Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

En de (vele) dagen dat je bent sporten: "Hoi Lin, ben ik weer, ik kom even een uurtje luisteren!"  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op juni  8, 2012, 13:44:13
En de (vele) dagen dat je bent sporten: "Hoi Lin, ben ik weer, ik kom even een uurtje luisteren!"  O0
Dan hoor je de set meer dan ik...  ;-)

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Even een gratis reclame voor het Nederlands Team electrisch rolstoelhockey.
Nu de finale van Electric Wheelchair European Championships aan het kijken. Nu een technisch oponthoud...  :dozingoff:

tiptop

Hoi Bas,

Kennelijk ben je al een beetje klant bij BB&G. Kunnen zij je niet aan een mooi passende set helpen?

Naim is bijv. een heel mooi muzikale oplossing. Vooral als je je eigen smaak nog niet helemaal bepaald hebt. In je openingspost kwam ik dit merk ook al tegen dus lijkt het me een prachtig merk om iets omheen te bouwen. Kies je in luistersessies daar je LS op uit en randapparatuur. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

tompj

Citaat van: tiptop op juni 10, 2012, 18:48:33
Hoi Bas,

Kennelijk ben je al een beetje klant bij BB&G. Kunnen zij je niet aan een mooi passende set helpen?

Naim is bijv. een heel mooi muzikale oplossing. Vooral als je je eigen smaak nog niet helemaal bepaald hebt. In je openingspost kwam ik dit merk ook al tegen dus lijkt het me een prachtig merk om iets omheen te bouwen. Kies je in luistersessies daar je LS op uit en randapparatuur. ;)
:D
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tiptop op juni 10, 2012, 18:48:33
Hoi Bas,

Hoi tiptop, ik ben haast meubilair bij BB&G. ;) Een aantal Naim-apparatuur heb ik ook dat beluisterd. Je kunt inderdaad het beste de luisterverslagen lezen, dan krijg je een beter beeld van wat ik al heb gehoord, gezocht en gevonden. Evengoed bedankt voor je advies!

tiptop

:-[

Ik zag dit topic en had niet helemaal de tijd/ zin genomen om 74 pagina's door te lezen :-[ Had ik kennelijk beter wel kunnen doen ::) :P Sorry.

Morgen meteen maar even doen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tiptop

Klaar! 8)
Wel een beetje gesmokkeld. Vanaf pagina 58 gelezen en discussies van Hans en Keyser een beetje overgeslagen. Dan gaat het redelijk rap ;D (Niks tegen jullie hoor jongens ;))

OK. Weer ingelezen dus. imho is set I degene die je uiteindelijk het meest (langdurigst) plezier gaat opleveren, gezien je posts. Maar dat is een mening natuurlijk. :angel:

Bas Akkerman

Citaat van: tiptop op juni 11, 2012, 00:26:27
Klaar! 8)
Wel een beetje gesmokkeld. Vanaf pagina 58 gelezen en discussies van Hans en Keyser een beetje overgeslagen. Dan gaat het redelijk rap ;D (Niks tegen jullie hoor jongens ;))

OK. Weer ingelezen dus. imho is set I degene die je uiteindelijk het meest (langdurigst) plezier gaat opleveren, gezien je posts. Maar dat is een mening natuurlijk. :angel:
Haha, kan me voorstellen dat je niet alles zou lezen. Maar de luisterverslagen (zeker van BB&G) zijn wel de moeite. Begrijp je beter waarom ik niet voor Naim heb gekozen.
Anyway, set I heeft ook steeds meer mijn voorkeur. Ik verwacht eind juli daar nog eens te gaan luisteren voor de Harbeth 30.1 en Living Voice luidsprekers en dan is het echt tijd een keuze te maken.

tiptop

Het einde is in zicht....? 8)

Op een gegeven moment lijkt de hoeveelheid informatie ook wel eens te veel te worden waardoor je in limbo komt. ;D ;)
Goed dat je het overzicht nog hebt! :)

Bas Akkerman

Ik heb het allemaal wel heel bewust gedaan. Ik heb steeds naar bepaalde gedeeltes van een set heb geluisterd (luidspreker, versterking, bron, bekabeling), zodat de keuze steeds beperkter werd. Dat maakt het verwerken van die informatie wel eenvoudiger. En de reis is wat mij betreft net zo leuk als de bestemming. Cliché, maar wel waar wat mij betreft.

paaj

Dit topic was ook lang niet zo interessant geweest als je gelijk had gezegd 'nou doe maar dan' ;D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Bas Akkerman

Citaat van: paaj op juni 11, 2012, 09:13:52
Dit topic was ook lang niet zo interessant geweest als je gelijk had gezegd 'nou doe maar dan' ;D
Haha, nee inderdaad. Hoewel volgens mij de volgers van dit topic er nu wel klaar mee zijn. Het begint ook bij mij steeds meer te kriebelen en bij de laatste keren luisteren, vond ik het echt lastig afscheid te nemen. Zijn de sets perfect? Nee. Maar ik wil er wel plaatjes cd's harddisk door blijven draaien. Een prima teken dus!

T_I

Ik zou toch voor muziek gaan, zo'n harddisk klinkt niet. :D

Maar ik ken het gevoel, juist het bij elkaar zoeken van de set is het leukste. (al heb ik er hier 20 jaar over gedaan ipv +- 1 ;) ) Het zo opbouwen vond ik het leukst omdat je dan steeds wat nieuws in de muziek ontdekt. (en als student (1e 3 jaar) is je budget niet zo groot, dus is gebruikt een goede optie)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Bas Akkerman

Hahaha. :D :clapping:
Ach, er zijn genoeg heavy metal fans met Audio Monitor hoor. Daar lijkt dit, in mijn beleving, aardig op. ;)

R

Ben je er nu al helemaal uit? Of moet ik ook de rest van je topic teruglezen?

skyfox

Citaat van: R op juni 11, 2012, 12:50:28
Ben je er nu al helemaal uit? Of moet ik ook de rest van je topic teruglezen?
Gewoon teruglezen. De luisterverslagen zijn best leuk ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

R

Dat heb ik allemaal gelezen, maar na de opties heb ik het besluit gemist blijkbaar.

Citaat van: skyfox op juni 11, 2012, 12:59:32
Gewoon teruglezen. De luisterverslagen zijn best leuk ;)

Bas Akkerman

Ik heb nog geen besluit genomen. In reply 1577 en reply 1715 heb ik de twee sets samengevat en "gescoord". Ik neig sterk naar set 1 en in juli ga ik die set nog met de Harbeth Monitor 30.1 en Living Voice beluisteren. Dan valt de beslissing.
En je moet niets hoor, we komen hier allemaal voor de lol wat mij betreft!

R

Was met een knipoog bedoeld, volg je topic op redelijke basis.

Citaat van: Bas Akkerman op juni 11, 2012, 13:06:39
Ik heb nog geen besluit genomen. In reply 1577 en reply 1715 heb ik de twee sets samengevat en "gescoord". Ik neig sterk naar set 1 en in juli ga ik die set nog met de Harbeth Monitor 30.1 en Living Voice beluisteren. Dan valt de beslissing.
En je moet niets hoor, we komen hier allemaal voor de lol wat mij betreft!