Mijn nieuwe (nog aan te schaffen) AV set, gaarne advies

Gestart door FDLARRY, maart 4, 2011, 14:13:39

Vorige topic - Volgende topic

FDLARRY

Dank voor je advies. Maar naar welke versterker zou ik dan moeten kijken/luisteren, het probleem met een goede stereo versterker is dat er geen goede av mogelijkheden zijn, ik wil namelijk ook gebruiken maken van HDMI 3D TV DLNA en dat zijn juist kenmerken die ik niet terugvind op de betere stereo versterkers. En geld voor beiden heb ik niet, ik hoopte dus met de Pioneer SC-LX83 een soort compromis te hebben met alle mogelijkheden denkbaar en ook nog eens een goed geluid.

Ik hoor graag welke versteker jij mij zou adviseren.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

WimB

Arcam.
Geluidstechnisch vind ik Marantz en Denon ook wat beter als Pioneer.
Misschien Rotel of NAD (geen idee hoever ze zijn met de laatste standaards.)

twdi

Heb ook even naar arcam gekeken maar bij de spec's van de avr600 staat niet bij welke HDMI versie hij heeft.
Ik zou nu toch wel 1.4 willen hebben maar die heeft arcam volgens mij nog niet...

FDLARRY

Toch wel:

http://www.arcam.co.uk/products,fmj,av-amplifiers,AVR400.htm#

Alleen dit is de AVR400, maar die is nog betaalbaar, ik heb de PDF even gedownload en ga een rustig kijken wat ie allemaal heeft.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FeaR1986

Citaat van: FDLARRY op maart 16, 2011, 00:20:19
Toch wel:

http://www.arcam.co.uk/products,fmj,av-amplifiers,AVR400.htm#

Alleen dit is de AVR400, maar die is nog betaalbaar, ik heb de PDF even gedownload en ga een rustig kijken wat ie allemaal heeft.

Toch niet...
De Arcam AVR400 is de nieuwe versie met inderdaad HDMI 1.4. De AVR600 heeft nog HDMI 1.3.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

LittleNinja

De Arcam AVR400 heeft op papier een stuk minder vermogen dan de genoemde Pioneer, maar mijn advies is om gewoon te gaan luisteren naar de machines... Staar je dus niet blind op het opgegeven vermogen.

twdi

FDLARRY

Citaat van: LittleNinja op maart 16, 2011, 08:10:16
De Arcam AVR400 heeft op papier een stuk minder vermogen dan de genoemde Pioneer, maar mijn advies is om gewoon te gaan luisteren naar de machines... Staar je dus niet blind op het opgegeven vermogen.
Ga ik ook zeker doen, binnenkort ga ik de CM8 luisteren (met een beetje geluk) gekoppeld aan een SC-LX83, ik ben heel benieuwd.

JCL

Waar ga je deze combi luisteren? Als het in de buurt is kan ik Smits (Arnhem) aanraden. Deze forum sponsor heeft geweldige deals, even bellen en ze maken een top prijs voor je! Ben er laatst zelf erg goed geslaagd.

twdi

Is er een lijst incl adressen van Forum sponsers? Of moet ik dan de reclames afspeuren?

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

LittleNinja

Probeer altijd de combi die je op het oog hebt te beluisteren... Eigenlijk het liefst in jouw eigen omgeving!

Heb je nog alternatieven op het oog voor de speakers? Bijvoorbeeld de Sonus Faber Toy Tower? :inlove:

FDLARRY

Ik ga zeker een vergelijk maken met speakers, alleen vind ik de CM8 wel heel erg mooi, spreekt me erg aan, als ie nou ook nog goed klinkt  :inlove:

De CM9 heb ik al gehoord en die klonk erg goed, wat ik begrepen heb is dat de CM8 bijna hetzelfde klinkt alleen wat minder power heeft, maar 150 W vind ik goed, moet ook nog de buren te vriend houden :P

Wel een heel erg aparte speaker de Sonus Faber Toy Tower, het leer spreekt me persoonlijk niet zo aan, maar dat is persoonlijk.

twdi

Weet je het merk en type van de versterker/receiver waarmee je de CM9's beluisterd hebt?

JCL

Citaat van: FDLARRY op maart 16, 2011, 11:26:46
Ik ga zeker een vergelijk maken met speakers, alleen vind ik de CM8 wel heel erg mooi, spreekt me erg aan, als ie nou ook nog goed klinkt  :inlove:

De CM9 heb ik al gehoord en die klonk erg goed, wat ik begrepen heb is dat de CM8 bijna hetzelfde klinkt alleen wat minder power heeft, maar 150 W vind ik goed, moet ook nog de buren te vriend houden :P

Wel een heel erg aparte speaker de Sonus Faber Toy Tower, het leer spreekt me persoonlijk niet zo aan, maar dat is persoonlijk.

Naast de CM8 zou ik ook kijken of je nog een CM7 kunt krijgen. Scheelt je veel geld en er zijn mensen die ze ook beter vinden klinken dan de CM8. Voor alle B&W speakers geld: power! Hang er een dikke versterker aan.

FDLARRY

Type niet, maar het was een Yamaha van rond de 2.000,- (qua prijs gelijk aan de Pioneer SC-LX83) geluisterd bij Correct in R'dam, ook de KEF Q900 klonk erg goed, was 400 per speaker goedkoper dan de CM9 maar dat hoorde je niet, maar de speaker is zo plomp en enorm, mijn vrouw werd er niet vrolijk van!  ::)

FDLARRY

Citaat van: JCL op maart 16, 2011, 11:44:05
Naast de CM8 zou ik ook kijken of je nog een CM7 kunt krijgen. Scheelt je veel geld en er zijn mensen die ze ook beter vinden klinken dan de CM8. Voor alle B&W speakers geld: power! Hang er een dikke versterker aan.

Power genoeg? :laugh:

JCL

Zeker als je gaat bi-ampen zal dat goed te doen zijn ;)

WimB

Citaat van: FDLARRY op maart 16, 2011, 11:47:36
Power genoeg? :laugh:
Zoals hierboven al werd aangegeven, staar je niet blind op de in de specs aangegeven vermogens.
Sommige geven minder op, maar klinken veel steviger door gebruik van flinke ringkernen e.d.

FDLARRY

Citaat van: WimB op maart 16, 2011, 12:30:04
Zoals hierboven al werd aangegeven, staar je niet blind op de in de specs aangegeven vermogens.
Sommige geven minder op, maar klinken veel steviger door gebruik van flinke ringkernen e.d.

Behalve de Pioneer SC-LX83 ben ik ook erg gechameerd van de Marantz SR7005, wel iets minder power, maar wel een top reciever, heeft iemand ervaring met deze reciever?

twdi

Kwa spec's is die pioneer wel gaaf........
32bits DAC.. vet.

Heb ik nog niet eerder bij een andere receiver gezien

FDLARRY

Ik kom net terug uit de stad waar ik me wekelijkse hifi blaadje heb gekocht, mijn oog viel ook op het duitse stereoplay (maart) waarop ik een B&W speaker zag staan, het was de CM8. Er was een uitgebreide test tussen 5 speakers in het segment en duurder als de CM8. Omdat mijn Duits niet best is maar meteen doorgebladerd naar de eindconclusie en .......... De B&W CM8 was testwinnaar met als enige "Sehr Gut"  :pompom:

Ik moet de speaker nog horen maar wat steeds enthousiaster. :headbanging:

FeaR1986

Met alle respect: speakers koop je niet uit een blaadje. Je moet de speakers kopen die je zelf het beste vind klinken. Je hebt er niets aan dat je de nummer 1 speaker hebt als de sound je niet aan staan. En dat is toch het belangrijkste als die speakers straks bij jou thuis staan. En ik trek conclusies uit dat soort magazines altijd wel flink in twijfel, want veelal is het de grootste sponsor die het hoogste scoort.

Overigens kijk ook eens naar de Pioneer LX73. De Pioneer LX83 en LX73 zijn intern indentiek qua voeding en opbouw. Dus als je de LX83 pakt alleen omdat het vermogen je aanstaat dan kan je dus ook een serie lager kijken. Overigens is het vermogen van Pioneer toch zeer netjes door de Class D versterkers, 150 Watt per kanaal haal je er zo uit. Alleen met alle kanalen open kakken ze in naar minimaal 63 Watt, wat overigens nog steeds meer dan genoeg is.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

FDLARRY

Ik ben op dit moment een luistersesie aan het aanvragen bij RAF Amsterdam, die hebben de versterkers en speaker die ik op het oog heb, dus ..... Je hebt helemaal gelijk als het gaat om persoonlijke smaak en luisteren, heb ik al eerder gemeld maar ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen voordat ik ergens ga luisteren, aard van het beestje, doe ik met alles, zelfs een strijkbout!  :P

LittleNinja

Hmmm... Er wordt weer heel veel nadruk op specs gelegd.

Wat voor muziek luister je overigens?

Dat leer op die Sonus Fabers is inderdaad niet ieders smaak. Je hebt ze ook in het hout. Neem anders eens contact op met Beter Beeld en Geluid ( sponsor ). Dan kun je de combi Arcam AVR400 eens met de Toys testen....  ( sowieso goed als je wat meer wil leren over geluid en waar op te letten! )

Even mijn visie op B&W speakers:
Ze hebben inderdaad wel kracht nodig. Maar wel echte en geen opgegeven watts..
Daarnaast is het laag vaak goed aanwezig maar wel wat wollig. Hoog kan soms wat scherp zijn, zeker wanneer je een "aggresieve amp" er op zet.