pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

raindog

Citaat van: Peerless Monster op september 24, 2012, 15:11:09
Ik heb ook Pure Music geprobeerd, maar daar zitten zoveel instellingen op...
Ben je denk ik weken mee bezig...

Als je Pure Music op Integer Mode instelt dan vervallen de meeste instellingen vanzelf. Klinkt beter en maakt het een stuk makkelijker. Moet je natuurlijk wel maximaal met 10.6.8. draaien een Dac die integer mode ondersteunt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jiri

Ik heb een vraagje over de Channel D Pad plugin van Puremusic.
Als ik die selecteer in het controlepaneel "geluid" van mijn mac, krijg ik geen geluid meer te horen over de speakers.
Wat doe ik fout? Hoe krijg ik toch weer geluid uit mijn Mac?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Spijkie

Ik heb versie 1.86 maar ik kan geen integer mode vinden wat ik aan kan vinken in PM, waar kan ik dit vinden?

Groeten,

Spijkie

@Jiri , bij geluid in je mac instellingen moet je 2 opties zien, vlink(of dac) iof pc zelf als het goed is. Anders je mac opnieuw opstarten
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Jiri

Citaat van: Spijkie op oktober 19, 2012, 10:14:42
Ik heb versie 1.86 maar ik kan geen integer mode vinden wat ik aan kan vinken in PM, waar kan ik dit vinden?

Groeten,

Spijkie

@Jiri , bij geluid in je mac instellingen moet je 2 opties zien, vlink(of dac) iof pc zelf als het goed is. Anders je mac opnieuw opstarten

Hoi,
Dank. Het gaat hier niet om de V-Link, die heb ik nu spelend. Maar het gaat om de Channel D Plugin. Die krijg ik niet werkend. Niet over de V-Link, maar ook niet op de computer speakers bijvoorbeeld. Het werkt wel onder itunes met PM, maar dus niet met spotify. En dat zou geloof ik wel moeten. Want de D Channel Plugin moet er toch voor zorgen dat alles via die Plugin gaat?
En als ik die Channel D Plugin selecteer selecteer ik dus niet de V-link in het contole panel "geluid" Jongens, hoe moet dit?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

VlisChris

Citaat van: garmtz op juli 25, 2011, 20:54:53
Jammer dat je het niet eens gaat PROBEREN met XLD. Het is echt niet zo'n moeilijk programma... Logisch ook dat er niet gebeurt als je het programma opstart. Er gebeurt namelijk ook niets! Kijk in de programmabalk helemaal bovenaan in je scherm en je ziet dat XLD wel degelijk is opgestart.

Om XLD te laten beginnen, kies je bovenin de balk: Bestand --> Open Audio CD...

Mijn rip settings:

Even een wat oudere post ophalen.
Weet iemand of, en zoja hoe, je kunt veranderen dat XLD consequent de artiest voor de naam van het nummer plaatst? Ben nu begonnen aan het rippen van mijn CD collectie, en dat gaat in mappen van de artiest, en dan in een map met de naam van de CD. Dan heb ik niets aan de informatie dat het Amy McDonald is bijvoorbeeld. Sterker nog, dat vind ik onhandige info omdat de hoeveel info die mijn mediaspeler laat zien vrij beperkt is.

Als dat uit te zetten is: please, vertel me hoe ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

paaj

in de preferences (zie screenshotje beneden)

In mijn geval dus: Artiest - Album - 01 - Titel
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

denoontje

Citaat van: Christiaan S op oktober 28, 2012, 23:48:17
Even een wat oudere post ophalen.
Weet iemand of, en zoja hoe, je kunt veranderen dat XLD consequent de artiest voor de naam van het nummer plaatst? Ben nu begonnen aan het rippen van mijn CD collectie, en dat gaat in mappen van de artiest, en dan in een map met de naam van de CD. Dan heb ik niets aan de informatie dat het Amy McDonald is bijvoorbeeld. Sterker nog, dat vind ik onhandige info omdat de hoeveel info die mijn mediaspeler laat zien vrij beperkt is.

Als dat uit te zetten is: please, vertel me hoe ;)

ik tag alles na met Musicbrainz picard
Ook makkelijk aan te passen indien nodig

garmtz

Citaat van: Jiri op oktober 19, 2012, 20:54:40
Hoi,
Dank. Het gaat hier niet om de V-Link, die heb ik nu spelend. Maar het gaat om de Channel D Plugin. Die krijg ik niet werkend. Niet over de V-Link, maar ook niet op de computer speakers bijvoorbeeld. Het werkt wel onder itunes met PM, maar dus niet met spotify. En dat zou geloof ik wel moeten. Want de D Channel Plugin moet er toch voor zorgen dat alles via die Plugin gaat?
En als ik die Channel D Plugin selecteer selecteer ik dus niet de V-link in het contole panel "geluid" Jongens, hoe moet dit?

Groet,
Jiri

Alles gedaan zoals in de User Manual? Vanaf P.24...

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.channld.com%2FPure%2520Music%2520User%2520Guide.pdf&ei=V8iPUPXwLrCb1AWyhIGQCg&usg=AFQjCNElOciAOqxidXIfXV4fqAB19muuKA&sig2=sYbduZXoL_LTZWSnTiiebg&cad=rja

sicob

Ik speel nu op mijn Marantz sr7005 via itunes mijn muziek af  die van een NAS komt. Heeft Bitperfect dan enig zin in verbetering van het geluid?

Nog een vraag , wat is beter om via DSaudio of Itunes te spelen. Ik heb beide mogelijkheden
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Richi

Twee weken geleden heb ik Audirvana Plus aangeschaft. Een stuk duurder dan BitPerfect, 50 euro in plaats van 7, maar ik ben er zeer tevreden over. Over de gratis Audirvana Free variant was ik niet zo te spreken, maar de plus versie is top. De klank is mooier dan wat ik van BitPerfect gewend was. Lastig uit te leggen, maar na twee weken luisteren, wil ik niet meer terug. Het klinkt lekker strak, maar wel muzikaal. Ik hoor meer detail en het klinkt over het geheel prettiger. De ruimtelijke afbeelding is veel fraaier dan bij BitPerfect. Ik heb nu Massive Attack opstaan (100th Window) en het lijkt wel haast een surround mix, terwijl ik toch echt op stereo direct speel.

Daarnaast werkt de software probleemloos in combinatie met iTunes waar ik al mijn CD's lossless in heb staan. Vandaag is iTunes 11 gelanceerd, maar die heb ik nog niet durven installeren omdat ik vrees dat daarna de Audirvana iTunes integratie niet meer werkt. Ik gebruik wel al Remote 3.0 op de iPad en dat werkt fantastisch.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Spijkie

Werkt de nieuwe itunes met pm 1.88a ook zo slecht bij jullie?

Ik heb beide nu gedownload maar ik word er niet vrolijk van , blijft haken of speelt niet af, blijft downloaden in memory.

Iemand een idee?

groeten,

Spijkie

Spijkie

gapless playback uitzetten in pm moet het doen, momenteel geen last meer ff kijken voor hoelang

danielo

Citaat van: Spijkie op december  3, 2012, 19:17:49
gapless playback uitzetten in pm moet het doen, momenteel geen last meer ff kijken voor hoelang

Correct, vind wel dat gedrag met de remote app nu beter is. Gapless even uit tot de update komt die ze aan het maken zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

garmtz

Citaat van: sicob op november  2, 2012, 10:18:13
Ik speel nu op mijn Marantz sr7005 via itunes mijn muziek af  die van een NAS komt. Heeft Bitperfect dan enig zin in verbetering van het geluid?

Nog een vraag , wat is beter om via DSaudio of Itunes te spelen. Ik heb beide mogelijkheden

Hoe komt de muziek in je Marantz? Met AirPlay? Ik zou DSaudio met iTunes vergelijken en vervolgens iTunes + Bitperfect vergelijken met DSaudio.

sicob

de muziek komt met airplay in de marantz, dus ik denk dat de dac van de marantz zijn werk doet.

Nadeel van itunes is dat itunes altijd aan moet staan, bij dsaudio hoeft dat niet
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

garmtz

Citaat van: sicob op december  4, 2012, 09:17:56
de muziek komt met airplay in de marantz, dus ik denk dat de dac van de marantz zijn werk doet.

Nadeel van itunes is dat itunes altijd aan moet staan, bij dsaudio hoeft dat niet

Ik zou dan toch voor de 'easy way' kiezen. Verschillen zijn er wel, maar als je echt beter wilt, moet je zowiezo gewoon geen AirPlay gebruiken.

sicob

Citaat van: garmtz op december  4, 2012, 09:24:01
Ik zou dan toch voor de 'easy way' kiezen. Verschillen zijn er wel, maar als je echt beter wilt, moet je zowiezo gewoon geen AirPlay gebruiken.

Die keuze had ik al gemaakt  ;) , maar ik ben benieuwd wat je me kan adviseren om in mijn huidige situatie de kwaliteit te verbeteren.

garmtz

Citaat van: sicob op december  4, 2012, 09:33:04
Die keuze had ik al gemaakt  ;) , maar ik ben benieuwd wat je me kan adviseren om in mijn huidige situatie de kwaliteit te verbeteren.

Dan is het niet easy, noch goedkoop meer. Dus gewoon AirPlay gebruiken zoals je van plan was... ;)

sicob

Citaat van: garmtz op december  4, 2012, 09:35:45
Dan is het niet easy, noch goedkoop meer. Dus gewoon AirPlay gebruiken zoals je van plan was... ;)

niet easy is geen probleem als het maar beter kan. Maar hoe "slecht" is Airplay asl audiostreamer met een marantz sr7005 vergeleken met een oplossing als een Linn?

garmtz

Citaat van: sicob op december  4, 2012, 12:21:23
niet easy is geen probleem als het maar beter kan. Maar hoe "slecht" is Airplay asl audiostreamer met een marantz sr7005 vergeleken met een oplossing als een Linn?

Moeilijk te voorspellen, maar als ik merk wat je allemaal nog kunt verbeteren aan de verzendende kant bij AirPlay, is het moeilijk hier een 'optimum' te bereiken. Het voordeel is weer de korte signaalweg... Gewoon proberen dus en kijken hoe het bevalt!