Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  5, 2011, 17:26:42Voor het samenspelen en akoestische instrumenten vind ik het nummer overigens prima geschikt. Een veel kleinere bezetting, maar het geeft wel goed de akoestiek van de zaal en klankkleur van instrumenten weer.
;D  Het is alleen zingen en hameren.  Anyway have fun.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus  5, 2011, 17:34:27
;D  Het is alleen zingen en hameren.  Anyway have fun.

Vergeleken met een heel orkest wel inderdaad, maar dat mag de (lees: mijn) pret niet drukken. ;) Overigens eindelijk eens Kind of Blue besteld. Heb je nog meer tips?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  5, 2011, 17:43:54Vergeleken met een heel orkest wel inderdaad, maar dat mag de (lees: mijn) pret niet drukken. ;) Overigens eindelijk eens Kind of Blue besteld. Heb je nog meer tips?
Kinderliedjes?  >:D  Oh nee, je had al een hoop popmuziek  :angel: 

Dat ene stuk van Orff is zo enorm toegankelijk en geslaagd omdat hij verder vooral (en overigens zeer verdienstelijk) werk heeft verzet voor de muziekeducatie van kinderen.  Vandaar die vaardigheid in koorzang en hameren; iedereen snap het  ;)  en qua akoestiek hoor je hierbij in de meeste opnamen vooral een hoop galm  ;)  Verder niets mis mee, blijft goed stuk (vind ik dan he). 

Heb niet gezegd dat je op klassiek en/of orkest moest focussen (en nee, dat zeg jij ook niet; ik lees het erin).  In andere genres (oa jazz) heb je ook andere bezettingen.  Hoeft ook niet hoor.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus  5, 2011, 18:03:05
Kinderliedjes?  >:D
Ik blijf graag jong van geest ;) Wie weet dat er in de toekomst, met meer luisterervaring ook nog eens wat wijsheid bij komt. Maar ik zou er niet al te hard op hopen.

Morgen geen luistersessie, de medewerkers van Sense of Music waren net terug van vakantie en hadden nog niet alles staan in hun winkel. Ach, er staan nog een paar films op band, eh harde schijf en Zomergasten komt ook.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  5, 2011, 19:09:57
Ik blijf graag jong van geest ;) Wie weet dat er in de toekomst, met meer luisterervaring ook nog eens wat wijsheid bij komt. Maar ik zou er niet al te hard op hopen.
Dat laatste zit in de manier waarop je met adviezen omgaat.  Jonge mensen leren juist heel makkelijk.

Bas Akkerman

En aangezien je nooit te oud bent om te leren... Komt wel goed met de adviezen!

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  5, 2011, 22:14:59
En aangezien je nooit te oud bent om te leren... Komt wel goed met de adviezen!

Met de adviezen wel...  ::)

Bas Akkerman

Met mij ook en de combinatie tussen de adviezen en de manier waarop ik ze oppak ook wel. Zoals je in het "to do-lijstje" al hebt kunnen zien, ben ik daar al mee bezig. Eigenwijsheid is één ding, halsstarrigheid iets anders.

AbZ

Weet je Bas, je schrijft over luidsprekers alsof je heel zorgvuldig luistert, maar dan schrijf je zo over muziek: 
Citaat van: Bas Akkerman op augustus  5, 2011, 17:26:42Ja, maar ik heb er niet zoveel mee. Misschien dat het komt doordat ik te weinig naar orkestvoorstellingen ga, zou best kunnen. Dus hoewel cd's van orkestopnames ongetwijfeld prima als test-cd's kunnen dienen, doet het genre me te weinig om ook emotioneel betrokken te raken. Gregoriaans en de eerder aangehaalde Carmina Burana, het "heftiger" werk dus, vind ik al wat boeiender. Voor het samenspelen en akoestische instrumenten vind ik het nummer overigens prima geschikt. Een veel kleinere bezetting, maar het geeft wel goed de akoestiek van de zaal en klankkleur van instrumenten weer.
Het lijkt erop dat je het eerste 'nummer' (O Fortuna) verwart met het werk (Carmina Burana) maar dat terzijde. 

Wat mij totaal verbijstert is dat je deze muziek geschikt vindt voor het samenspelen en akoestische instrumenten.  Er zitten amper normale akoestische instrumenten in!  Geen strijkers, geen blazers.  (Hoor je dat dan niet?  Wat kletsen we dan nog?)  En dan heb je het advies over orkest cq instrumentatie al afgewimpeld op grond van je smaak.

Wake up, een zinnig advies gáát helemaal niet over je smaak.  Die heb je namelijk al.  (Ik adviseer je toch niet om een klassieke symfonie met een jaren '80 hitje te vergelijken?  Je wil luidsprekers vergelijken.  Qua muzieksmaak heb ik het bij je eerste playlist al opgegeven.)  Dit soort verwarring was ook de reden dat ik laatst al afhaakte.

johnhifi

Ik kan het eerder gegeven advies van 2e hands kopen alleen maar onderschrijven. Ik ben eens gaan rekenen wat er hier nu staat en wat dat mij gekost heeft en nieuw zou gekost hebben. Als ik enkel de stereo speakers, de versterker en een cd speler in de huiskamerset meeneem in de berekening dan kom ik op een nieuwwaarde van 21.000 euro uit. In totaal heeft dat mij 6.350 euro gekost (nog zonder de voordeeltjes die gunstig inruilen opleverden, maar dat is minder relevant). Nu is de prijs lang niet altijd representatief voor de uiteindelijke kwaliteit maar van een set van 21.000 euro mag meer verwacht worden dan van een set van 7.000 euro, mijns inziens.

Ik koop alles gebruikt. Maar ik ben er dan ook al ruim tien jaar mee bezig en ik kan me voorstellen dat je er minder voor voelt om dat te doen als je nog niet zo lang bezig bent met deze materie.   
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

katwax

Citaat van: AbZ op augustus  5, 2011, 22:49:50
Weet je Bas, je schrijft over luidsprekers alsof je heel zorgvuldig luistert, maar dan schrijf je zo over muziek:  Het lijkt erop dat je het eerste 'nummer' (O Fortuna) verwart met het werk (Carmina Burana) maar dat terzijde. 

Wat mij totaal verbijstert is dat je deze muziek geschikt vindt voor het samenspelen en akoestische instrumenten.  Er zitten amper normale akoestische instrumenten in!  Geen strijkers, geen blazers.  (Hoor je dat dan niet?  Wat kletsen we dan nog?)  En dan heb je het advies over orkest cq instrumentatie al afgewimpeld op grond van je smaak.

Wake up, een zinnig advies gáát helemaal niet over je smaak.  Die heb je namelijk al.  (Ik adviseer je toch niet om een klassieke symfonie met een jaren '80 hitje te vergelijken?  Je wil luidsprekers vergelijken.  Qua muzieksmaak heb ik het bij je eerste playlist al opgegeven.)  Dit soort verwarring was ook de reden dat ik laatst al afhaakte.

Het gaat hier om zijn eerste set. Bij mij was de muziek die ik meenam even beperkt, maar dit is omdat muziekstijlen zoals jazz, klassiek, ... mij toen ook niet konden boeien.
Als hij nu muziek gaat meenemen die hij niet kent kan hij ook niet oordelen hierover, want je ontdekt telkens nieuwe dingen in de nummers. Hetgeen je ontdekt kan je echter niet met zekerheid toeschrijven aan de andere luidsprekers, versterker, ... want je hebt geen beeld van hoe je het nummer voordien hoorde.

Ik denk nog steeds dat het beste is om iets te nemen dat van begin tot einde kent en daarop oordelen, anders ga je misschien hardware afkeuren omdat jij het lied nog moest verkennen.

Moest ik vandaag terug gaan luisteren zou ik meer variatie kunnen meenemen omdat ik dankzij de set die ik toen kocht andere stijlen ben gaan goed vinden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

AbZ

@katwax, ik snap wat je bedoelt.  Zal de discussie niet voortzetten.  TS zal op zijn manier ook wel een goede set vinden.  Het staat imho voor de muziekbeleving ook niet vast hoeveel het allemaal uitmaakt.

Bas Akkerman

Abz, na een nachtje slapen, zie ik nu waar de miscommunicatie is ontstaan. Ik bedoelde met de kleine bezetting en de galm in de zaal het nummer van Clannad. Als je dacht dat ik op  Orff doelde, sloeg het inderdaad als een tang op een varken.

Weet haast wel zeker dat ik meer muziek ga ontdekken op een betere set. Ook muziek waar ik nog niets mee heb. Ik ben me goed bewust van mijn beperkte muzieksmaak, zeker als ik dan weer mooie muziek ontdek op dit forum. Tot die tijd is het dus testen met een beperkt genre. Overigens denk ik wel dat op een goede, uitgewogen set vrijwel alle muziek goed klinkt.

En dan nog even over tweedehands. Dat geeft natuurlijk veel meer "bang for the bucks". In mijn situatie is dat alleen wat lastiger, omdat ik van "scratch" begin. Om dan een demo-set in zijn geheel samen te stellen is erg lastig. Vandaar ook nu mijn beslissing om niet te beginnen met een tweedehands set. En ik ga niet luisteren bij een dealer en tweedehands kopen.

Als ik eenmaal een set heb, er een tijd van heb genoten en weer gespaard heb, kan een weloverwogen upgrade natuurlijk best een demo zijn.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  6, 2011, 08:51:13
Abz, na een nachtje slapen, zie ik nu waar de miscommunicatie is ontstaan. Ik bedoelde met de kleine bezetting en de galm in de zaal het nummer van Clannad. Als je dacht dat ik op  Orff doelde, sloeg het inderdaad als een tang op een varken.
Yeah right  ::)  same difference.  Nog steeds iets met slagwerk en varkens.  :sleepy:

Deleted member

OMG...kan 't nog pedanter, zuurder en cynischer AbZ!?  :nopompom: Give the guy a break..please!

+1 voor Katwax!  :)

AbZ

Citaat van: Antoine op augustus  6, 2011, 09:16:57Give the guy a break..please!
Sorry, maar wellicht is het je ontgaan dat de guy zijn break al had en er zelf op terugkwam.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage -- als die niet over je eigen issues ging  :coffee:

johnhifi

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  6, 2011, 08:51:13

En dan nog even over tweedehands. Dat geeft natuurlijk veel meer "bang for the bucks". In mijn situatie is dat alleen wat lastiger, omdat ik van "scratch" begin. Om dan een demo-set in zijn geheel samen te stellen is erg lastig. Vandaar ook nu mijn beslissing om niet te beginnen met een tweedehands set. En ik ga niet luisteren bij een dealer en tweedehands kopen.

Als ik eenmaal een set heb, er een tijd van heb genoten en weer gespaard heb, kan een weloverwogen upgrade natuurlijk best een demo zijn.

Ja da's ook heel logisch. Ik begon ook ooit met nieuw. Maar destijds was mijn budget zo'n 700 en geen 7000 euro. Jij bent nu eigenlijk op zoek naar een set voor jaren terwijl ik net aan het instappen was. Ik begrijp je reserveringen heel goed maar met hulp van dit forum en de goede tweedehands dealers die ons land rijk is zou je er toch wat moois van moeten kunnen maken. Just my 2 cents. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Softpower

Citaat van: johnhifi op augustus  6, 2011, 09:26:54
Ja da's ook heel logisch. Ik begon ook ooit met nieuw. Maar destijds was mijn budget zo'n 700 en geen 7000 euro. Jij bent nu eigenlijk op zoek naar een set voor jaren terwijl ik net aan het instappen was. Ik begrijp je reserveringen heel goed maar met hulp van dit forum en de goede tweedehands dealers die ons land rijk is zou je er toch wat moois van moeten kunnen maken. Just my 2 cents. :)

