Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

gast2018

Je kunt het beste even bellen of er heen gaan als je er in de buurt woont.

mental-marco

Even langs rijden gaat het niet worden. Ik kom uit Velserbroek, bij Haarlem. Dus Arnhem ligt niet echt om de hoek ;D
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

bellecoupe

Citaat van: mental-marco op juni 21, 2013, 20:21:03
Heb de website even opgezocht, maar moet zeggen dat hij niet goedkoper is. Hij hanteert de normale prijzen volgens mij. Hopen dat als je meer tegelijk koopt hij er een leuk prijsje van zou kunnen maken.

Prijzen zijn anders dan op de site.

Ik heb namelijk €89,- voor de A25.(oude btw tarief 19%)

Wellicht dat zij nu nog iets duurder zijn.

Een familielid heeft een tijdje geleden een Marantz SR6006 gekocht die op hunsite anders geprijsd was dan wat er uiteindelijk voor betaald moest worden.
Het ging toen om een deal waarbij de A25's en de Norstone Stylum II zijn aangeschaft.

mental-marco

Even nog een vraagje, hoe zijn de Marantz NR1603 of NR1604 versterkers? Zijn die net zo goed als de SR5007 of bv SR6007 of zijn deze types heel anders en niet te vergelijken?
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

AndreC

Citaat van: mental-marco op juli  3, 2013, 16:59:10
Even nog een vraagje, hoe zijn de Marantz NR1603 of NR1604 versterkers? Zijn die net zo goed als de SR5007 of bv SR6007 of zijn deze types heel anders en niet te vergelijken?

Niet te vergelijken.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

mental-marco

Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

raMniv

Hoi allemaal,

een hoop positieve reacties op de boston a25. Nu heb ik op dit moment als frontspeakers de RS326 boston acoustics. Als achter speakers gebruik ik mijn oude speakers van mijn 2.1 setje van Harman Kardon. Zou het een verbetering zijn als ik deze vervang voor een setje boston acoustics A25?

Ben benieuwd naar de meningen of misschien een andere tip voor goede achter speakers die in de set passen. (wordt aangestuurd door een Marantz SR7007)
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

mdoe

Citaat van: mental-marco op juli  4, 2013, 09:34:03
Maar .... goed of minder?

Ik heb de combinatie staan Marantz 1603 met de A25's .. Top! Voor een standaard HT systeem is dit naar mijn inziens ruim voldoende.
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

AndreC

Citaat van: mental-marco op juli  4, 2013, 09:34:03
Maar .... goed of minder?
Als je niet veel eisen hebt dan is een 1504 of een 1604 goed genoeg.
Maar op gebied van surround en zeker stereo is het echt stukken minder dan een SR.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

mental-marco

En hoe moet ik dat stukken minder zien. Is het te weinig kracht voor die speakers? Of is het geluid toch heel anders dan in de SR reeks? Misschien 'stomme' vragen, maar ik ben heel nieuw in dir wereldje ;D
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

gast2018

Het zal allemaal wat minder gedefinieerd zijn. Er zal uiteraard minder power zijn en minder ' smash'. Het hoeft niet slecht te zijn maar het is als een vw golf tegen een ferrari.

Ga eens luisteren bij een dealer naar de combi en naar de combi met een serieuze sr dan kun je zelf de verschillen horen.

AndreC

Citaat van: ergé op juli  4, 2013, 18:17:08
Het zal allemaal wat minder gedefinieerd zijn. Er zal uiteraard minder power zijn en minder ' smash'. Het hoeft niet slecht te zijn maar het is als een vw golf tegen een ferrari.

Ga eens luisteren bij een dealer naar de combi en naar de combi met een serieuze sr dan kun je zelf de verschillen horen.

Niks aan toe te voegen, al is golf tov Ferrari iets overdreven  ;D
Audi tov Seat is misschien iets realistischer.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Xstream

Vind 't dan toch vreemd om te lezen dat je speakers a 89 EU koopt en er vervolgens stands van 99 eu bij koopt :S
Volgens mij heb je dan meer winst met iets meer budget voor de speakers en een paar simpele kastjes, 2e hands stands of poef a 10 eu ofzo ... De BX2's bijv. van Monitor Audio. Iets duurder maar wel 2 klassen beter (al is dat voor een deel ook smaak natuurlijk). Waarom 2x zoveel uitgeven voor die paar % winst t.o.v. simpelweg betere speakers die wel meer % winst pakken?

Tenzij je per se die stands wilt natuurlijk ... 99 + duurdere speakers is altijd nog duurder. Toch vind ik 't een raar advies.

De A25's zijn erg mooie speakers voor de prijs met een mooie warme muzikale klank. Maar ook niet meer dan dat hoor ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

mental-marco

#813
Denk simpele reden, iig voor mij. Ik heb nu een "standaard" Sony setje thuis staan als home theater set. En ik zou weleens iets beter geluid willen hebben maar niet de hoofdprijs ervoor willen betalen. Simpele reden, dat heb ik er niet voor over, dus die BA A25 speakers zijn net een mooie prijs a €129 (waar jij ze ziet voor €89 zou ik daarom graag willen weten). En bij die speakers passen die Norstone stand heel erg mooi bij. En die prijs heb ik er wel voor over, het staat in de woonkamer direct in het zicht en het moet wel knap staan. Zo zou ik speakers zoiezo nooit op een poef of 2e hands kastjes zetten omdat je er eigenlijk geen geld aan wilt uitgeven. Ik vind knappe stands ook bij de set horen en dan spaar ik wel wat langer.
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

Loondijke

Ik heb nu 2 x aan A25 staan als fronts, zonder echte stands. Ja, wel met stands, maar dat zijn de dozen van de speakers zelf  :nopompom:. En dan met de A225C ertussen. Als rears heb ik de 2 oude Jamo's staan.

Ik zit even in twijfel;

- Of ik koop deze stands voor € 100,- en neem als rears ook 2 A25's met bijbehorende stands.


- Of ik wacht en spaar voor de fronts voor staanders en verplaats mijn A25's naar achteren als rears. Dus geen echte A25 bubble.

- Of ik ga voor een iets duurdere speaker zoals de Monitor Audio BX2 bijvoorbeeld. Maar zal dit dan wel klinken? In je achterhoofd houdend dat ik natuurlijk met nog twee A25's de bubble kan creëren.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

gast2018

De a25's naar achteren en als fronts 2 staanders ook van BA. Dit met in het achterhoofd dat de sounds van MA je bevalt.

Edit ma moet ba zijn.

Thunder

Ga voor rondom A25. Ga geen speakers mixen, dit komt nooit helemaal tot zijn recht. Als je de Monitor Audio BX2 wil, dan moet je ze allemaal vervangen voor dit model.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Xander32

Citaat van: Thunder op juli  6, 2013, 07:21:17
Ga voor rondom A25. Ga geen speakers mixen, dit komt nooit helemaal tot zijn recht. Als je de Monitor Audio BX2 wil, dan moet je ze allemaal vervangen voor dit model.
... in mijn kennissenkring heb ik twee voorbeelden waarin het wel uitermate goed uitpakt (ander merk surrounds). Maar dat luistert idd. heel erg nauw.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thunder

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 13:39:03
... in mijn kennissenkring heb ik twee voorbeelden waarin het wel uitermate goed uitpakt (ander merk surrounds). Maar dat luistert idd. heel erg nauw.

Uitzonderingen bevestigen de regel.  ;)

Tenzij je de mogelijkheid hebt in je eigen situatie zoiets uitgebreid te kunnen testen, zou ik hier niet mee experimenteren.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Loondijke

Duidelijke antwoorden. Dank jullie wel :).
Zou een andere Boston Acoustics speaker wel een optie zijn? Dus bijvoorbeeld 2 speakers A250?
Ik luister de laatste tijd toch nog weleens wat muziek en ik wil mijn fronts eigenlijk wat meer op muziek richten. Zonder dat dit een negatieve invloed heeft op mijn filmervaring.

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raphie

Ik heb sinds een week de M25's stukje duurder , maar wat een fijne bookshelfs, super tevreden over de sound
JBL PRX Power!

raMniv

Wat zou goed passen als rears bij mijn Boston Acoustics RS326? De a25 of dan toch een stapje hoger?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Loondijke

Citaat van: Raphie op juli  8, 2013, 11:32:55
Ik heb sinds een week de N25's stukje duurder , maar wat een fijne bookshelfs, super tevreden over de sound

Zijn deze ook van Boston?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raphie

JBL PRX Power!

Xstream

Citaat van: mental-marco op juli  5, 2013, 11:21:09
Denk simpele reden, iig voor mij. Ik heb nu een "standaard" Sony setje thuis staan als home theater set. En ik zou weleens iets beter geluid willen hebben maar niet de hoofdprijs ervoor willen betalen. Simpele reden, dat heb ik er niet voor over, dus die BA A25 speakers zijn net een mooie prijs a €129 (waar jij ze ziet voor €89 zou ik daarom graag willen weten). En bij die speakers passen die Norstone stand heel erg mooi bij. En die prijs heb ik er wel voor over, het staat in de woonkamer direct in het zicht en het moet wel knap staan. Zo zou ik speakers zoiezo nooit op een poef of 2e hands kastjes zetten omdat je er eigenlijk geen geld aan wilt uitgeven. Ik vind knappe stands ook bij de set horen en dan spaar ik wel wat langer.
Prima. Ik zeg alleen dat ik 't een raar advies vind voor iemand in een andere situatie zonder 't wat breder te trekken - alsof dat de way to go is. Dus vandaar dat ik even een ander perspectief geef.

Zelf heb ik bijv een hele brede pracht kast met een zwart glas plaat op rubberen voetjes. Daar plaatsen 2 speakers prima naast m'n TV op ideale afstand van elkaar. De kast was 150 EU. Dus dan bespaar je bijv nog en heb je een mooie strakke meubel. Om maar even aan te geven dat 't dus ook anders kan. Dan kun je in zo'n situatie toch beter dat geld in de speakers stoppen.
Ik heb zelf de Norstone stands ook, die staan nu naast die brede kast, maar ik hoor 0 kwaliteits verschil hoor. Sterker nog, ik denk dat de stands (althans die ik heb) net 10 CM te hoog zijn. Vind 't laag mooier klinken als ze op de kast staan. Een stand zegt sowieso niet dat 't geluid altijd beter wordt. Maar 't maakt 't, mits je geen andere oplossing hebt, 't plaatje inderdaad wel af.

Tenzij je een gammel houten kastje hebt ofzo, dat gaat inderdaad trillen. Een poef met stoffering voorkomt juist resonering bijv. en hoeft ook niet lelijk te zijn. Het zijn zomaar wat globale ideeën als alternatieve oplossing. Ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat je liever iets meer investeert in de speaker, dan evt. een half jaar een budget oplossing zoekt om vervolgens met wat nieuwe spaarcenten de stands te kopen. Overigens vind ik stands sowieso wel iets wat je heel makkelijk zonder risico 2e hands kunt kopen voor de halve prijs.

Die 89 EU was toen ik zelf nog keek naar deze speaker. Met een combo pakket (surround set) is dat wel zo'n beetje de prijs met afdingen. Ook ben ik ze al vaker in de aanbieding destijds tegen gekomen. Ik kan me Correct nog herinneren. Maargoed, dat was miss 2 jaar terug.

Ben zelf voor MA BX2's gegaan en vind die persoonlijk echt een heel stuk beter. Heb de BA's hier ook gehad (een maat van me heeft ze - zie eerdere posts in dit topic voor een luisterreview), maar kwamen lang niet zo mooi los als de BX's. Al zijn ze wel een paar tientjes duurder.

Anyway, die maat van me is er tevreden over. En ze zijn met verloop van tijd ook beter gaan klinken (duurde wel erg lang btw). Dus verder een prima keuze als je op een budget zit. Alleen verwacht gewoon niet dat je ineens speakers hebt gekocht die 2x de prijs zijn normaal gesproken. Alleen maar omdat 1 Duits magazine lyrisch is over deze speakers nadat mr. Marantz himself een demo gaf met 1000-en EU's aan apparatuur om ze aan te sturen ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub