pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Ben zelf ook verrast over de upgrade, heb wel problemen met afspelen. Moet nog even uitvogelen of dat aan mezelf ligt of aan BitPerfect. Ik heb vanochtend BP even naast PM gedraaid. Het gaf mij het gevoel dat ik voorlopig even niet op PM overstap...

Voor diegene die BP wil proberen nog even de tip om dat gelijk te doen. PP gaat namelijk in prijs verdubbelen. (per 1-4 als ik me niet vergis.)

jobozo

Citaat van: Leeuwarden op februari  2, 2012, 17:55:03
Ben zelf ook verrast over de upgrade, heb wel problemen met afspelen. Moet nog even uitvogelen of dat aan mezelf ligt of aan BitPerfect. Ik heb vanochtend BP even naast PM gedraaid. Het gaf mij het gevoel dat ik voorlopig even niet op PM overstap...

Voor diegene die BP wil proberen nog even de tip om dat gelijk te doen. PP gaat namelijk in prijs verdubbelen. (per 1-4 als ik me niet vergis.)

En hoe krijg ik die nieuwe upgrade?

Leeuwarden

Als je de vorige versie hebt, kan je gewoon in de app store upgraden. Kijken bij je gekochte items als ik me niet vergis.

jobozo

Citaat van: Leeuwarden op februari  2, 2012, 20:19:54
Als je de vorige versie hebt, kan je gewoon in de app store upgraden. Kijken bij je gekochte items als ik me niet vergis.

gelukt bedankt!

Leeuwarden

Richi

Het afspelen van muziekbestanden vanuit iTunes via Bit Perfect gaat goed, maar internetradio afspelen met Bit Perfect via de M2Tech hiface werkt ineens niet meer. Dit kan liggen aan de Bit Perfect upgrade naar v1.0 of aan de nieuwe versie van OSX (update) die ik vandaag heb geïnstalleerd.  :confused:

Zijn er meer met vergelijkbare ervaringen?
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Leeuwarden

Volgens mij heb ik dat vaker gelezen. Geen idee of er een oplossing voor is. Al geprobeerd om een radiostation in een afspeellijst te doen? (ik meen daar ooit eens iets over te hebben gelezen... pin me er niet op vast.)

Richi

De zenders zitten al in een afspeellijst... Als ik overschakel naar een radiozender dan stopt het afspelen direct weer. Kijk je dan bij BitPerfect dan is de status Stopped. Zal wel weer even duren voordat dit is opgelost.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Spijkie

Ik zal bitperfect ook weer eens uit de kast halen, zou wel een domper enigszins zijn als dit PM wegspeelt ;)
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Leeuwarden

Wees gerust, het speelt PM niet weg. Maar BP neemt een stevige stap voorwaarts. Bij mij is het overigens niet probleemloos. Ik heb problemen met het afspelen van FLAC files.

Wat dat betreft gelijk maar even de vraag of er ook iets beters is als Fluke. Ben niet bijzonder gecharmeerd van dat programma...

garmtz

Met Pure Music kun je FLAC importeren/afspelen in iTunes zonder conversie!

Leeuwarden

Ja, dat weet ik maar dat was de vraag niet  ;D Qua geluid zie ik voorlopig even geen reden om over te stappen. Even fondsen voor mijn zelfbouwaktiviteiten overhouden.

raindog

Citaat van: Spijkie op februari  3, 2012, 18:12:08
... zou wel een domper enigszins zijn als dit PM wegspeelt ;)

Inmiddels heb ik vier programma's uitgeprobeerd en met elkaar vergeleken. Pure Music, Audirvana Plus, Amarra Junior en Bitperfect. Er zijn zeker verschillen hoorbaar maar toch niet in die mate dat de een de ander 'wegspeelt' (wat een vervelende kwalificatie is dat toch).

Amarra Junior heeft nu klankmatig mijn voorkeur maar ik weet nog niet of het verschil met BitPerfect groot genoeg vind om de prijs te rechtvaardigen. Morgen hoop ik met de post een V-link te ontvangen en dan zal ik nog eens luisteren naar de verschillen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

jobozo

Citaat van: raindog op februari  3, 2012, 23:30:36
Morgen hoop ik met de post een V-link te ontvangen en dan zal ik nog eens luisteren naar de verschillen.

Kijkt!

Toch een Vlink?Leuk.

ik voorspel dat je met de Vlink een groter verschil gaat horen dan de programma's die je geprobeerd hebt, maar ben benieuwd.

Een goed USB kabeltje zal zeker ook nog wat doen, ik heb een Kimber, kan ik je aanraden.Veel plezier er mee alvast

WillyP

Citaat van: Pjotr op januari 18, 2012, 21:15:42
XLD ript zeker weten nauwkeuriger. Ik kon het verschil horen tussen Apple Lossles (geript met iTunes) en FLAC geript met XLD. De FLAC klonk hoorbaar beter. Vandaar dat ik mijn hele collectie weer opnieuw heb geript met XLD. Kostte even wat moeite en tijd, maar heb er nu erg veel plezier van!

Als je iTunes en XLD gewoon beide open hebt staan en je stopt een CD in de drive, dan laat je iTunes de CD-gegevens ophalen. Vervolgens ga je naar XLD (staat toch open) en kies je voor Bestand -> Open Audio CD. Dan werkt het ook en moet je alleen 1x wisselen tussen de 2 applicaties.
Dat komt wel 'ns voor. Soms biedt het herhaaldelijk drukken op Get Metadata soelaas.

Mijn iPod is overleden en het heeft even geduurd voor ik een nieuwe had. Ik heb de truc uitgeprobeerd en op zich werkt het wel, alleen wordt nu de originele volgorde van de CD niet aangehouden! Ik twijfel uiteraard niet aan je ervaringen, maar dat XLD moet wel heel veel beter klinken. Dit is erg omslachtig aan het worden. Of zit ergens in XLD een instelling verborgen? Overigens, waarom zou je bij het rippen willen afwijken van de oorspronkelijke volgorde?

Groet,

Willy

garmtz

De optimale instellingen van XLD staan reeds in dit topic. HIER.

WillyP

Dank je wel Garmt,

Dat topic heb ik indertijd gelezen en op grond van je ervaringen ben ik naar XLD gaan kijken, dus volgens mij heb ik XLD ook zo ingesteld. Ik zal alles nog een keer nalopen om te kijken of er misschien toch iets niet klopt.

Groet,

Willy

Spijkie

Citaat van: raindog op februari  3, 2012, 23:30:36
Inmiddels heb ik vier programma's uitgeprobeerd en met elkaar vergeleken. Pure Music, Audirvana Plus, Amarra Junior en Bitperfect. Er zijn zeker verschillen hoorbaar maar toch niet in die mate dat de een de ander 'wegspeelt' (wat een vervelende kwalificatie is dat toch).

Amarra Junior heeft nu klankmatig mijn voorkeur maar ik weet nog niet of het verschil met BitPerfect groot genoeg vind om de prijs te rechtvaardigen. Morgen hoop ik met de post een V-link te ontvangen en dan zal ik nog eens luisteren naar de verschillen.

Hallo Raindog,

Ik heb ook een Vlink en deze bevalt erg goed, ik ben zeer benieuwd naar je review of je verschillen hoort en ook middels de verschillende programma's ik vond het namelijk nogal een groot verschil met vlink tussen bitperfect en PM. Ik kan helaas niet testen zonder vlink, ik heb deze echt nodig om de aansluiting voorelkaar te krijgen nl.

Groeten SPijkie

Leeuwarden

Heb jij nog naar BP 1.0 geluisterd Spijkie?

Spijkie

Nee nog niet leeuwarden, ik ben aan het schaatsen geweest en nu zit mn vriendin achter de WII :D

Ik heb de update wel binnen en zal vanavond mb even vergelijken, ben wel benieuwd!

Groetnen,
Spijkie

raindog

Jobozo en Spijkie hebben gelijk, het verschil met/zonder V-Link is veel groter dan dat 'getrut' met al die verschillende software. Daarbij is het bij software (deels) nog een kwestie van smaak, de toevoeging van de V-Link maakt dat het geheel echt een niveau hoger speelt.
Gisteren, na het aansluiten, hoorde ik direct dat het met de V-Link makkelijker klinkt, opener en iets voller. Vandaag nog een paar albums geluisterd en nu viel mij steeds weer op dat het gevoel van diepte is toegenomen. Vooral bij live muziek staan muzikanten daardoor losser van elkaar. Zoveel diepte in het geluidsbeeld heb ik nog nooit eerder ervaren in mijn eigen set. Vooral bij cd's die ik door en door ken is het verschil goed te horen. Bijvoorbeeld bij de Monday Night Live albums van Patricia Barber. Maar ook electronische muziek van Air of Kelpe krijgt meer dimensie. Heel apart en onverwacht  :clapping:.

Ter info, de V-Link is op de Mac Mini aangesloten middels een hele korte Furutech GT2 usb-kabel en hangt aan de Rega Dac via een VdH Optocoupler toslink. Volgende week ga ik eens proberen of ik Snow Leopard kan installeren op de MacMini. Daarna wil ik dan PureMusic nog eens een kans geven. Vooralsnog geeft Amarra junior/mini met Lion het beste resultaat.
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Leeuwarden

Heb jij een MacMini die geleverd is met Lion? In dat geval ben ik erg benieuwd naar hoe je Snow L. er op krijgt. (ik weet dat het kan ,aar heb me er niet in verdiept)

raindog

Citaat van: Leeuwarden op februari  5, 2012, 17:37:08
Heb jij een MacMini die geleverd is met Lion? In dat geval ben ik erg benieuwd naar hoe je Snow L. er op krijgt. (ik weet dat het kan ,aar heb me er niet in verdiept)

Snow Leopard wordt inderdaad niet ondersteund op een MacMini 2011. Het is echter, met de nodige handmatige aanpassingen, wel mogelijk. Ben benieuwd of het mij lukt, ik zie er nogal tegenop.

https://discussions.apple.com/message/16916075#16916075

Leeuwarden

Kan mijzelf er ook niet echt toe zetten om zo'n ingreep te doen. Ben benieuwd naar jouw akties!

jobozo

Citaat van: raindog op februari  5, 2012, 17:34:28
Jobozo en Spijkie hebben gelijk, het verschil met/zonder V-Link is veel groter dan dat 'getrut' met al die verschillende software. Daarbij is het bij software (deels) nog een kwestie van smaak, de toevoeging van de V-Link maakt dat het geheel echt een niveau hoger speelt.
Gisteren, na het aansluiten, hoorde ik direct dat het met de V-Link makkelijker klinkt, opener en iets voller. Vandaag nog een paar albums geluisterd en nu viel mij steeds weer op dat het gevoel van diepte is toegenomen. Vooral bij live muziek staan muzikanten daardoor losser van elkaar. Zoveel diepte in het geluidsbeeld heb ik nog nooit eerder ervaren in mijn eigen set. Vooral bij cd's die ik door en door ken is het verschil goed te horen. Bijvoorbeeld bij de Monday Night Live albums van Patricia Barber. Maar ook electronische muziek van Air of Kelpe krijgt meer dimensie. Heel apart en onverwacht  :clapping:.

Ter info, de V-Link is op de Mac Mini aangesloten middels een hele korte Furutech GT2 usb-kabel en hangt aan de Rega Dac via een VdH Optocoupler toslink. Volgende week ga ik eens proberen of ik Snow Leopard kan installeren op de MacMini. Daarna wil ik dan PureMusic nog eens een kans geven. Vooralsnog geeft Amarra junior/mini met Lion het beste resultaat.

Mooi dat de Vlink zoveel verbetering geeft.

Alleen de stap naar Snow Leopard snap ik niet helemaal, PM draait toch ook met Lion, of...?