pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

evilniek

Citaat van: jobozo op januari 15, 2012, 11:29:04
Verder weet ik niet waarom je PM niet op de G4 kan draaien, je zou een eerdere versie van PM kunnen proberen, bv de eerste?

Sinds Apple overgestapt is op Intel, de G4 maakt gebruik van PowerPC processor´s.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

WillyP

Dit topic volg ik met belangstelling en ik heb ook de instellingen van Garmt overgenomen, alleen gaat er bij mij iets mis met XLD. Waar iTunes feilloos vindt welke CD ik heb geplaatst, geeft XLD steeds de boodschap dat de CD niet bekend is. Het gaat vooral om klassieke muziek.

Hoe kan ik dit oplossen? Zo is XLD onbruikbaar voor mij.

Groet,

Willy

jobozo

Citaat van: evilniek op januari 15, 2012, 15:01:06
Sinds Apple overgestapt is op Intel, de G4 maakt gebruik van PowerPC processor´s.

Heb er geen enkel verstand van, maar op de site van Channel D http://www.channld.com/computeraudio.html lees ik:

Introduction
Getting Music "Into" the Computer
Step 1: Select a Computer
What about using an "old" computer?
No problem using an old Mac computer. Any Macintosh that allows installing OS X 10.5 or later (for using Channel D audio software products) will be suitable. This includes all Intel processor, G4 and G5 Macs. However, the best performance will be obtained with the newest model Mac computers.

One possible issue with using old Macs, is if the currently installed OS is 10.4 or earlier. Apple has ceased distribution of OS 10.5 upgrades, so obtaining a copy of this OS may be troublesome. However, ask at an Apple store or call Apple sales directly, and explain that you'd like to update a PowerPC processor Mac to the latest OS, and they will be able to assist in obtaining a copy (it is a paid upgrade from OS X 10.4, so you should weigh this expense against the cost of buying a new computer).

Dus zou het moeten kunnen??

chelseapigui

Eens kijken of dat gaat werken om pm op de mac mini te krijgen.
Moet zeggen nogal een kriem om te upgraden van osx 10.4.11 -> 10.5
Eerst maar een dvd binnen trekken met 10.5 erop en hopen dat dit werkt  :smile:
Als dat werkt en pm draait stabiel op de ppc g4 dan wordt ik gelukkig en hebben we er een muziek server erbij  ;D

Thanks voor de info hieromtrent...

Gr,

Rob.
Raspberry DigiOne - Audio gd NOS-11 - Crown XLS 2500 - Thiel cs 1.5

jobozo

Op dezelfde site http://www.channld.com/computeraudio.html ik trouwens een paar typische aanbevelingen tegen , om de geluidsweergave nog beter te maken, uitgaande van een Mac.

de voor mij meest in het oog springende is wel die om muziek niet op de eigen HD vd mac  op te slaan, maar op een externe HD, en dan ook nog eens met verschillende aansluiting dan waarmee afgespeeld wordt.

Ik gebruik mijn MacMini puur en alleen voor muziekweergave, gebruik de mail en safari niet, alleen iTunes en PM, heb een 320 gb Hd met 8gb RAM,dus vraag me waar dan de eventuele winst in gaat zitten.

en een 3,5 inch zou dan ook nog te adviseren zijn boven 2,5.

iemand hier daadwerkelijke een positieve ervaring mee?

hoe me dan aanbevolen voor advies,

groet

danielo

Citaat van: jobozo op januari 16, 2012, 18:08:49
Op dezelfde site http://www.channld.com/computeraudio.html ik trouwens een paar typische aanbevelingen tegen , om de geluidsweergave nog beter te maken, uitgaande van een Mac.

de voor mij meest in het oog springende is wel die om muziek niet op de eigen HD vd mac  op te slaan, maar op een externe HD, en dan ook nog eens met verschillende aansluiting dan waarmee afgespeeld wordt.

Ik gebruik mijn MacMini puur en alleen voor muziekweergave, gebruik de mail en safari niet, alleen iTunes en PM, heb een 320 gb Hd met 8gb RAM,dus vraag me waar dan de eventuele winst in gaat zitten.

en een 3,5 inch zou dan ook nog te adviseren zijn boven 2,5.

iemand hier daadwerkelijke een positieve ervaring mee?

hoe me dan aanbevolen voor advies,

groet

Beetje vreemd want PM heeft een optie om uit het geheugen te spelen (dus alles te preloaden) dan maakt het niet meer uit waar ze vandaan kwamen. Stabieler dan vanuit geheugen voeden kan denk ik niet. Persoonlijk gebruik ik een interne ssd lekker stil en dan memory mode.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

garmtz

Overigens kan via Pure Music ook AL het geluid vanaf de Mac worden gestreamed. In dat geval de Channel D playthrough audio driver installeren vanuit het programma (Audio setup --> Device Selection --> Input and Playthrough) en deze kiezen als standaard output device.

jobozo

Citaat van: garmtz op januari 17, 2012, 14:19:03
Overigens kan via Pure Music ook AL het geluid vanaf de Mac worden gestreamed. In dat geval de Channel D playthrough audio driver installeren vanuit het programma (Audio setup --> Device Selection --> Input and Playthrough) en deze kiezen als standaard output device.

wat is hier het voordeel/nut van, garmtz?Ik zie in de audio midi dan Channel d pad verschijnen, maar verder...?

garmtz

Citaat van: jobozo op januari 17, 2012, 20:20:04
wat is hier het voordeel/nut van, garmtz?Ik zie in de audio midi dan Channel d pad verschijnen, maar verder...?

Als er bijvoorbeeld personen zijn die naast iTunes ook andere zaken willen streamen, zoals Spotify, last.fm of whatever, kunnen zij dat doen in een hogere kwaliteit. Het geluid volgt dan niet de standaard weg, maar via het virtuele Channel D device.

jobozo

Citaat van: garmtz op januari 17, 2012, 20:25:19
Als er bijvoorbeeld personen zijn die naast iTunes ook andere zaken willen streamen, zoals Spotify, last.fm of whatever, kunnen zij dat doen in een hogere kwaliteit. Het geluid volgt dan niet de standaard weg, maar via het virtuele Channel D device.

Bedankt voor de tip, ga er eens mee spelen.
Krijg nu idd radio via PM
Moet je dan om terug te gaan naar Itunes terugschakelen of maakt dat verder niet uit.?

garmtz

Citaat van: jobozo op januari 17, 2012, 21:11:53
Moet je dan om terug te gaan naar Itunes terugschakelen of maakt dat verder niet uit.?

Wat bedoel je met 'terug gaan'?

garmtz

Citaat van: denoontje op januari 14, 2012, 19:50:21
heb jou settings overgenomen, server is synology 410, bedraad

cd: art of noise the ambient collection

Gebruik eens de volgende setting bij het rippen:

WillyP

Citaat van: WillyP op januari 15, 2012, 15:08:22
Dit topic volg ik met belangstelling en ik heb ook de instellingen van Garmt overgenomen, alleen gaat er bij mij iets mis met XLD. Waar iTunes feilloos vindt welke CD ik heb geplaatst, geeft XLD steeds de boodschap dat de CD niet bekend is. Het gaat vooral om klassieke muziek.

Hoe kan ik dit oplossen? Zo is XLD onbruikbaar voor mij.

Groet,

Willy

Garmt, nu je toch online bent, zou je nog eens je licht willen laten schijnen over deze kwestie? Bij mij werkt XLD niet goed met de door jou aanbevolen instellingen.

Dank,

Willy

Pjotr

Citaat van: WillyP op januari 17, 2012, 22:58:42
Garmt, nu je toch online bent, zou je nog eens je licht willen laten schijnen over deze kwestie? Bij mij werkt XLD niet goed met de door jou aanbevolen instellingen.

Dank,

Willy

Als je op Get Metadata klikt, krijg je dan ook geen gegevens terug?

De instellingen voor CDDB staan bij mij zo:

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

denoontje

Citaat van: garmtz op januari 17, 2012, 22:41:39
Gebruik eens de volgende setting bij het rippen:

samen met ralph van de week ook geprobeerd...gaat in iedergeval niet goed met de art of noise cd...
cd zelf is wel goed ...raar dus. betreft een klein hikje in deze

jobozo

Citaat van: garmtz op januari 17, 2012, 22:37:55
Wat bedoel je met 'terug gaan'?

Wat ik bij de Musicserver zie is de keuze Audiofile player en Audioplaytrough. Bij de laatste is het dan mogelijk ook radio te streamen blijkt, maar ook de Itunesbestanden kunnen worden afgespeeld.

Wat verder het verschil is tussen deze is me niet duidelijk, misschien dat jij dat weet?Ook mbt geluidskwaliteit etc.Wanneer doe je wat, of kan ik de instelling maar verder het best op Audioplaytrough laten staan ?

Als ik dan verder aan het instellen ben, conform Amerikaanse gebruiksaanwijzing,weet ik eigelijk niet wat ik doe.Ik begrijp het niet.

Bjj de AMS :moet ik dan de channel d pad, of in mijn geval de V-Link aanvinken.
Ook bij Systeemvoorkeuren>Geluid moet er iets worden aangevinkt, ook daar de keuze Channel D PAD/Vlink.

Wat Hogmode is begrijp ik ook niet, noch wat Integermode is, ondanks redelijke bekendheid met de Engelse taal...het is geheimtaal voor me daar ik niet zo in deze begrippen zit.

Wat zijn nu derhalve de beste instellingen voor PM, uitgaande van geripte , "normale" CDs , dus geen HR ,ook mbt upsamplingsinstellingen??

Graag jullie advies, dank

WillyP

Citaat van: Pjotr op januari 18, 2012, 11:25:06
Als je op Get Metadata klikt, krijg je dan ook geen gegevens terug?

Pjotr, dank je wel, maar zo heb ik het staan. Als ik op Get Metadata klik, krijg ik de mededeling: Kan CD niet vinden in CDDB. Terwijl iTunes de CD zo vindt.

Groet,

Willy

Pjotr

Citaat van: WillyP op januari 18, 2012, 19:33:26
Pjotr, dank je wel, maar zo heb ik het staan. Als ik op Get Metadata klik, krijg ik de mededeling: Kan CD niet vinden in CDDB. Terwijl iTunes de CD zo vindt.

Groet,

Willy
Dat komt doordat iTunes een andere CDDB gebruikt (Gracenote). Wat wel werkt is de CD eerst in iTunes openen zodat de Gacenote database de CD-gegevens kan ophalen. Vervolgens open je de CD in XLD. Dan zal XLD de gegevens importeren.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

WillyP

Dat had ik inderdaad al een keer gemerkt, nadat ik aangaf welk programma in actie moest komen bij het plaatsen van een audio CD, maar dat vond ik nogal omslachtig. Als inderdaad XLD nauwkeuriger ript dan iTunes, is het misschien toch de moeite waard.

Overigens vind ik het raar dat de database van XLD zelfs een million seller van Diana Krall niet herkent.

Dank je wel,

Willy

Pjotr

Citaat van: WillyP op januari 18, 2012, 21:07:15
Dat had ik inderdaad al een keer gemerkt, nadat ik aangaf welk programma in actie moest komen bij het plaatsen van een audio CD, maar dat vond ik nogal omslachtig. Als inderdaad XLD nauwkeuriger ript dan iTunes, is het misschien toch de moeite waard.
XLD ript zeker weten nauwkeuriger. Ik kon het verschil horen tussen Apple Lossles (geript met iTunes) en FLAC geript met XLD. De FLAC klonk hoorbaar beter. Vandaar dat ik mijn hele collectie weer opnieuw heb geript met XLD. Kostte even wat moeite en tijd, maar heb er nu erg veel plezier van!

Als je iTunes en XLD gewoon beide open hebt staan en je stopt een CD in de drive, dan laat je iTunes de CD-gegevens ophalen. Vervolgens ga je naar XLD (staat toch open) en kies je voor Bestand -> Open Audio CD. Dan werkt het ook en moet je alleen 1x wisselen tussen de 2 applicaties.

Citaat van: WillyP op januari 18, 2012, 21:07:15
Overigens vind ik het raar dat de database van XLD zelfs een million seller van Diana Krall niet herkent.
Dat komt wel 'ns voor. Soms biedt het herhaaldelijk drukken op Get Metadata soelaas.

mscofield

Hoe hebben jullie in Pure Music de instellingen omtrent dithering ingesteld?
Dithered volume control aan/uit? Noiseshaping, Amplitude? Volume iTunes op 100%?

Spijkie

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Iemand die hier wat over kan zeggen is zeer welkom.

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Leeuwarden

Nieuwe versie Bitperfect. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Heb zelf de indruk dat BitPerfect een stapje in de goede richting doet...

garmtz

Citaat van: mscofield op januari 23, 2012, 00:10:04
Hoe hebben jullie in Pure Music de instellingen omtrent dithering ingesteld?
Dithered volume control aan/uit? Noiseshaping, Amplitude? Volume iTunes op 100%?

Gewoon nooit volume gebruiken, dan hoef je je ook geen zorgen te maken over dithering/noiseshaping etc. Dus tenzij je de DAC echt wilt gebruiken als voorversterker, alle gains altijd op 100% zetten, zodat je bit-perfect uitstuurt.

Richi

Citaat van: Leeuwarden op februari  2, 2012, 10:38:27
Nieuwe versie Bitperfect. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Heb zelf de indruk dat BitPerfect een stapje in de goede richting doet...
Helemaal mee eens, dit is een goede update. De Mac Mini speelt nu nog beter via de M2Tech en komt dicht in de buurt van het Parasound loopwerk.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto