Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op januari 12, 2012, 08:38:48
Hebben wij toch maar de betere vrouwen gevonden ;)
Hebben we ook!!

Vind het wel jammer hoor dat ik het zo druk heb, sta te popelen om weer ergens te gaan luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op januari 12, 2012, 16:00:47
Vind het wel jammer hoor dat ik het zo druk heb, sta te popelen om weer ergens te gaan luisteren.

Zou het dan niet ontzettend fijn zijn als je al een leuke set-up zou hebben om met die referentie je horizon te verbreden..?

skyfox

Citaat van: S@m op januari 12, 2012, 16:12:39
Zou het dan niet ontzettend fijn zijn als je al een leuke set-up zou hebben om met die referentie je horizon te verbreden..?

Hahaha, ik voel een cirkeltje... ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Former member 78

Citaat van: S@m op januari 12, 2012, 16:12:39

Volgens mij wil Bas maar 1x kopen, en dan klaar zijn.
Iets wat mij bijna onmogelijk lijkt.

garmtz

S@m

Citaat van: ArjanR1 op januari 12, 2012, 16:43:22
Volgens mij wil Bas maar 1x kopen, en dan klaar zijn.
Iets wat mij bijna onmogelijk lijkt.

Ik ken niemand die dat gelukt is....

HuubF

Citaat van: garmtz op januari 12, 2012, 16:45:07
Is heel goed mogelijk hoor!

Inderdaad, als je tevreden kan zijn met je set. Een extreem kritische vogel als Bas gaat dat natuurlijk nooit lukken.  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Former member 78

Citaat van: garmtz op januari 12, 2012, 16:45:07
Is heel goed mogelijk hoor!

Serieus?
Dus een set samen stellen, kopen, en dan bijvoorbeeld 15 jaar genieten?

Poldo

Citaat van: ArjanR1 op januari 12, 2012, 17:21:23
Serieus?
Dus een set samen stellen, kopen, en dan bijvoorbeeld 15 jaar genieten?

Dat is wel de insteek wanneer je 7000 euro uitgeeft, echter de praktijk leert anders  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Former member 78

Citaat van: Poldo op januari 12, 2012, 17:26:12
Dat is wel de insteek wanneer je 7000 euro uitgeeft, echter de praktijk leert anders  ;D

Ik snap dat als je niks met deze hobby hebt, dat het wel kan.
Er moet thuis iets staan waar geluid uit komt.

Maar als je serieus met de hobby bezig bent, kan ik het mij niet voorstellen.
Je koopt namelijk op dat moment iets waarvan je denkt dat het dát helemaal is voor je.
Maar na enkele maanden ga je toch bepaalde dingen horen, die dan misschien beter kunnen.

Ik dacht met mijn eerste set ook, dit is hét! Die gedachte was wel leuk trouwens ;D

AbZ

Poldo

Citaat van: ArjanR1 op januari 12, 2012, 17:32:02

Je koopt namelijk op dat moment iets waarvan je denkt dat het dát helemaal is voor je.
Maar na enkele maanden ga je toch bepaalde dingen horen, die dan misschien beter kunnen.

Ik dacht met mijn eerste set ook, dit is hét! Die gedachte was wel leuk trouwens ;D

Ik begon met een JVC surround set (11 jaar geleden) en vond dat toen het beste wat er is, ik heb hem laatst van het zolder gehaald en aangesloten en het klonk voor geen ene meter. ;D

S@m

Citaat van: AbZ op januari 12, 2012, 17:35:08
Die zitten ook niet op audiofora  ;D

Gelukkig zitten de meeste mensen die ik ken niet op audiofora... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op januari 12, 2012, 16:26:38
Hahaha, ik voel een cirkeltje... ;)
Ik ook, eens de andere kant opgaan jongens? ;)

Citaat van: ArjanR1 op januari 12, 2012, 17:32:02

En wat is het verschil met vanuit een bestaande set werken? Dan koop je toch ook dingen ter vervanging met het idee dat ze op dat moment hét helemaal zijn? Of net dat minpuntje in de set verhelpen?

Citaat van: Poldo op januari 12, 2012, 17:40:06
Ik begon met een JVC surround set (11 jaar geleden) en vond dat toen het beste wat er is, ik heb hem laatst van het zolder gehaald en aangesloten en het klonk voor geen ene meter. ;D
En dat is dus mijn punt. Nu een goedkopere set kopen die "voor geen meter" klinkt en die dan als referentie gebruiken om die vervolgens weer te gaan upgraden. Ik heb dergelijke sets ook gehad, net als nu een Sony-set (no offence skyfox). Over 11 jaar kijken we ook allemaal op diezelfde manier terug op onze set. Als je dat als leidraad neemt, koop je nooit meer wat, laat staan dat je ervan kan genieten.

Citaat van: S@m op januari 12, 2012, 18:19:27
Gelukkig zitten de meeste mensen die ik ken niet op audiofora... ;)
Dat soort rare snuiters wil je inderdaad het liefst niet in het echt kennen, nee :p

Maar troost jullie, ik zit hier niet audioloos zielig thuis te wachten op een set hoor. Nou ja, in ieder geval tot de Grado het begeeft...  :crazy:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op januari 12, 2012, 21:07:31
Ik heb dergelijke sets ook gehad, net als nu een Sony-set (no offence skyfox).
Whahaha, none taken... Maarre, doel je op mn oude speakers, mn huidige amp of het merk in het algemeen? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MVG

Iets kopen en in 1 keer klaar zijn en dan ook nog tevreden zijn is heel goed mogelijk hoor.

Zelfs met een 'budget' set, en ja ook dan met de hobby bezig..

Heb ik zelf namelijk wel, het is dat mijn spullen nu gebreken beginnen te vertonen en ik graag iets anders wil. Maar voorlopig ben ik al dik 10 jaar erg tevreden...

Heeft ook te maken met jezelf gek (laten) maken denk ik....

Poldo

Citaat van: MVG op januari 12, 2012, 21:43:53
Iets kopen en in 1 keer klaar zijn en dan ook nog tevreden zijn is heel goed mogelijk hoor.

Heb ik zelf namelijk wel, het is dat mijn spullen nu gebreken beginnen te vertonen en ik graag iets anders wil. Maar voorlopig ben ik al dik 10 jaar erg tevreden...

Een gevaar schuilt er wanneer je net start met een hobby dat het blijkt dat het helemaal niet zo boeiend is dan je verwacht had. Misschien wil je na 1 jaar er van af en dan is 7000 euro wel veel geld en zou je misschien beter eerst een leuk setje van 1000/1500 euro kunnen kopen om mee te starten.

Mijn vrouw heeft fotografie als hobby en begon met een Canon instapper en heeft nu een Canon 7D (topmodel) overigens nu heeft zij een kind en een gezin en is er geen tijd meer voor de hobby en de Canon staat op marktplaats en ook hier. Echter die Canon 7D heeft ze niet gelijk gekocht, ze begon met een leuke budget spiegelreflex.

Ik blijf daarom adviseren om een leuk budget stereo set te kopen en te kijken hoe je hobby ontwikkelt en of je er echt van geniet, als beginnend tennisser koop je bijvoorbeeld ook niet gelijk het duurste head racket.

Ik heb die fout gemaakt met Home Cinema, ik dacht dat is gaaf dat 5.1 en die harde knallen, maar ik keek nooit film. Gelukkig heb ik geen heel duur set gekocht en deze staat nu in de markt  ;D, ik vind stereo gewoon veel fijner en die 1 film die ik per maand kijk vind ik in stereo helemaal prima. Echter ik had ook mijn bestaande stereo set voor 10000 euro kunnen upgraden naar 5.1 en dan had ik wel erg gebaald.  ;D

S@m

Citaat van: MVG op januari 12, 2012, 21:43:53

Dan is jouw hobby puur en alleen het luisteren naar muziek neem ik aan..?

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op januari 13, 2012, 08:50:59
Dat lijkt me het doel van iedereen, of zit ik nu mis? Omdat de muziek "door" een set heen moet en daar dus door wordt beinvloed, besteden we allemaal veel aandacht aan het samenstellen van die set. De set is een "noodzakelijk kwaad" wat dat betreft. Maar de set is toch echt een middel en geen doel, anders wordt het kopen om het kopen.

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2012, 09:13:13
Maar de set is toch echt een middel en geen doel,

Daar ben ik volledig mee akkoord, maar ik vind het een beetje een vreemde uitspraak van iemand die er meer dan 6 maanden over doet om een iets in huis te halen. Al was het maar een instap-set, kun je toch al het doel (muziek luisteren) bereiken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Dat lijkt me het doel van iedereen, of zit ik nu mis? Omdat de muziek "door" een set heen moet en daar dus door wordt beinvloed, besteden we allemaal veel aandacht aan het samenstellen van die set. De set is een "noodzakelijk kwaad" wat dat betreft. Maar de set is toch echt een middel en geen doel, anders wordt het kopen om het kopen.

Dat zie je imho helemaal verkeerd. En als enkel en alleen dit je doel is dan snap ik je budget keuze niet eerlijk gezegd. Voor véél minder kan je een prachtig muzikale set samenstellen...

Ik zou dan het budget los laten (max. 7K) maar juist ook gaan luisteren naar veel voordeligere apparatuur/luidsprekers.

AbZ

Dit noemen we de ontkenningsfase  :P

Als het echt alleen om muziek gaat is de set minder belangrijk dan je denkt  :notify:
:whatsthat:  althans dat denk ik.

chansig

Ik ook...al vind ik de speakers wel heel erg belangrijk. Alles wat ervoor zit is minder belangrijk en daarnaast een uitgebreide muziek collectie..die is ook heel belangrijk.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

MVG

Citaat van: S@m op januari 13, 2012, 08:50:59

Dit is gedeeltelijk waar... Maar dit mag dan wel leuk klinken, ik erger me dan ook flink als dit niet zo is, dus ik ben zeker wel bezig met de kwaliteit ervan, enkel heb ik niet t geld om in het segment mee te draaien waarin Bas zich nu aan het oriënteren is.
Citaat van: Jumping Jack op januari 13, 2012, 09:21:33
Daar ben ik volledig mee akkoord, maar ik vind het een beetje een vreemde uitspraak van iemand die er meer dan 6 maanden over doet om een iets in huis te halen. Al was het maar een instap-set, kun je toch al het doel (muziek luisteren) bereiken...
Citaat van: S@m op januari 13, 2012, 09:22:34
Dat zie je imho helemaal verkeerd. En als enkel en alleen dit je doel is dan snap ik je budget keuze niet eerlijk gezegd. Voor véél minder kan je een prachtig muzikale set samenstellen...

Ik zou dan het budget los laten (max. 7K) maar juist ook gaan luisteren naar veel voordeligere apparatuur/luidsprekers.

Nou...als ik die 7 k had liggen voor enkel een stereoset zou ik ook mooie spullen kopen!

Al kan ik me wel vinden in wat je zegt...

garmtz

Jongens, laat Bas genieten van de reis! Die is minstens zo mooi als het eindpunt!