Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

maximus79

Citaat van: Roob op mei 27, 2011, 21:27:04
Ik HEB de SF Cremona Auditors en sinds gisteren ook de A25's. Na 12 uur inspelen is het resultaat haast onvoorstelbaar. Wat een fenomenale klank met een enorme inkijk in het geluidsbeeld, prachtig snel en diep laag en zeer transparant midden/hoog. Ik speel met de Marantz PM11S2 en SA11S1 met Siltech bekabeling. Ik kan het nauwelijks geloven wat me overkomt. Heb de speakers onbeluisterd gekocht (voor dit geld kunnen ze altijd nog aan mijn 2e set..)... Dit is echt verslavend. Was van plan om een film te kijken vanavond maar zit straks weer op zolder (mijn luister kamer..)! :smile:

Het is inderdaad onvoorstelbaar, ik heb ook daarom zonet de a360's besteld en nog een set a25's. Dan gebruik ik straks de a360's als fronts en de 4 a25's als surrounds.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

twani

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 15:54:24
Tja, intelligentie van wereldbevolkingen aan een apparaat koppelen dat plaatselijk bekender is dan elders, vindt ik een merkwaardige conclusie...
Als je goed leest is mijn stukje tekst met een aantal malen ""ALS en ZOU" omvloerst, nergens staat geschreven dat eea. mijn conclusie ZOU zijn ;)

twani

In de Duitse test staat verder nog vermeldt dat de BA25 in vergelijking met de andere 2 genoemde testkandidaten 3 opvallende fysieke eigenschappen heeft, te weten:
18mm MDF ipv 15mm, veel meer isowol in de kast alsmede een flink geringer kastvolume.....
Dit zijn dan feiten en geen meningen ;)

Roger Black

Citaat van: Roob op mei 27, 2011, 21:27:04
Ik HEB de SF Cremona Auditors en sinds gisteren ook de A25's. Na 12 uur inspelen is het resultaat haast onvoorstelbaar. Wat een fenomenale klank met een enorme inkijk in het geluidsbeeld, prachtig snel en diep laag en zeer transparant midden/hoog. Ik speel met de Marantz PM11S2 en SA11S1 met Siltech bekabeling. Ik kan het nauwelijks geloven wat me overkomt. Heb de speakers onbeluisterd gekocht (voor dit geld kunnen ze altijd nog aan mijn 2e set..)... Dit is echt verslavend. Was van plan om een film te kijken vanavond maar zit straks weer op zolder (mijn luister kamer..)! :smile:

Nu de spannende vraag: Hoe verhoud deze a25 zich tegen de SF?

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

twani

Citaat van: fastlex op mei 23, 2011, 08:12:47
Leuke winkel, heb veel van mijn spullen daar ook vandaan!
Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de A25's!

Zouden ze dicht bij de muur kunnen worden geplaatst, zeg aan een muurbeugel?
Bassreflex zit zeker aan de achterkant?

Aan de binnenzijde van het achterpaneel van de speaker zit een metalen versterking waaraan de wandsteun moet worden gemonteerd, BA heeft hier dus rekening mee gehouden. Vreemd is wel dat, volgens vermelding, dan de Bassreflex opening aan de achterzijde afgesloten wordt, iets wat me niet wenselijk lijkt ???

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

twani

Citaat van: skyfox op mei 28, 2011, 13:21:58
Duidelijk verhaal. Iedereen over op de Bostons!! :-)
Maar we hadden toch afgesproken dat we met de tests in de bladen niet zoveel ophebben, dit ivm. toegestopte sommen geld alsmede door de importeur/fabrikant bij deze bladen te besteden recalembudgetten :D

maximus79

Gelukkig zijn er al genoeg forum leden die dat kunnen tegen spreken. ;)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

