Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

aMUSEd

Citaat van: ll0ll op januari 17, 2012, 20:08:30
Ik vind het jammer want ik was enorm enthousiast door wat ik over de A25's heb gelezen in oa dit forum.
Hoe lang spelen de speakertjes nu? Misschien moet je ze nog wat meer inspelen.
Het zou zomaar kunnen dat de b&w's na een tijdje met de a25 gespeeld te hebben opeens wat overdreven klinken..
Maar misschien is het gewoon een smaakkwestie  :) ;)

Siddartha

Citaat van: ll0ll op januari 17, 2012, 20:08:30
Hmmz, dit zijn niet mijn type speakers, daar ben ik in het uur waarin ik ze nu heb beluister al wel achter.
Ze klinken gedempter en vlakker dan mn CM1's. De klank is strak, maar iets te strak voor mijn smaak waardoor de muziek voor mij wat muzikaliteit mist. De CM1's zullen iets gekleurder klinken, maar daar hou ik dan wel van. De piano in Kate Bush's Snowflake (50 words for snow) bijvoorbeeld klinkt op de A25's vlakker, minder muzikaal dan op mn b&w's.
Ook vind ik de bass van de CM1's mooier. Die gaan net wat dieper door en geeft het klankbeeld meer body. Bij de A25's mis ik die body en had ik de neiging mn sub harder te zetten.
Een eerder gemaakte opmerking in dit topic dat het geluid achter een gordijn speelt herken ik wel. Ik vind de CM1's frisser en helderder klinken.
Al met al vind ik ze de CM1's niet overtreffen, en daar hoopte ik wel op.

Ik vind het jammer want ik was enorm enthousiast door wat ik over de A25's heb gelezen in oa dit forum.

Nu kan ik 2 dingen doen, of ik stuur ze terug naar Correct (zichttermijn) of ik maak iemand anders blij met deze A25's. De aanbieding op Correct is voorbij (heb ze gekocht voor 198 euro), ze kosten daar nu 250 euro, dus mocht ik iemand hier blij kunnen maken met een paar zwarte A25's in volledige verpakking en garantie (het plastic op de high gloss zijkanten zit er nog op)ik hoor t wel! :)

Pm ;)

Iemand een idee hoe deze het zouden doen met een Onkyo TX-NR807?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Thunder

Denk dat ze wel werken!  :P

Nee, denk dat het geen probleem is. Ik heb er 6 aan mijn 609 hangen en ik vind ze erg lekker klinken. Maarja over smaak valt niet te twisten. ;)

(offtopic: Siddartha --> 156club?)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

jon81

Citaat van: Thunder op februari  3, 2012, 07:38:28
Denk dat ze wel werken!  :P

Nee, denk dat het geen probleem is. Ik heb er 6 aan mijn 609 hangen en ik vind ze erg lekker klinken. Maarja over smaak valt niet te twisten. ;)

(offtopic: Siddartha --> 156club?)

Aan de woonplaats te zien waarschijnlijk wel  :)
( ik ook dus  ;D)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

RyanB

Weet iemand of het geluidsbeeld tussen de A23 en A25 zeer verschillend is?
Ik ben namelijk op zoek naar surround speakers voor bij mijn focal towers, en vraag me af of de A25 een goed(koper) alternatief is voor een focal 806V.

Nu heb ik deze week een setje A23 kunnen lenen, en deze bovenop me focal 816V gezet.
Ik dacht, dan kan ik toch eens luisteren hoe deze bostons klinken en kan ik ze makkelijk vergelijken met me focals.
Gezien de A23 niet veel bass hebben, heb ik de crossover aangezet op 120Hz, voor de bostons en de focals (wel zo eerlijk..), zodat ik via A/B kan switchen tussen de speakers.

