iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: jowi op augustus 24, 2011, 11:15:59
Anyway, Apple meisje was heel vriendelijk,
tja als ze kunnen verdienen...........  :D

danielo

#326
Citaat van: jowi op augustus 24, 2011, 11:15:59
Ja ik schiet altijd een beetje uit mijn slof met dit soort vage praktijken, lees eea dus in die context :D

Anyway, ik heb ze maar even gebeld daar in de USA, wat blijkt? Mijn voornaam is 'Johan' maar ik had als voornaam 'J.' ingevuld. Waarom? Omdat op hun webform DUIDELIJK stond 'type in your name EXACTLY as stated on your creditcard'... en ja dat doe ik dus. Blijkt hun systeem een voornaam bestaande uit 1 letter met 1 cijfer niet te accepteren. Fijne software... :devil:

Anyway, Apple meisje was heel vriendelijk, heeft ter plekke het systeem aangepast, ik heb opnieuw een aanvraag gedaan en nu rolde alles in 1x door, eind goed al goed :)

Soms is ook de creditcard de schuld, deze week was mijne weer afgesloten en deed itunes geen aankopen meer. Apple kan dan niet meer zien dan dat die geweigerd is. Bleek dat de rabo hem (weer) had afgesloten omdat ik een macbook air had gekocht en daarna heel verdacht een netflix account betaalde vanuit New York.

Het overkomt mij regelmatig dat ik wordt afgesloten met dit soort dingen ben ik de enigste hierin ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Nogmaals, er is niets aan de hand met mijn creditcard. Ik gebruik hem regelmatig, ik heb ook gechecked bij Visa of er iets mis was, er was en is nog nooit iets mee aan de hand geweest. Het is verder heel simpel, zoals het Apple meisje aan de helpdesk ook al zei, mijn voornaam is 'Johan' en op mijn creditcard staat 'J.'. Dat snapt de ultra geavanceerde Apple software niet. Die 2 namen MOETEN EXACT gelijk zijn volgens Apple. Onder water crosschecken ze ongetwijfeld van alles, en een letter is geen naam, en  J != Johan dus FRAUDE ALERT.

danielo

Citaat van: jowi op augustus 25, 2011, 12:27:47
Nogmaals, er is niets aan de hand met mijn creditcard. Ik gebruik hem regelmatig, ik heb ook gechecked bij Visa of er iets mis was, er was en is nog nooit iets mee aan de hand geweest. Het is verder heel simpel, zoals het Apple meisje aan de helpdesk ook al zei, mijn voornaam is 'Johan' en op mijn creditcard staat 'J.'. Dat snapt de ultra geavanceerde Apple software niet. Die 2 namen MOETEN EXACT gelijk zijn volgens Apple. Onder water crosschecken ze ongetwijfeld van alles, en een letter is geen naam, en  J != Johan dus FRAUDE ALERT.

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, de feedback en meldingen zijn niet zo best. In dit geval hadden ze dat gelijk kunnen aangeven. De feedback die ik deze week kreeg was ook erg weinig op zijn minst hadden ze kunnen aangeven wat de mogelijke problemen waren en dat ik contact moet opnemen met x,y of z.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

snopper

Citaat van: danielo op augustus 25, 2011, 12:22:32
Soms is ook de creditcard de schuld, deze week was mijne weer afgesloten en deed itunes geen aankopen meer. Apple kan dan niet meer zien dan dat die geweigerd is. Bleek dat de rabo hem (weer) had afgesloten omdat ik een macbook air had gekocht en daarna heel verdacht een netflix account betaalde vanuit New York.

Het overkomt mij regelmatig dat ik wordt afgesloten met dit soort dingen ben ik de enigste hierin ?

Daniel.

Een bank heeft een fiduciaire opgave om "verdachte" transacties tegen te gaan welke niet in het profiel van de rekeninghouder passen. Beter 1 telefoontje extra krijgen en weer een kaart vrijgeven als voor veel geld in het schip te gaan door een geskimde kaart ...

Intussen moeten alle "gereguleerde" banken deze checks toepassen in het mom van AML/KYC (anti geld witwassen en ken je klant) als ook eigen interne audit regels en risiko (lees geldafschrijving) vermindering. Niets vreemd mee. Is mij ook al gebeurd.

Weer OT. Intussen is mijn iPad zo vaak in gebruik door vrouw en zoontje dat ik ga kijken voor een 2e .... of een andere die wel flash kan. Ik loop al een tijdje niet meer mee, maar is er nog steeds geen mogelijkheid om op een makkelijke manier (zonder jailbreaken en co) flash werkende te krijgen?

Snopper

Kjelt

Citaat van: snopper op augustus 29, 2011, 13:18:11
Weer OT. Intussen is mijn iPad zo vaak in gebruik door vrouw en zoontje dat ik ga kijken voor een 2e
:D Ben ik blij dat mijn partner zelf een iPod heeft gehaald. Ik zou zelf nog even een half jaartje wachten op de opvolger  ;)

snopper

Ja natuurlijk, of een in prijs gereduceerde iPad2 .... Ik ben niet (meer) zo'n high-techie .... Vrouwlief heeft de smaak gekregen en wil intussen ook aan de iphone ... eerst even wat apple aandelen kopen voordat ik ze loslaat op de app-store  :coffee:

Snopper

danielo

#332
Citaat van: snopper op augustus 29, 2011, 13:18:11
Een bank heeft een fiduciaire opgave om "verdachte" transacties tegen te gaan welke niet in het profiel van de rekeninghouder passen. Beter 1 telefoontje extra krijgen en weer een kaart vrijgeven als voor veel geld in het schip te gaan door een geskimde kaart ...

Intussen moeten alle "gereguleerde" banken deze checks toepassen in het mom van AML/KYC (anti geld witwassen en ken je klant) als ook eigen interne audit regels en risiko (lees geldafschrijving) vermindering. Niets vreemd mee. Is mij ook al gebeurd.

Weer OT. Intussen is mijn iPad zo vaak in gebruik door vrouw en zoontje dat ik ga kijken voor een 2e .... of een andere die wel flash kan. Ik loop al een tijdje niet meer mee, maar is er nog steeds geen mogelijkheid om op een makkelijke manier (zonder jailbreaken en co) flash werkende te krijgen?

Snopper


Snap best dat dit de beste manier is om misbruik te voorkomen en stel het ook op prijs. Aan de andere kant lopen we wel enorm achter ik kan pas na 1 maand zelf zien wat ik uitgegeven heb dat maakt zelf in de gaten houden ook onmogelijk. Ze moeten dan alles voorlezen en ik een 'ok' geven dat kan toch wat moderner.

Daniel.

PS: zoek even op ipad en flash browser er zijn een aantal browers die je kan downloaden om toch flashvideo te bekijken. SkyFire is er 1 van.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

snopper

Citaat van: danielo op augustus 29, 2011, 23:19:26
Snap best dat dit de beste manier is om misbruik te voorkomen en stel het ook op prijs. Aan de andere kant lopen we wel enorm achter ik kan pas na 1 maand zelf zien wat ik uitgegeven heb dat maakt zelf in de gaten houden ook onmogelijk. Ze moeten dan alles voorlezen en ik een 'ok' geven dat kan toch wat moderner.

Daniel.

PS: zoek even op ipad en flash browser er zijn een aantal browers die je kan downloaden om toch flashvideo te bekijken. SkyFire is er 1 van.

Dank voor de skyfire voorstelling ... zal daarnaar kijken. Ik had mercury al omdat ik moe was van de omleiding op de Safari naar speciale pagina's die een App voor geld aanprijzen (bijv bepaalde kranten) ...

Ik weet wel dat ik in een ander land zit, maar als ik mij anmeld op mijn online-banking, zie ik tot op de minuut de laatste bewegingen op mijn rekening EN creditcard .... Hier gaan de boekingen van de creditcard direkt met een pin apparaat en online naar de betalingcentrale (cetrel). maar dit moet in NL toch ook mogelijk zijn ...

Snopper

RonG

Is er een alternatief voor Itunes? Ik wordt er gefrustreerd door, waarom makkelijk als het moeilijk kan :)

danielo

Citaat van: RonG op september  4, 2011, 11:06:17
Is er een alternatief voor Itunes? Ik wordt er gefrustreerd door, waarom makkelijk als het moeilijk kan :)

Persoonlijk geen problemen met itunes op de mac (gebruik het alleen voor syncen) maar als je nog een maand wacht heb je het niet meer nodig kan je het meeste doen via icloud.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RonG

Wil gewoon data van de pc naar de Ipad copieeren, zoals foto's en geconverteerde video's enz. Icloud heb ik niks aan.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: RonG op september  4, 2011, 11:32:42
Wil gewoon data van de pc naar de Ipad copieeren, zoals foto's en geconverteerde video's enz. Icloud heb ik niks aan.

Je verzetten tegen de manier van syncen gaat je alleen maar problemen opleveren, je zal moeten jailbreaken als je dat echt wil. Snap niet hoe je de conclusie kan trekken dat je niets aan icloud hebt wat het mogelijk maakt om bij elke file aan te geven dat je ze op al je devices wilt zien. Ik snap best wel dat mensen 'perse' zelf files willen overzetten van a naar b maar op het eind van de dag is software veel beter in syncen dan mensen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RonG

Dus ik moet alle mp3's en foto's en geconverteerde videos welke ik op de Ipad wil plaatsen op Icloud plaatsen?

Maar ik heb al een alternatief gevonden genaamd copytrans. Jailbreak is niet nodig.
Ben deze even aan het testen of het ook doet wat het belooft.




Cyrus·

Citaat van: jowi op augustus 25, 2011, 12:27:47
Nogmaals, er is niets aan de hand met mijn creditcard. Ik gebruik hem regelmatig, ik heb ook gechecked bij Visa of er iets mis was, er was en is nog nooit iets mee aan de hand geweest. Het is verder heel simpel, zoals het Apple meisje aan de helpdesk ook al zei, mijn voornaam is 'Johan' en op mijn creditcard staat 'J.'. Dat snapt de ultra geavanceerde Apple software niet. Die 2 namen MOETEN EXACT gelijk zijn volgens Apple. Onder water crosschecken ze ongetwijfeld van alles, en een letter is geen naam, en  J != Johan dus FRAUDE ALERT.

Dat is niet alleen bij Apple zo hoor, dat heb ik eerder ook wel eens gehad bij hmv.com en Amazon. Op mijn creditcard staat geen "puntje" achter mijn voorletter, terwijl de webshopsystemen dat vaak wel veronderstellen. Waardoor ze menen dat naam in systeem <> naam op creditcard en vervolgens een vergelijkbaar effect als wat jij had.
Groeten,
Edwin

SV..S

Is er een manier om iPad foto's direct te linken op bv dit forum?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op september 13, 2011, 22:17:53
Is er een manier om iPad foto's direct te linken op bv dit forum?
Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb het een keer via dropbox voor elkaar gekregen, maar dat was erg omslachtig...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Durk

Sorry maar mag ik hier even heel hard vloeken...vrouw laat mijn nieuwe iPad2 (vanmiddag geleverd..!!) uit haar handen vallen..

Weet iemand een goed adresje voor de rep. van een gebroken glas/digitizer?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

danielo

Citaat van: Durk op november 12, 2011, 18:37:09
Sorry maar mag ik hier even heel hard vloeken...vrouw laat mijn nieuwe iPad2 (vanmiddag geleverd..!!) uit haar handen vallen..

Weet iemand een goed adresje voor de rep. van een gebroken glas/digitizer?

Ik zou naar een apple reseller gaan, vertel wat er gebeurd is misschien willen ze wel wat voor je doen. In ieder geval kunnen ze hem reparatie nemen maar met een goed verhaal is er meer mogelijk.

Klote neem aan dat ze zich behoorlijk schuldig voelt, je had toch al een ipad 1 of niet ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239

Volgens mij dekt een inboedelverzekering dit.....

Gaeje

Citaat van: modde239 op november 12, 2011, 19:00:42
Volgens mij dekt een inboedelverzekering dit.....
is dat niet t.o.v derden?

bmateijsen

Citaat van: modde239 op november 12, 2011, 19:00:42
Volgens mij dekt een inboedelverzekering dit.....

tenzij je dat hebt meeverzekerd, wordt het niet gedekt...

clockwork

Balen joh! :crazy:

Wellicht kunnen deze jongens helpen:
http://www.helpmijnmac.nl/

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kjelt

#349
Heb ik wel half jaar geleden ergens gezien. Ik kan alleen niet meer achterhalen waar het precies was maar als je in google  "iPad onderdelen" intypt zie je meerdere reparatieadresjes.
Bv hier kost de digitizer 90 euro en het lcd scherm 140 euro als je dan nog werkloon er bij telt is het al gauw een halve iPad aan kosten  :(