iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nosoforos

Ik bedoelde ook: de iPad.
(Overigens is het prijsverschil tussen de andere dingen ook nogal relatief- en bovendien; als dat het enige zou zijn dat telde...)

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: Nosoforos op augustus 18, 2011, 23:09:52
Wat bedoel je? Wat ik zei over hoe ik graag tv kijk?

Over het ontwikkelen van apps, dat kan in principe toch echt alleen met de SDK? Geen idee wat er verder in de officieuze 'scene' mogelijk is. Inderdaad kun je ook web-apps ontwikkelen, sterker nog, toen de apps-store er in het begin nog niet was werd dat als mogelijkheid door Apple zelf aangedragen.


Enigste andere optie is via een aantal crossplatform oplossingen als voorbeeld bijvoorbeeld de nieuwe flashbuilder van adobe daarmee kan je ook op windows flash apps maken en compilen voor de ipad en android. Ik weet dat het werkt want heb het zelf getest (op een mac). Indien je echt wilt ontwikkelen is dat een behoorlijke stap alles is in objective-c en flink wennen dus misschien is dan een mac-mini kopen en 8 gig erin stoppen een goedkope oplossing.


Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: MovieMax op augustus 19, 2011, 13:04:33


De eigenzinnigheid van Jobs is ook een vloek: Geen directe flac support, incompatibiliteit van Safari. Het lukt mij niet om wat te kopen op Ebay of te betalen met paypal op de Ipad. Sommige pdf's geeft de Ipad niet goed weer. Je zit vast aan bloatsoft iTunes. En bovenal : Apple is duur.

zo slecht is safari niet, Op het gebied van html5 support haalt iOS5 (ok beta) de hoogste score op chrome na. en voor tablets en telefoons de hoogste score van alle browers/platforms.

Dit is goed nieuws voor mensen die de browser veel gebruiken de verbeteringen zijn aanzienlijk zo werkt bijvoorbeeld googledocs nu compleet op de ipad. Nog een paar weken wachten :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

#304
Citaat van: Erik op augustus 20, 2011, 01:57:43
Fanboy alert ;D
Erg dom en storend.
Overigens lees ik alles over de ontwikkelingen op dit gebied, en dus niet alleen Apple. Als er iets anders interessants te vinden zou zijn, ben ik daar best in geïnteresseerd, ik vind alleen niet dat dat op dit moment het geval is.
Over Safari op iOS gesproken, ik zou het erg fijn vinden als daar op een gegeven moment ondersteuning in komt voor plugins, dat zou erg fijn zijn voor programma's als 1Password. (click2flash is op de iPad gelukkig niet nodig  ;))

jowi

Citaat van: danielo op augustus 20, 2011, 10:21:46
Indien je echt wilt ontwikkelen is dat een behoorlijke stap alles is in objective-c en flink wennen dus misschien is dan een mac-mini kopen en 8 gig erin stoppen een goedkope oplossing.
8GB is wat overdreven denk ik, en goedkoop is ook anders, maar inderdaad, hoe langer ik kijk naar de divese cross oplossingen, hoe meer ik er van overtuig raak dat de manier waarop ik wil ontwikkelen daarmee niet mogelijk is. Ik ben ontwikkelaar, geen grafisch ontwerper die thuis is in flash en/of andere creabea oplossingen. Ik zal dus aan de mac moeten met XCode en de SDK etc. Een basis mac mini voldoet daarvoor al... mmm... wie had dat ooit gedacht... gelukkig is C en C++ etc voor mij geen probleem 8)

Nosoforos

8GB is niet nodig inderdaad. Je zou prima tweedehands kunnen kijken (wel zorgen dat je een core2duo neemt als je Lion wil draaien- en Lion niet proberen te draaien met maar 2GB Ram! Dat loopt voor geen meter, maar is goedkoop zelf uit te breiden natuurlijk) Ben wel benieuwd aan wat voor soort apps je zit te denken om te ontwikkelen eigenlijk, heb altijd wel bewondering voor developers (heb ik er zelf verder totaal geen kaas van gegeten).

jowi

Ja ik zit al een beetje rond te kijken, maar ik heb afgezien van wat er in de Apple store te koop is, nog geen goed idee van wat nog coulant is en wat geschikt is om goed XCode etc op te draaien. Het beste is denk ik gewoon nieuw, de ontwikkelingen gaan tenslotte snel. En ik zag al dat de wat oudere modellen geen HDMI hebben, en dat is wel zo makkelijk, dan kan ik mijn huidige 24" monitor gewoon dual inzetten. Een laptop is geen optie, dat werkt niet prettig. Je hebt flink schermruimte nodig en een beetje normaal toetsenbord.

Qua appliaties,, ik heb wel wat wilde plannen, maar het is ook gewoon leuk om wat meer omgevingen aan te kunnen, ontwikkelen voor dit soort devices is HOT, zeker als je het native kunt, en dus is het ook niet verkeerd voor mijn CV...

jowi

Zij er trouwens shortcuts ofzo voor het onscreen toetsenbord om bijv. naar het begin of einde van een regel te springen, of om pijltjestoetsen na te bootsen?

Nosoforos

Nou, begin of einde van een regel is op zich gauw gevonden met een vingeraanraking (maar zou sneller/ handiger kunnen). De cursortoetsen mis ik ook wel eens, soms is het behoorlijk irritant om een lettertje te corrigeren omdat je de cursor dus met je vinger op de goede plek moet zien te krijgen.

jowi

Nou om met de vinger het einde van een regel aan te geven moet je het einde wel kunnen zien... in tekstvakken die korter zijn dan de tekst werkt dat dus niet. Ook niet hier op het forum als een quote langer is dan het tesktvak. In chrome kun je dan nog met de muis het vak groter trekken maar dat soort dingen heb je op de aaipet dus ook niet.

danielo

#311
Citaat van: Nosoforos op augustus 20, 2011, 16:47:48
8GB is niet nodig inderdaad. Je zou prima tweedehands kunnen kijken (wel zorgen dat je een core2duo neemt als je Lion wil draaien- en Lion niet proberen te draaien met maar 2GB Ram! Dat loopt voor geen meter, maar is goedkoop zelf uit te breiden natuurlijk) Ben wel benieuwd aan wat voor soort apps je zit te denken om te ontwikkelen eigenlijk, heb altijd wel bewondering voor developers (heb ik er zelf verder totaal geen kaas van gegeten).

Zo kwam ik op 8Gig, want als je van 2Gig naar iets moet dan is 8Gig erbij de kosten niet meer, Ik heb deze week 8Gig voor een macmini gedaan voor 47euro inclusief verzendkosten. Maar inderdaad 4Gig kan ook maar als je al bezig bent.

Tevens kan je flash ook op een manier doen zoals elke andere programmeur dat doet, Je hoeft niet perse het geheel aan te pakken als een vormgever. Flash, Java en c# liggen dan dicht bij elkaar. c/c++ is een goeie start maar objective-c heeft toch wat maffe dingen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Ik ben bang dat ik zaken als aanroepen van webservices en xml data verwerking, en dingen als ip control niet met flash kan doen... dat zal toch meer geënt zijn op spellen, of andere meer grafische dingen neem ik aan... geef anders eens een link ofzo, ben wel benieuwd.

danielo

Citaat van: jowi op augustus 20, 2011, 21:42:46
Ik ben bang dat ik zaken als aanroepen van webservices en xml data verwerking, en dingen als ip control niet met flash kan doen... dat zal toch meer geënt zijn op spellen, of andere meer grafische dingen neem ik aan... geef anders eens een link ofzo, ben wel benieuwd.

Het is misschien niet de eerste keuze maar die dingen kunnen wel, moet er bij zeggen dat ik niet 100% weet of dat ook door de crosscompiler goed gaat. De test die ik gedaan heb om te praten met mijn denon via ip lukte in de crosscompile niet gelijk maar heb niet 100% uitgezocht waarom. Denk niet dat dit de plek is om hier verder op in te gaan maar flash (actionscript3) is een redelijk generieke taal net als veel andere. Moet zeggen dat ik niet 123 zou weten wat ik zou gebruiken als ik perse op de ipad wil developen dan is object-c toch de meest logische keuze maar zit je vast aan osx als developers omgeving.

Sorry dat we een beetje offtopic zijn nu, om weer op topic te komen :

Ik heb de laatste dagen flink wat zitten spelen met video services uit de uk & states (bbc, hulu en netflix) ben ik de enigste die redelijke resultaten heb met netflix via de ipad -> hdmi -> display of zijn er meer die hier gebruik van maken. Voor een kleine 11 euro per maand (pptp/vpn server en netflix abo) best geinig.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Ik heb even gezocht naar ActionScript3, moet zeggen dat het inderdaad meer is dan ik dacht, een behoorlijk serieus alternatief. Code lijkt ook erg op javascript, java en C#, en er zijn zo te zien goede ontwikkelomgevingen en IDE's voor. Voor ik honderden euro's uit ga geven voor een mac mini, moet ik dit zeker even gaan proberen. Bedankt voor deze tip :)

danielo

Citaat van: jowi op augustus 21, 2011, 09:11:28
Ik heb even gezocht naar ActionScript3, moet zeggen dat het inderdaad meer is dan ik dacht, een behoorlijk serieus alternatief. Code lijkt ook erg op javascript, java en C#, en er zijn zo te zien goede ontwikkelomgevingen en IDE's voor. Voor ik honderden euro's uit ga geven voor een mac mini, moet ik dit zeker even gaan proberen. Bedankt voor deze tip :)

Dat het er op lijkt is niet zo vreemd actionscript 3.0 is een afgeleide van javascript met wat java dingen. Wij hebben een kleine 1Milj. regels aan actionscript code staan :). Als je het echt als een programmeertaal gebruikt kan je het best kijken naar 'flashbuilder 4.5' dit is een eclipse  afgeleide omgeving die je waarschijnlijk al kent en die kan compilen naar apps, iOS en android.

Nogmaals weet niet of dit de beste keuze is heb het zelf minimaal getest in deze rol.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

#316
Ik probeer het nu met FlashDevelop aan de praat te krijgen, code en omgeving zien er perfect uit, echter ik heb iets nodig als een 'packager for iphone' of PFI tool, die een swf naar native code omzet, echter die schijnt niet meer beschikbaar te zijn, geen idee hoe ik hier mee verder moet, even verder googlen denk ik... ik zal FlashBuilder ook even proberen.

*edit* mmm... zo te zien is Adobe Flash Professional CS5.5 nodig als je iPad apps wilt bouwen, en dat kost over de 800 euro... wtf... dan koop ik liever een mac mini...

*edit* ik ben onwijs verwend met mijn MICROSOFT visual studio geloof ik... wat een drama paketten zijn dat zeg, die flashbuilder en flashdevelop. Met de ene kun je wel visual designen (een must in dit geval) maar kun je dat niet direct met actionscript maar zit je weer met javascript in html in een soort van f*cking notepad omgeving, in de ander kun je niet visual designen maar werkt weer heel mooi met actionscript incl. syntax highlighting, autocomplete pfff...

jowi

#317
Voor wat het waard is, heb inmiddels OSX Snow Leopard 10.6.7 draaien via VMware, zo kan ik als het goed is even grondig kennismaken met XCode en app ontwikkeling. Ik ben inmiddels wel lid van Apple's iOS developer program, dat kost $99 per jaar, daar kom je niet onderuit, anders krijg je Xcode niet eens mee ;) Mocht ik hier mee doorgaan dan koop ik wel een Mac Mini ofzo, werkt toch fijner. Moet nog even wachten op de license, want Apple vertikt het nog steeds om mijn VISA kaart te accepteren (ja ik betaal er wel een aantal andere diensten mee dus hij doet het wel) dus ik moest het even via de bank overmaken, kost wat meer tijd, en dan duiken we er eens fijn in :D Heb al een paar ideeen voor appjes, oa. wil ik de Frutselizer op de iPad hebben draaien :)

denoontje

frutilizer voor op de macbook??

danielo

Citaat van: jowi op augustus 22, 2011, 15:06:30
Voor wat het waard is, heb inmiddels OSX Snow Leopard 10.6.7 draaien via VMware, zo kan ik als het goed is even grondig kennismaken met XCode en app ontwikkeling. Ik ben inmiddels wel lid van Apple's iOS developer program, dat kost $99 per jaar, daar kom je niet onderuit, anders krijg je Xcode niet eens mee ;) Mocht ik hier mee doorgaan dan koop ik wel een Mac Mini ofzo, werkt toch fijner. Moet nog even wachten op de license, want Apple vertikt het nog steeds om mijn VISA kaart te accepteren (ja ik betaal er wel een aantal andere diensten mee dus hij doet het wel) dus ik moest het even via de bank overmaken, kost wat meer tijd, en dan duiken we er eens fijn in :D Heb al een paar ideeen voor appjes, oa. wil ik de Frutselizer op de iPad hebben draaien :)

Ach maar nu je een developer bent kan je wel iOS5 draaien als je dat wilt :), Adobe is inderdaad vooral met aan de gang krijgen een ramp dat valt moeilijk te ontkennen. je kan (tenminste voor mac) of 249,- doen voor flashbuilder of inderdaad studio moet zeggen dat wij geen visual builders gebruiken doen alles met de hand. Zoals ik gisteren al aangaf ben je waarschijnlijk toch beter af met xcode. Bekijk dat ook de vele wwdc sessies die in video online staan. Iets aan de praat krijgen in xcode is niet zo lastig alleen is het daarna wel even wennen.

Veel plezier met ipad ontwikkelen wij nemen aan dat alle HTForum leden straks een gratis code krijgen :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Citaat van: danielo op augustus 22, 2011, 15:43:07
wij nemen aan dat alle HTForum leden straks een gratis code krijgen :)
Als jullie voor mij een Mac kan regelen, de kosten voor de licentie even overmaken, en een mooie compensatie voor mijn uren en moeite en overige onkosten bij elkaar sprokkelen, dan krijgen jullie de appjes gratis :D

jowi

Citaat van: denoontje op augustus 22, 2011, 15:31:16
frutilizer voor op de macbook??
Nope... dat is weer een andere licentie. Ik blijf niet bezig ;)

jowi

Wat een $#%$#%$ bedrijf is dat Apple toch, bah. Eerst mijn overigens 100% correct werkende creditcard structureel niet willen accepteren, moest ik dus noodgedwongen via de bank geld overmaken voor de Apple developer licensie. Krijg ik een email terug met een bevestiging van mijn aankoop (dus het geld is binnen) maar eenmaal op de bevestingslink, zeggen ze dat ze mijn identiteit niet kunnen vaststellen... wat een ellende toch zeg. Nu moet ik volgens een andere link een #^$^% FAX sturen met een copie van mijn paspoort (!!!), en een STEMPEL (!!!!!) VAN EEN NOTARIS OF ADVOCAAT???? Zijn ze gdvrd4#%$#% debiel geworden daar ofzo? Wat zijn dit voor achterlijke praktijken? Is dit dat mooie, warme Apple gevoel waar iedereen het over heeft? Ik heb dit soort onzin met Microsoft werkelijk nog nooit meegemaakt... sorrie hoor...

Kjelt

Bij het gemeentehuis kun je een gewaarmerkte kopie van je paspoort maken. Zou ik zelf niet via de notaris doen *ping ping*
Is inderdaad wel vreemd want na betaling van je bankrekening en je thuis adres (dat overeenkomt met je bankrek) zou het toch voldoende moeten zijn.

jowi

Ja ik schiet altijd een beetje uit mijn slof met dit soort vage praktijken, lees eea dus in die context :D

Anyway, ik heb ze maar even gebeld daar in de USA, wat blijkt? Mijn voornaam is 'Johan' maar ik had als voornaam 'J.' ingevuld. Waarom? Omdat op hun webform DUIDELIJK stond 'type in your name EXACTLY as stated on your creditcard'... en ja dat doe ik dus. Blijkt hun systeem een voornaam bestaande uit 1 letter met 1 cijfer niet te accepteren. Fijne software... :devil:

Anyway, Apple meisje was heel vriendelijk, heeft ter plekke het systeem aangepast, ik heb opnieuw een aanvraag gedaan en nu rolde alles in 1x door, eind goed al goed :)