+2

Make it a total of 4 cents :D
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

S@m

Citaat van: Softpower op augustus  6, 2011, 09:34:17
+2

Make it a total of 4 cents :D

Zoals TS al meerdere malen heeft aangegeven: hij is eigenwijs...

vanzomereng

Bas

Naast alle adviezen die je van iedereen hier mag ontvangen, incl. ondergetekende,
kan jezelf ( als je alle hifi-forums  goed leest) de vraag stellen, waarom vaak veel
audiofielen en "adviseurs", vlak na aanschaf veelal euforistisch zijn m.b.t. bepaalde hardware
en vervolgens te moeten constateren, dat weken later ze de zaak in de verkoop doen en op
zoek zijn naar wat anders.
Erg leuk om je hifi-hobby hiermee te bedrijven echter veelal niet de goedkoopste manier.

Altijd maar op zoek naar nog meer definitie, nog strakkere bas, nog meer diepte in het geluidsbeeld
etc. en dit wordt dan meestal bij elke upgrade dan wel gevonden maar het duurt veelal zeer lang
(veelal jaren) tot men erachter komt, of bovengenoemde eigenschappen nou daadwerkelijk tot de
heilige graal behoren c.q. tot de heilige graal leiden.

Ook ondergetekende is er steeds weer ingestonken  >:(

Even terzijde, ik heb nergens pop/rock en bluesmuziek nooit zo goed gehoord (live-beleving)
als bij mijn vriend in Frankrijk, die speelt met oude JBL-boxen van ca. 20 jaar oud,
aangesloten op een PA-versterker die je voor 400 euro nieuw kunt kopen,
een 10 Jaar oude Pioneer CD-speler van nog geen 300 euro, aangesloten via goedkope gamma-kabeltjes.

Hiermee wil ik niet zeggen, dat je oude vintage-apparatuur moet kopen omdat dit beter klinkt maar meer
om duidelijk te maken, dat voor muziekbeleving/plezier meer komt kijken als technische specs
en dat dit ook geen vermogen hoeft te kosten.

Concentreer je voornamelijk op de speakers en de akoestiek en stop hier ook het meeste budget in.
Ik zeg niet dat er geen hoorbare verschillen zijn in de andere hardware (versterkers en cd-spelers)
maar die zijn t.o.v. de combinatie speakers/akoestiek verwaarloosbaar !
Belangrijk is wel dat de versterker genoeg  power heeft om je luidsprekers aan te sturen met dien
verstande dat teveel overkill vaak onnodig veel geld kost.

M.b.t. kabels moet je(rationeel) voor <100 euro klaar kunnen zijn, blijft dan meer budget over voor je speakers/akoestiek.
Wil je zeer begrijpelijk mooie afgewerkte geconvecteerde kabels en eventueel powercords, kan je ook zeer goed terecht
bij 1 van onze sponsors hier op het forum, echter ik zou het financieel zeer binnen de perken houden

Grootste valkuilen m.b.t. het luisteren van speakers in winkels
- er wordt veelal luider gespeeld als je in de thuis situatie zou doen of kunnen
- akoestiek winkel is niet gelijk aan akoestiek thuis

Echter je ontkomt er niet aan om een shortlist op te stellen en toch eerst in de winkels te beluisteren
met hierbij de volgende opmerkingen:
-dat er luidsprekers zijn die meteen afvallen omdat ze niet spectaculair klinken maar dit kunnen wel
luidsprekers zijn die op den lange duur tot meer luisterplezier kunnen leiden
-dat er ook luidsprekers zijn die meteen opvallen maar op den lange duur kunnen irriteren

Je zult uiteraard tijdens het luisteren je focussen op hoe strak is de bas, hoe is het hoog
(voor jouw specifiek: niet te schel) maar het oor is vooral gevoelig voor het middengebied
en in dit middengebied speelt zich ook het meeste af.
Erg kritisch is de weergave van de menselijke stem en piano.
Probeer ook eens te luisteren naar een opname met alleen een vrouwelijke stem, begeleidt
door alleen een piano.   Klinkt dit kil of warm, staan de vrouw en piano los van elkaar ?

Uiteindelijk is het belangrijk om je keuze met speakers te beperken tot een ca. 3-tal,
welke je ook thuis kunt uitproberen.

Uiteraard toch nog wat praktische tips m.b.t. het krijgen van luisterindrukken.
Hieronder een lijst van verschillende soorten speakers uit diverse landen van ca. 4.000 tot 5.000 euro
(Engeland, Duitsland, Denemarken, Italië, Frankrijk etc..) die in Nederland een redelijk dealernet hebben
en welke bekend staan met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
-Sonus Faber Liuto
-Usher Mini Dancer 2
-Focal 1028be2
-Audio Physics Tempo 25
-Dali Helicon 400-II
-Naim  Ovator S-400
- Blumenhofer Fun 17

Persoonlijk vind ik onderstaande set de moeite waard om eens te beluisteren
Marantz Pearl Lite versterker+ Cd-speler (ingeb.DAC) + L.s. Blumenhofer Fun 17

Verder nog ff aandacht voor de Audiolab 8200CDQ 
Dit is een CD-speler + DAC + Voorversterker welke in diverse tijdschriften als een koopje wordt gezien.
Best value for money  -  1.199 euro
Dac heeft diverse filterinstellingen en diverse ingangen + Usb-aansluiting
Dit apparaat biedt mogelijkheden, als je later ook eens muziek van een harde schijf/Nas of whatever wil aansluiten 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Bas Akkerman

Citaat van: johnhifi op augustus  6, 2011, 09:26:54
Ik begrijp je reserveringen heel goed maar met hulp van dit forum en de goede tweedehands dealers die ons land rijk is zou je er toch wat moois van moeten kunnen maken. Just my 2 cents. :)

Ik word hier nog rijk zo ;) Als het om tweedehands dealers gaat of demo-exemplaren bij "gewone" dealers, vind ik het al heel iets anders. In tegendeel, dan ben ik juist erg nieuwsgierig naar de tweedehands spullen die ze hebben. Zo had ik bijvoorbeeld vandaag graag de Living Voice OBX-R2 luidsprekers bij BB&G beluisterd, omdat ik wist dat het om een demo ging en er dus enige haast bij was. Mij gaat het erom dat ik er tegen ben om gebruik te maken van de service van winkels (luistersessies, advies) en dan zelf, met voorbedachte raden, ergens anders tweedehands te shoppen.

Wat ik me wel afvraag, hoe hebben jullie dat praktisch gedaan? Zijn jullie bij mensen thuis/dealers geweest en daar de demo beluisterd met je eigen spullen? En dat demo-model vervolgens in de set-up gezet die je al thuis had staan?

Edit: bedankt voor je post en tips wat betreft akoestiek, de manier waarop je luistert en apparatuur Van Zomereng! Die tips neem ik zo goed als mogelijk mee in mijn verdere luistersessies.
De vraag hoe het komt dat er veel mensen blijven "switchen" van apparatuur heb ik mezelf ook gesteld, vandaar de wat uitgebreidere zoektocht ten opzichte van andere forumleden.

johnhifi

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  6, 2011, 12:12:08
Wat ik me wel afvraag, hoe hebben jullie dat praktisch gedaan? Zijn jullie bij mensen thuis/dealers geweest en daar de demo beluisterd met je eigen spullen? En dat demo-model vervolgens in de set-up gezet die je al thuis had staan?

Bij mij werkt het gewoon zo; ik zie op internet iets dat ik leuk of interessant vind. Dan zoek ik ervaringen van anderen en professionele reviews op om een beeld te kunnen vormen van de eigenschappen van het apparaat. Als dat beeld positief lijkt dan ga ik eens kijken en luisteren bij de verkopende partij. Als het daar dan bevalt dan koop ik het. Dan heb je wel het risico dat het thuis anders kan uitpakken dan bij de verkoper maar tot nu toe heeft het allemaal prima uitgepakt.

Maar dan heb je het in mijn geval wel over een al bestaande set waar in de afgelopen jaren alles enkele malen in vervangen is. Wat jij bijvoorbeeld zou kunnen doen is eens op de site van een van de tweedehands dealers kunnen kijken, een paar sets samenstellen die je interessant lijken en een luistersessie aanvragen. Wie weet met wat voor indrukken je thuiskomt... Ik weet zeker dat als je je budget vermeldt dat ze wel oren hebben naar je klandizie... :)

CiteerDe vraag hoe het komt dat er veel mensen blijven "switchen" van apparatuur heb ik mezelf ook gesteld, vandaar de wat uitgebreidere zoektocht ten opzichte van andere forumleden.

Dat komt in mijn geval omdat ik simpelweg niet tevreden was met mijn set ten opzichte van een aantal referentiesets die ik in winkels, bij mensen thuis of elders gehoord had. Ik wilde dat geluid thuis, en dus zocht ik steeds naar een manier om het te krijgen. Inmiddels is het gelukt, met het eerder genoemde prijskaartje van ongeveer 6500 euro tweedehands. Dus; mocht ik nu jouw budget te besteden hebben dan kon ik in een keer klaar zijn. ;) (Voor mij komt nu de law of diminishing returns om de hoek kijken en denk ik dat nog beter niet echt te betalen is....)

Bas Akkerman

Citaat van: johnhifi op augustus  6, 2011, 12:28:03
Bij mij werkt het gewoon zo; ik zie op internet iets dat ik leuk of interessant vind. Dan zoek ik ervaringen van anderen en professionele reviews op om een beeld te kunnen vormen van de eigenschappen van het apparaat. Als dat beeld positief lijkt dan ga ik eens kijken en luisteren bij de verkopende partij. Als het daar dan bevalt dan koop ik het. Dan heb je wel het risico dat het thuis anders kan uitpakken dan bij de verkoper maar tot nu toe heeft het allemaal prima uitgepakt.

Maar dan heb je het in mijn geval wel over een al bestaande set waar in de afgelopen jaren alles enkele malen in vervangen is. Wat jij bijvoorbeeld zou kunnen doen is eens op de site van een van de tweedehands dealers kunnen kijken, een paar sets samenstellen die je interessant lijken en een luistersessie aanvragen. Wie weet met wat voor indrukken je thuiskomt... Ik weet zeker dat als je je budget vermeldt dat ze wel oren hebben naar je klandizie... :)

Vandaar dat ik het ook vroeg, omdat ik dacht dat veel mensen het wat betreft de demo-setups zo doen. Het grote nadeel vind ik vooral het moeilijk kunnen testen van synergie tussen wat je ergens anders hoort en hoe (en of!) het uit zal pakken met je eigen apparatuur. Laat staan in mijn geval, waar ik feitelijk nog niets noemenswaardig heb. Het zou mij in ieder geval enorm veel onrust geven, moet ik eerlijk zeggen.

Highender Audio staat ook hoog op mijn verlanglijstje, een tweedehands dealer. Net als Audio-Life trouwens, maar dat is minder een tweedehands dealer.

S@m

Ik denk dat er weinig zijn die het op jouw manier aanpakken Bas...

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op augustus  6, 2011, 12:55:01
Ik denk dat er weinig zijn die het op jouw manier aanpakken Bas...

Als je doelt op uitvoerige luistersessies en het niet het bij elkaar sprokkelen van demo-apparatuur, maar in één keer een goede set neerzetten. Dan denk ik ook dat ik het anders doe dan vele anderen. Of je daaruit ook kan afleiden dat de ene manier beter is dan de andere, dat is lastig en denk ik pas achteraf te zeggen. Waarmee ik dus geen waarde-oordeel wil geven, laat dat duidelijk zijn!