Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Martijn M

Citaat van: tompj op augustus  4, 2012, 12:13:39
Wonderlijk type die Alan Shaw. Ben me een beetje aan het inlezen. Hij gelooft geloof ik niet in tweaks, stands, verschillen in versterkers en dus ook niet in bekabeling....hij heeft wel lef.

Vanuit marketing-perspectief misschien niet verstandig om aan de grote klok te hangen.
Dutch & Dutch

garmtz

Citaat van: keyser op augustus  4, 2012, 13:06:35
Vanuit marketing-perspectief misschien niet verstandig om aan de grote klok te hangen.

Hij laat het oordeel aan anderen over, laat ik het zo zeggen. Hij MEENT dat het geen verschil ZOU MOETEN maken. Zo is het denk ik iets zuiverder hoe hij er precies over denkt.

Bas Akkerman

Bi-wiring heeft ook geen zin volgens Alan Shaw. Maar dat had naar mijn idee zeker wel nut. Kortom, zelf beoordelen.

Forumlid Dynky heeft na een bliksembezoek zijn Logitech Squeezebox Touch langs gebracht. Inmiddels heb ik een klein gedeelte van de collectie naar de oude laptop gepompt en squeezebox server gezet. Lijkt allemaal goed te gaan...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Citaat van: garmtz op augustus  4, 2012, 13:46:58
Hij laat het oordeel aan anderen over, laat ik het zo zeggen. Hij MEENT dat het geen verschil ZOU MOETEN maken. Zo is het denk ik iets zuiverder hoe hij er precies over denkt.

Toch grappig dat hij een locale marketeer als jij nodig heeft ;) . Ik denk dat ik wel snap hoe hij er over denkt; de visie sluit aan bij de BBC-school waar Shaw een aanhanger van is.

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  4, 2012, 13:57:11
Bi-wiring heeft ook geen zin volgens Alan Shaw. Maar dat had naar mijn idee zeker wel nut. Kortom, zelf beoordelen.

De wetenschappelijke benadering die Shaw aanhangt levert meer algemene waarheden op. Maar zeker op individuele basis is er weinig mis met wat subjectiviteit.
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Ik zie dat wel bij meerdere merken eigenlijk, die manier van communiceren. Zal ook wel steeds meer de manier worden waarop het gaat gebeuren. Reclamegeld gaat toch ten koste van het ontwerpbudget en dat zullen niet alle ontwikkelaars willen.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Al het gedoe over de Anniversary Edition ten spijt, ik heb er toch voor gekozen. De meerprijs valt eigenlijk weg in het totaalplaatje, dus waarom ook niet? ;D

De bekabeling zal niet onder de vloer doorlopen, mijn vader ziet het niet zitten om het laminaat eruit te halen en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Meten is weten, dus ik ben aan het bekijken wat dan de meest logische oplossing is.

MarkD

Een paar gaten in de vloer boren en de kabels via de kruipruimte laten lopen (ervan uitgaande dat je een kruipruimte onder je woning hebt)?

Heb ik zelf ook gedaan met mijn achterluidsprekers en dat is prima te doen. Ik moet wel zeggen dat ik die niet zo prominent in de kamer heb staan als jij, dus esthetisch gezien is het de vraag of je een paar zo in het oog springende gaten in de vloer wilt. Je kunt ze natuurlijk ook wat meer richting zijmuren boren, maar dan heb je alsnog een stuk kabel over de vloer lopen (zij het waarschijnlijk niet in de "verkeersruimte").
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

Bas Akkerman

Citaat van: MarkD op augustus  6, 2012, 15:34:22
Een paar gaten in de vloer boren en de kabels via de kruipruimte laten lopen (ervan uitgaande dat je een kruipruimte onder je woning hebt)?

Heb ik zelf ook gedaan met mijn achterluidsprekers en dat is prima te doen. Ik moet wel zeggen dat ik die niet zo prominent in de kamer heb staan als jij, dus esthetisch gezien is het de vraag of je een paar zo in het oog springende gaten in de vloer wilt. Je kunt ze natuurlijk ook wat meer richting zijmuren boren, maar dan heb je alsnog een stuk kabel over de vloer lopen (zij het waarschijnlijk niet in de "verkeersruimte").
Ik heb een appartement, dus geen kruipruimte. Of mijn onderbuurvrouw moet het niet erg vinden om een Cardas Quadlink over haar plafond te hebben lopen. Haar kennende zou ze het waarschijnlijk écht niet erg vinden... :wacko:

MarkD

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  6, 2012, 15:38:05
Ik heb een appartement, dus geen kruipruimte. Of mijn onderbuurvrouw moet het niet erg vinden om een Cardas Quadlink over haar plafond te hebben lopen. Haar kennende zou ze het waarschijnlijk écht niet erg vinden... :wacko:

Haha, daar heb ik overheen gelezen (van dat appartement dan, van die onderbuuf heb je volgens mij niets verteld). ;D

Maar misschien dat je de kabel wel via je eigen plafond kunt laten lopen? Om dit weg te werken zijn er natuurlijk vele mogelijkheden met verlaagde plafonds. Kun je direct de akoestiek aanpakken. Of je hangt er lampionnetjes aan. ;) Het deel van de kabel dat dan over de muur loopt kun je wegwerken met een kabelgoot of het direct netjes doen (infrezen).
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

Bas Akkerman

Citaat van: MarkD op augustus  6, 2012, 15:41:26
Haha, daar heb ik overheen gelezen (van dat appartement dan, van die onderbuuf heb je volgens mij niets verteld). ;D
Lol, nee dat laatste was nieuw nieuws inderdaad. ;) Ik had met de demo het geluid behoorlijk aangezet en je hoorde (als er geen radio of tv aanstond) best wel wat van bij mijn buurvrouw. Maar ze vond het niet erg en wilde graag eens U2 komen luisteren bij me. O0

chansig

Zoals je de speakers had staan komen ze ook daadwerkelijk te staan ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op augustus  6, 2012, 16:14:15
Zoals je de speakers had staan komen ze ook daadwerkelijk te staan ?

Gr Hans
Ja! Misschien een centimeter naar links/rechts of naar voren/achter, maar in principe blijft het zo. Voor het mooie heb ik de linker luidspreker iets meer naar links, maar ik denk dat dat een stuk minder mooi geluidsbeeld geeft.

chansig

Dan bof je maar en zal je die kabels maar op de koop toe moeten nemen. Misschien dan maar loshalen/weghalen bij visite ed.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

precies, gewoon een wheelie en een stoppie als Bas er langs moet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijn M

Zou je dan niet liever een versterker met kortsluitbeveiliging hebben? Het zou toch jammer als je een paar keer per jaar een nieuwe versterker zou moeten aanschaffen  :music: .
Dutch & Dutch

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  6, 2012, 14:28:14
Al het gedoe over de Anniversary Edition ten spijt, ik heb er toch voor gekozen. De meerprijs valt eigenlijk weg in het totaalplaatje, dus waarom ook niet? ;D

Gaaf Bas.........  :headbanging:
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  6, 2012, 15:38:05
Ik zeg; DOEN !

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vanzomereng

Bas.....

Hoe los je nu het wegwerken van de speakerkabel op !
Ik zou geen enkel risico,s meer nemen  ???

EURAKA !  :pompom:   --> zie onderstaande links
Koop deze ook, echter dan de 2 meter hoge uitvoeringen,
zodat je onder de kabel kunnen doorlopen/rollen  :hehe:

http://1.bp.blogspot.com/_98vyfZ-DuYw/Sz9nkPrHl5I/AAAAAAAAAt8/HQvLp7kaNPE/s400/Insets-DarkField.jpg

http://www.rhythmicraft.com/Resources/archcable2.jpeg
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Bas Akkerman

Zo, weer terug van een geslaagd hockeytoernooi in Tsjechië!

Ik verwacht dat de beste oplossing een luidsprekerkabel over de vloer tussen de overgang van de woonkamer en keuken zal worden. Met mijn vader ga ik morgen meten. Eén kabel kan dan 4 meter blijven, de ander 6.
De stands worden binnenkort ook besteld, dus het is nog even wachten. Dat moet ik ook nog op de rekening van de reparatiekosten aan de versterker.

Ach, 'geduld' is de nickname van dit topic... ;)

Skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2012, 15:51:53
Zo, weer terug van een geslaagd hockeytoernooi in Tsjechië!

Ik verwacht dat de beste oplossing een luidsprekerkabel over de vloer tussen de overgang van de woonkamer en keuken zal worden. Met mijn vader ga ik morgen meten. Eén kabel kan dan 4 meter blijven, de ander 6.
De stands worden binnenkort ook besteld, dus het is nog even wachten. Dat moet ik ook nog op de rekening van de reparatiekosten aan de versterker.

Ach, 'geduld' is de nickname van dit topic... ;)

Misschien heb je er nog niet aan gedacht, je kan de reparatiekosten van de RA mogelijk via je aansprakelijkheids verzekering regelen. Je brengt tenslotte schade aan een object van iemand anders. Doen die jongens ook eens iets voor hun geld ;)

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op augustus 13, 2012, 16:33:52
Misschien heb je er nog niet aan gedacht, je kan de reparatiekosten van de RA mogelijk via je aansprakelijkheids verzekering regelen. Je brengt tenslotte schade aan een object van iemand anders. Doen die jongens ook eens iets voor hun geld ;)
Thnx! Daar was ik inderdaad al mee bezig. ;)

Skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2012, 16:39:51
Thnx! Daar was ik inderdaad al mee bezig. ;)

Gelukkig, dan is dat weer een zorg minder voor je ;)

Heb je al iets van bericht (via BB&G wellicht) uit de States? Of over de Harbets?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Nee, nog niet. Ik weet wel dat de importeur de Harbeth 30.1 al in de speciale editie in Tiger Ebony had besteld, dus dat scheelt weer in wachttijd.
Verder ben ik pas gisteravond laat thuis gekomen en heeft BB&G vandaag weekend, dus ik verwacht pas halverwege deze week meer informatie.

Willy de Woofer

Bas Akkerman