Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

#1725
Citaat van: Jumping Jack op oktober 24, 2013, 16:20:22
Een sub? Hmmm, ik denk het niet.
Distance Speaker Wall...........


Maar goed, is eigenlijk een beetje flauw van me, dat heb ik al zo vaak aangegeven :blush:

raindog

Citaat van: Jumping Jack op oktober 24, 2013, 14:34:59
Nu nog een geschikte afbeelding vinden (en dat wordt er hoogstwaarschijnlijk eentje van Tom Waits)...

Heb eventueel nog wel wat aardige Tom Waits portretten in hoge resolutie beschikbaar. Laat maar weten, ik kan ze eventueel mailen of uploaden.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Wij hebben ook een afdruk van Waits laten maken, hebben dus ook hier een hoger resolutie versie van...



De getoonde foto is ook in die ruimte akoestisch absorberend.

Deleted Member 2

#1728
Citaat van: twani op oktober 24, 2013, 19:00:54
Distance Speaker Wall...........

Distance , Speaker, ? Wall ?

Jumping Jack

Citaat van: twani op oktober 24, 2013, 19:00:54
Distance Speaker Wall...........


Maar goed, is eigenlijk een beetje flauw van me, dat heb ik al zo vaak aangegeven :blush:

Ah, op die manier. Ik kwam op subwoofers uit... Maar je hebt natuurlijk ook gelijk hoor Theo, alleen lukt dat praktisch echt niet. Geloof me, ik zou ze liefst gewoon midden in de woonkamer hebben, in de lengte maar dat doet teveel afbreuk aan de primaire functie van de ruimte.

Raindog & Garmt: ik ga eerst zelf eens wat op zoek, maar ik zal er zeker aan denken! Bedankt!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zucht, mijn wederhelft zou dan liever 1 groter paneel hebben 'anders word het te druk'. Het bestaande paneel kan dan naar de eetkamer opschuiven met een foto van de kindjes of het gezin...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 24, 2013, 20:54:15
Zucht, mijn wederhelft zou dan liever 1 groter paneel hebben 'anders word het te druk'. Het bestaande paneel kan dan naar de eetkamer opschuiven met een foto van de kindjes of het gezin...
Je wederhelft heeft al mogen bepalen hoe de keuken ingedeeld moest worden toch? :D.

garmtz


Citaat van: Jumping Jack op oktober 24, 2013, 20:54:15
Zucht, mijn wederhelft zou dan liever 1 groter paneel hebben 'anders word het te druk'. Het bestaande paneel kan dan naar de eetkamer opschuiven met een foto van de kindjes of het gezin...

Misschien de bestaande afbeelding behouden? Of is Coltrane niet welkom in de eetkamer? :)

Jumping Jack

 :o Miles Davis. Dat kan natuurlijk ook, maar ze had voor de eetkamer graag een foto van het gezin...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Citaat van: lynch1979 op oktober 24, 2013, 14:38:03
Heb je zeker bij mij afgekeken ( Tom Waits)  ;)

Maar wat is/zijn de belangrijkste redenen om gen DSP te nemen?
Ik twijfel namelijk ook  :D

Lynch, bij mij kan je zondag horen wat een DSP doet. Ik kan hem volledig bypassen. Ik denk dat wanneer een DSP goed ingeregeld is, het uiteindelijk een kwestie van smaak is. Ik kan me voorstellen dat wat de één het muzikaal noemt, de ander zwoel en omfloerst. Wat de een analytisch vindt, vindt de ander kil en koud. Het zijn maar woorden over de ervaring.
Er zijn mensen die een DSP ervaren alsof er een gordijn voor je luidsprekers gehangen worden, en anderen ervaren het dat er een gordijn wordt weggetrokken. De een denkt dat een DSP iets toevoegt, de ander hoort dat niet. Feit is wel dat een DSP meetbaar eea kan verbeteren, wat niet betekent dat iemand het daardoor beter vindt klinken.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Een groter fotopaneel is momenteel nog niet echt aan de orde geweest... Wat ik wel heb gedaan ondertussen is de paneeltjes die ik een hele tijd geleden eens had gemaakt met Ikea-kaders en noppenschuim gedemonteerd en dan opnieuw gemaakt maar nu met Akotherm en speakerdoek.

Het resultaat is erg verrassend: wanneer je je oor vlakbij het paneel houdt, voel je een soort druk op je trommelvlies. Met het noppenschuim was dat effect bijlange zo groot niet. Deze paneeltjes komen nu achter de speakers te hangen...

Net ook telefoon gekregen van mijn vrouw dat de Teddy Pardo XPS voor de NDX is aangekomen, en dat net voor een lang weekend  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op november 13, 2013, 11:22:57
Net ook telefoon gekregen van mijn vrouw dat de Teddy Pardo XPS voor de NDX is aangekomen, en dat net voor een lang weekend  :headbanging:.

En Nick........de Teddy Pardo XPS al aangesloten ? :angel: ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Uiteraard  ;D. De voeding zit nu aangesloten sinds woensdag. Donderdag ook de cardas cross DIN-kabel ontvangen van BB&G. Alles samen klinkt het nu een stuk ruimtelijker, de staging is er behoorlijk op vooruit gegaan. Erg mooi naar mijn mening.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op november 13, 2013, 11:22:57Het resultaat is erg verrassend: wanneer je je oor vlakbij het paneel houdt, voel je een soort druk op je trommelvlies. Met het noppenschuim was dat effect bijlange zo groot niet. Deze paneeltjes komen nu achter de speakers te hangen...
en hoe bevalt dat qua ruimtelijkheid/beleving/enzovoort?

Rudi64

#1739
Citaat van: Jumping Jack op november 13, 2013, 11:22:57
Een groter fotopaneel is momenteel nog niet echt aan de orde geweest... Wat ik wel heb gedaan ondertussen is de paneeltjes die ik een hele tijd geleden eens had gemaakt met Ikea-kaders en noppenschuim gedemonteerd en dan opnieuw gemaakt maar nu met Akotherm en speakerdoek.

Welke densiteit van die Akotherm heb je aangeschaft? ,denk ook aan om er eens een paar platen van aan te schaffen.
Is het louter werkzaam om laagproblemen aan te pakken of meer algemeen?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Jumping Jack

De 20/50 variant...

Maar de impact op de weergave was echter zo gering (afwezig?) dat de paneeltjes weer weg zijn. Mss is de toestand hier niet zo slecht? De voeding voor de ndx heeft een veel grotere impact op de ruimtelijkheid en beleving. Bovendien blijf ik het ook maar lelijke dingen vinden die de woonkamer te veel ontsieren. Daar kan ik mij maar niet over zetten dus ga ik ze maar in de traphal hangen, daar galmt het nogal.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Denk dat die paneeltjes te klein/ondiep zijn voor een significant effect op het laag.
Leuk dat de andere nieuwtjes wel werken  :thumbs-up:

Jumping Jack

Gisterenavond naar Nick Cave & the Bad Seeds geweest in een uitverkochte Lotto Arena (Antwerpen).

Damn, wat was het geweldig! Cave was in grootse doen: God, de Duivel en James Brown in één persoon. Al zijn demonen uitdrijvend on stage en het publiek meeslepen in een wervelwind van verderf, schoonheid, moord, liefde en alles wat er tussen zit. Reeds bij het eerste nummer stond hij op de rand van de frontstage, leunend op de handen van het publiek op de eerste rij.

En de Bad Seeds hebben hun status van één van de beste backing-bands weeral bevestigd, met een glansrol voor Warren Ellis die als een dolle zwerver steeds weer zijn viool in stukken probeerde te zagen en na afloop van bijna elk nummer zijn strijkstok weg keilde in een vlaag van schijnbare waanzin.

Een mooie mix van oud en nieuw werk toont aan hoe tijdloos de muziek van Cave is en ook hoe goed het laatste album wel niet is! Uitschieters voor mij: Jubilee Street (met een ongelooflijk hard einde), Mercy Seat, Higgs Bosson Blues, Tupelo, Mermaids en als laatste bisnummer: Into my arms. Echt een fantastische avond.

Setlist:

        We No Who U R
        Jubilee Street
        Tupelo
        Red Right Hand
        Mermaids
        The Weeping Song
        From Her to Eternity
        West Country Girl
        People Ain't No Good
        Love Letter
        Wide Lovely Eyes
        Higgs Boson Blues
        The Mercy Seat
        Stagger Lee
        Push the Sky Away
Encore:
        God Is in the House
        Papa Won't Leave You, Henry
        Into My Arms
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

als liefhebber van de muziek van nick cave heb je - neem ik aan - de film On the Beach gezien? Muziek van a Boatman's call; naar het boek van Nevil Shute

Graphtuner

grmbl, mijn ex stalkte mij op facebook ook al dat ze daar was... en ik zat thuis aan het werken :(
maar gelijk had je! Ik had hem graag nog eens gezien... "red right hand" en "stagger lee" zijn ook fantastisch om hem te zien doen he...  :inlove:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op november 19, 2013, 12:23:33
als liefhebber van de muziek van nick cave heb je - neem ik aan - de film On the Beach gezien? Muziek van a Boatman's call; naar het boek van Nevil Shute

? Ben je daar zeker van? Ik ken de film niet, maar volgens imdb lijkt het mij onwaarschijnlijk...

Hij heeft een nummer geschreven dat 'the beach' heet, voor de film The Road. Hij heeft trouwens nog wel meer soundtracks geschreven (met Warren Ellis) oa voor The assassination of Jesse James en voor The Proposition (waarvoor hij ook het scenario schreef)... Het album 'White Lunar' is een mooie verzamelaar voor een aantal van die soundtracks.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op november 19, 2013, 13:57:35
? Ben je daar zeker van? Ik ken de film niet, maar volgens imdb lijkt het mij onwaarschijnlijk...
Hij heeft een nummer geschreven dat 'the beach' heet, voor de film The Road.

Als ik niet zeker ben zou ik het niet schrijven. De film en het boek heten 'On the Beach'. Niet de song.
In de film is cave met "into my arms"  te horen vanaf 27minuten30seconden.
http://www.imdb.com/title/tt0219224/

Jumping Jack

Ik dacht dat je bedoelde dat de soundtrack van hem was... Ik had idd die film gevonden op IMDB en bij 'Music By' staat hij dus niet vermeld.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op november 19, 2013, 15:11:32
Ik dacht dat je bedoelde dat de soundtrack van hem was... Ik had idd die film gevonden op IMDB en bij 'Music By' staat hij dus niet vermeld.
klopt

Bij het zien van deze film werd ik opmerkzaam op nick cave

Jumping Jack

Niet onbelangrijk: is het een goeie film?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs