Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op oktober  4, 2013, 22:40:44
Kikker met vingers in z'n neus  :o
Eindelijk weer eens nieuwe metaforen in audioland  :pompom:

Ja, mooi hé  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Streamers die "heet worden" is zooo 2009 :P

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober  4, 2013, 22:29:59
Mijn Mac mini ook... Speelt met twee vingers in de neus als een koele kikker uren achtereenvolgend door  ;D
LPS voor de MM staat nu op het meubel en wordt ook niet of nauwelijks warm... En toch is er ook magie  :inlove:
MM staat dan ook voor Magic Mini ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  4, 2013, 23:33:13
MM staat dan ook voor Magic Mini ;)

;D    Of Magistral Moments... :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Vond het erg jammer dat er niet gewoon antwoord werd gegeven aangezien ik dus écht niet snap waarom een doodnormale streamer zo kokendheet moet worden. Dat vind ik raarrrrrrrrr


http://www.zideo.nl/playzideo/6c4947536e467878

eddy135

Citaat van: twani op oktober  4, 2013, 23:59:54
Vond het erg jammer dat er niet gewoon antwoord werd gegeven aangezien ik dus écht niet snap waarom een doodnormale streamer zo kokendheet moet worden. Dat vind ik raarrrrrrrrr


Ben 't volledig met je eens, Theo.  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  4, 2013, 23:59:54
Vond het erg jammer dat er niet gewoon antwoord werd gegeven aangezien ik dus écht niet snap waarom een doodnormale streamer zo kokendheet moet worden. Dat vind ik raarrrrrrrrr


http://www.zideo.nl/playzideo/6c4947536e467878

Ik kan je er niet direct antwoord op geven Theo  ???  De NDX kan inderdaad zoals Nick al aangaf erg warm worden.   Bij het vergelijken van de NDX van Martin!!! hier een aantal weken geleden viel het mij ook al op dat deze aardige temperaturen kan bereiken  ;)

De D100 Pro dl die ik hier had staan als testexemplaar werd trouwens niet of nauwelijks warm, zelfs niet na een halve dag achtereenvolgend te hebben staan streamen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#1658
http://forums.naimaudio.com/topic/ndx-running-temperature


Misschien wel handig voor Garmt en Nick, weten zij ook hoe het zit.


Wifi dus.

Martin!!!

Citaat van: twani op oktober  5, 2013, 09:40:02
Wifi dus.

Ik gebuik geen Wifi, mijn NDX heeft gisteren de hele middag en avond/nacht staan spelen en ik heb voor het slapen gaan n.a.v. de voorgaande posten nog eens even gevoeld, de NDX voelde warm aan maar zeker niet kokendheet, nu in ruste voelt de NDX iets lauwer aan.......

@Jan thnx voor de LED-mail  :thumbs-up:
mainly British stuff

Jumping Jack

Twani heeft het over heet, ik niet. En ik speel bedraad.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober  5, 2013, 09:56:43
Twani heeft het over heet, ik niet. En ik speel bedraad.
Er loopt best wat discussie over de temp van een NDX op het Naim forum. Bij sommigen erg warm (vooruit Nick, jij je zin :P) bij anderen juist weer niet.....

Je roept overigens zelf dat je er niks op zet omdat hij zo warm wordt...........

Maakt verder ook niet zoveel uit, vind het alléén maar vreemd dat bijv. een Majik DS helemaal koud blijft en een Renew DS kokend heet wordt. Zoveel verschillen die apparaten toch niet dacht ik?

AbZ

Er wordt duidelijk niet altijd goed nagedacht over passieve koeling.
High End...

eddy135

Citaat van: AbZ op oktober  5, 2013, 10:09:54
Er wordt duidelijk niet altijd goed nagedacht over passieve koeling.
High End...

Tja, Klimax-Renew board "hoort" natuurlijk in een blok aluminium te zitten.... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

AbZ

Citaat van: eddy135 op oktober  5, 2013, 10:17:00
Tja, Klimax-Renew board "hoort" natuurlijk in een blok aluminium te zitten.... ;)
Scheelt idd wel veel qua koeling :)

garmtz

#1665
Klasse A uitgangstrap, stevige lineaire voeding en veel DSP. Zaken die een budgetstreamer ontbeert. Bij Naim is de (gesloten!) kast ook heat sink.

AbZ

Citaat van: garmtz op oktober  5, 2013, 11:31:27
Klasse A uitgangstrap, stevige lineaire voeding en veel DSP. Zaken die een budgetstreaner ontberen.
Ik denk dat het vooral in het digitale deel zit. 
Klasse A uitgangstrap is niet zeldzaam voor line level (itt power amps).

garmtz


Citaat van: AbZ op oktober  5, 2013, 11:37:06
Ik denk dat het vooral in het digitale deel zit. 
Klasse A uitgangstrap is niet zeldzaam voor line level (itt power amps).

Zou kunnen.. Ik vind het een probleem als het apparaat echt HEET wordt, maar dat wordt onze NDX niet. Ook de Majik DS wordt trouwens warm. De NDX wordt niet veel warmer.

Jumping Jack

Citaat van: twani op oktober  5, 2013, 10:06:14
Er loopt best wat discussie over de temp van een NDX op het Naim forum. Bij sommigen erg warm (vooruit Nick, jij je zin :P) bij anderen juist weer niet.....

Je roept overigens zelf dat je er niks op zet omdat hij zo warm wordt...........

Maakt verder ook niet zoveel uit, vind het alléén maar vreemd dat bijv. een Majik DS helemaal koud blijft en een Renew DS kokend heet wordt. Zoveel verschillen die apparaten toch niet dacht ik?

Ik heb op de opmerking van AbZ geantwoord dat de ndx iets warmer wordt dan de supernait en ik hem daarom vanboven plaats. Jij maakt er iets van wat ik niet heb gezegd Twani.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Jongens we raken toch niet oververhit over dit onderwerp?  :devil:

eddy135

Citaat van: AbZ op oktober  5, 2013, 12:16:13
Jongens we raken toch niet oververhit over dit onderwerp?  :devil:

;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: AbZ op oktober  5, 2013, 12:16:13
Jongens we raken toch niet oververhit over dit onderwerp?  :devil:
Dan ga ik toch gewoon "bovenop" zitten :D

Deleted member

Citaat van: garmtz op oktober  5, 2013, 11:31:27
Klasse A uitgangstrap, stevige lineaire voeding en veel DSP. Zaken die een budgetstreamer ontbeert. Bij Naim is de (gesloten!) kast ook heat sink.

^^

AbZ

Citaat van: garmtz op oktober  5, 2013, 11:31:27Bij Naim is de (gesloten!) kast ook heat sink.
Een standaard kast is natuurlijk niet automatisch een goede heat sink.  Indien gesloten heb je erg weinig convectie op de warme topdelen.  Keuze van Naim lijkt me dan ook meer ingegeven door vormgeving dan door techniek.  Bij een Klimax gaan die overwegingen wel weer mooi samen in die grfote hoeveelheid aluminium:  dat is echt een heat sink.  Er valt ook wel wat te zeggen voor externe voedingen...

maar ik begrijp van JJ dat het niet alarmerend is.  Heb de indruk hij ook meer een muziekluisteraar is, niet continu aan het zappen, dus misschien is dat het verschil met sommige ervaringen op het Naim forum.

Kingpin

Denk dat de meeste apparaten geen linieare voeding hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack