Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op juli 31, 2012, 23:03:15
Haha en dan één kant als diffuser gebruiken.
Linda: Wat doe jij nou met je rolstoel naast je op de bank!? :o
Ik: Ja, maar het geeft zo'n mooi diep geluidsbeeld!

Ga je wel even je bandenspanning op audiofiel niveau brengen dan?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli 31, 2012, 22:40:31Je laatste zin lijkt echter er een van lange tenen en dat is toch jammer.
Welnee  ;D  soms staat er gewoon wat ik bedoel. 

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 31, 2012, 23:05:22
Ga je wel even je bandenspanning op audiofiel niveau brengen dan?  :D
En mijn spaken om en om losser en vaster voor het juiste frequentieverloop. ;) Mmm, zijn aluminium hoepels wel akoestisch verantwoord? Of moet ik ze tot de helft afvullen met kattegrit?

Citaat van: AbZ op juli 31, 2012, 23:26:34
Welnee  ;D  soms staat er gewoon wat ik bedoel. 
Haha, ok. Die zin was multi-interpretabel, zoals het een goede AbZ-zin betaamt. :smile: Het plezier is er in ieder geval zeker Abel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

erik s.

hoewel het lastig is om een sub mooi te laten aansluiten op een monitor, zijn er natuurlijk ook grote voordelen.
zo kun je de sub op een andere plaats zetten dan de monitor en de meeste subs kun je goed afregelen voor optimale aanpassing aan de ruimte.
probeer dat maar eens met een vloerstaander.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Bas Akkerman

Nog twee uur, dan komt Garmt de set weer ophalen... :( :confused:

Net nog weer iets moois. Ik had wat boterhammen uit de vriezer gehaald en ik wilde even één nummer van de cd horen om daarna mijn ontdooide boterhammen te smeren. Een uur later was ik nog aan de muziek gekluisterd en ik heb ik van de uitgedroogde boterhammen maar tosti's gemaakt. :bigsmile:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 12:00:05
Nog twee uur, dan komt Garmt de set weer ophalen... :( :confused:

Net nog weer iets moois. Ik had wat boterhammen uit de vriezer gehaald en ik wilde even één nummer van de cd horen om daarna mijn ontdooide boterhammen te smeren. Een uur later was ik nog aan de muziek gekluisterd en ik heb ik van de uitgedroogde boterhammen maar tosti's gemaakt. :bigsmile:

Hou je het spul niet?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus  1, 2012, 12:01:12
Hou je het spul niet?
Dit was apparatuur die voor de demo was geleverd. Althans de luidsprekers en stands zijn dat en de versterker is natuurlijk niet degene waar ik mee ga draaien. Dus nu ga ik de Harbeth Monitor 30.1 bestellen met haast dezelfde stands alleen in een andere kleurstelling en iets lager. Voor ze binnen zijn, zal het nog wel een kleine twee maanden op zich laten wachten is de verwachting.

Dat wordt dus even wachtenn (lees: missen) en in de tussentijd wil ik, als het mogelijk is, wat concretere plannen omtrent de akoestiekaanpassingen maken.

Zuucht, Blaudzun is mooi opgenomen en doet het wel erg goed op deze set... :satisfied:

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 12:20:00
Dit was apparatuur die voor de demo was geleverd. Althans de luidsprekers en stands zijn dat en de versterker is natuurlijk niet degene waar ik mee ga draaien. Dus nu ga ik de Harbeth Monitor 30.1 bestellen met haast dezelfde stands alleen in een andere kleurstelling en iets lager. Voor ze binnen zijn, zal het nog wel een kleine twee maanden op zich laten wachten is de verwachting.

Dat wordt dus even wachtenn (lees: missen) en in de tussentijd wil ik, als het mogelijk is, wat concretere plannen omtrent de akoestiekaanpassingen maken.

Zuucht, Blaudzun is mooi opgenomen en doet het wel erg goed op deze set... :satisfied:

Voordeur op slot en de deurbel uit  :laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Skyfox

Damn, heb ik dus de demoset compleet gemist :(

Wel leuk om te lezen dat je definitief gaat bestellen!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 12:20:00

Damien Rice en Ray Lamontagne (half broer van Chiel) en vast nog wel meer, zijn ook erg goede singer songwriters. Klinken altijd lekker op een goede set..op een mindere set trouwens ook.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus  1, 2012, 12:21:37
Voordeur op slot en de deurbel uit  :laugh:
Heel snel verhuizen! Wie helpt me een 50 kg zware sub te verplaatsen jongens. Iemand...? ;D

Citaat van: skyfox op augustus  1, 2012, 12:30:18
Damn, heb ik dus de demoset compleet gemist :(

Wel leuk om te lezen dat je definitief gaat bestellen!!
Tsja, had ik nou met de S80 gespeeld had ik je wel gevraagd. Garmt, Linda en ik weten wel hoe dat speelt. Jullie echter niet, dus wilde graag de "echte" set laten horen. Maar die kans komt zeker nog!

Citaat van: chansig op augustus  1, 2012, 12:45:34
Damien Rice en Ray Lamontagne (half broer van Chiel) en vast nog wel meer, zijn ook erg goede singer songwriters. Klinken altijd lekker op een goede set..op een mindere set trouwens ook.

Gr Hans
Tuurlijk, de set maakt de muziek niet, maar in dit geval maakt het het nóg genietbaarder. Hoorde details en melodielijntjes die ik nog niet eerder had gehoord. En helaas is goed geschreven muziek nog wat anders dan goed opgenomen en afgemixte muziek. :(

KayaRahnee

De vele luistersessies die jij hebt gedaan, met daarna de (uitvoerige) verslagen hier op het forum hebben uiteindelijk toch een mooi resultaat gebracht........ik had o.a. de Harbeths ook wel op mijn lijstje staan maar uiteindelijk is het me, door omstandigheden, niet gelukt ze te beluisteren. 
Nog even geduld en je kan alweer met veel genot naar de Harbeths luisteren.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 12:00:05

;D
Goed te zien dat je uiteindelijk de knoop hebt doorgehakt. Jouw geduld en zelfbeheersing zijn niet te geloven. Heeft leuke verhalen opgeleverd en zal dat vast in de toekomst nog doen. Ik ben er stiekum door geïnspireerd in ieder geval. Heel veel plezier straks weer met JOUW set!
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r of Accuphase E-650 (te koop❗️)
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Martin!!!

Dat wordt afzien Bas de komende tijd........

In welke kleur ge je de Harbeth's bestellen Bas en hoe hoog worden de stands, ga je veel afwijken van de 60cm en in welke kleur (brushed chrome)?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Dank jullie voor de leuke complimenten! Hoewel kritische noten ook nog steeds meer dan welkom zijn. ;)

Nu staat als afsluiter op standje "de buren worden net niet boos" Violator op.
En dan valt alles toch samen in deze set: vloeiend én drive, detail én muzikaliteit, gelaagdheid én coherentie, klankkleur én inzicht. Het zijn vaak tegengestelde kenmerken die ik zelden in andere sets heb gehoord, laat staan gecombineerd. De enige set die daar dicht in de buurt komt, is die van Studio Alkmaar. De Magnepan (dat blijft een stille liefde) met Lavardin en Van Medevoort DAC. Wat detailweergave betreft is die set wellicht net iets beter en schoner, maar moet zijn meerdere erkennen in de Resolution Audio als het gaat om klankkleur en vloeiendheid.

Daarom heb ik definitief besloten om voor de set van Beter Beeld en Geluid te gaan. Geen makkelijke keuze. Niet makkelijk, omdat ik een enorme twijfelkont ben en de sets nooit één op één met elkaar heb kunnen vergelijken. Dat maakt de laatste zekerheid voor mij niet tastbaar. Maar ook op een persoonlijk vlak geen makkelijke keuze, omdat ik Ben Hoedjes van Studio Alkmaar heb moeten teleurstellen. Hoewel het een zakelijke transactie is, is het ook de moeite en energie die Bjorn en Garmt én Ben in mij hebben gestoken. Met oprechte interesse, toewijding en plezier. Om die reden vind ik het rot om Ben te hebben moeten zeggen dat ik zijn set niet zal kopen. Inmiddels heb ik hem gebeld en het kwam voor hem niet als een verrassing, maar ik had het hem net zo goed gegund.
Beter Beeld en Geluid én Studio Alkmaar hebben dan ook mijn meer dan warme en oprechte aanbeveling en zou ik beslist in ieders zoektocht betrekken!

Inmiddels zijn de Resolution Audio S30, de Harbeths, de bekabeling en de stands weg. De Velodyne staat dus nog op zijn plekje en de overige componenten van Resolution Audio staan in hun kistje achter de bank.
Een heel raar, dubbel gevoel. Dat is jullie inmiddels wel duidelijk denk ik. Gelukkig zijn er nog streamers, platenspelers, interlinks, dempers, voetjes, stroomperikelen en akoestiekaanpassingen genoeg om mij op het nieuwsgierige testpad te houden... ;) Maar vooral ook nog heel veel muziek die ik wil ontdekken en waar ik op zonnige, regenachtige, blije, droeve, nieuwsgierige, saaie dagen naar wil luisteren.

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op augustus  1, 2012, 14:18:18
Dat wordt afzien Bas de komende tijd........

In welke kleur ge je de Harbeth's bestellen Bas en hoe hoog worden de stands, ga je veel afwijken van de 60cm en in welke kleur (brushed chrome)?
In Tiger Ebony, dezelfde kleur als de demo-modellen. En mits dat mogelijk is inderdaad met brushed chrome! We hebben gemeten en de stands worden maar drie centimeter korter dan die van Garmt. 

Morgenavond komen mijn ouders langs en dan zal ik kijken wat hij wil doen in huis. Het liefst gaat er een gedeelte van de laminaatvloer eruit en wordt er een geultje in het beton gefreesd voor de bekabeling.

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 17:50:36
Inmiddels zijn de Resolution Audio S30, de Harbeths, de bekabeling en de stands weg. De Velodyne staat dus nog op zijn plekje en de overige componenten van Resolution Audio staan in hun kistje achter de bank.
Een heel raar, dubbel gevoel. Dat is jullie inmiddels wel duidelijk denk ik. Gelukkig zijn er nog streamers, platenspelers, interlinks, dempers, voetjes, stroomperikelen en akoestiekaanpassingen genoeg om mij op het nieuwsgierige testpad te houden... ;) Maar vooral ook nog heel veel muziek die ik wil ontdekken en waar ik op zonnige, regenachtige, blije, droeve, nieuwsgierige, saaie dagen naar wil luisteren.
dus je mist momenteel een versterker en speakers om muziek te kunnen maken (voor +- 2 maanden), of zie ik dat fout ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2012, 18:00:40
In Tiger Ebony, dezelfde kleur als de demo-modellen. En mits dat mogelijk is inderdaad met brushed chrome! We hebben gemeten en de stands worden maar drie centimeter korter dan die van Garmt. 

Morgenavond komen mijn ouders langs en dan zal ik kijken wat hij wil doen in huis. Het liefst gaat er een gedeelte van de laminaatvloer eruit en wordt er een geultje in het beton gefreesd voor de bekabeling.
Good taste aangaande de kleurstelling en betreft het leggen van de ls.kabels de fraaiste oplossing (ook wel weer de meest bewerkelijke ::))
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Skyfox

Vwb die gootjes, als de kabels niet te dik zijn dan kunnen ze soms in de ondervloer gelegd worden. Dus hopelijk heb je een dikke ondervloer ;)

Jammer trouwens dat die Velo al netjes is ingesteld en zo verschrikkelijk lomp-groot en zwaar is... Anders had ik em graag een dagje geleend om eens te vergelijken met m'n DD10. Ik wil nou wel eens weten wat zo'n 18 meer kan geven dan een 10, of dat het in mijn ruimte geen zier uitmaakt. Ach, heb de komende tijd toch geen DD18 centjes, whahaha!

Veel sterkte met wachten... Hopelijk zijn alle componenten snel beschikbaar voor levering. En als dan ook de S80 weer terug is dan kom ik graag op luistersessie :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dirk

Citaat van: skyfox op augustus  1, 2012, 19:17:45
Jammer trouwens dat die Velo al netjes is ingesteld en zo verschrikkelijk lomp-groot en zwaar is... Anders had ik em graag een dagje geleend om eens te vergelijken met m'n DD10. Ik wil nou wel eens weten wat zo'n 18 meer kan geven dan een 10, of dat het in mijn ruimte geen zier uitmaakt. Ach, heb de komende tijd toch geen DD18 centjes, whahaha!
de DD heeft 6 presets, dus er is er vast nog wel eentje over die je bij jou kan instellen zonder aan de parameters voor Bas z'n ruimte te hoeven raken, toch ?  :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op augustus  1, 2012, 18:05:56
dus je mist momenteel een versterker en speakers om muziek te kunnen maken (voor +- 2 maanden), of zie ik dat fout ?
Klopt. Ik ben weer aangewezen op de laptop/mp3 speler en de Shure hoofdtelefoon. Ook geen straf hoor.

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2012, 18:40:49
Good taste aangaande de kleurstelling en betreft het leggen van de ls.kabels de fraaiste oplossing (ook wel weer de meest bewerkelijke ::))
Ik denk ook dat het een mooie kleurstelling is, ik ben benieuwd. Ja, die bewerkelijke oplossing moet ik ook eerst goed bekijken met mijn vader. Zien wat hij kan doen en of het een haalbare oplossing is.

Citaat van: skyfox op augustus  1, 2012, 19:17:45
Vwb die gootjes, als de kabels niet te dik zijn dan kunnen ze soms in de ondervloer gelegd worden. Dus hopelijk heb je een dikke ondervloer ;)

Veel sterkte met wachten... Hopelijk zijn alle componenten snel beschikbaar voor levering. En als dan ook de S80 weer terug is dan kom ik graag op luistersessie :)
Citaat van: Dynky op augustus  1, 2012, 19:20:25
de DD heeft 6 presets, dus er is er vast nog wel eentje over die je bij jou kan instellen zonder aan de parameters voor Bas z'n ruimte te hoeven raken, toch ?  :D ;)
Ik heb hem alleen nog niet betaald, dus het is nog niet mijn eigendom. De Velodyne ga ik dus ook niet uitlenen, dat lijkt me duidelijk. ;) En natuurlijk kan hij hard, maar of je dat moet willen... Ik blijf erbij dat je de bas niet hoeft te voelen (dat gebeurt er alleen als je echt heel hard speelt), maar moet missen als het er niet is. Maar wie weet kan je hem in de toekomst eens lenen.

Citaat van: bmateijsen op augustus  1, 2012, 19:24:07
:nopompom:  :pompom:  :nopompom:  :pompom:  :headbanging: en tijd vliegt toch altijd.... ;D
Haha, soms ook niet. Ach, die paar weken gaat me ook nog wel lukken. Er moet ook wel het één en ander gedaan worden, dus wat tijd kan ik best gebruiken.

garmtz

En ook maar even via het forum gefeliciteerd met deze geweldige set! Hij blijft mij iedere keer verbazen als ik hem hoor. Een goed bewaard geheim, deze combinatie!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op augustus  1, 2012, 19:47:44
En ook maar even via het forum gefeliciteerd met deze geweldige set! Hij blijft mij iedere keer verbazen als ik hem hoor. Een goed bewaard geheim, deze combinatie!
Dank je Garmt. Zeker ook voor de tijd die je voor me hebt genomen en de energie in het opstellen van de set thuis.

Een goed bewaard geheim... Nou, dat wordt dus geen M&G's jongens! :devil: Vooruit dan, ik wil dit geheimpje best delen hoor. Zal ik maar alvast gaan plannen?

botsen

Wat ik me nu bedenk,

aangezien je toch met een sub draait, heb je ook de kleinere Harbeth  (M20 of P3ESR)  overwogen?