twani

Najah, hetgeen ik wil aangeven is dat ook ik enthousiast over zo`n product kan zijn (ongeacht z`n prijs overigens), echter er schemert in dit topic een beetje door dat deze speaker beter is dan alles denkbaar, zelfs uitspraken als "ongelooflijk diepe bass"" kunnen worden opgetekend, en dat toch lijkt me voor diegene onder ons die werkelijk weten hoe en diepe bass klinkt en voelt, knap ongeloofwaardig.
Indien je de tekst van dit topic aanhoudt en voor de hele waarheid aanneemt kan bijvoorbeeld een van onze forumsponsoren z`n hele verdere gamma aan luidsprekers de deur uitdoen omdat je daar de A25 kunt kopen.
Let wel, óók ik ben enthousiast geworden van het ding en bestel wellicht zelfs een set voor m`n Sousterrain set echter, waarnaar ik op zoek ben is nuance en objectieve weergave van de werkelijkheid waaruit ongetwijfeld blijkt dat dit een, in zijn klasse, beregoede speaker is.
Nogmaals óók ik ben enthousiast, maar in perspectief zeg maar.....

KillaZ

9 van de 10 mensen weten genoeg als je de specs er bij haalt: Met 55 hz kan je nooit van een "diepe bass" spreken.
Daar hebben we dan ook de BK voor.... ;D

Helaas nog niets gehoord van hificorner, bestelling staat nog op "wordt verwerkt". "Binnen 2 dagen" gaat ze sowieso niet lukken om te leveren  :-X
Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub

twani

Citaat van: KillaZ op mei 28, 2011, 14:07:51
9 van de 10 mensen weten genoeg als je de specs er bij haalt: Met 55 hz kan je nooit van een "diepe bass" spreken.
Daar hebben we dan ook de BK voor.... ;D

En dus op zichzelf staand niet beter dan alles ;)


Ejorne

Citaat van: twani op mei 27, 2011, 22:22:02
Als je goed leest is mijn stukje tekst met een aantal malen ""ALS en ZOU" omvloerst, nergens staat geschreven dat eea. mijn conclusie ZOU zijn ;)

Zeg ik dat dan? Of voel je je aangesproken? Je zou zelf toch ook moeten kunnen zien, wanneer je goed leest, dat ik nergens zeg dat jij iets doet. Ik zeg alleen wat ik een merkwaardige conclusie vind.

Verder vind ik je reactie wel een beetje merkwaardig ook al  zou je er nog 500x als en zou inzetten. (let op; ik vind, ik zeg niet dat het ook zo zou zijn he!? Dus voel je niet meteen aangesproken, ik deel alleen mijn mening.  :P )
Er wordt namelijk gesteld dat een (duits) testblad niet zo heel erg goede score geeft. Terwijl de gebruikerservaringen kennelijk wel heel goed zijn. Daarop geef ik een voor mij herkenbare situatie; de panasonic receiver met eveneens matige scores uit testen maar met heel goede (internationale) gebruikerservaringen op (Amerikaanse) fora. Goed aansluitend op het verhaal gaande lijkt mij.

Vervolgens wordt erop gereageerd met amerikanen die mogelijk slim of juist dom zouden kunnen zijn. Vervolgens geef ik dus alleen maar aan, dat als zou dat een conclusie van iemand zou zijn, ik dit een vreemde vind. We hebben het toch over goed lezen? Het zou anders zijn als ik zou hebben gezegd dat jij verkeerde of merkwaardige conclusies trekt...


Dus ik vraag me eigenlijk af, wat is hier nu mis gegaan en wie heeft er niet goed gelezen?

Roob

Citaat van: Roger Black op mei 28, 2011, 09:09:34
Nu de spannende vraag: Hoe verhoud deze a25 zich tegen de SF?

Vandaag nog eens een paar uur erg goed geluisterd. Ik probeer objectief tegenover mijzelf te zijn (kan dat wel?? :blink:). De bottom line is: de a25 betrekt mij echt meer bij de muziek. Ik wil gewoon bijven luisteren. Steeds bedenk ik me welke cd ik nu graag zou willen horen. Het grootste verschil met mijn SF is het laagfundament. Dat gaat bij de SF echt nog wat verder.
De afbeelding is bij de a25 gewoon beter. Ten minste zo hoor ik het. Bij elke andere cd "zie" ik het beeld gewoon (veel) scherper afgetekend dan bij de SF. Vreemd hoor dat zoiets mogelijk is. Las vandaag dat Ken Ishiwata (Marantz-geluidsgoeroe) sinds kort zich heeft gestort op luidsprekers. Met de a-serie van Boston als primeur. Ik ben blij dat ik ze gekocht heb (eshop.nl, op vooraad (groene vlag), binnen 3 werkdagen binnen incl. 15 euro bezorgkosten, perfect!) : gewoon genieten en mezelf blijven verwonderen....
Ken did it (again!)

pong38

Veel kan er toch niet mis gaan voor zo'n prijs maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen met deze speaker in een close range opstelling (2 meter)

aMUSEd

Citaat van: Roob op mei 28, 2011, 17:27:45
Vandaag nog eens een paar uur erg goed geluisterd...
Ben benieuwd of je op de lange termijn bij dezelfde mening blijft.
Iets dat direct indruk maakt kan op termijn gaan irriteren.

Roger Black

Citaat van: Roob op mei 28, 2011, 17:27:45
Vandaag nog eens een paar uur erg goed geluisterd. Ik probeer objectief tegenover mijzelf te zijn (kan dat wel?? :blink:). De bottom line is: de a25 betrekt mij echt meer bij de muziek. Ik wil gewoon bijven luisteren. Steeds bedenk ik me welke cd ik nu graag zou willen horen. Het grootste verschil met mijn SF is het laagfundament. Dat gaat bij de SF echt nog wat verder.
De afbeelding is bij de a25 gewoon beter. Ten minste zo hoor ik het. Bij elke andere cd "zie" ik het beeld gewoon (veel) scherper afgetekend dan bij de SF. Vreemd hoor dat zoiets mogelijk is. Las vandaag dat Ken Ishiwata (Marantz-geluidsgoeroe) sinds kort zich heeft gestort op luidsprekers. Met de a-serie van Boston als primeur. Ik ben blij dat ik ze gekocht heb (eshop.nl, op vooraad (groene vlag), binnen 3 werkdagen binnen incl. 15 euro bezorgkosten, perfect!) : gewoon genieten en mezelf blijven verwonderen....
:o Hoe dúrf je het te schrijven!!













:D :clapping: :headbanging:

MVG

Citaat van: pong38 op mei 28, 2011, 18:07:48
Veel kan er toch niet mis gaan voor zo'n prijs maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen met deze speaker in een close range opstelling (2 meter)

Ook ik ben hier benieuwd naar, ik wil ze namelijk eventueel in de toekomst gaan gebruiken, mits ze bevallen, een setje om testen kopen hoef je voor de prijs immers niet te laten.

Ik zou ze dan in een surround set up willen gebruiken als fronts en surrounds in een ruimte van 2.85 meter breed, bij 3.70 meter lang. De surrounds zullen dan dus redelijk dicht op de luisterpositie moeten komen te staan.

twani

Citaat van: Ejorne op mei 28, 2011, 16:52:07
Zeg ik dat dan? Of voel je je aangesproken? Je zou zelf toch ook moeten kunnen zien, wanneer je goed leest, dat ik nergens zeg dat jij iets doet. Ik zeg alleen wat ik een merkwaardige conclusie vind.

Verder vind ik je reactie wel een beetje merkwaardig ook al  zou je er nog 500x als en zou inzetten. (let op; ik vind, ik zeg niet dat het ook zo zou zijn he!? Dus voel je niet meteen aangesproken, ik deel alleen mijn mening.  :P )
Er wordt namelijk gesteld dat een (duits) testblad niet zo heel erg goede score geeft. Terwijl de gebruikerservaringen kennelijk wel heel goed zijn. Daarop geef ik een voor mij herkenbare situatie; de panasonic receiver met eveneens matige scores uit testen maar met heel goede (internationale) gebruikerservaringen op (Amerikaanse) fora. Goed aansluitend op het verhaal gaande lijkt mij.

Vervolgens wordt erop gereageerd met amerikanen die mogelijk slim of juist dom zouden kunnen zijn. Vervolgens geef ik dus alleen maar aan, dat als zou dat een conclusie van iemand zou zijn, ik dit een vreemde vind. We hebben het toch over goed lezen? Het zou anders zijn als ik zou hebben gezegd dat jij verkeerde of merkwaardige conclusies trekt...


Dus ik vraag me eigenlijk af, wat is hier nu mis gegaan en wie heeft er niet goed gelezen?
Ach misschien was ik dat wel, echter ik zou nu toch eens zo graag wat meer inzicht krijgen in waarom zo`n groot duits audioblad  niet overladen enthousiast  over de BA25 weet te schrijven terwijl de gebruikers ervaringen alhier fenomenaal zijn.
Men kan stellen dat wij als audiofielen zélf wel kunnen bepalen of zo`n ding lekker klinkt of niet, maar tóch zijn het dezelfde mensen die in dit topic fanatiek links van zeer lovende testen uit die bladen plaatsen en dat voegt bij mij niet helemaal lekker, of anders gezegd, wat nemen wij nu als leidraad? 

pong38

Citaat van: twani op mei 29, 2011, 00:06:43
Ach misschien was ik dat wel, echter ik zou nu toch eens zo graag wat meer inzicht krijgen in waarom zo`n groot duits audioblad  niet overladen enthousiast  over de BA25 weet te schrijven terwijl de gebruikers ervaringen alhier fenomenaal zijn.
Men kan stellen dat wij als audiofielen zélf wel kunnen bepalen of zo`n ding lekker klinkt of niet, maar tóch zijn het dezelfde mensen die in dit topic fanatiek links van zeer lovende testen uit die bladen plaatsen en dat voegt bij mij niet helemaal lekker, of anders gezegd, wat nemen wij nu als leidraad?  

Waarom praat je in de "wij" vorm ? Iedereen beslist op eigen gronden waarom iets goed is of aanschafwaardig

En daarnaast zitten hier waarschijnlijk mensen te wachten op een tweede discussie over de relevantie van tests.
Dus please vecht deze discussie ergens anders uit.

dre73

nergens een plaatje van de achterzijde?
m`n ouders zoeken nog nieuwe monitors,maar ze komen redelijk dicht op de muur te staan......
dus de br-poort heb ik dan liever wat hoger in de kast.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Ook als de A25-igers maar de helft waar maken van hetgeen er in dit draadje geschreven is, dan nog bieden ze zo te lezen veel waar voor de euris. Maar ik blijf in de overtuiging dat ieder waar naar z`n geld is ... Hetzelfde betreft bijv. Emotiva: veel waar voor de euris.

Maar om te roepen dat een x-product uit een prijsklase tot €300,-/set 1 op 1 kan concureren met een x-product uit een prijsklase tot €2500,-/set  :-X. Wat ik wel kan geloven is dat die eerste de referentie betreft in de prijsklasse tot €300,- en de lat een flink stuk hoger legt.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

maximus79

Citaat van: dre73 op mei 29, 2011, 06:56:31
nergens een plaatje van de achterzijde?
m`n ouders zoeken nog nieuwe monitors,maar ze komen redelijk dicht op de muur te staan......
dus de br-poort heb ik dan liever wat hoger in de kast.....

De achterzijde heeft een sparing voor een ophanging, dus helemaal vlak. Maar er zitten wel nopjes bij zodat je afstand kan creëren tussen de muur en de speaker. Maar dat is dan +- 1cm. De bass poort zit net boven het midden.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Heeft iemand een link naar dat "Grote duitse test blad"????
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2