Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: Audiofiel op augustus 13, 2011, 15:15:28
Dat is waar, want kippenvel hangt behalve van muziek en omgevingstemperatuur ook nog af van je stemming. :happy:
Helemaal mee eens.   (Ik wist dat het mogelijk was  :D )  Kippenvel van het 'zomerweer' bijvoorbeeld  :(

Bas, goeie zet, dit bezoek aan Audiofiel  :thumbs-up:  Ik ken zijn versie vd Acoustats niet,
maar kan me er wel iets bij voorstellen.  Lijkt een bijzonder geslaagd voorbeeld van ESL.

Over je oordeel en de discussie mbt het emotiegebeuren zal ik me verder niet uitlaten :-X
(Wat een flauwkul weer allemaal  ;D  hahaha Ik bedoel, dat is héél persoonlijk.  :angel: )

Het zinnetje over ESL liever niet in stereo, eventueel wel in HT begreep ik niet.
(Zou eerder andersom denken.)

aMUSEd

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 16:07:29
Over je oordeel en de discussie mbt het emotiegebeuren zal ik me verder niet uitlaten :-X
(Wat een flauwkul weer allemaal  ;D  hahaha Ik bedoel, dat is héél persoonlijk.  :angel: )
muziek = emotie.. een discussie mbt het emotiegebeuren lijkt me dus juist geen flauwekul.
Dat het een moeilijke discussie is omdat het erg persoonlijk is klopt natuurlijk wel.
Overigens geloof ik dat een grote groep mede-hobbyisten minder (niet) geïnteresseerd is in de emotionele boodschap.

AbZ

Citaat van: aMUSEd op augustus 13, 2011, 16:24:12
muziek = emotie.. een discussie mbt het emotiegebeuren lijkt me dus juist geen flauwekul.
Dat het een moeilijke discussie is omdat het erg persoonlijk is klopt natuurlijk wel.
Overigens geloof ik dat een grote groep mede-hobbyisten minder (niet) geïnteresseerd is in de emotionele boodschap.
Toch maar wat discussie dan?   :coffee:  Ja, muziek en emotie zijn direct en heel innig met elkaar verbonden.  Het 'is gelijk' lijkt me wel wat kort door de bocht (iets meer nuancering kan geen kwaad) maar dit is wellicht geen verschil in visie. 

Anyway, als ik een héél specifieke audio setup nodig zou hebben voor de emotie in/uit/met/rond muziek, dan zou ik me ernstig zorgen maken.  Het lijkt me net zoiets als mensen die een pilletje slikken of zich klemzuipen om -- affijn, vul maar in.  Dat is imho gewoon niet de manier om -- enz.  (Wil niet zeggen dat ik geen audio of alcohol gebruik.)

Citaat van: aMUSEd op augustus 13, 2011, 16:24:12Overigens geloof ik dat een grote groep mede-hobbyisten minder (niet) geïnteresseerd is in de emotionele boodschap.
Denk ik ook.

S@m

Citaat van: aMUSEd op augustus 13, 2011, 16:24:12

Net als AbZ denk ik dit ook (jaja), maar dat komt denk ik met de jaren uiteindelijk toch wel 'goed'....

Poldo

Ik kan ook kippenvel krijgen als ik op straat met mijn PX100 op mijn kop de hond uit gaat laten en een mp3 tje van Empyrium op zet. Zeker wanneer het lekker donker en druilerig weer is buiten. Daar kan geen duur hifi set tegen op, dat is real-life.

Een set beoordelen omdat je kippenvel krijgt vind ik een beetje onzinnig zelf, volgens mij zit de kippenvel meer in de muziek dan in het set (hardware).
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 16:07:29
Helemaal mee eens.   (Ik wist dat het mogelijk was  :D )  Kippenvel van het 'zomerweer' bijvoorbeeld  :(

Bas, goeie zet, dit bezoek aan Audiofiel  :thumbs-up:  Ik ken zijn versie vd Acoustats niet,
maar kan me er wel iets bij voorstellen.  Lijkt een bijzonder geslaagd voorbeeld van ESL.

Het zinnetje over ESL liever niet in stereo, eventueel wel in HT begreep ik niet.
(Zou eerder andersom denken.)
Ik kan me volledig voorstellen dat je denkt "wat een gelul in de ruimte!". Wat dat betreft ben ik op dit forum best eerlijk en dat leidt soms tot onverwachte gedachtespinsels (ook voor mij). In dit geval is het gemis van non-verbale signalen op een forum wel een winst. Je wordt er eerlijker van doordat je niet meteen ziet wat de reactie van anderen is op jouw mening (en dus normaal gezien in het echt je woorden inslikt). Maar ok, nu drijf ik wel erg ver af op deze wolk...  :P

Ja, HT of stereo... Ik heb nu pas één electrostaat echt gehoord en dan ook nog eens een goede, dus het is niet meer dan een voorlopige conclusie/voorkeur. Toch vond ik diens kwaliteiten (snelheid, coherentie en soepelheid) ook vooral geschikt voor HT, omdat dat voor mijn gevoel het meest profiteert van genoemde kenmerken. Om terug te keren naar de metafoor van puntjes en plaatje. In HT kan ik de puntjes misschien meer waarderen, omdat ik al een plaatje heb (letterlijk op het scherm) en die beleving meer leunt op ruimtelijke weergave. Bij stereo is het andersom, juist omdat ik geen enkel plaatje heb en ik daar dus meer muzikaliteit en gevoel bij wil. En voor de duidelijkheid, ik zou graag een electrostaat nog eens willen proberen in stereo. Ten overvloede, de set van Audiofiel is echt goed, maar de rest van de set mocht voor mij wat meer "gevoel tonen" (kom nu even niet op de woorden) om me echt bij de muziek te betrekken. Alleen verwacht ik dat dat in mijn geval budgettechnisch gezien een schier onmogelijke klus wordt.

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 17:01:14
Toch maar wat discussie dan?   :coffee:  Ja, muziek en emotie zijn direct en heel innig met elkaar verbonden.  Het 'is gelijk' lijkt me wel wat kort door de bocht (iets meer nuancering kan geen kwaad) maar dit is wellicht geen verschil in visie. 

Anyway, als ik een héél specifieke audio setup nodig zou hebben voor de emotie in/uit/met/rond muziek, dan zou ik me ernstig zorgen maken.  Het lijkt me net zoiets als mensen die een pilletje slikken of zich klemzuipen om -- affijn, vul maar in.  Dat is imho gewoon niet de manier om -- enz.  (Wil niet zeggen dat ik geen audio of alcohol gebruik.)
Denk ik ook.
Mmm, nee ik ben geen emotie-addict die zijn dagelijkse shot muziek/kunst nodig heeft om me weer mens te kunnen voelen, muziek en kunst kunnen daarbij echter wel een aanvulling zijn. Zoals gezegd niet elk nummer heeft een even grote emotionele lading, dat is gewoon onmogelijk (hoewel iets meer echtheid en emotie in de tegenwoordige muziek geen overbodige luxe zou zijn). En dus hoeft mijn set niet uit elk nummer de emotionele lading te wringen. Maar bij die nummers die die emotionele lading voor mij wél hebben, vind ik wel dat mijn set dat moet weergeven.
Als ik niet vrolijk word van het nummer van Clannad, ontroerd raak door Just hold me of verwonderd raak door Pink Floyd dan betrekt die set me dus niet genoeg bij de muziek. Het lijkt soms dat ik op zoek ben naar emotie waar die er niet is en koste wat het kost. Daar wil ik tegenover zetten dat goede muziek (de synergie tussen een goed muziekstuk en een goede weergaveketen) je bij je lurven pakt, je meevoert en je daar moeilijk weerstand aan kan bieden. Laten we wel wezen; voor dat doel zijn we hier toch allemaal (ook al is de manier waarop we dat doel bereiken heel verschillend)!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Poldo op augustus 13, 2011, 17:34:09
Ik kan ook kippenvel krijgen als ik op straat met mijn PX100 op mijn kop de hond uit gaat laten en een mp3 tje van Empyrium op zet. Zeker wanneer het lekker donker en druilerig weer is buiten.

Volgende keer een jas aantrekken...  ;)

;D

vanzomereng

Toch maar wat discussie dan?   :coffee:  Ja, muziek en emotie zijn direct en heel innig met elkaar verbonden.  Het 'is gelijk' lijkt me wel wat kort door de bocht (iets meer nuancering kan geen kwaad) maar dit is wellicht geen verschil in visie.  

Anyway, als ik een héél specifieke audio setup nodig zou hebben voor de emotie in/uit/met/rond muziek, dan zou ik me ernstig zorgen maken.  Het lijkt me net zoiets als mensen die een pilletje slikken of zich klemzuipen om -- affijn, vul maar in.  Dat is imho gewoon niet de manier om -- enz.  (Wil niet zeggen dat ik geen audio of alcohol gebruik.)
Denk ik ook.

Ik begrijp je punt en je hebt volkomen gelijk,  edoch ik heb weleens Misa Criolla door Mercedes Sosa gehoord
op Adam Column speakers en op Elac FS-249 en moet toch zeggen, dat de stem van Mercedes Sosa koel,
en afstandelijk klonk.
Ik weet het, gewoon een kwestie van smaak en dit ondanks dat op de Adam en Elac totaal niks valt af te dingen,
ze doen alles perfect, maar niet mijn cup-of-thea.

Los v/d muziek (lees: emotie die muziek opwekt) is de wijze waarop een set de muziek van groot belang,
hoe je betrokken wordt in de presentatie (beleving), anders zou deze discussie wel heel snel afgelopen kunnen zijn,
want dan maakt het dus geen joker uit welke hardware je neemt !

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Poldo

Citaat van: S@m op augustus 13, 2011, 17:35:43
Volgende keer een jas aantrekken...  ;)

;D

En ik maar denken dat het door de px100 kwam

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 17:35:07Mmm, nee ik ben geen emotie-addict die zijn dagelijkse shot muziek/kunst nodig heeft om me weer mens te kunnen voelen, muziek en kunst kunnen daarbij echter wel een aanvulling zijn.
Je begrijpt me verkeerd.  De vergelijking met pilletje/alcohol betreft niet de muziek maar de focus op bepaalde apparatuur.  Emotie is noodzaak, maar moet niet zo afhankelijk gesteld worden van kunstmatige hulpmiddelen.  (Muziek is kunst, dus emotie, en techniek is kunstmatig.)  Het misverstand is overigens wel informatief.

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 17:35:07Zoals gezegd niet elk nummer heeft een even grote emotionele lading, dat is gewoon onmogelijk (hoewel iets meer echtheid en emotie in de tegenwoordige muziek geen overbodige luxe zou zijn). En dus hoeft mijn set niet uit elk nummer de emotionele lading te wringen. Maar bij die nummers die die emotionele lading voor mij wél hebben, vind ik wel dat mijn set dat moet weergeven. Als ik niet vrolijk word van het nummer van Clannad, ontroerd raak door Just hold me of verwonderd raak door Pink Floyd dan betrekt die set me dus niet genoeg bij de muziek.
Kijk, dat bedoel ik.  Dat moet imho dus helemaal niet vd set afhangen.

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 17:35:07Het lijkt soms dat ik op zoek ben naar emotie waar die er niet is en koste wat het kost. Daar wil ik tegenover zetten dat goede muziek (de synergie tussen een goed muziekstuk en een goede weergaveketen) je bij je lurven pakt, je meevoert en je daar moeilijk weerstand aan kan bieden. Laten we wel wezen; voor dat doel zijn we hier toch allemaal (ook al is de manier waarop we dat doel bereiken heel verschillend)!?
Voor mij is muziek gewoon 'belangrijk genoeg' (understatement) om eea aan de weergave te doen.

AbZ

Citaat van: VANZOMERENG op augustus 13, 2011, 17:40:05dan maakt het dus geen joker uit welke hardware je neemt !
Die conclusie lijkt me grotendeels correct.  We zijn hier met het kleinere deel bezig.

Poldo

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 17:57:32
Die conclusie lijkt me grotendeels correct.  We zijn hier met het kleinere deel bezig.

Eens het zou ook wel heel arrogant zijn om te zeggen dat een perfect systeem noodzaak is om te genieten van muziek

AbZ

Citaat van: Poldo op augustus 13, 2011, 18:03:00
Eens het zou ook wel heel arrogant zijn om te zeggen dat een perfect systeem noodzaak is om te genieten van muziek
Ja, maar het zou vooral heel treurig zijn voor de persoon dat zegt/denkt.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 17:50:07
Je begrijpt me verkeerd.  De vergelijking met pilletje/alcohol betreft niet de muziek maar de focus op bepaalde apparatuur.  De emotie is echte noodzaak, maar moet niet afhankelijk gesteld worden van de kunstmatige hulpmiddelen.  (Muziek is kunst, techniek is kunstmatig.)  Het misverstand is overigens wel informatief.

Kijk, dat bedoel ik.  Dat moet imho dus helemaal niet vd set afhangen.

Voor mij is muziek gewoon 'belangrijk genoeg' (understatement) om eea aan de weergave te doen.
Als ik het goed begrijp, denk je dat ik heel erg focus op apparatuur en minder op muziek. Dat kan ik me wel voorstellen als je mijn luisterverslagen leest, alleen al het feit dat ik luisterverslagen máák kan er toe leiden dat mensen denken dat ik alleen naar apparatuur luister en niet naar de muziek. Maar niets is minder waar, gisteren heb ik pas achteraf wat notities gemaakt van wat ik had gehoord. En genoot ik op momenten van de muziek, minder van de set.

Idealiter hangt dat ook niet van de set af en kan je bij elke set evenveel genieten van de goede nummers. Niets is minder waar! Er zijn gewoon eigenschappen van sets die me afleiden van dat genieten en eigenschappen die me meer laten genieten. Cru gezegd, zoek ik de set met de minste afleidingen en de meeste "genietversterkers". Natuurlijk kan je van goede muziek genieten, ongeacht de set. Neemt niet weg dat we allemaal op zoek zijn naar de beste beleving binnen het gestelde budget. Anders zou het meteen zinloos én onmogelijk zijn om luistertests te doen en apparatuur te beoordelen en hebben fabrikanten geen bestaansrecht meer. En zolang je de muziek voorop stelt en niet de aanschaf van iets nieuws, kan dat zoeken binnen het budget erg leuk zijn.

Gelukkig maar! Mits ik je goed had begrepen, zeg je daarmee dat er dus wel (onderdelen van) sets zijn die je afleiden van c.q. betrekken bij de weergave en zodoende het liefst opgelost c.q. gezocht moeten worden.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 18:51:58Als ik het goed begrijp, denk je dat ik heel erg focus op apparatuur en minder op muziek. Dat kan ik me wel voorstellen als je mijn luisterverslagen leest, alleen al het feit dat ik luisterverslagen máák kan er toe leiden dat mensen denken dat ik alleen naar apparatuur luister en niet naar de muziek.
Dat is idd wat ik zie:  Veel audiobabbel à la hifi.nl en Six Moons.  Weinig idee van muziek?  (nb Dit is gewoon een constatering of iig een vermoeden, dus geen oordeel of verwijt, maar betreft duidelijk niet alleen de luistersessies.)

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 18:51:58zolang je de muziek voorop stelt en niet de aanschaf van iets nieuws, kan dat zoeken binnen het budget erg leuk zijn.

Gelukkig maar! Mits ik je goed had begrepen, zeg je daarmee dat er dus wel (onderdelen van) sets zijn die je afleiden van c.q. betrekken bij de weergave en zodoende het liefst opgelost c.q. gezocht moeten worden.
Klopt.  Verder ook niets mis met plezier beleven aan de spullen, maar dat zijn weer heel verschillende dingen.  Laten het erop houden dat ik die niet graag verwar, en wel zoiets meende te constateren.

Anyway deze hele discussie is meer iets voor een algemeen topic.  Dat is er al en loopt niet zo hard.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 19:29:12
Dat is idd wat ik zie:  Veel audiobabbel à la hifi.nl en Six Moons.  Weinig idee van muziek?  (nb Dit is gewoon een constatering of iig een vermoeden, dus geen oordeel of verwijt, maar betreft duidelijk niet alleen de luistersessies.)
Klopt.  Verder ook niets mis met plezier beleven aan de spullen, maar dat zijn verschillende dingen.  Anyway deze hele discussie is meer iets voor een algemeen topic.  Dat is er al en loopt niet zo hard.
Klopt, heb een vrij beperkte muziekkennis wat breedte betreft!
En welk topic is dat? Daar voel ik me denk ik ook wel als een vis in het water ;)

garmtz

Ik vind dat er af en toe wel een beetje 'denigrerend' wordt gedaan naar Bas toe... Net of je een enorme muziekcollectie of -kennis moet hebben om een systeem op zijn waarde te kunnen schatten. Emotie is emotie, of dat nu door Andre Hazes of Joy Division wordt veroorzaakt.

AbZ

Citaat van: garmtz op augustus 13, 2011, 20:40:50
Ik vind dat er af en toe wel een beetje 'denigrerend' wordt gedaan naar Bas toe... Net of je een enorme muziekcollectie of -kennis moet hebben om een systeem op zijn waarde te kunnen schatten. Emotie is emotie, of dat nu door Andre Hazes of Joy Division wordt veroorzaakt.
Zo is het wat mij betreft ook niet bedoeld (of anders gewoon expliciet).  Heb wel 'gerede twijfel' over een bepaald soort audiobabbel, waarin het E-woord imho meer een stijlkenmerk is dan -- whatever.  Een stijlkenmerk van sommige media, wel te verstaan.  Klinkt mij niet als muziek in de oren.

Heeft verder niets met een oordeel over smaak of kennis te maken, maar meer over prioriteiten in benadering zeg maar.  Anyway wou deze discussie ook niet aangaan (zoals al eerder aangegeven) maar kon het ff niet laten om toch nog te reageren op aMused, enzovoort.  Oei, nu doe ik het weer.
:sleep:

Eddye

Ik denk dat er weining 'denigrerends' aan Bas zijn zoektocht is. Hoeveel mensen zijn er niet die gewoon voor een sony setje gaan omdat er gezegd wordt dat dat helemaal 'je van het' is. Bas laat zich informeren over merken en types waar 99% van de mensen nog nooit ven gehoord heeft. Dat zijn aanpak daar voor de buitenwereld nogal klinisch overkomt is daar misschien een gevolg van. Aan het eind van de rit denk, en hoop, ik dat Bas een set heeft waar hij helemaal tevreden mee is, en waar hij nog jaren met plezier nog jaren naar zal luisteren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

S@m

Ik denk dat Bas zich graag laat informeren, maar z'n route allang heeft uitgestippeld....

AbZ

Citaat van: S@m op augustus 13, 2011, 21:47:52
Ik denk dat Bas zich graag laat informeren, maar z'n route allang heeft uitgestippeld....
Ja.
Spoiler
Naar het zich nu laat aanzien wordt het Naim+Harbeth, "echt helemaal naar eigen smaak uitgezocht" of niet?

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op augustus 13, 2011, 20:40:50
Soms komt het inderdaad een beetje kleinerend over, dat is jammer en vooral onnodig en het haalt eigenlijk vooral de boodschapper naar beneden. Jammer, want de feedback en argumenten zijn op zich helemaal niet verkeerd.
En wat het beoordelen van een systeem hoor ik steeds, van verschillende kanten, dat ik goed in staat ben te horen wat een (verandering in) set doet. Dat zal dan ook niet de reden zijn om mijn setlist aan te passen. Wederom en nogmaals, ik ben ervan overtuigd dat een mooi systeem me nog meer laat genieten van mijn huidige muziek en onbekende pareltjes tevoorschijn tovert.

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 20:53:30
Zo is het wat mij betreft ook niet bedoeld (of anders gewoon expliciet).  Heb wel 'gerede twijfel' over over een bepaald soort audiobabbel, waarin het E-woord imho meer een stijlkenmerk is dan -- whatever.  Een stijlkenmerk van sommige media, wel te verstaan.

Heeft verder niets met een oordeel over smaak of kennis te maken, maar meer over prioriteiten in benadering zeg maar.  Anyway wou deze discussie ook niet aangaan (zoals al eerder aangegeven) maar kon het ff niet laten om toch nog te reageren op aMused, enzovoort.  Oei, nu doe ik het weer.
:sleep:
Je bewoording is soms (bewust?) wat vaag, zodat je nog alle kanten op kunt. Dat leidt tot verwarring en dat vind ik echt zonde, want je hebt echt wel wat te zeggen. Een discussie voer ik liever met stevige, onderbouwde argumenten dan een mening gevat in onduidelijke bewoordingen. Dit was nu even naar jou gericht AbZ, maar geldt natuurlijk voor eenieder hier.
En emotie verwordt inderdaad al snel tot een reclameslogan, helaas. Emotie laat zich gelukkig niet vangen in dingen, die zijn hoogstens een middel om de emotie weer te geven.

Citaat van: Eddye op augustus 13, 2011, 21:41:23
Ik denk dat er weining 'denigrerends' aan Bas zijn zoektocht is. Hoeveel mensen zijn er niet die gewoon voor een sony setje gaan omdat er gezegd wordt dat dat helemaal 'je van het' is. Bas laat zich informeren over merken en types waar 99% van de mensen nog nooit ven gehoord heeft. Dat zijn aanpak daar voor de buitenwereld nogal klinisch overkomt is daar misschien een gevolg van. Aan het eind van de rit denk, en hoop, ik dat Bas een set heeft waar hij helemaal tevreden mee is, en waar hij nog jaren met plezier nog jaren naar zal luisteren.
De manier van zoeken en de daaruit voortvloeiende verslagen komen inderdaad soms wat klinisch over. Deels doordat het soms lastig is ervaren emotie in woorden te vatten en over te brengen op de lezer. Maar voor een nog groter deel doordat kenmerken van sets mij afleiden van die emotie. Noem het gerust kritisch, die mindere punten wil ik liever niet verzwijgen of mooier maken dan ze zijn. Of je moet een review willen zoals je veel in de bladen of op Internet tegenkomt. En ik kan me ook voorstellen dat dat lange zoeken en uitgebreid en gedetailleerd beschrijven arrogant kan overkomen. Alsof ik door mijn manier van zoeken en beluisteren, hun manier van aanschaffen of de set zou afkeuren.

aMUSEd

Denk ik ook.
Emotie is de essentie van muziek.. zonder emotie geen muziek. Althans, dat is mijn visie dan ;).

Ben het met je eens dat specifieke hardware niet nodig hoeft te zijn. Ik kan tenslotte ook kippenvel krijgen van een liedje dat speelt over een transistorradiootje.
Waarschijnlijk zijn dan andere factoren erg gunstig. Misschien is het ook wel eens stukje acceptatie of wordt net dat ene wat kippenvel triggert lekker weergegeven.
Ik denk wel dat de muziek in dat geval redelijk simpel moet zijn.
Maar ik geloof wel dat hardware in de weg kan zitten van emotieoverdracht (en dan heb ik het niet alleen over kippenvel  ;)) en dat de ene hardware beter aansluit bij de beleving dan andere.
Dit is zeer persoonlijk natuurlijk.. vandaar dat we wel eens moeten zoeken naar de match en dat we zo lang kunnen discussiëren over onze hobby  :)

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2011, 22:13:45Je bewoording is soms (bewust?) wat vaag, zodat je nog alle kanten op kunt. Dat leidt tot verwarring en dat vind ik echt zonde, want je hebt echt wel wat te zeggen. Een discussie voer ik liever met stevige, onderbouwde argumenten dan een mening gevat in onduidelijke bewoordingen. Dit was nu even naar jou gericht AbZ, maar geldt natuurlijk voor eenieder hier.
:blink:  Da's aan mijn adres een zeldzaam verwijt.  Abstract is niet vaag.  (Hoef voor jou toch ook niet op de hurken te gaan zitten?  Bent slim genoeg.)  Wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten.  Ondertussen heeft Garmt zich wild geërgerd aan mij denk ik en dat was ook weer niet de bedoeling...

@aMUSEd, mee eens  :smile:

garmtz

Citaat van: AbZ op augustus 13, 2011, 22:32:58
Ondertussen heeft Garmt zich wild geërgerd aan mij denk ik en dat was ook weer niet de bedoeling...

Nee, dat zie je verkeerd... Me aan je ergeren heb ik nog niet gedaan. Dat komt omdat ik weet wat je onderliggend wilt zeggen. Het kan alleen wat mij betreft ook zonder een 'sarcastische' ondertoon (dit klinkt al te 'zwaar' :)).