Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Zet er eens een hele goede linieare voeding op de Touch met digitaal uit op je dac, een wereld van verschil.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op juli 23, 2012, 11:38:05
Zet er eens een hele goede linieare voeding op de Touch met digitaal uit op je dac, een wereld van verschil.
Suc6
Ga ik zeker eens doen. Gezien de "korte" demo-tijd zal dat pas worden wanneer ik de definitieve set thuis heb staan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Citaat van: Kingpin op juli 23, 2012, 11:38:05
Suc6

Over een DAC kan ik (nog) niet oordelen, wel over een linieare voeding: die geeft een serieuze verbetering! Onderstaande voeding gebruik ik inmiddels.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

garmtz

De oude en nieuwe Majik DS zijn echt identiek! Verschillen komen eerder voort uit je stemming en kleine verschillen in luidsprekeropstelling denk ik... :)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli 23, 2012, 14:10:03
De oude en nieuwe Majik DS zijn echt identiek! Verschillen komen eerder voort uit je stemming en kleine verschillen in luidsprekeropstelling denk ik... :)
Laten we het daar op houden. ;)

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

martin778

Citaat van: Pinohelmond op juli 23, 2012, 13:34:11
Over een DAC kan ik (nog) niet oordelen, wel over een linieare voeding: die geeft een serieuze verbetering! Onderstaande voeding gebruik ik inmiddels.
Ik hoop binnen 2-3 weken deze te ontvangen:

Een SMPS heb ik links laten liggen, mede door de verhalen dat dit soort voedingen net zoals spaarlampen bijv. stroom vervuilen  :alien:

Is jouw voeding een Teddy Pardo of een BOTW voeding?

Bas Akkerman

Citaat van: martin778 op juli 23, 2012, 19:43:39
Een SMPS heb ik links laten liggen, mede door de verhalen dat dit soort voedingen net zoals spaarlampen bijv. stroom vervuilen  :alien:

Ik weet het niet om eerlijk te zijn, het is natuurlijk een leentoestel. Daarom wil ik ook best wel voedingen proberen, mits het niet al te die is en er niets wordt veranderd aan de SBT zelf.

Kingpin

Berst of the Best  :worship:
LiPo Power Supply

Als je een beetje handig bent bouw je 'm zelf.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

In mijn handen wordt dat een Batman-boobytrap ben ik bang. Ook, niet grappig... :police:
Bedankt voor de tip, ik zal eens googlen.

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op juli 23, 2012, 22:09:18
In mijn handen wordt dat een Batman-boobytrap ben ik bang. Ook, niet grappig... :police:
Bedankt voor de tip, ik zal eens googlen.
Je zult er weinig tot niets van vinden want ik heb 'm zelf gebouwd  :D
Anyway the BOTW voeding is vergelijkbaar en maakt een duidelijk verschil tov de bijgeleverde voeding.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op juli 23, 2012, 22:17:27
Je zult er weinig tot niets van vinden want ik heb 'm zelf gebouwd  :D
Anyway the BOTW voeding is vergelijkbaar en maakt een duidelijk verschil tov de bijgeleverde voeding.
We kunnen er nóg niets over vinden, bedoel je. Misschien is het wel een hit! Van de laatste had ik inderdaad al wel eens gehoord en ik houd dat zeker in de gaten!

Pinohelmond

Citaat van: martin778 op juli 23, 2012, 19:43:39
Ik hoop binnen 2-3 weken deze te ontvangen:

Zelfbouw.. Niet door mij gebouwd overigens. Kan amper een lamp verwisselen.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Daarnet heeft Linda mij even geholpen door in de hoeken te gaan staan en er steeds wat meer uit te komen. De "mooiste" plaatsing hebben we afgetaped met plakband, kijken hoe dat morgen uitpakt. Met name één plek is niet erg handig, dus ik ben erg benieuwd hoe de uiteindelijke plaatsing morgen wordt.

Nog 1 nachtje slapen...

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op juli 25, 2012, 20:41:56
Daarnet heeft Linda mij even geholpen door in de hoeken te gaan staan en er steeds wat meer uit te komen. De "mooiste" plaatsing hebben we afgetaped met plakband, kijken hoe dat morgen uitpakt. Met name één plek is niet erg handig, dus ik ben erg benieuwd hoe de uiteindelijke plaatsing morgen wordt.

Nog 1 nachtje slapen...

Hey, een beetje de WASP methode (Wilson Audio Setup Procedure). Zal ik morgen nog wel even met je doorlopen... ;)

Bas Akkerman

Garmt gaat natuurlijk het een en ander positioneren, dus dan zullen we al wel veel draaien. Daarna weet ik het eigenlijk niet, een beetje zoals mijn bui is. Maar Violator zal het wel worden, Simply Red ook wel en Rufus Wainwright die Linda voor haar verjaardag heeft gekregen.

Citaat van: garmtz op juli 25, 2012, 20:46:49
Hey, een beetje de WASP methode (Wilson Audio Setup Procedure). Zal ik morgen nog wel even met je doorlopen... ;)
Lol, dan weet ik al hoe Linda zal reageren als ze thuiskomt. Pun intended. Maar serieus, ik ben benieuwd!

Pinohelmond

Pino's Room

Bas Akkerman

Haha, goedemorgen. Iedereen hier hoopt op een liveblog volgens mij. ;) Er komt in ieder geval een stukje vanavond, mits ik me los kan rukken van de muziek.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juli 26, 2012, 08:06:58
Liveblog? Live videofeed zul je bedoelen  ;D
Live conference call! En dat iedereen naar Garmt mag roepen wat zijn favoriete luidsprekerplaats is.
"Nee Garmt, een stukje naar rechts. En nu naar voren. Zucht, nee dat is te ver, weer naar achteren. Zo ja, en nu weer iets naar links. Een beetje toe-in. Nee joh, dat is te ver!"
En dat dan van een stuk of tien forumleden tegelijkertijd. :blink: ;D

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2012, 08:17:10
Live conference call! En dat iedereen naar Garmt mag roepen wat zijn favoriete luidsprekerplaats is.
"Nee Garmt, een stukje naar rechts. En nu naar voren. Zucht, nee dat is te ver, weer naar achteren. Zo ja, en nu weer iets naar links. Een beetje toe-in. Nee joh, dat is te ver!"
En dat dan van een stuk of tien forumleden tegelijkertijd. :blink: ;D

:clapping: Voorwaar een schitterend idee! Zet de webcam op en dan timen we hoelang Garmt het volhoudt  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

T_I

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2012, 07:56:49Haha, goedemorgen. Iedereen hier hoopt op een liveblog volgens mij. ;) Er komt in ieder geval een stukje vanavond, mits ik me los kan rukken van de muziek.

Nee hoor, gewoon lekker luisteren en morgen uitgebreid verslag met foto's van de achtergebleven componenten, tracklist,...  :D

Veel plezier vandaag.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Bas Akkerman

Gisteren was al grappig met Linda die in de hoeken ging praten en we zo de beste plaatsing hoorden. Meestal is ze niet om een praatje verlegen, nu wist ze echt niet wat ze moest zeggen. Ach, wat wil je ook met een man die je vraagt in de hoek te gaan staan en dan te praten. :P

Ding dong, Garmt is er!

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.