Mijn eerste indruk is dat het geluidsbeeld echt totaal anders is.
De bostons klinken een beetje zoals ouderwetse Engelse speakers (dof en terughoudend), en de focals juist het tegenovergestelde. (helder, in your face)
Nu ben ik gewend aan de focals, dus ik ga deze week beluisteren wat ik op de lange duur mooier vind.
Zeer benieuwd of ik bij me focals blijf of toch een boston. :)

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Thunder

Citaat van: RyanB op februari 13, 2012, 19:39:49
Weet iemand of het geluidsbeeld tussen de A23 en A25 zeer verschillend is?
Ik ben namelijk op zoek naar surround speakers voor bij mijn focal towers, en vraag me af of de A25 een goed(koper) alternatief is voor een focal 806V.

Nu heb ik deze week een setje A23 kunnen lenen, en deze bovenop me focal 816V gezet.
Ik dacht, dan kan ik toch eens luisteren hoe deze bostons klinken en kan ik ze makkelijk vergelijken met me focals.
Gezien de A23 niet veel bass hebben, heb ik de crossover aangezet op 120Hz, voor de bostons en de focals (wel zo eerlijk..), zodat ik via A/B kan switchen tussen de speakers.

Mijn eerste indruk is dat het geluidsbeeld echt totaal anders is.
De bostons klinken een beetje zoals ouderwetse Engelse speakers (dof en terughoudend), en de focals juist het tegenovergestelde. (helder, in your face)
Nu ben ik gewend aan de focals, dus ik ga deze week beluisteren wat ik op de lange duur mooier vind.
Zeer benieuwd of ik bij me focals blijf of toch een boston. :)

Het zou maar zo kunnen. Weet de specs van de A23 niet, maar de A25 heb ik een test van gezien dat ze 59Hz doen met -3dB, dus beter dan de 120Hz filtering die je nu hebt gebruikt. Verder klinken de speakers na een paar weken toch wel anders, kan dus zijn dat ze zich verbeteren na een inspeelperiode.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

AbZ

Citaat van: Thunder op februari 15, 2012, 10:37:00
Het zou maar zo kunnen. Weet de specs van de A23 niet, maar de A25 heb ik een test van gezien dat ze 59Hz doen met -3dB, dus beter dan de 120Hz filtering die je nu hebt gebruikt. Verder klinken de speakers na een paar weken toch wel anders, kan dus zijn dat ze zich verbeteren na een inspeelperiode.
Hoe zou jij de crossover dan instellen?
(120Hz is idd niet zo laag, maar lijkt me ook niet heel raar bij een F3 van ~60Hz)

ruud_diterwich

Citaat van: Xstream op januari 10, 2012, 03:31:38
Hoeveel van de A25 bezitters hebben daadwerkelijk de moeite genomen om eerst een luistertest te doen en te vergelijken met andere speakers in de prijsklasse?
Ik krijg een beetje 't idee dat iedereen die speakers gewoon gekocht heeft nav de positieve review(s) en het schappelijke prijsje.
En vervolgens worden er dan wel tips gegeven omdat ze het vreemd vinden als de speakers niet zo geweldig klinken (Wat ik ook vond), terwijl die mensen mogelijk helemaal niet hebben vergeleken?
Misschien ga ik nu te snel hoor, maar ik ben weleens benieuwd naar daadwerkelijke ervaringen van vergelijkingen met andere speakers in het vergelijkbare prijs segment.

Ik ben inderdaad zo iemand die de A25's blind gekocht heeft op basis een paar lovende reviews. Ze doen vast veel dingen goed, maar ze konden mij niet bekoren. Er zit gewoon geen muziek in. Ik zou ze ook zeker geen fenomenale speakers willen noemen. Ik heb geen seconde kunnen genieten van de muziek. Ik heb ze vervangen door een setje (fantastische) Harbeth p3es2's. Welliswaar niet dezelfde prijsklasse (800 euro 2e hands), maar het nu is het weer puur genieten van muziek. Het is verschil is dag en nacht. Elk nummer zingt en zuigt je in de muziek. Iemand nog interesse in een setje A25's?

Martijn76

Citaat van: ruud_diterwich op februari 15, 2012, 14:21:23
Ik ben inderdaad zo iemand die de A25's blind gekocht heeft op basis een paar lovende reviews. Ze doen vast veel dingen goed, maar ze konden mij niet bekoren. Er zit gewoon geen muziek in. Ik zou ze ook zeker geen fenomenale speakers willen noemen. Ik heb geen seconde kunnen genieten van de muziek. Ik heb ze vervangen door een setje (fantastische) Harbeth p3es2's. Welliswaar niet dezelfde prijsklasse (800 euro 2e hands), maar het nu is het weer puur genieten van muziek. Het is verschil is dag en nacht. Elk nummer zingt en zuigt je in de muziek. Iemand nog interesse in een setje A25's?

Ook ik heb ze blind gekocht en ik ben er erg blij mee... ze klinken inmiddels wel veel 'opener' dan toen ze net uit de doos kwamen, ze hebben echt wel wat inspelen nodig.

Ik gebruik inmiddels een set van 4 met bijbehorende center en sub op een Marantz SR5005 en dat gaat prima; nog geen ruimte voor 7.1 anders had ik ze misschien wel van je over willen nemen :)

Thunder

Citaat van: AbZ op februari 15, 2012, 10:55:32
Hoe zou jij de crossover dan instellen?
(120Hz is idd niet zo laag, maar lijkt me ook niet heel raar bij een F3 van ~60Hz)

Ik heb de mijne (Dus de A25) op 75Hz staan in mijn Onkyo TX-NR609.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Xstream

De A23 kun je sowieso niet echt vergelijken met de A25. Volgens mij zijn die dingen sowieso al ruim de helft kleiner en zitten meer in 't satelliet segment.
Ik was er dan ook niet van onder de indruk. De A25 dan ook niet echt, maar toch een heel stuk beter dan de A23's.

Als surround fungeren ze wel, maar als 't kan zou ik dan ook voor A25's gaan. Dan krijg je toch een rijker/voller geluidsbeeld. IMO zijn de A25's 2 klassen beter.
Dus nee, ik zou ze niet willen vergelijken qua geluid. Al moet ik zeggen dat ik je ervaring (dof en terughoudend) wel herken verder.
Maarja, daar zijn de meningen verschillend over zoals we hier kunnen lezen.

Ik heb de A25's geluisterd op de Emotiva en Marantz Sr8500. Op de laatste klonk 't nog minder, maar ook op Emotiva konden ze me niet overtuigen.
Al hebben ze zeker een lange tijd nodig om lekkerder te gaan klinken. Bij een maat van me duurde het gerust 2 maanden voordat ze meer konden bekoren. En ik heb ze hier na +- een maand inspelen destijds getest. Dus misschien dat ik er nu "iets" meer over te spreken zou zijn. Maar ik hou niet van dof en terughoudend. Dus ik hou 't lekker bij m'n MA's :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

twani

Citaat van: ruud_diterwich op februari 15, 2012, 14:21:23
Ik ben inderdaad zo iemand die de A25's blind gekocht heeft op basis een paar lovende reviews. Ze doen vast veel dingen goed, maar ze konden mij niet bekoren. Er zit gewoon geen muziek in. Ik zou ze ook zeker geen fenomenale speakers willen noemen. Ik heb geen seconde kunnen genieten van de muziek. Ik heb ze vervangen door een setje (fantastische) Harbeth p3es2's. Welliswaar niet dezelfde prijsklasse (800 euro 2e hands), maar het nu is het weer puur genieten van muziek. Het is verschil is dag en nacht. Elk nummer zingt en zuigt je in de muziek. Iemand nog interesse in een setje A25's?
Hee, goede keus man, die van marktplaats met dat kleine puntje beschadigd? goeie prijs gefeiciteerd en welkom hier.
Er is hier veel Harbeth kennis aanwezig (niet bij mij :blush:), zie het specifieke Harbeth topic ;)

Groet,
Theo.

AbZ

Citaat van: Thunder op februari 15, 2012, 15:50:13
Ik heb de mijne (Dus de A25) op 75Hz staan in mijn Onkyo TX-NR609.
en de hellingen?  à la THX? 

ruud_diterwich

Citaat van: twani op februari 15, 2012, 16:23:48
Hee, goede keus man, die van marktplaats met dat kleine puntje beschadigd? goeie prijs gefeiciteerd en welkom hier.
Er is hier veel Harbeth kennis aanwezig (niet bij mij :blush:), zie het specifieke Harbeth topic ;)

Groet,
Theo.

Dank je! Het is inderdaad die met dat puntje  :butbut:, maar deert me totaal niet op het moment...

Ruud

twani

Dat puntje maakt jouw exemplaren uniek, nog steeds een heel goede keuze! Ik spreek je in het Harbeth topic, daar waar de muziek klinkt ;)

Groet,
Theo.

Siddartha

Citaat van: Martijn76 op februari 15, 2012, 14:28:40
Ook ik heb ze blind gekocht en ik ben er erg blij mee... ze klinken inmiddels wel veel 'opener' dan toen ze net uit de doos kwamen, ze hebben echt wel wat inspelen nodig.

Ik gebruik inmiddels een set van 4 met bijbehorende center en sub op een Marantz SR5005 en dat gaat prima; nog geen ruimte voor 7.1 anders had ik ze misschien wel van je over willen nemen :)

Pb ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Martijn76


Thunder

Citaat van: AbZ op februari 15, 2012, 16:38:18
en de hellingen?  à la THX? 

Kan ik volgens mij niet instellen op de Onkyo 609, maar de 75Hz is wel THX spec.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CZ79

Ik heb ze ook een aantal keren mogen beluisteren, maar dof en terughoudend waren ze zeer zeker niet. Nou was dat op een Marantz Combi en ongetwijfeld dat de bron en versterking nog een en ander uitmaakt, maar ik vond ze destijds toch wel muzikaal, ik geloof ook wel dat deze ruim ingespeeld waren, wellicht dat je het met deze luidsprekers meer de tijd moet geven om volledig tot zijn recht te komen.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Siddartha

inspelen heb ik zelf ook echt onderschat.. ik heb nu net een week de Heco Vitca 701 staan en in het begin was ik een beetje teleurgeteld. Maar ze gaan echt steeds beter klinken, dat had ik niet verwacht. Nu staan ze ook nog niet op spikes dus wellicht dat dit ook verbetering geeft.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ivw

Heb sinds 2 maanden 4x a25 en de center ook van boston en moet zeggen dat ze steeds beter gaan klinken.

Met een leuke sub is het geluid bij films echt genieten!

Mooie no nonsense speakertjes!

Siddartha

Citaat van: ruud_diterwich op februari 15, 2012, 14:21:23
Ik ben inderdaad zo iemand die de A25's blind gekocht heeft op basis een paar lovende reviews. Ze doen vast veel dingen goed, maar ze konden mij niet bekoren. Er zit gewoon geen muziek in. Ik zou ze ook zeker geen fenomenale speakers willen noemen. Ik heb geen seconde kunnen genieten van de muziek. Ik heb ze vervangen door een setje (fantastische) Harbeth p3es2's. Welliswaar niet dezelfde prijsklasse (800 euro 2e hands), maar het nu is het weer puur genieten van muziek. Het is verschil is dag en nacht. Elk nummer zingt en zuigt je in de muziek. Iemand nog interesse in een setje A25's?

heb je nog een PM gestuurd ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

daffeh

Hoe moet je deze eigenlijk aan de muur hangen?
Ik heb hier omnimounts maar de A-serie van boston heeft geen schroefdraad voorzien enkel die kruisvormige inkeping aan de achterkant