Mijn nieuwe (nog aan te schaffen) AV set, gaarne advies

Gestart door FDLARRY, maart 4, 2011, 14:13:39

Vorige topic - Volgende topic

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Citaat van: JCL op maart 21, 2011, 17:18:25
Heb zelf VDH Clearwater. Ik vind dit een hele mooie, open combinatie met de CM serie. Het hoog spat eraf, het geluid is prachtig helder. Die kabel kost 12e per meter. Jij hebt dan 4*3 meter nodig. 12 meter dus * 12 euro is 144 euro. Zit je netjes binnen je budget. Een ander merk wat mooi combineert met B&W is Oelbach, weet alleen zo niet welke serie je dan moet hebben.

Blijkt deze kabel net in de aanbieding te zijn! :headbanging: :headbanging: :headbanging:

http://www.audiocontrolshop.nl/product_info.php?products_id=442
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

LittleNinja

Ik heb de Clearwater en de Goldwater gehad op mijn combi Arcam en B&W, maar ik heb ze uiteindelijk ingeruild voor Nordost Wyrewizard Spellbinder ( en Dreamcatcher ). Heel eerlijk, daarmee kwam de combi veeeel meer los en vertoonde veel meer detail.

Geloof me... Dat is echt het testen waard!!!!

Daarnaast is de Spellbinder ongeveer gelijk geprijsd aan de Clearwater van VDH.

FDLARRY

Citaat van: LittleNinja op maart 21, 2011, 20:37:54
Ik heb de Clearwater en de Goldwater gehad op mijn combi Arcam en B&W, maar ik heb ze uiteindelijk ingeruild voor Nordost Wyrewizard Spellbinder ( en Dreamcatcher ). Heel eerlijk, daarmee kwam de combi veeeel meer los en vertoonde veel meer detail.

Geloof me... Dat is echt het testen waard!!!!

Daarnaast is de Spellbinder ongeveer gelijk geprijsd aan de Clearwater van VDH.
Wat bedoel je met (en Dreamcatcher) ???

LittleNinja

De Dreamcatcher is de bi-amp versie van de Spellbinder.

FDLARRY

Citaat van: LittleNinja op maart 21, 2011, 21:12:55
De Dreamcatcher is de bi-amp versie van de Spellbinder.
OK! Ik ga niet Bi-ampen dus zou de gewone Spellbinder in Bi-wire goed moeten zijn.

LittleNinja

Als je gaat bi-wiren kun je ook de Dreamcatcher gebruiken ( De Dreamcatcher is een dubbele Spellbinder ).. Ik vraag me alleen af of het zinvol is om dat te doen ( bi wire ). Wellicht kun je dan beter een nog iets betere single wire kabel kiezen....

Citaat van: FDLARRY op maart 21, 2011, 21:16:51
OK! Ik ga niet Bi-ampen dus zou de gewone Spellbinder in Bi-wire goed moeten zijn.

FDLARRY

Citaat van: LittleNinja op maart 21, 2011, 21:38:52
Als je gaat bi-wiren kun je ook de Dreamcatcher gebruiken. Ik vraag me alleen af of het zinvol is om dat te doen ( bi wire ). Wellicht kun je dan beter een nog iets betere single wire kabel kiezen....

Ik wou je net hetzelfde zggen :P Ik wou een bericht maken maar kreeg een waarschuwing omdat er weer een reactie was op de topic, jij dus! Ik wil bi-wire proberen omdat zowel de arcam als de B&W CM8 dat prima toelaten. Dus ...

FDLARRY

Zowel de Arcam A38 als de B&W cm8 hebben per speaker 4 aansluitngen, dus volgens mij moet ik dan 4 x 4 = 16 conectors/pluggen hebben voor een Bi-wire opstelling, toch? ???

LittleNinja

FDLARRY

Dacht ik er helemaal uit te zijn krijg ik toch nog een mailtje van RAF, ze vonden mijn keuze opvallend en willen me toch (vrijblijvend) een andere speaker versterker combinatie laten horen, ikzelf vind de audio monitor GS20 ook een zeer mooie speaker, deze was boven mijn budget maar is vanwege vervanging van deze serie nu in de aanbieding en is maar net duurder dan de B&W CM8, ik ga deze speaker icm met de Roksan Caspian M2 luisteren, ik ben benieuwd.

Iemand ervaring met een van deze 2 producten?

erik s.

de MA zijn een stuk pittiger dan de B & W's. met Arcam zou dat verwacht ik too much worden. de Roksan heb ik  nooit gehoord.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JCL

Citaat van: FDLARRY op maart 23, 2011, 16:46:58
Dacht ik er helemaal uit te zijn krijg ik toch nog een mailtje van RAF, ze vonden mijn keuze opvallend en willen me toch (vrijblijvend) een andere speaker versterker combinatie laten horen, ikzelf vind de audio monitor GS20 ook een zeer mooie speaker, deze was boven mijn budget maar is vanwege vervanging van deze serie nu in de aanbieding en is maar net duurder dan de B&W CM8, ik ga deze speaker icm met de Roksan Caspian M2 luisteren, ik ben benieuwd.

Iemand ervaring met een van deze 2 producten?

Gewoon lekker gaan luisteren. Arcam en B&W matchen prima met elkaar. Kan me zo voorstellen dat de belangen van de dealer niet helemaal zuiver zijn. Maar ach, als het in jou oren goed klinkt. Waarom niet?

FDLARRY

Citaat van: erik s. op maart 23, 2011, 17:27:00
de MA zijn een stuk pittiger dan de B & W's. met Arcam zou dat verwacht ik too much worden. de Roksan heb ik  nooit gehoord.
Wat bedoel je met pittiger? ???

erik s.

Citaat van: FDLARRY op maart 23, 2011, 17:52:09
Wat bedoel je met pittiger? ???
het hoog van de MA's kan tegen het schel aan zijn.
volgens mij wordt er flink gestunt met de Roksan's, oa door 1 van de sponsors.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

FDLARRY

Vandaag de GS20 geluisterd, klonk ook erg goed, net even anders dan de CM8 maar zeker niet verkeerd, een andere speaker trok echter meer mijn aandacht, en dat was de Dynaudio X32, mijn jazz klonk echt voortreffelijk, echt duidelijk beter dan op de CM8, wel is het laag minder dan de CM8 maar dat is voor mij alleen nodig met films, voor muziek is het laag nog prima. Dan maar naar 2.1 vooor films :P

Ik ben dus weer aan het twijfelen geslagen, de roksan caspian m2 is trouwens helemaal top, erg fraai ook qua uiterlijk, ook de XLR ingang en afstandsbediening spreken mij erg aan, al kon ik geen grote verschillen opmerken tov de Arcam A38.

Ik ga nog een keer luisteren naar de Dynaudio X32 maar dan op meer versterkers rond de 2.000,-

Ook de MUSICAL FIDELITY  M6i ga ik proberen, lijkt me ook een beest van een versterker.

twdi

Klinkt goed en leuk te horen dat meer mensen zijn gaan twijfelen tussen surround of toch (weer) stereo. Ik ben dus niet de enige. :)
Ben benieuwd naar het eind resultaat.

FDLARRY

Citaat van: twdi op maart 25, 2011, 08:03:46
Klinkt goed en leuk te horen dat meer mensen zijn gaan twijfelen tussen surround of toch (weer) stereo. Ik ben dus niet de enige. :)
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Daar ben ik al uit, het wordt stereo, voor het zelfde budget zo veel meer geluid te behalen, en aangezien mijn vrouw :inlove: toch geen speakers door het hele huis wil hebben is het de beste keuze, als het de DYNAUDIO gaat worden dan komt er nog wel een sub bij voor het laag voor films, is goed te doen op een stereoversterker doormiddel van een actieve sub op de pre out van je versterker.

LittleNinja

Hmmm... Ik vind de Roksan en de MF alles behalve mooie versterkers.. Die Arcam vind ik wel om te knuffelen. :inlove:

Overigens zou ik ook op de B&W's werken met een sub. Het laag van de B&W's is vaak een stuk rommeliger dan dat van een degelijke sub. Een goede sub die goed is ingesteld is een aanwinst voor zowel films als muziek!

FDLARRY

MF is idd niks bijzonders, wel een enorme bak power, nu nog afwachten of het klint, de Roksan is gewoon bruut, erg mooi vind ik persoonlijk, maar je moet er van houden.

FDLARRY

Ik dacht dat het de Arcam A38 met de B&W CM8 zou worden, maar na 6 uur luistersessies is dit het geworden:

Roksan Caspian M2 geintegreerde versterker

Monitor audio GS20

Xander32

Lijkt mij een mooie set: gefeli! Genieten maar  :headbanging:.

Sander.

p.s. wel ff jouw eigen topic in "showroom" aanmaken , inclusief foto`s  ;).

Citaat van: FDLARRY op april  3, 2011, 00:00:36
Ik dacht dat het de Arcam A38 met de B&W CM8 zou worden, maar na 6 uur luistersessies is dit het geworden:

Roksan Caspian M2 geintegreerde versterker

Monitor audio GS20

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

FDLARRY

Zal ik zeker doen, ik moet nog wel ff geduld hebben want e.e.a. heb ik nog niet binnen, maar ik zal er een paar foto aan wijden.  :inlove:

FDLARRY

Ik heb de vraag eerder gesteld maar ging toen nog uit van de Arcam & B&W, het is dus nu de Monitor Audio GS20 met De Roksan Caspian m2 geworden.

Welke luidsprkerkabels (single bare-wire) zouden dit setje rechtdoen, ik heb 200,- a 250 over voor 2 x 3 meter. Ik heb geen verstand van kabels maar het moet natuurlijk wel lekker klinken. Ik hoor het weer graag.

PS Ik ga trouwens 6 april op dit setje meerdre kabels beluisteren, maar wil toch weer graag jullie advies.