Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Pos

Ik heb net een setje van de A26 gekocht bij Sights and Sounds. Ken Ishiwata is daar begin deze maand geweest met een demonstratie. Ik ben er zelf niet geweest maar er waren lovende kritieken voor de daar gebruikte set. http://www.sightsandsounds.nl/index.php?id=428 Er stonden speakers van 149 p/s aangesloten op een set van bijna 3000 euro.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

KillaZ

Wat i.m.o. een erg scheve verhouding is, of was het doel van BA om gelijk maar de complete markt aan te spreken  ;D
Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub

maximus79

Ik ben benieuwd hoe deze zich zullen staande houden tegen bijvoorbeeld de Usher dancer be 718 of sonus faber cremona auditor m? :-X
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Pos

Citaat van: KillaZ op mei 27, 2011, 10:35:25
Wat i.m.o. een erg scheve verhouding is, of was het doel van BA om gelijk maar de complete markt aan te spreken  ;D

Geen idee wat ze willen aanspreken maar er zaten bij de show wel een paar luisteraars met een veel duurdere set thuis die niet beter klonk dan de set die daar stond te spelen.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Ejorne

Citaat van: twani op mei 25, 2011, 21:36:56
Lijkt een succesverhaal te zijn, gek genoeg zeker niet als beste getest in het juni nummer van het duitse blad "audio", notabene tegenover goedkopere concurentie ook nog.....

Citaat van: twani op mei 26, 2011, 17:36:54
Waar een positief verhaal over één model uit de stal van een merk (eigenlijk zit dit merk in NL toch al heel lang in het verdomhoekje?) al niet toe kan leiden ;D Het hele modellengamma van het merk wordt opeens, als serieuze kandidaat ter vervanging van huidige speakers, doorgelicht. Dit toch terwijl het merk (volgens mij) de laatste jaren geheel en al onbesproken is geweest hier in NL.
Ach als de prijs/kwaliteits verhouding inderdaad zo goed is, is het ze van harte gegund, leuk toch 8)

Tja, ik herken dit uit andere apparaten. En wel de Panasonic receivers. In america een enorm succes en hype geweest en hier in nederland vrijwel onbekend gebleven. In duitse audiobladen ook als matig tot slecht getest.

Daarom vertrouw ik de meeste test-bladen niet zo. Er wordt massaal getest waarbij volgens mij alles door een grove kam wordt gehaald. Steeds meer een oordeel alla consumentenbond voortbrengend. En niet te vergeten sponsorgelden waardoor een bepaald (matig) apparaat ineens onverklaarbaar zeer uitmuntend presteert...

Nee, geef mij maar gebruikers ervaring. Zo ben ik op die panasonic receiver gekomen. Op het avs forum (en veel andere bekende amerikaanse fora) zijn er veel gebruikers te vinden die voornamelijk super tevreden zijn en versterkers en receivers uit veel hogere prijsklasse aan de kant zetten voor deze 'goedkope' wonderkindjes uit de panasonic SA-XR reeks...

maximus79

Citaat van: Pos op mei 27, 2011, 11:26:56
Geen idee wat ze willen aanspreken maar er zaten bij de show wel een paar luisteraars met een veel duurdere set thuis die niet beter klonk dan de set die daar stond te spelen.

En wat vind je zelf van ze??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 11:36:06
Tja, ik herken dit uit andere apparaten. En wel de Panasonic receivers. In america een enorm succes en hype geweest en hier in nederland vrijwel onbekend gebleven. In duitse audiobladen ook als matig tot slecht getest.

Daarom vertrouw ik de meeste test-bladen niet zo. Er wordt massaal getest waarbij volgens mij alles door een grove kam wordt gehaald. Steeds meer een oordeel alla consumentenbond voortbrengend. En niet te vergeten sponsorgelden waardoor een bepaald (matig) apparaat ineens onverklaarbaar zeer uitmuntend presteert...

Nee, geef mij maar gebruikers ervaring. Zo ben ik op die panasonic receiver gekomen. Op het avs forum (en veel andere bekende amerikaanse fora) zijn er veel gebruikers te vinden die voornamelijk super tevreden zijn en versterkers en receivers uit veel hogere prijsklasse aan de kant zetten voor deze 'goedkope' wonderkindjes uit de panasonic SA-XR reeks...

Panasonic vind ik sowieso hele goede producten maken! Camera's, plasma's en beamers voor een hele scherpte prijs vaak! Maar van die receivers heb ik nooit mee gekregen, maar even in verdiepen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jon81

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 11:36:06
Nee, geef mij maar gebruikers ervaring. Zo ben ik op die panasonic receiver gekomen. Op het avs forum (en veel andere bekende amerikaanse fora) zijn er veel gebruikers te vinden die voornamelijk super tevreden zijn en versterkers en receivers uit veel hogere prijsklasse aan de kant zetten voor deze 'goedkope' wonderkindjes uit de panasonic SA-XR reeks...

Er staat er hier ook eentje  :headbanging:
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ejorne

Citaat van: jon81 op mei 27, 2011, 11:43:36
Er staat er hier ook eentje  :headbanging:

Een beetje offtopic raken we misschien, maaruh... hoe bevalt ie?  8)

Pos

Citaat van: maximus79 op mei 27, 2011, 11:38:21
En wat vind je zelf van ze??

Op mijn bescheiden instapset doen ze het beter dan de 10 jaar oude tannoy's M2 die ik eerst had staan. Dit is dan ook de enige referentie die ik had. Ik was van plan om iets duurdere speakers te kopen maar voor dit geld wilde ik deze eerst proberen. Maar ze zijn nog aan het "inspelen".
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

jon81

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 11:46:32
Een beetje offtopic raken we misschien, maaruh... hoe bevalt ie?  8)

Ik moet de rest van de set eigenlijk nog een beetje op orde krijgen, heb nog geen fatsoenlijke cd speler voor deze set en de plaatsing van de speakers is alles behalve ideaal. Maar afgezien daarvan bevalt ie zo ver prima!  :)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ejorne

Citaat van: jon81 op mei 27, 2011, 11:57:47
Ik moet de rest van de set eigenlijk nog een beetje op orde krijgen, heb nog geen fatsoenlijke cd speler voor deze set en de plaatsing van de speakers is alles behalve ideaal. Maar afgezien daarvan bevalt ie zo ver prima!  :)

Het voordeel van deze SA-Xr receivers is dat ze graag digitale signalen krijgen. Analoge signalen worden eerst terug omgezet naar digitaal. Ik denk dat het dus niet zinvol is om te investeren in een cd-speler die goede analoge uitgangen (DAC) heeft omdat het door de Panny toch weer digitaal gemaakt wordt. Een extra onnodige DAC-ADC conversie dus.

Wat al een heel goed resultaat geeft is een flacje of wavje vanaf een laptop via een M2Tch Hiface naar de Panny toe. Of eender welke lage jitter bron.

jon81

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 12:02:40
Het voordeel van deze SA-Xr receivers is dat ze graag digitale signalen krijgen. Analoge signalen worden eerst terug omgezet naar digitaal. Ik denk dat het dus niet zinvol is om te investeren in een cd-speler die goede analoge uitgangen (DAC) heeft omdat het door de Panny toch weer digitaal gemaakt wordt. Een extra onnodige DAC-ADC conversie dus.

Wat al een heel goed resultaat geeft is een flacje of wavje vanaf een laptop via een M2Tch Hiface naar de Panny toe. Of eender welke lage jitter bron.

Er staat nu voornamelijk een htpc op te spelen, ik moet me nog steeds eens verdiepen in de mogelijkheden om daar het beste signaal uit te krijgen.
Die staat nu alleen via hdmi, maar ik geloof dat ik voor audio beter een digitale coax kabel kan leggen.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ejorne

Citaat van: jon81 op mei 27, 2011, 12:22:44
Er staat nu voornamelijk een htpc op te spelen, ik moet me nog steeds eens verdiepen in de mogelijkheden om daar het beste signaal uit te krijgen.
Die staat nu alleen via hdmi, maar ik geloof dat ik voor audio beter een digitale coax kabel kan leggen.

Ik stuur je even PM om verdere offtopic te voorkomen...  ;)

jon81

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 12:24:59
Ik stuur je even PM om verdere offtopic te voorkomen...  ;)

Goed idee, maar om toch nog een beetje ontopic te gaan.

Hoe zouden de A25's het doen op een Panasonic Xr700?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ejorne

Citaat van: jon81 op mei 27, 2011, 12:26:44
Goed idee, maar om toch nog een beetje ontopic te gaan.

Hoe zouden de A25's het doen op een Panasonic Xr700?

Ik denk dat dit wel een combi is die het testen waard is.

De xr700 stuurt in ieder geval een setje Onix reference 1 mkII erg mooi aan. En het schijnt dat de onix een ietwat lastig aan te sturen speaker is. Maar de panny heeft er niet zoveel last van...

maximus79

Ik heb ze net even neer gezet en aangesloten op mijn MF a5 waar normaal mijn JBL Century golds (toen der tijd F5000,- per stuk) op aangesloten zitten.

Toen ik wat op zette dacht ik eerst dat mijn jbl nog aangesloten zaten, zo'n groot geluid kan toch niet uit die speakers komen??? Maar ja ze waren het uiteraard wel!
Ongelooflijk wat hier uit komt voor geluid.......de bass doet mijn bank trillen........heb net geluiden gehoord die ik niet met mijn jbl's hoorde...... ???
Dit kan toch niet......ik ga weer even verder luisteren.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

twani

Citaat van: Ejorne op mei 27, 2011, 11:36:06
Tja, ik herken dit uit andere apparaten. En wel de Panasonic receivers. In america een enorm succes en hype geweest en hier in nederland vrijwel onbekend gebleven. In duitse audiobladen ook als matig tot slecht getest.

Daarom vertrouw ik de meeste test-bladen niet zo. Er wordt massaal getest waarbij volgens mij alles door een grove kam wordt gehaald. Steeds meer een oordeel alla consumentenbond voortbrengend. En niet te vergeten sponsorgelden waardoor een bepaald (matig) apparaat ineens onverklaarbaar zeer uitmuntend presteert...

Nee, geef mij maar gebruikers ervaring. Zo ben ik op die panasonic receiver gekomen. Op het avs forum (en veel andere bekende amerikaanse fora) zijn er veel gebruikers te vinden die voornamelijk super tevreden zijn en versterkers en receivers uit veel hogere prijsklasse aan de kant zetten voor deze 'goedkope' wonderkindjes uit de panasonic SA-XR reeks...
Zou kunnen, alhoewel het me stug lijkt dat ze alleen in Amerika zo intelligent zijn om door dit soort zaken heen te kijken, het zou betekenen dat Europeanen dommer zijn. Zijn Amerikanen dan toch beter dan de rest van de wereld zoals ze zichzelf vooral ook voelen?

Ejorne

Citaat van: maximus79 op mei 27, 2011, 15:32:23
de bass doet mijn bank trillen........

Hey ! Wel je sub uitzetten he!  :P

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ejorne

Citaat van: twani op mei 27, 2011, 15:38:37
Zou kunnen, alhoewel het me stug lijkt dat ze alleen in Amerika zo intelligent zijn om door dit soort zaken heen te kijken, het zou betekenen dat Europeanen dommer zijn. Zijn Amerikanen dan toch beter dan de rest van de wereld zoals ze zichzelf vooral ook voelen?

Tja, intelligentie van wereldbevolkingen aan een apparaat koppelen dat plaatselijk bekender is dan elders, vindt ik een merkwaardige conclusie...

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Roger Black

Citaat van: maximus79 op mei 27, 2011, 15:32:23
Ik heb ze net even neer gezet en aangesloten op mijn MF a5 waar normaal mijn JBL Century golds (toen der tijd F5000,- per stuk) op aangesloten zitten.

Toen ik wat op zette dacht ik eerst dat mijn jbl nog aangesloten zaten, zo'n groot geluid kan toch niet uit die speakers komen??? Maar ja ze waren het uiteraard wel!
Ongelooflijk wat hier uit komt voor geluid.......de bass doet mijn bank trillen........heb net geluiden gehoord die ik niet met mijn jbl's hoorde...... ???
Dit kan toch niet......ik ga weer even verder luisteren.

Verbluffend he  :)

Roob

Citaat van: maximus79 op mei 27, 2011, 11:16:56
Ik ben benieuwd hoe deze zich zullen staande houden tegen bijvoorbeeld de Usher dancer be 718 of sonus faber cremona auditor m? :-X

Ik HEB de SF Cremona Auditors en sinds gisteren ook de A25's. Na 12 uur inspelen is het resultaat haast onvoorstelbaar. Wat een fenomenale klank met een enorme inkijk in het geluidsbeeld, prachtig snel en diep laag en zeer transparant midden/hoog. Ik speel met de Marantz PM11S2 en SA11S1 met Siltech bekabeling. Ik kan het nauwelijks geloven wat me overkomt. Heb de speakers onbeluisterd gekocht (voor dit geld kunnen ze altijd nog aan mijn 2e set..)... Dit is echt verslavend. Was van plan om een film te kijken vanavond maar zit straks weer op zolder (mijn luister kamer..)! :smile:
Ken did it (again!)