Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

knuppelhout

Citaat van: HcHifi.nl op juni 23, 2011, 15:43:59
Inmiddels aangepast !

ik zie nog steeds 395 staan... of is de aanbieding alweer voorbij?

Xander32

De eerste beperkingen van de A25`s komen nu dus ook zo langzamerhand vanuit de gebruikers boven water.

De A25`s hebben in alle lovende tests en reviews waarschijnlijk deel uitgemaakt van ketens (versterking, bron, speakerstands en bekabeling) die normaliter met speakers uit een ander prijsklasse worden gecombineerd. Vervolgens geeft dat allerlei positief uitvallende tests betreft de A25`s (waarschijnlijk t.o.v. andere speakers gehangen in die keten een terechte uitslag gezien prijs-kwaliteit van de A25`s). Al snel ontstaan er dan op diverse fora topic`s met als titel fenomenale speakers voor weinig.

Start hype.

Vervolgens gaan deze als warme broodjes over de toonbank en mijn vermoeden is dat een groot deel daarvan dan terecht komt bij kopers die voor weinig veel speaker willen scoren en deze hangen in "low-budget ketens", met als gevolg tegenvallende prestaties. Die komen vervolgens weer net zo snel op dezelfde fora in dezelfde topics terrecht.

Einde hype.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

maximus79

Citaat van: Xander32 op juni 27, 2011, 13:11:53
De eerste beperkingen van de A25`s komen nu dus ook zo langzamerhand vanuit de gebruikers boven water.

De A25`s hebben in alle lovende tests en reviews waarschijnlijk deel uitgemaakt van ketens (versterking, bron, speakerstands en bekabeling) die normaliter met speakers uit een ander prijsklasse worden gecombineerd. Vervolgens geeft dat allerlei positief uitvallende tests betreft de A25`s (waarschijnlijk t.o.v. andere speakers gehangen in die keten een terechte uitslag gezien prijs-kwaliteit van de A25`s). Al snel ontstaan er dan op diverse fora`s topic`s met als titel fenomenale speakers voor weinig.

Start hype.

Vervolgens gaan deze als warme broodjes over de toonbank en mijn vermoeden is dat een groot deel daarvan dan terecht komt bij kopers die voor weinig veel speaker willen scoren en deze hangen in evenzo low-budget ketens, met als gevolg tegenvallende prestaties. Die komen vervolgens weer net zo snel op dezelfde fora in dezelfde topics terrecht.

Einde hype.


Sander.


Nou, dan is het nu wachten tot die kopers hier terug komen, want eigenlijk heb ik nog niemand gehoord die heel erg negatief is na hun aankoop en jou verhaal dus bevestigen.
Ik vind dat dan ook eigenlijk een beperking van de kopers dan van de speakers.......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Nooff

Citaat van: Xander32 op juni 27, 2011, 13:11:53
De A25`s hebben in alle lovende tests en reviews waarschijnlijk deel uitgemaakt van ketens (versterking, bron, speakerstands en bekabeling) die normaliter met speakers uit een ander prijsklasse worden gecombineerd. Vervolgens geeft dat allerlei positief uitvallende tests betreft de A25`s (waarschijnlijk t.o.v. andere speakers gehangen in die keten een terechte uitslag gezien prijs-kwaliteit van de A25`s). Al snel ontstaan er dan op diverse fora`s topic`s met als titel fenomenale speakers voor weinig.
Dus omdat het een speaker is die gekocht kan worden tegen een zeer laag bedrag, moet deze per sé getest worden met apparatuur uit dezelfde klasse? Volgens mij heeft dat niets met een hype te maken maar alles met matching. Er bestaat geen regel dat je een 139 euro kostende speaker niet mag combineren met een versterker en cd speler van € 2000 +.

Xander32

Nergens heb ik het over regels of iets dergelijks. Maar mijn vermoeden is dat er in de praktijk maar weinig kopers speakers van een paar euris in een keten hangen van enkele duizenden euris. Of dat wel of niet terecht is laat ik in het midden.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

droezel

Citaat van: Remus op juni 25, 2011, 13:20:05
Heeft iemand de centerspeaker uit de A serie al geprobeerd? Ik overweeg deze te kopen, maar vraag me af of deze misschien niet te groot is voor de A25's?

