Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op augustus 10, 2011, 14:50:00
Als je het (imo) meest verstandige besluit neemt dan kom je weer terug bij BB&G voor je uiteindelijke beslissing en wellicht kan je dan je oor te luister leggen bij één van de Wilson Audio giganten (al is het maar voor even) dan weet je direct waarvoor je de komende tijd wilt gaan sparen  ;)
Voor één van de sets die ik thuis wil beluisteren, kom ik daar ook zeker terug! Aangezien ik nogal bevattelijk ben voor iets dat mooier is (lees: ik wil dat dan echt hebben), ga ik die Wilsons hoogstwaarschijnlijk niet beluisteren. Overigens passen ze hier toch nergens in huis. Aan de andere kant, als ik die Wilsons kan aanschaffen, heb ik vast ook een nieuw, groter huis...  :dry:

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 14:55:23
Om niet te veel reclame te maken voor 1 zaak, Multifoon te Rotterdam heeft ook deze Wilson Audio giganten en deze kunnen vergeleken worden met de giganten van Martin Logan. en de eveneens fantastische Audiovector Avantgarde Arrette.
Heb ik niet gelezen, heb ik niet gelezen...  :crazy:

Volgens mij hebben jullie in mijn budget inmiddels de komma iets gewijzigd...

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 14:58:57
Voor één van de sets die ik thuis wil beluisteren, kom ik daar ook zeker terug! Aangezien ik nogal bevattelijk ben voor iets dat mooier is (lees: ik wil dat dan echt hebben), ga ik die Wilsons hoogstwaarschijnlijk niet beluisteren. Overigens passen ze hier toch nergens in huis. Aan de andere kant, als ik die Wilsons kan aanschaffen, heb ik vast ook een nieuw, groter huis...  :dry:
Heb ik niet gelezen, heb ik niet gelezen...  :crazy:

Volgens mij hebben jullie in mijn budget inmiddels de komma iets gewijzigd...

je kunt ook je huis verkopen en dan een goedkopere 2 kamer woning terugkopen. Dan heb je een slaapkamer en een woonkamer helemaal geoptimaliseerd voor audio doeleinden.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 15:04:15
je kunt ook je huis verkopen en dan een goedkopere 2 kamer woning terugkopen. Dan heb je een slaapkamer en een woonkamer helemaal geoptimaliseerd voor audio doeleinden.

Hoef ik met de WAF ook geen rekening meer te houden...  :sigh:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 15:05:25

Of..de Wilson Audio zijn in het roze te krijgen?  :wub:. dan heb je ook nog WAF

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 15:07:03
Tsja, om nou roze Wilsons te gaan kopen voor mijn ex-vrouw die af en toe langs komt...

AbZ

Hehe, topic gaat weer de goeie kant op  :coffee:
Roze Wilsons lijkt me prima, qua uiterlijk hebben ze toch niets te verliezen  :smile:

S@m

Citaat van: Poldo op augustus 10, 2011, 15:07:03

Voìla

AbZ

Bas Akkerman

Jumping Jack

Die geven volgens mij zelfs licht... het doet alvast wat pijn aan mijn ogen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Poldo

Citaat van: Jumping Jack op augustus 10, 2011, 15:12:59

deze zouden prima staan in jouw prachtige woonkamer! De kleine zal ze zeer mooi vinden  :wub:

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op augustus 10, 2011, 15:12:59
Precies, dan móet je deze wel op!

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 15:05:25

Twee vliegen in 1 klap! Ik zeg dóen! ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Former member 78

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 10, 2011, 15:12:39
Dan mogen ze ook wel héél goed klinken!!

Ik heb ze eenmaal gehoord, en zoals ik ze heb horen klinken
mogen ze best roze zijn hoor.

Maar ook die speakers zingen niet direct, je hebt daar ook best deftig
spul voor nodig ;)

KlipschHT

Wat vind je van Astin Trew AT1000 + 2 x AT5000 eindversterkers + DSS Systeem luidsprekers? Nu in de aanbieding bij acf audio.

http://acfaudio.nl/occasions.htm

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

S@m

Citaat van: JeroenGRT op augustus 12, 2011, 11:49:34
Wat vind je van Astin Trew AT1000 + 2 x AT5000 eindversterkers + DSS Systeem luidsprekers? Nu in de aanbieding bij acf audio.

http://acfaudio.nl/occasions.htm

Ik kan je verzekeren dat in elk geval DSS een errug mooie luidspreker is. Kwa afwerking: massief hardhout, mooiste drivers en fantastische weergave.

Momenteel heb ik de Hauk's staan en ze klinken fabuleus...

KlipschHT

Ja das mooi! Ik heb DSS Systeem en Monitor gehoord op de VAD show, en was toen erg onder de indruk.
Die nieuwe lijn is erg mooi, ze gebruiken de nieuwere scan speak drivers. Ook erg mooi afgewerkt!
Kosten wel een paar centen  :D

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

S@m

Citaat van: JeroenGRT op augustus 12, 2011, 12:01:06
Ja das mooi! Ik heb DSS Systeem en Monitor gehoord op de VAD show, en was toen erg onder de indruk.
Die nieuwe lijn is erg mooi, ze gebruiken de nieuwere scan speak drivers. Ook erg mooi afgewerkt!
Kosten wel een paar centen  :D

Heel mooi, overigens heb ik destijds Wilson WATT/Puppy's tijdens een demo gehoord op Astin Trew voor en eindversterking. Ik was daar zo van onder de indruk dat in niet veel later de WP's heb gekocht.

Ongetwijfeld is Astin Trew met DSS ook een erg fijne combinatie.

Btw, Welk type DSS bedoel je met 'Systeem'..?

KlipschHT

AbZ

Citaat van: S@m op augustus 12, 2011, 11:54:55
Ik kan je verzekeren dat in elk geval DSS een errug mooie luidspreker is. Kwa afwerking: massief hardhout, mooiste drivers en fantastische weergave.

Momenteel heb ik de Hauk's staan en ze klinken fabuleus...
Heb alleen de center van die drie  :)

KlipschHT

Die DSS systeem kost nu 2500 euro (was 6500 euro volgens mij)...t.ov. 8900 euro voor het nieuwere model..

S@m

Citaat van: JeroenGRT op augustus 12, 2011, 12:13:39
Die DSS systeem kost nu 2500 euro (was 6500 euro volgens mij)...t.ov. 8900 euro voor het nieuwere model..

Is ook mooi hoor, en eigenlijk een koopje!

@AbZ, center van die drie...?

AbZ

KlipschHT