Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Hopen maar Nick. Blijf dat hout vasthouden hoor!

Gr
Henk

Doubleoz

Mooi hoor! Vooral de Naim Superuniti lijkt me echt een schitterend apparaat. Ook die kast naast de TV is prettige aanvulling om je apparatuur in op te slaan...
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Jumping Jack

Citaat van: Doubleoz op augustus  3, 2013, 15:52:13
Mooi hoor! Vooral de Naim Superuniti lijkt me echt een schitterend apparaat. Ook die kast naast de TV is prettige aanvulling om je apparatuur in op te slaan...

Bedankt!

De NDX speelt nog steeds lekker  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Streamz

Goed om te horen. Hier komt er wellicht op termijn ook 1 te staan.

Graphtuner

#1479
ik had het geluk even vorig weekend bij Nick voorbij te gaan en de nieuwe set te bewonderen... behalve de platenspeler en phono pré was alles gewoonweg gewijzigd  :headbanging:

Nu had ik wel mijn zoontje bij die snel een speelvriendje gevonden had, dus ideaal om "echt" te luisteren was het niet maar het was zowiezo aangenaam vertoeven ten huize JJ.

Nu wat heb ik gehoord? Absoluut niets verkeerd! Alles klonk gewoon bijzonder goed, of het nu via de streamer of vpi kwam... maar om echt de installatie te gaan beoordelen zou ik meer "eigen" muziek moeten gaan beluisteren. Nu was de installatie maar meestal ook de muziek nieuw. In ieder geval wel genoten van een stukje bekende Thad Jones via de streamer en jah, klonk héél erg mooi... vele malen beter dan wat ik gewend ben bij mij thuis :)

Nu heb ik zelf maar een hele basis installatie die hiertegen niets is, maar na bezoeken van heel wat audioshows heb ik toch al één en ander gehoord. JJ mag zich gelukkig prijzen met deze set... persoonlijk zou ik niet geneigd zijn te gaan upgraden moest ik zoiets thuis hebben staan maar Nick is er echt door gepassioneerd en dan blijf je er gewoon mee bezig.

Als ik dan één puntje mag vermelden, maar ik wil dit niet als kritiek uiten... ik had misschien verwacht dat de stem iets meer ging "los" komen van de speakers, niet dat dit verkeerd klonk, maar ergens had ik gehoopt/verwacht dat dit bij deze speakers wat meer ging gebeuren...

Misschien moet ik dit eerder als een vraag gaan formuleren, maar dan hoort het niet volledig in dit topic thuis : het effect van het "loskomen" van de stem, is dit vooral speaker gebonden, accoustiek gebonden of....?
Als ik in een audioshow zit te luisteren en de stem valt in en deze staat echt los in de ruimte heb ik meestal een "aha" erlebnis... ik had dit bij JJ gehoopt te horen, maar dit was nog niet volledig het geval.

Maar zoals gezegd, alles klonk fantastisch en mijn interesse in Naim is wel meer aangewakkerd moet ik zeggen...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

 ;D moh, een luisterverslag!

We moeten maar eens afspreken zonder stoorzenders in de buurt en dan breng jij jouw platenbak mee.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Vrijdag komt trouwens forumlid Katwax op bezoek en staat het meten van de set en de ruimte op het programma (naast muziek luisteren en koffie / bier drinken natuurlijk)  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

de koffie is er alvast lekker!
de curry kan ik nog niet bevestigen  :tongue2:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Deze namiddag bezoek gehad van Katwax en zijn meetgerief! Het was leuk kennis maken en er kwam nog iets uit voort ook: meetresultaten. Nu nog interpreteren  :sigh:. Iemand die zich geroepen voelt? We hebben beide speakers samen gemeten en apart...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Je woont mooi zo, in al dat groen.  Ziet er wel eco uit.
Wel lastig grasmaaien met die heuvels.

Jumping Jack

Niets wat een paar ganzen niet aan kunnen  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op augustus  9, 2013, 18:13:23
Je woont mooi zo, in al dat groen.  Ziet er wel eco uit.
Wel lastig grasmaaien met die heuvels.

je begrijpt de vraag niet helemaal goed :D :D ;D

Deleted member

Citaat van: Jumping Jack op augustus  9, 2013, 18:09:33
Deze namiddag bezoek gehad van Katwax en zijn meetgerief! Het was leuk kennis maken en er kwam nog iets uit voort ook: meetresultaten. Nu nog interpreteren  :sigh:. Iemand die zich geroepen voelt? We hebben beide speakers samen gemeten en apart...

Ik denk dat jullie de SPL (het "volume") niet hebben gecalibreerd of hebben jullie echt rond de 100dB gespeeld?  :P Niet de SPL's calibreren geven een nogal vertekend beeld bij waterfalls al kun je natuurlijk nog wel enigszins zien hoe snel geluid uitdooft.

Naast de waterfall zou ik ook even een grafiek van de SPL response posten, met die twee samen kun je wat meer zinniger dingen roepen.

katwax

We hebben hem normaal afgesteld op 75db.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted member

Als dat echt zo is dan is er wel érg veel laag (zie waterfall pieken >105dB) en ben ik benieuwd naar de SPL response 20Hz-20kHz.

Jumping Jack

Die post ik zo meteen Antoine  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Antoine op augustus  9, 2013, 19:08:25
Als dat echt zo is dan is er wel érg veel laag (zie waterfall pieken >105dB) en ben ik benieuwd naar de SPL response 20Hz-20kHz.
Nick z'n speakers staan erg "kort" op de achterwand omwille van het duivelse kindervolk dat bij hem het "luisterplein" onveilig maakt :smile:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#1493
Een aantal ferme dippen dus...

edit: vorige grafiek gaat maar tot 1000Hz, hier de grafiek tot 20k.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Toch wat smoothing toepassen?

Dip op 80 komt duidelijk oktaafje hoger terug.
Dip op 60 wat minder.

YamahaRXV

Dat is een aardig "grillig" beeld... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op augustus  9, 2013, 19:24:56
Een aantal ferme dippen dus...

edit: vorige grafiek gaat maar tot 1000Hz, hier de grafiek tot 20k.

sorry om te zeggen maar ziet er niet al te best uit :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Kan, maar het klinkt best goed hoor  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Dan kan het alleen maar beter gaan klinken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Martijn M

Zonder meer informatie over de meetopstelling te hebben is het voor mij lastig al te harde conclusies aan deze metingen te verbinden. Hoewel er een aantal problemen zijn aan te wijzen, ziet het er als geheel niet heel beroerd uit.
Dutch & Dutch