JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

morca

Blij te horen dat hij nog bevalt Vik,maar hij is nu ook een beetje ingespeelt,dat begint het feest nu pas echt voor je  ;)

Hopelijk heb je gauw die brom eruit,ik heb geen ervaring met XLR dus heb alleen even meegelezen  :D

Vik

Citaat van: morca op januari  7, 2012, 18:23:15
Blij te horen dat hij nog bevalt Vik,maar hij is nu ook een beetje ingespeelt,dat begint het feest nu pas echt voor je  ;)

Hopelijk heb je gauw die brom eruit,ik heb geen ervaring met XLR dus heb alleen even meegelezen  :D

Dat inspelen speelt ook mee natuurlijk. Hij was splinternieuw dat ik hem kreeg.

Ik heb nog even die vriend gesproken en hij zei ook dat ik de aarde kabel los kan halen van de XLR kabel.

Voor de rest super tevreden.   :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Wel jammer dat die ground lift achterop de Fathom alleen voor de RCA is.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

SonnyChiba

Zo! Het heeft even geduurd, maar ik heb inmiddels een F112 staan!
Heb hem overgenomen van Vik, gisteren de sub daar opgehaald en ook nog even zijn F113 aan mogen horen :) Nice!

Vik is daarna mee naar mij gereden en heeft alles voor me ingesteld. Dat is nog een service hè ;)
Hoewel ik wist dat de sub niet zo groot zou zijn, valt het formaat me alles mee. Het geluid kan ik verder ook kort over zijn; formidabel :) Ik heb een paar stevige blu-ray scenes als test gedraaid op -5dB (rustig aan beginnen he) en dat ging hem toch wel heel makkelijk af.

Kortom; ik ben er blij mee! Ik zal binnenkort eens wat fototjes maken van mijn setup. Al denk ik dat die op korte termijn ook nog een kleine transformatie zal ondergaan ;)

Groeten!
Teun
Marantz SR7002, Marantz CD6002, B&W CM5 II, JL Fathom F112

Vik

Citaat van: SonnyChiba op januari 23, 2012, 15:13:56
Heb hem overgenomen van Vik, gisteren de sub daar opgehaald en ook nog even zijn F113 aan mogen horen :) Nice!

Vik is daarna mee naar mij gereden en heeft alles voor me ingesteld. Dat is nog een service hè ;)
Hoewel ik wist dat de sub niet zo groot zou zijn, valt het formaat me alles mee. Het geluid kan ik verder ook kort over zijn; formidabel :) Ik heb een paar stevige blu-ray scenes als test gedraaid op -5dB (rustig aan beginnen he) en dat ging hem toch wel heel makkelijk af.

Kortom; ik ben er blij mee! Ik zal binnenkort eens wat fototjes maken van mijn setup. Al denk ik dat die op korte termijn ook nog een kleine transformatie zal ondergaan ;)

Groeten!
Teun

Graag gedaan en héél veel plezier ermee.  Jullie hebben een mooi huis plus een mooie set.  ;)

morca

Citaat van: SonnyChiba op januari 23, 2012, 15:13:56

Groeten!
Teun

Van harte met je aankoop Teun
En welkom bij de JL club  :D      :thumbs-up:

SonnyChiba

Citaat van: morca op januari 23, 2012, 17:52:07
Van harte met je aankoop Teun
En welkom bij de JL club  :D      :thumbs-up:

Dank dank!
Ben blij dat ik er nu bij hoor  ;D

PVL

Ik heb vandaag een F113 in gloss black gekocht. Wordt over een dag of 10 geleverd. Een goede kennis van mij zweert dat dit een "once in a lifetime" aankoop is.
Jullie positieve geluiden hebben me het allerlaatste zetje gegeven...
En dan te bedenken dat ik mijn Sunfire HRS-12  (pianolak zwart) net had uitgepakt. Is nog niet eens aangesloten geweest op mijn installatie...
Die komt dus eerdaags te koop.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

morca

Ok van harte en welkom bij de JL club  :thumbs-up:

Nou moet ik wel zeggen dat die Sunfire HRS-12 ook niet verkeert klinkt,ik ken een groot JL fan die er wedstrijden mee deed,die heeft nu een Sunfire HRS-12.

Maar een F113  :wub: laat ons even weten hoe hij bevalt

SonnyChiba

Ik was al erg tevreden met mijn F112, maar ik merkte dat hij bij het kijken naar TV enkel bij hoog volume aansprong.
Gisteren toch maar eens gaan kijken naar de instellingen in mijn AVR, bleek dat bij mijn Audyssy setup de sub op -11db was gezet, crossover op 60 en de overige speakers op large.
Dus dat heb ik even wat aangepast (crossover op 80, alles small, sub -3db) ---> :laugh:

Maak me zo af en toe toch wel zorgen over welk geluid de buren bereikt, maar geen nieuws is goed nieuws toch? :)

Ejorne

Citaat van: SonnyChiba op februari 24, 2012, 14:32:02
Maak me zo af en toe toch wel zorgen over welk geluid de buren bereikt, maar geen nieuws is goed nieuws toch? :)

Je kunt daar tot op zekere hoogte wel vanuit gaan. Maar je weet nooit. Misschien is het een maniak die alles oppropt totdat de bom barst en een paar jaar moet brommen wegens moord...  :P

Staaled

Citaat van: Ejorne op februari 24, 2012, 14:34:30
Je kunt daar tot op zekere hoogte wel vanuit gaan. Maar je weet nooit. Misschien is het een maniak die alles oppropt totdat de bom barst en een paar jaar moet brommen wegens moord...  :P

ach, heb je er in de tussentijd wel lol van gehad. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Idd gewoon knallen,ik hoor ze ook nooit klagen,beter gezegd ik heb pas goedkeuring gehad om af en toe flink gek te doen  :clapping:

Hoe staat het met jouw F112 Hipster?

Staaled

Citaat van: morca op februari 24, 2012, 15:40:08
Idd gewoon knallen,ik hoor ze ook nooit klagen,beter gezegd ik heb pas goedkeuring gehad om af en toe flink gek te doen  :clapping:

Hoe staat het met jouw F112 Hipster?
nog zo dood als 2 pieren
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: morca op februari 24, 2012, 18:21:34
dat is knap Vrouwelijk geslachtsdeel ....... :devil:
nee hoor, ik ben al een tijdje klaar met JL. :hmmm:
Als er al succes in reparatie was......... alleen ter verkoop.

Shepherd Moon

wat is er intussen al geprobeerd om deze te repareren mss?
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

PVL

Mijn F113 wordt aanstaande dinsdag binnen verwacht. :pompom:
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Staaled

Citaat van: Shepherd Moon op februari 24, 2012, 19:14:31
wat is er intussen al geprobeerd om deze te repareren mss?
Geen idee,nadat ik er 1 heb weggebracht niet meer naar gevraagd.
Nogmaals, ik ben er klaar mee. :hmmm:

Vik

Citaat van: PVL op februari 24, 2012, 21:00:08
Mijn F113 wordt aanstaande dinsdag binnen verwacht. :pompom:

Dan moet je hem nou ergens binnen hebben?  :)

Gefeliciteerd met je aanwinst! Je gaat er geen spijt van krijgen. De F113 is een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan.

PVL

Citaat van: vik op februari 28, 2012, 18:45:00
Dan moet je hem nou ergens binnen hebben?  :)

Gefeliciteerd met je aanwinst! Je gaat er geen spijt van krijgen. De F113 is een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan.

Thanks! Morgen wordt deze afgeleverd. Ik kan eigenlijk niet wachten...
Heb alvast een heftruck besteld... ;)

HansGT3

Wie o wie leverd  JL subs in nederland  twijfel tussen velodyne 15 of 18 inch  en JL f113 moet namelijk 6x Acoustic Research AR1  ondersteunen dus
6 x 15 inch subs  die rustig mee staan te draaien  in het totaal plaatje , draai op dit moment nog met een Rel sub.