Ik heb de center intussen enkele dagen in gebruik (in combinatie met de A25) en ben zeer tevreden. De audessey setup met de meetmicrofoon geeft mij volgende waarden:

Front left: -1,5db, crossover frequency: 40
Center: -2db, crossover frequency: 40
Front right: -2db, crossover frequency: 40

Het lijkt me dus dat de center vrijwel evenwaardig is aan de A25. De crossover vind ik wel aan de lage kant en heb ik inmiddels al verhoogd naar 60.

Steven Coymans

Citaat van: maximus79 op juni 27, 2011, 13:18:07

Nou, dan is het nu wachten tot die kopers hier terug komen, want eigenlijk heb ik nog niemand gehoord die heel erg negatief is na hun aankoop en jou verhaal dus bevestigen.
Ik vind dat dan ook eigenlijk een beperking van de kopers dan van de speakers.......

Om eerlijk te zijn. Ik heb de set 3 weken geleden binnen gehad. Eentje van de 2 speakers uitgepakt. Ziet er op zich wel mooi uit, maar te groot om als satelliet speaker in te zetten in mijn woonkamer. De bedoeling was om de kef eitjes te vervangen. Op een Sony STR-DE497 surround aangesloten van een 5-tal jaren oud, maar zoals al aangegeven moet ik die bijna max zetten om wat luid te kunnen spelen.
De tweede speaker zit dus nog steeds in de doos en weet niet goed wat ik er nu mee aanmoet.
Ik heb nog een Denon stereo versterker, mogelijk geeft die beter resultaat. Dat heb ik nog niet kunnen uitproberen, want die is al in gebruik in een andere set.

Op zich klinken ze niet slecht, wat weinig bas. Dus hun geld wel waard denk ik, maar lijkt alleen een wat krachtige versterking nodig te hebben als je wat luider wil gaan.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

maximus79

Citaat van: Riddle op juni 27, 2011, 15:16:44
Om eerlijk te zijn. Ik heb de set 3 weken geleden binnen gehad. Eentje van de 2 speakers uitgepakt. Ziet er op zich wel mooi uit, maar te groot om als satelliet speaker in te zetten in mijn woonkamer. De bedoeling was om de kef eitjes te vervangen. Op een Sony STR-DE497 surround aangesloten van een 5-tal jaren oud, maar zoals al aangegeven moet ik die bijna max zetten om wat luid te kunnen spelen.
De tweede speaker zit dus nog steeds in de doos en weet niet goed wat ik er nu mee aanmoet.
Ik heb nog een Denon stereo versterker, mogelijk geeft die beter resultaat. Dat heb ik nog niet kunnen uitproberen, want die is al in gebruik in een andere set.

Op zich klinken ze niet slecht, wat weinig bas. Dus hun geld wel waard denk ik, maar lijkt alleen een wat krachtige versterking nodig te hebben als je wat luider wil gaan.

Dus als ik het goed begrijp heb je het maar met 1 speaker geprobeerd? :blink: niet zo gek dat je de versterker harder moet zetten.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Remus

Citaat van: droezel op juni 27, 2011, 14:55:17
Ik heb de center intussen enkele dagen in gebruik (in combinatie met de A25) en ben zeer tevreden. De audessey setup met de meetmicrofoon geeft mij volgende waarden:

Front left: -1,5db, crossover frequency: 40
Center: -2db, crossover frequency: 40
Front right: -2db, crossover frequency: 40

Het lijkt me dus dat de center vrijwel evenwaardig is aan de A25. De crossover vind ik wel aan de lage kant en heb ik inmiddels al verhoogd naar 60.

Bedankt voor je reactie! Binnenkort ga ik eentje bestellen.

twani

Houdt de rubriek "speakers" in de gaten in de marktafdeling, kan niet lang meer duren ;)

BuSpu

Citaat van: Xander32 op juni 27, 2011, 13:11:53
De eerste beperkingen van de A25`s komen nu dus ook zo langzamerhand vanuit de gebruikers boven water.

De A25`s hebben in alle lovende tests en reviews waarschijnlijk deel uitgemaakt van ketens (versterking, bron, speakerstands en bekabeling) die normaliter met speakers uit een ander prijsklasse worden gecombineerd. Vervolgens geeft dat allerlei positief uitvallende tests betreft de A25`s (waarschijnlijk t.o.v. andere speakers gehangen in die keten een terechte uitslag gezien prijs-kwaliteit van de A25`s). Al snel ontstaan er dan op diverse fora topic`s met als titel fenomenale speakers voor weinig.

Start hype.

Vervolgens gaan deze als warme broodjes over de toonbank en mijn vermoeden is dat een groot deel daarvan dan terecht komt bij kopers die voor weinig veel speaker willen scoren en deze hangen in "low-budget ketens", met als gevolg tegenvallende prestaties. Die komen vervolgens weer net zo snel op dezelfde fora in dezelfde topics terrecht.

Einde hype.


Sander.

Ik denk dat je het heel erg bij het rechte eind hebt. Celestion 3 was destijds ook zo'n hype. Daar heb ik veel mee gewerkt en die kon fantastisch klinken op mooie spullen maar als je er apparatuur op aansloot die normaal bij die prijsklaase hoorde dan kon het ook heel erg slecht zijn. Inderdaad de keten en de zwakste schakel. Als je geluk hebt, heb je een goedkope schakel die even sterk is als de andere schakels maar vaak blijkt de goedkope schakel ook de zwakste.

Sjaudio

Helemaal mee eens. Dit is tot nu toe altijd mijn ervaring geweest.

Ik snap heel die Boston hype ook niet zo, voor het bedrag van 129,00 euro per stuk krijg je talloze leuke luidsprekers. Noem eens de XTZ 93.23 van € 250,00 euro per paar, ben bang dat die gehakt maakt van de Boston's, en ook nog mooier afgewerkt ook. Lijkt me trouwens wel een leuke shoot out, wordt oppeens de XTZ massaal opgekocht! ;D




Steven Coymans

Citaat van: maximus79 op juni 27, 2011, 16:46:17
Dus als ik het goed begrijp heb je het maar met 1 speaker geprobeerd? :blink: niet zo gek dat je de versterker harder moet zetten.....

Klopt, daar heb ik natuurlijk ook wel rekening mee gehouden. Maar in 5 jaren dat ik de Sony receiver met andere speakers heb gebruikt, ben ik nooit over de helft moeten gaan om wat luider (niet kei-hard) geluid te krijgen uit JBL / KEF  speakers.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Sjaudio

Tja, ik vind het een beetje raar dat je je mening nu baseerde op 1 luidspreker. Mono klinkt nou eenmaal niet.

twani

Dat is op z`n (zachtst  ;D) gezegd wat ongebruikelijk om je nieuwe speakerset (uh sorry) speaker te beoordelen.....

Remus

Ik heb vandaag eens wat serieuzer geluisterd, maar ik begrijp de hype juist wel! De A25's hebben weliswaar veel 'sap' nodig, maar ik word door deze speakers wel echt de muziek ingetrokken. De laatste speakers waarbij ik dat had, waren mijn vorige AVI ADM9.1 waar ik destijds €1920,- voor had neergelegd. De AVI's speelden echt wel duidelijk op een hoger niveau, maar het zegt voor mij wel iets over de Boston's. Het geluid is erg gebalanceerd, het 'klopt' gewoon. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

maximus79

Citaat van: Remus op juni 28, 2011, 12:58:38
Ik heb vandaag eens wat serieuzer geluisterd, maar ik begrijp de hype juist wel! De A25's hebben weliswaar veel 'sap' nodig, maar ik word door deze speakers wel echt de muziek ingetrokken. De laatste speakers waarbij ik dat had, waren mijn vorige AVI ADM9.1 waar ik destijds €1920,- voor had neergelegd. De AVI's speelden echt wel duidelijk op een hoger niveau, maar het zegt voor mij wel iets over de Boston's. Het geluid is erg gebalanceerd, het 'klopt' gewoon. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

+1
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Roger Black

Vandaag een setje A25's opgehaald. Ik had deze reeds thuis beluisterd in mijn set-up waarbij ik ze toen verbluffend vond naast mijn Quad 21L2. Ze waren niet beter maar kwamen wel dicht in de buurt. Maar mijn set is de laatste weken zo drastisch veranderd (gedowngrade) dat het toch een beetje een gok was om de A25's te kopen. Ik speel nu met een serieus crappy sony stereo versterker, waardeloos. Met mijn Quad 21L kon ik er gewoon niet naar luisteren. Het laag en mid erg wollig en met een beetje drukke muziek werd het een grote brei.

Vandaag heb ik de Quads verkocht en even de A25's opgehaald. Het verschil was erg groot toen ik ze aansloot. De sony kan deze wél aansturen, nu klinkt het lekker gecontroleerd een veel strakker dan met de Quads.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet specifiek deze speaker goede versterking lust. Daar gaat iedere speaker beter door performen. En met mijn vergelijk klinkt deze A25 juist WEL goed (i.t.t. de Quad) met een mindere versterker.


En ik vind het ook juist WEL goed dat een speaker van €130 zeer goed presteerd in High-End audio ketens, dat deze speaker niet de belemmerende factor is en de apparatuur goed laat uitkomen spreekt van klasse. Niets meer, niets minder.




Ik ben er erg blij mee en het eerste kippenvelmoment is al geweest.  :)

droezel

Het enige minpuntje dat ik nog aan de A25 kon toeschrijven is dat deze de glazen in mijn kast deed rinkelen. (Speaker staat op een glazen legger met daarop nog eens wijnglazen)

Vandaag maar eens die rubberen voetjes die bij de speakers werden geleverd er op gezet en voila, problem solved!

Ejorne

Citaat van: droezel op juni 28, 2011, 15:42:39
Het enige minpuntje dat ik nog aan de A25 kon toeschrijven is dat deze de glazen in mijn kast deed rinkelen. (Speaker staat op een glazen legger met daarop nog eens wijnglazen)

Vandaag maar eens die rubberen voetjes die bij de speakers werden geleverd er op gezet en voila, problem solved!

;D

Maaruh, eigenlijk moet je dat minpuntje dus aan jezelf toeschrijven in plaats van aan de speakers...

aklasse

Mijn vrouw wilde deze voor mijn bestellen ik heb ze deze week geleend van een collega,vindt het zeer goede klinkende speaker en dat voor dit geld ik heb als receiver een onkyo 509 zeer mooie combinatie met een mooi vol geluid,Ik heb toch een andere e set gekocht die normaal 2000,00 kost en nu 500,00 maar de boston heeft mij wel verbaasd qua prijs.Ik heb ook de dantax pro 3 die ik boven op een oudere set heb staan ook zeer mooi geluid.

skyfox

Uit nieuwsgierigheid: wat heb je dan gekocht ipv de Bostons?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

twani

Hmmm, zal aan mij liggen maar begrijp niets van dit stukje tekst :crazy:

AbZ

Citaat van: aklasse op juni 29, 2011, 22:50:01
Mijn vrouw wilde deze voor mijn bestellen ik heb ze deze week geleend van een collega,vindt het zeer goede klinkende speaker en dat voor dit geld ik heb als receiver een onkyo 509 zeer mooie combinatie met een mooi vol geluid,Ik heb toch een andere e set gekocht die normaal 2000,00 kost en nu 500,00 maar de boston heeft mij wel verbaasd qua prijs.Ik heb ook de dantax pro 3 die ik boven op een oudere set heb staan ook zeer mooi geluid.
O0

Citaat van: twani op juni 29, 2011, 23:15:36
Hmmm, zal aan mij liggen maar begrijp niets van dit stukje tekst :crazy:
Zie het als kunst.

Thunder

Iemand de A25 speakers al binnen van de genoemde belgische winkel? Ze reageren wel Supersnel op de email en zijn zeker goedkoop.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable