mag ik nog wel ff sparen :evil: want dat kost zo'n 100k alleen aan apparatuur. Laat staan de ruimte perfect maken (schat ik ook op 50k, aankleding, elektriciteit, akoestische aanpassingen, stoelen). Daar ze het ook niet bij mij naar binnen scheppen zal dat nog wel jaren duren.. Stapje voor stapje.. Nu eerst genieten en dan hopelijk schuur verbouwen (aparte ruimte is eerste stap)... En dromen is ook fijn toch?
Pana 42VT30E

WickedGame

Citaat van: Softpower op juli 15, 2011, 23:35:20
Dank! Yep ik ben helemaal weg van classe en eigenlijk al jaren van b&w...

Di's zitten middels audioquest Rocket88 op ca2200.

Plannen zijn dedicated ruimte met 7.1 set-up van of 800di fronts, 802di/803di rears, 805di effect en db1 sub of volledige b&w ct-800 installatie met aparte opstelling voor stereo (800di).  800di natuurlijk aangestuurd door ca-m600 en ca-m300. Maar goed dan mag ik nog wel ff sparen :evil: want dat kost zo'n 100k alleen aan apparatuur. Laat staan de ruimte perfect maken (schat ik ook op 50k, aankleding, elektriciteit, akoestische aanpassingen, stoelen). Daar ze het ook niet bij mij naar binnen scheppen zal dat nog wel jaren duren.. Stapje voor stapje.. Nu eerst genieten en dan hopelijk schuur verbouwen (aparte ruimte is eerste stap)... En dromen is ook fijn toch?

Als je die droom weet te realiseren... wow! Allemaal dan in het wit? (geen idee of dat kan). Uberhaupt wat je nu hebt staan is al waar veel mensen van dromen. Krijg elke keer weer positieve reacties op mijn set als mensen langskomen. Even je bekabeling, heb je meerdere kabels geprobeerd op de set? En zo ja wat dan zoal? Audioquest kon mij namelijk nooit bekoren op Classé met B&W en ben uiteindelijk voor MIT gegaan en Transparant. Alleen mijn rears en en center staan op een andere kabel. Center wil ik nog wel een MIT voor hebben, maar zoek maar eens een enkele kabel  ;D

Rear is niet mogelijk dus die blijven op Nordost staan.

Tinus_

rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Nooff

Softpower

Citaat van: WickedGame op juli 16, 2011, 11:06:08
Als je die droom weet te realiseren... wow! Allemaal dan in het wit? (geen idee of dat kan). Uberhaupt wat je nu hebt staan is al waar veel mensen van dromen. Krijg elke keer weer positieve reacties op mijn set als mensen langskomen. Even je bekabeling, heb je meerdere kabels geprobeerd op de set? En zo ja wat dan zoal? Audioquest kon mij namelijk nooit bekoren op Classé met B&W en ben uiteindelijk voor MIT gegaan en Transparant. Alleen mijn rears en en center staan op een andere kabel. Center wil ik nog wel een MIT voor hebben, maar zoek maar eens een enkele kabel  ;D

Rear is niet mogelijk dus die blijven op Nordost staan.

Klopt wat ik nu heb is echt super! Maar als ik onbeperkt budget zou hebben dan zie boven ;).... Maar goed ik kan ct-800 niet beoordelen omdat ik die nog niet gehoord heb. Alleen maar van horen zeggen dat het heel spectaculair is. Qua filmgeluid. Ze schijnen heel dicht tegen 800di aan te zitten..  Ach dat is allemaal dagdromen ..... Ik geniet nu elk moment.. Nog wel een beetje aan het zoeken naar hoe de sub lekker in te stellen.. Cross-over van 80 -> 60hz plus volume iets terug scheelt al een hoop. Gelhidsbeeld wordt er rustiger van zonder aan strakheid in te leveren..

Nee in ht wordt het niet wit... Maar goed de 800di en 802di zijn ook in wit leverbaar... Ht moet echt bioscoop gevoel geven.. Dus donker warme tinten... Plan in mijn hoofd is om bioscoop die in onze gemeente is in het klein na te bouwen. Dat was de eerste bioscoop waar ik naar toe ging... Maar goed.. Het geld is nu op dus dat duurt nog wel even..

Ht ben ik nog lang niet uit. Daarvoor moet ik eerst luisteren

Qua bekabeling heb ik nog niet zoveel gehoord en zo was ie aangesloten toen ik kwam luisteren vandaar. Ik ga eerst meer genieten.. En als ik dan denk dat ik wat mis ga ik op zoek.. Bekabeling vind ik het moeilijkste van de set..
Pana 42VT30E

Softpower

Citaat van: Tinus_ op juli 16, 2011, 11:34:11

Wat zijn die fraai in het wit zeg.  :wub:

Citaat van: Nooff op juli 16, 2011, 12:00:38inderdaad, schitterende speaker!  :wub:

Thanks.... En dan doen de foto's eigenlijk geen recht aan de werkelijkheid :D
Pana 42VT30E

mtissink

Ah.., weer iemand die uut t Brabantse komt!

Heren, hebben jullie eerder gehoord van Schijnel. Dat is zojuist platgebombardeerd! (uit New Kids Turbo)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Softpower

Citaat van: mtissink op juli 16, 2011, 14:16:31
Ah.., weer iemand die uut t Brabantse komt!

Heren, hebben jullie eerder gehoord van Schijnel. Dat is zojuist platgebombardeerd! (uit New Kids Turbo)

Bam zunne groate vuurbal jonghu!
Pana 42VT30E

Softpower

Gister met goede vriend geluisterd naar zijn meegebrachte muziek... En daarna Tron in 3D gekeken.. Wow..

Top surround bubble... Ik ben er gewoon stil van geworden.. Ik moet nog maar eens een paar films kijken om misschien weer wat woorden te vinden...

Ik ben super blij!!! :pompom: :clapping:
Pana 42VT30E

WickedGame

Citaat van: Softpower op juli 17, 2011, 08:35:43
Gister met goede vriend geluisterd naar zijn meegebrachte muziek... En daarna Tron in 3D gekeken.. Wow..

Top surround bubble... Ik ben er gewoon stil van geworden.. Ik moet nog maar eens een paar films kijken om misschien weer wat woorden te vinden...

Ik ben super blij!!! :pompom: :clapping:

Haha grappig dat jij ook Tron hebt gekeken. Heb zelf pas de DVD versie gekeken, blu-ray gaat gehaald worden :D De sound bubble is belachelijk in deze film. Werd er compleet ingezogen. Sorry buren voor de overlast! Want damn wat ging mijn sub te keer... Gisteren de DVD aan mijn ouders gegeven en die hebben hem ook meteen opgezet. Goed dat ging daar ook al nergens meer over. De hond werd bang van de sub  :-X

rallufff

Hier nog een brabander  :D.

Je vernieuwing is echt top! Zeer mooi spul heb je binnen staan.....

Echter was het wel het mooiste geweest als je al die classe componenten op elkaar zou kunnen zetten. Al was het maar in een speciaal rek ervoor. Helaas niet mogelijk in deze opstelling denk ik.  Maargoed neemt niet weg dat dit er ook al erg mooi uitziet zo.  :thumbs-up:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

WickedGame

Citaat van: rallufff op juli 18, 2011, 11:52:52
Hier nog een brabander  :D.

Je vernieuwing is echt top! Zeer mooi spul heb je binnen staan.....

Echter was het wel het mooiste geweest als je al die classe componenten op elkaar zou kunnen zetten. Al was het maar in een speciaal rek ervoor. Helaas niet mogelijk in deze opstelling denk ik.  Maargoed neemt niet weg dat dit er ook al erg mooi uitziet zo.  :thumbs-up:

Een mooi classé rek in pianolak wit ;)

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Softpower

Citaat van: WickedGame op juli 18, 2011, 11:03:59Haha grappig dat jij ook Tron hebt gekeken. Heb zelf pas de DVD versie gekeken, blu-ray gaat gehaald worden :D De sound bubble is belachelijk in deze film. Werd er compleet ingezogen. Sorry buren voor de overlast! Want damn wat ging mijn sub te keer... Gisteren de DVD aan mijn ouders gegeven en die hebben hem ook meteen opgezet. Goed dat ging daar ook al nergens meer over. De hond werd bang van de sub  :-X

Klopt gaat helemaal nergens over

Citaat van: WickedGame op juli 18, 2011, 11:59:10Een mooi classé rek in pianolak wit ;)

:D

Het beste is als alles los staat. Dan heb je geen last van enige mogelijke warmteontwikkeling... In een rek op elkaar heb je daar ook last van...

En er is ook zoals als WAF....
Pana 42VT30E

WickedGame

Citaat van: Softpower op juli 18, 2011, 17:51:58
Klopt gaat helemaal nergens over

:D

Het beste is als alles los staat. Dan heb je geen last van enige mogelijke warmteontwikkeling... In een rek op elkaar heb je daar ook last van...

En er is ook zoals als WAF....

Classé rek heeft prima verschillen tussen de planken en geheel open. Dus qua warmte geen last.

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

WickedGame

Softpower

Pana 42VT30E

PKfotografie

mooie set, en leuk om tezien dat er control4 in zit voor bediening.

Softpower

Citaat van: PKfotografie op juli 19, 2011, 22:37:29
mooie set, en leuk om tezien dat er control4 in zit voor bediening.

Dank...

Op dit moment net aan het wennen aan control4. Wat me opvalt is dat je niet zoals bij harmany one direct ook kopie van volledige apparaat bediening aanwezig is. De knoppen moeten allemaalmin mneu's handmatig worden toegevoegd. Dus als ik bv nu aan t gamen ben en ik wil instellingen op mijn tv wijzigen dankom ik er achter dat die nog niet geprogrammeerd zijn. Je kunt dus niet zo even switchen tussen apparaat bediening en macro.. Nu hebik zelf de programmering niet gedaan en ligt het verzoek bij de leverende partij maar dat was toch wel iets dat ik verwacht had. Ik moet nu nog steeds de originele ab's bij de hand houden. En dat was ik niet gewend. De leverancier heeft dus nogal wat te programmeren denk ik.. Of he moet er standaard inzitten maar nog niet aan staan. De applicatie op zich, de ab en wat je er allemaal mee kan is top en vele malen beter dan iets harmony achtigs.. Ik bedoel we bedienen er ook onze poort mee, de ip- bewakingscamera en ik krijg een melding als er aangebeld wordt.. Ik ga er vanuit dat al die kleine dingen opgelost kunnen worden. Dat is ook de afspraak. Eerst gebruiken en testen en dan ronden ze de inregeling af.

Heb nog wel een kleine vraag. Kun je met de home software knoppen toevoegen en macro's zelf maken? Ik heb al begrepen dat je geen nieuwe apparaten kunt toevoegen. Dat is voor mij geen probleem.
Pana 42VT30E

PKfotografie

Citaat van: Softpower op juli 19, 2011, 23:47:26
Dank...

Op dit moment net aan het wennen aan control4. Wat me opvalt is dat je niet zoals bij harmany one direct ook kopie van volledige apparaat bediening aanwezig is. De knoppen moeten allemaalmin mneu's handmatig worden toegevoegd. Dus als ik bv nu aan t gamen ben en ik wil instellingen op mijn tv wijzigen dankom ik er achter dat die nog niet geprogrammeerd zijn. Je kunt dus niet zo even switchen tussen apparaat bediening en macro.. Nu hebik zelf de programmering niet gedaan en ligt het verzoek bij de leverende partij maar dat was toch wel iets dat ik verwacht had. Ik moet nu nog steeds de originele ab's bij de hand houden. En dat was ik niet gewend. De leverancier heeft dus nogal wat te programmeren denk ik.. Of he moet er standaard inzitten maar nog niet aan staan. De applicatie op zich, de ab en wat je er allemaal mee kan is top en vele malen beter dan iets harmony achtigs.. Ik bedoel we bedienen er ook onze poort mee, de ip- bewakingscamera en ik krijg een melding als er aangebeld wordt.. Ik ga er vanuit dat al die kleine dingen opgelost kunnen worden. Dat is ook de afspraak. Eerst gebruiken en testen en dan ronden ze de inregeling af.

Heb nog wel een kleine vraag. Kun je met de home software knoppen toevoegen en macro's zelf maken? Ik heb al begrepen dat je geen nieuwe apparaten kunt toevoegen. Dat is voor mij geen probleem.

ik ga deze vraag even hier in het control4 topic beantwoorden dan blijft je topic een beetje schoon van technisch geneuzel over control4