Yadis

Gestart door skank1, juni 5, 2011, 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

Lynxxx

Citaat van: Lynxxx op maart 13, 2012, 14:15:36
Na het updaten van mijn Dune Smart D1 doet YADIS het nu eindelijk prima, op een klein raar foutje na.

Ik heb een tweetal films op mijn netwerk schijf staan waarvan YADIS telkens opnieuw de technische details en covers "vergeet". Als ik m opnieuw de info laat ophalen en de hele zooi exporteer werkt het goed, ook op mijn Dune. Maar de eerstvolgende keer dat ik YADIS opstart is ie de instellingen voor die twee films weer vergeten. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Het is een beetje irritant om voor elke export twee bestanden handmatig te refreshen namelijk.

Hmm.. dit bleek te liggen aan twee identieke bestanden op verschillende locaties voor eenzelfde film. Dat vond YADIS niet zo leuk. Inmiddels opgelost dus.

Nog gek bugje: Als ik een custom cover of fanart toe wil voegen, "vergeet" YADIS wat ik heb toegevoegd. Soms resulteert dat in eenzelfde cover als fanart voor een film, soms doet ie het helemaal niet. Maar in beide gevallen toont ie de geselecteerde cover en fanart niet. De schermen blijven na selectie gewoon leeg. Wanneer ik vervolgens wil exporteren crasht YADIS. Na een herstart van het programma exporteert ie wel prima maar zie ik nog steeds niet de door mij geselecteerde art bij de betreffende films wanneer ik YADIS doorwandel. Vreemd.

Afgezien van deze vreemde bug doet ie het verder prima. Het exporteren van een inmiddels aardige lijst films kost inderdaad even tijd, maar verder werkt t geweldig.

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

htjan160756

Citaat van: Lynxxx op april  2, 2012, 14:03:54
Hmm.. dit bleek te liggen aan twee identieke bestanden op verschillende locaties voor eenzelfde film. Dat vond YADIS niet zo leuk. Inmiddels opgelost dus.

Nog gek bugje: Als ik een custom cover of fanart toe wil voegen, "vergeet" YADIS wat ik heb toegevoegd. Soms resulteert dat in eenzelfde cover als fanart voor een film, soms doet ie het helemaal niet. Maar in beide gevallen toont ie de geselecteerde cover en fanart niet. De schermen blijven na selectie gewoon leeg. Wanneer ik vervolgens wil exporteren crasht YADIS. Na een herstart van het programma exporteert ie wel prima maar zie ik nog steeds niet de door mij geselecteerde art bij de betreffende films wanneer ik YADIS doorwandel. Vreemd.

Afgezien van deze vreemde bug doet ie het verder prima. Het exporteren van een inmiddels aardige lijst films kost inderdaad even tijd, maar verder werkt t geweldig.

Citaat van: htjan160756 op maart 21, 2012, 23:28:48
Hallo,

Het is mij opgevallen als ik de Fanart aanpas dat de hoes het zelfde plaatje krijgt?
Ik weet niet bij wie ik dit zou kunnen melden, zodat dat aan gepast kan worden in de volgende update, wanneer kunnen we die eigenlijk verwachten?
Maar het blijft een super programmatje.

Groetjes J@n

Hallo,

Dit heb ik al eerder gemeld, zie tekst hier boven.
Bij mij werkt het als ik eerst de hoes doe en dan de fanart.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

rho

Ik ben van plan om een hele collectie DVD's te rippen naar een HDD die in de Dune komt te zitten. Nu dacht ik er iso-files van te maken. Blijkbaar kan yaDIS wel om met iso's als je ze maar de juiste naam mee geeft.
Nu heb ik toch wat vraagjes.
1) Als er b.v. meerdere afleveringen van een serie op 1 DVD staan klopt deze syntax dan:"SxxEyy-Ezz.iso" als filename? Of hoe duid ik best aan dat het om een reeks afleveringen gaat binnen 1 iso-file? (xx = seizoen , yy = eerste aflevering op de DVD en zz = laatste aflevering op de DVD)
2) Hoe zit het met de extra's? De laatste DVD van een seizoen bevat regelmatig maar 1 of 2 afleveringen + de extra's. Hoe geef ik dat aan en kan yaDIS daar mee om? (kan ik die extra's openen via yaDIS?)

p.s. Ik gebruik yaDIS 2.

htjan160756

Citaat van: rho op april  3, 2012, 14:00:15
Ik ben van plan om een hele collectie DVD's te rippen naar een HDD die in de Dune komt te zitten. Nu dacht ik er iso-files van te maken. Blijkbaar kan yaDIS wel om met iso's als je ze maar de juiste naam mee geeft.
Nu heb ik toch wat vraagjes.
1) Als er b.v. meerdere afleveringen van een serie op 1 DVD staan klopt deze syntax dan:"SxxEyy-Ezz.iso" als filename? Of hoe duid ik best aan dat het om een reeks afleveringen gaat binnen 1 iso-file? (xx = seizoen , yy = eerste aflevering op de DVD en zz = laatste aflevering op de DVD)
2) Hoe zit het met de extra's? De laatste DVD van een seizoen bevat regelmatig maar 1 of 2 afleveringen + de extra's. Hoe geef ik dat aan en kan yaDIS daar mee om? (kan ik die extra's openen via yaDIS?)

p.s. Ik gebruik yaDIS 2.

Hallo,

Maar volgens mij is het XXX.S01.E01E02E03E04.iso of XXX.S04.E13E14.iso
Extra's gaat niet lukken, maar je zou achter de naam van de laatste DVD 4 + Extra's kunnen zetten, in Yadis niet de naam van de ISO.
Het nadeel van DVD is dat je niet kan kiezen dat ie de 2de aflevering moet gaan afspelen, Yadis start de DVD gewoon op.

Groetjes J@n

Uiteraard is het Yadis 2.2
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

StefaanD

Met benaming als XXX S01E01 S01E02.iso heb 'k in ieder geval geen problemen om dit verwerkt te krijgen door YAdis

rho

@ J@n & Stefaan: Na wat meer over de "nieuwe" yaDIS gelezen te hebben blijkt ie nu op filename en niet meer op foldername te gaan zoeken. Ik ben nu dus verplicht om voor de seizoens en episode aanduiding in de filename ook de serie- of film-naam mee te geven?
Op dit moment geef ik de folder de juiste naam mee en de bestandsnamen zijn gewoon b.v. s01E01. Dat werkt niet meer?
Ik weet 't, ik moet dringend die schijf eens in de Dune pluggen en er yaDIS er op los laten. (ik ben een 2de HDD aan het maken met enkel Star Trek DVD rips. :) )
Voor die extra's: Dus eerst yaDIS de info laten ophalen voor desbetreffende DVD aan de hand van de episodes die er op staan en dan zelf in yaDIS "+ Extra's" aan de naam toevoegen voor ik exporteer?

StefaanD

Voor films altijd als volgt gewerkt

Film (jaar) -> Folder met daarin Film (jaar).bestandsextensie -> bestandsnaam

Voor TV Shows

TVShowNaam -> Folder met daarin Season X -> Folder en met daarin TV XXX S01E01 S01E02.bestandsextensie -> bestandsnaam

Hoop dat bovenstaande wat duidelijk is. Heeft voor mij op die manier altijd gewerkt zelfs met de verandering die er ik YaDIS is doorgevoerd.

rho

Ik heb persoonlijk de ervaring dat hoe meer subfolders er gebruikt worden, hoe moeilijker het is om yaDIS de juiste info te laten vinden.
Maar als het voor jou werkt zou het op die manier voor mij ook moeten werken. Als ik het niet in orde krijg weet ik dus iig al waar ik een werkend systeem kan vinden. (in jou reply dus  ;D)

Ff vergeten te vermelden: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28619
Die's ook handig om het in orde te krijgen. :)

rho

Nu ik toch bezig ben:
Ik vind op verschillende plaatsen custom templates voor yaDIS. Hele leuke dingen. Maar ik kan nergens vinden hoe je die dingen installeert. Ik heb gevonden hoe je enkel de background aanpast, maar niet hoe je een hele template vervangt (dus met nieuwe layout van movie/serie selections etc ...).

Bijkomende vraag: Kan je die template dan ook toepassen buiten yaDIS? Dus je hele dune skin aanpassen aan de look die je yaDIS gegeven hebt?

StefaanD

Kijk eens in de YaDIS programma folder er moet daar ergens wel een map voor zijn. Weet alleen even niet uit het hoofd wat de naam precies is.

Skin kan je alleen gebruiken binnen YaDIS zelf

rho

Na het nodige zoekwerk ben ik bij deze post beland.
Die manual ga ik vanavond eens testen.

Oeffel

Heb Yadis redelijk onder controle, gewoon puur door consequent te zijn in de naamgeving. Eenmaal bijgehouden kost dat weinig moeite.

Heb echter de TvShow 'Touch' gedownload en Yadis vindt als eerste een of andere Japanse animatie serie. Als ik het manueel verander in Touch(2012) vindt ie wel de juiste met banner en achtergronden. Echter de kleine plaatjes van de season episodes + bijbehorende info blijft ie weergeven met die Japanse animatie. Niet onoverkomelijk want alles speelt gewoon af, maar perfectionistische gezien stoor ik me hier aan.

Iemand een idee over een oplossing hiervoor?

lestat1234

Citaat van: Oeffel op april 12, 2012, 09:35:47
Heb Yadis redelijk onder controle, gewoon puur door consequent te zijn in de naamgeving. Eenmaal bijgehouden kost dat weinig moeite.

Heb echter de TvShow 'Touch' gedownload en Yadis vindt als eerste een of andere Japanse animatie serie. Als ik het manueel verander in Touch(2012) vindt ie wel de juiste met banner en achtergronden. Echter de kleine plaatjes van de season episodes + bijbehorende info blijft ie weergeven met die Japanse animatie. Niet onoverkomelijk want alles speelt gewoon af, maar perfectionistische gezien stoor ik me hier aan.

Iemand een idee over een oplossing hiervoor?

Ik heb me er ook al een aantal momenten over gebogen, maar kan de oplossing niet vinden.
de tweede, derde en vierde ep zijn wel goed op een of rare manier.

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact

Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

rho

In yaDIS gewoon naast de knop "verwerken" op het pijltje van het drop-down menu klikken. Dan kies je "verwerk alle afleveringen" en het zou opgelost moeten zijn.

Oeffel

Citaat van: rho op april 13, 2012, 07:44:50
In yaDIS gewoon naast de knop "verwerken" op het pijltje van het drop-down menu klikken. Dan kies je "verwerk alle afleveringen" en het zou opgelost moeten zijn.

Thanks voor de tip, heb dat nog niet specifiek geprobeerd. Maar zou het zo makkelijk zijn?
Het is niet zo dat ie de afleveringen niet verwerkt, maar hij pikt de informatie op uit een andere serie.
Zal dit in ieder geval (helaas pas) na het weekend proberen.

johan d

hebben jullie dit ook, wanneer je een cover of fanart (een foto) manueel aan een film plakt en dan op apply druk, Yadis crashed. Wanneer je het dan opnieuw opstart staat bij de film wel de net toegevoegde foto.

Maar hij crashed dus wel elke keer opnieuw wanneer ik een foto wil aanpassen en op apply druk.

rho

Citaat van: Oeffel op april 13, 2012, 08:05:21
Thanks voor de tip, heb dat nog niet specifiek geprobeerd. Maar zou het zo makkelijk zijn?
Het is niet zo dat ie de afleveringen niet verwerkt, maar hij pikt de informatie op uit een andere serie.
Zal dit in ieder geval (helaas pas) na het weekend proberen.

Ik had hetzelfde probleem met een andere serie. En het was inderdaad zo makkelijk om het op te lossen. :)

19william85

Sinds enige tijd heb ik een Dune Smart D1. Het installeren van yaDIS was een eitje de moviewall is compleet. Echter heb ik 1 probleempje met het gebruik van yaDIS. Wanneer ik yaDIS opstart heb ik met regelmaat het probleem dat ik in het scherm van de Dune "error" te zien krijg opgevolgd door "restart" na een paar seconde kom ik weer in het menu van Dune en kan ik yaDIS weer opstarten. De moviewall werkt dan vaak wel naar behoren.

Heeft iemand een idee waar dit probleem kan zitten.

Wat heb ik al gedaan:

* yaDIS opnieuw geïnstalleerd en de volledige setup opnieuw uitegevoerd
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

skank1

Draai je de laatste dune firmware?
Was vroeger een probleem met de firmware vandaar
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

19william85

Draai sowieso geen beta. Die optie heb ik dan ook aangegeven in het menu. Verder als ik zoek naar nieuwe firmware zegt hij dat er geen nieuwe beschikbaar is. Zal vanavond eens kijken. Draaide hiervoor 2.1.3 en hier had ik het probleem niet bij.

skank1

Waarom niet, ik heb nog nooit probs gehad met betas
De laatste is zelfs stabieler dan de stable versie :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

19william85

Citaat van: skank1 op mei 30, 2012, 11:02:53
Waarom niet, ik heb nog nooit probs gehad met betas
De laatste is zelfs stabieler dan de stable versie :)

Toch maar proberen dan  8) Zal hem vanavond eens erop zetten.

ronzuid

Skank,

persoonlijke vraag, hoe gaat het met je herstel??

grt Ron

skank1

Citaat van: ronzuid op mei 30, 2012, 15:57:39
Skank,

persoonlijke vraag, hoe gaat het met je herstel??

grt Ron

Wat vriendelijk dat je dit vraagt!
Goed, beetje per beetje.
Bot is wel haast nog niks aaneengegroeid.
Daarom dat ik nu een forsteo behandeling moet starten, elke dag klein prikje om het aanmaken van kalk te stimuleren.
Nu net geen 3 maand ver, volgende maandag terug een foto.
Ben benieuwd!
Hopelijk blijven de ontstekingen weg en kan ik nog een tijdje thuisblijven. Pijn is quasi nihil.

skank1

Hoe hebben jullie de pacific genoemd?
ik heb de serie nu staan
elke bluray disc heeft een mapnaam
disc 1
disc 2
...
onder \the pacific
elke disc heeft 2 afleveringen

hoe orden en noem ik nu alles zodat yadis correct scraped? het lukt me precies niet goed