JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: vik op mei  4, 2012, 08:13:25
We zijn weer wat verder. Vandaag worden de onderdelen vanuit Amerika verzonden.

Het worden 2 complete backplates (onderdelen worden niet los geleverd) en het bedrag wat ik gehoord heb over wat het gaat kosten is echt een lachertje. Zo laag dat ik het eerst nog maar moet zien en er vraag tekens bij heb.

Ik hoop voor Joris dat het natuurlijk wel zo positief zal uit gaan pakken.  :)
Veel te laat voor Hipster zijn dure sub,s die hij nu kwijt is voor een habbekrats.
Jij krijgt nu wel 2 complete plate,s , nou weet ik dus echt zeker dat ik nooit een echte meer wil.
Ik houd niet van kromme service.

]ammer Jammer,als iemand hier diehard JL fan is ben ik het wel ,maar ik verwacht er dan wel service en prestatie na,1 ding is dus niet goed geregeld.
Service...........

Eigenlijk komt JL net op het verkeerde moment op het forum,het kwaad is nu al geschiet,ze hadden via deze weg,forum heel wat klanten kunnen trekken.

Maar dit is niet echt reclame voor ze. Al zou jij die plate,s nou gratis krijgen.
Want dan is er altijd nog de gedupeerde die als eerste JL had in nederland,en die helpen ze niet .....................................
me broek zakt er vanaf . :baaa:

Former member 78

Former member 78

HansGT3

Zo de sub is binnen Alex Jansen van Passion4Sound is de woofer nog komen brengen rond 22.00 uur . :thumbs-up:
Hij zij dan kan jij je lekker uitleven van het weekend . :D
Top wat een service nog even uitgepakt en hem gecontroleerd en ff aangesloten ,was te laat om de boel te laten shake . :clapping:
Morgen op het gemak de sub  maar is inregelen .

Vik

Citaat van: morca op mei  4, 2012, 18:59:14
Veel te laat voor Hipster zijn dure sub,s die hij nu kwijt is voor een habbekrats.
Jij krijgt nu wel 2 complete plate,s , nou weet ik dus echt zeker dat ik nooit een echte meer wil.
Ik houd niet van kromme service.

]ammer Jammer,als iemand hier diehard JL fan is ben ik het wel ,maar ik verwacht er dan wel service en prestatie na,1 ding is dus niet goed geregeld.
Service...........

Eigenlijk komt JL net op het verkeerde moment op het forum,het kwaad is nu al geschiet,ze hadden via deze weg,forum heel wat klanten kunnen trekken.

Maar dit is niet echt reclame voor ze. Al zou jij die plate,s nou gratis krijgen.
Want dan is er altijd nog de gedupeerde die als eerste JL had in nederland,en die helpen ze niet .....................................
me broek zakt er vanaf . :baaa:

We denken zelf dat Luuk gewoon erg laat is geweest om dit proces op gang te brengen.

Sinds dat Joris hem 1-2 per dag belt komt er eindelijk gang in.

Luuk heeft Barry ook zelf gesproken over de telefoon over de defecten. Hij heeft nog nooit van dit probleem gehoord, en was erg verbaasd over hoe de defecten nou mogelijk zijn geweest. Hij vroeg ook of ze waren gebruikt met buizen versterkers.

Omdat dit een probleem is wat nog nooit eerder is gebeurd, maakt Barry een schappelijke prijs (eenmalig) om de kosten te drukken.

Wel is het zo dat Barry enkel de back plates verstuurd inclusief nieuwe control panels (paneel met knoppen voorkant) omdat die volgens hem afgestemd zijn op de rest. (matched) dus goedkoop zal het niet worden.

Verder blijven Fathom's geweldige subs die eigenlijk nooit problemen geven dus dit soort gevallen zijn uitzonderlijk.

Als je nou een JL zou kopen zijn er hier in de Benelux gewoon onderdelen op voorraad.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: HansGT3 op mei  5, 2012, 01:03:21
Zo de sub is binnen Alex Jansen van Passion4Sound is de woofer nog komen brengen rond 22.00 uur . :thumbs-up:
Hij zij dan kan jij je lekker uitleven van het weekend . :D
Top wat een service nog even uitgepakt en hem gecontroleerd en ff aangesloten ,was te laat om de boel te laten shake . :clapping:
Morgen op het gemak de sub  maar is inregelen .

Shake that ass !!!  :D

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Timvg

Het enige wat jammer is aan de Fathom en Gotham serie is dat vaste filter dat alles onder de 20hz met 24db/octaaf filtert, hopelijk bij een volgende serie een iets meer variabele DSP :)

morca

Citaat van: Timvg op mei  5, 2012, 16:07:32
Het enige wat jammer is aan de Fathom en Gotham serie is dat vaste filter dat alles onder de 20hz met 24db/octaaf filtert, hopelijk bij een volgende serie een iets meer variabele DSP :)
Toch deden Die f112,s best laag bij Hipster ,gemeten dan ....

Staaled

Citaat van: morca op mei  5, 2012, 17:55:27
Toch deden Die f112,s best laag bij Hipster ,gemeten dan ....
Dat was er 1 in 20m3,zeer kleine ruimte dus, met ELF trim op +3dB.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Hipster op mei  5, 2012, 18:00:37
Dat was er 1 in 20m3 met ELF trim op +3dB.
Ik ga je meting opzoeken  :D Die was best goed herinder ik me,vond de eq goed werken bij jouw,was een nette meting.

Vik

En wat merk je dan in de praktijk volgens jou? Ik heb nog geen enkel min punt kunnen ontdekken namelijk.

Passion4Sound

Het is al ongelofelijk dat JL Audio deze frequentie uit een relatief kleine kast weet te krijgen. Alles heeft zijn limiet en ergens moet je stoppen. Wil je dieper in frequentie zal je dus een groter kast moeten hebben.
Juist daar ligt de kracht van JL Audio, relatief compact en toch die extreme luchtverplaatsing. Denk daar eens over na, dat is niet eenvoudig.  

gr

Alex

Staaled

Citaat van: morca op mei  5, 2012, 18:01:59
Ik ga je meting opzoeken  :D Die was best goed herinder ik me,vond de eq goed werken bij jouw,was een nette meting.
:P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ik vind idd ook dat dat de kracht is van JL Alex ,heeft veel met de kwaliteid vd de unit,s te maken.
Mijn ervaring is dat ze juist op die manier gebouwd,en goed afgesteld ongelovelijk veel laagrendement,en strakker speelt in die kleine kast.
Ik zat pas iets na te rekeken mijne tov van een echte,het is verbazingwekkend hoe dicht ik zelf bij hun maten zit.
Maar dit zelf 10 jaar geleden ong ,op de gok/ervaring uit automotive zo ook gebouwd heb,en vorig jaar weer 1 en vd week weer 2 zelfs voor de living.

1x F112 inroom:

Afval is niet direct inroom zichtbaar ....

Staaled

Citaat van: vik op mei  5, 2012, 18:02:10
En wat merk je dan in de praktijk volgens jou? Ik heb nog geen enkel min punt kunnen ontdekken namelijk.
Mijn idee is dat wij er hier ten lande minder last van hebben.
Harde muren , "kleine" ruimtes.
In de VS speelt het meer en zul je al snel meerdere units nodig hebben om echt druk te zetten.
Al zijn ze daar natuurlijk wel weer wat voordeliger. ;D

Timvg

Citaat van: vik op mei  5, 2012, 18:02:10

Het voegt echt iets extra toe indien er in het bronmateriaal <20hz info aanwezig is, het verschil is niet hoorbaar, maar wel degelijk voelbaar.
Met de minidsp heb ik het voordeel van de curve in real time te kunnen aanpassen, en het is wel degelijk merkbaar.

Citaat van: Passion4Sound op mei  5, 2012, 18:02:26
Het is al ongelofelijk dat JL Audio deze frequentie uit een relatief kleine kast weet te krijgen. Alles heeft zijn limiet en ergens moet je stoppen. Wil je dieper in frequentie zal je dus een groter kast moeten hebben.
Juist daar ligt de kracht van JL Audio, relatief compact en toch die extreme luchtverplaatsing. Denk daar eens over na, dat is niet eenvoudig.  

gr

Alex

Niet noodzakelijk, gewoon wat aanpassingen in de DSP en de limiter/compressor. De drivers kunnen het aan, en de amp ook. Ik zeg dit niet zomaar, mijn JL sub is in luchtverplaatsing ongeveer gelijk aan de F212, en hier lukt het perfect. Ik zeg gewoon, maak de DSP variabel.. Mensen met een kleine kamer kunnen dan het onderste uit de kan halen qua diepte, mensen met grote kamers kunnen dan wat inboeten aan diepte voor extra SPL.

Timvg

Staaled

Citaat van: Timvg op mei  5, 2012, 18:25:48
Het voegt echt iets extra toe indien er in het bronmateriaal <20hz info aanwezig is, het verschil is niet hoorbaar, maar wel degelijk voelbaar.
Met de minidsp heb ik het voordeel van de curve in real time te kunnen aanpassen, en het is wel degelijk merkbaar.

Niet noodzakelijk, gewoon wat aanpassingen in de DSP en de limiter/compressor. De drivers kunnen het aan, en de amp ook. Ik zeg dit niet zomaar, mijn JL sub is in luchtverplaatsing ongeveer gelijk aan de F212, en hier lukt het perfect. Ik zeg gewoon, maak de DSP variabel.. Mensen met een kleine kamer kunnen dan het onderste uit de kan halen qua diepte, mensen met grote kamers kunnen dan wat inboeten aan diepte voor extra SPL.
ooit over gelezen dat het een kostenoverweging was.
De sub is met limiter wat meer "hufterproof". ;D

Staaled

Citaat van: Timvg op mei  5, 2012, 18:26:37
Leuke room gain :p
Slaapkamer(tje). 8)

Ga er ooit nog eens een Cap in (proberen te )proppen. :devil:

morca

Citaat van: Hipster op mei  5, 2012, 18:30:27
Slaapkamer(tje). 8)

Ga er ooit nog eens een Cap in (proberen te )proppen. :devil:
Jij moet ook echt overal sub,s hebben he .................... ::)          :-X

Zeg ik dan terwijl er weer 2 klaar staan  :D   :headbanging:  we are a little crazy i think

Staaled

Citaat van: morca op mei  5, 2012, 18:47:01
Jij moet ook echt overal sub,s hebben he .................... ::)          :-X

Zeg ik dan terwijl er weer 2 klaar staan  :D   :headbanging:  we are a little crazy i think

FULL RANGE  :devil:

Hier nu 4. :lookaround:   ;D