iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SV..S

ik dacht laat ik hem bestellen voor Moederdag,  afgelopen woensdag :-X

maar als het goed is wordt hij morgen geleverd (Informatique)  :)

dat is nog beter want ik ben over 3 weken jarig, en anders voor Vaderdag :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Robbert54

Even vraagje namens mijn zus: is er ook een browser die silverlight afspeelt?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

danielo

#177
Citaat van: The Vampire op mei 17, 2011, 20:02:16
Even vraagje namens mijn zus: is er ook een browser die silverlight afspeelt?

Nee, maar vaak zijn de websites die nog silverlight gebruiken (zoals uitzending gemist) beschikbaar als apps. Je kan dus beter even
vragen/checken of de 3 a 4 websites die ze belangrijk vind te bekijken zijn op een ipad in de browser of als app.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Er is maar 1 site die ik bezoek die silverlight gebruikt, en dat is de site van mijn universiteit. Helaas staan opnames van de colleges er dus in silverlight op. Nu heb ik als workaround voor als ik per se op de iPad een college wil herzien, dat ik dit met remote desktop doe op de iPad - dan kan immers alles wat ook op je desktop kan. Maar goed, dat vind ik zelf wel een beetje een 'hack'. Liever zie ik ze gewoon zsm een gewoon formaat hanteren.

denoontje

Heeft iemand hier ervaring met de ipad2 als back-up en snelle screening tbv raw foto's.

Ik wil eigenlijk geen laptop mee op vakantie en zit te denken aan een ipad 2.
Deze heeft op vakantie dan de functionaliteit als laptop (surfen en mail) en straks thuis als AB voor streaming en fotolijst. Dus investreer ik nu liever in een ipad dan een extra mini notebook

Ik heb nu alleen een hd waar een cf-kaart in kan, maar dan blaas ik altijd alle foto's van die kaart iedere keer over naar deze hd.
Heb dus geen echte backup (want kaartje moet weer leeg ;-) ) en ik wil op vakantie eigenlijk snel slechte foto's kunen verwijderen zodat ik niet met 4000 foto's terug kom. Daarvoor heb je dan een wat groter scherm nodig

Functie dus:
aansluiten van mijn losse HD (usb)
aansluiten van mijn canon SLR camare --> foto in raw ca 20 mb aansluiten via USB
met een app of programma kunnen selecteren en hele basic zaken veranderen aan de raw --> welke is het beste

Is dit qua snelheid echt goed te doen?
Ik heb op i-net wel gezien dat je ook een aanluitplug hebt waar CF-kaarten in kunnen ipv de standaard apple. Iemand hier ervaring mee?

DVDGuy

Aansluiting om een CF-kaartje te gebruiken is volgens mij de enige mogelijkheid; ik dacht niet dat je een externe HD kon aansluiten via USB
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

danielo

Citaat van: DVDGuy op mei 18, 2011, 12:09:59
Aansluiting om een CF-kaartje te gebruiken is volgens mij de enige mogelijkheid; ik dacht niet dat je een externe HD kon aansluiten via USB

Je kan veel camera's en usb sticks/drives aansluiten maar het is afhankelijk hoeveel stroom ze gebruiken of de ipad het toelaat. Veel camera's geven zelf stroom dus dat werkt prima. Indien je een cf kaart of camera zo aansluit kan je meestal de foto's bekijken de correcte selecteren, import doen en daarna de camera/cf leeg maken.

Ik zou wel eerst testen (in de winkel?) of het werkt op de camera die je wilt gebruiken kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld de delete achteraf niet altijd werkt.

wat youtube video's :

http://www.youtube.com/watch?v=dUzTzgVmxyw (nikon d300 in raw)
http://www.youtube.com/watch?v=YywwabmhABQ&feature=related (via wifi)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

DVDGuy

Citaat van: danielo op mei 19, 2011, 08:54:18
Je kan veel camera's en usb sticks/drives aansluiten maar het is afhankelijk hoeveel stroom ze gebruiken of de ipad het toelaat.

Dat is goed nieuws
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Joris1971

#183
Zo vandaag 2 ipads 2 gehaald (1 voor mij en de andere voor mijn compagnon), moest wel naar 2 winkels rijden maar ze hadden er bij iedere winkel (lees apple dealer) 1 op voorraad.

Wat  dan weer jammer is, vind is de karigheid an Apple, zo een verloopkabeltje om je ipad, via hdmi, aan je tv te hangen kost gewoon 40 euro...

ivo1986

En verbetering tov de 1?

Joris1971

Citaat van: ivo1986 op mei 19, 2011, 23:34:31
En verbetering tov de 1?

Ja,

Lichter qua gewicht, sneller, vooral met safari merk ik dat.

danielo

Citaat van: Joris1971 op mei 20, 2011, 06:52:33
Ja,

Lichter qua gewicht, sneller, vooral met safari merk ik dat.

Dit is inderdaad wat je als eerste merkt, veel andere verschillen in vooral snelheid van cpu en gfx merk je pas later of als je er echt op let. Zo zijn bepaalde photo bewerk dingen ineens 4x zo snel of zijn de gfx's van games ineens veel beter.

Ook zijn dingen als externe hdmi ineens echte features, gisteren notetaker HD gebruikt met een externe monitor en die doet dan ineens 1920x1200 als 2de monitor of racing HD2 waar je ineens met 2 schermen kan gamen.

Veel andere verschillen zullen denk ik meer zichtbaar worden over 2 weken als we tezien krijgen wat iOS5 brengt we moeten niet vergeten dat het os niet geupdate is en daar zit nog veel ruimte denk ik.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

denoontje

Citaat van: danielo op mei 19, 2011, 08:54:18
Je kan veel camera's en usb sticks/drives aansluiten maar het is afhankelijk hoeveel stroom ze gebruiken of de ipad het toelaat. Veel camera's geven zelf stroom dus dat werkt prima. Indien je een cf kaart of camera zo aansluit kan je meestal de foto's bekijken de correcte selecteren, import doen en daarna de camera/cf leeg maken.

Ik zou wel eerst testen (in de winkel?) of het werkt op de camera die je wilt gebruiken kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld de delete achteraf niet altijd werkt.

wat youtube video's :

http://www.youtube.com/watch?v=dUzTzgVmxyw (nikon d300 in raw)
http://www.youtube.com/watch?v=YywwabmhABQ&feature=related (via wifi)

Daniel.

Heb inderdaad al wel wat filmpjes gezien dat het kan...
Zal toch maar eens kijken in de winkel en neem ik mijn spul wel mee.
Was laatst in H'sum bij de Mac winkel, maar degene die er was wist het eigenlijk ook niet.

Joris1971

Wat ik nog steeds een domme zet en zeer irritant vind van Apple is dat ze Flash NIET ondersteunen!
Reden: Dan gaat de batterij langer mee, wat een onzin zeg, dan laadt je die ipad toch wat vaker op, of als je een probleem vind dan ga je toch naar sites die geen Flash gebruiken.
Andere reden Flash is eigendom van Adobe.. dus? Waarom ondersteunt Safari dan wel Flash op de imac en andere Apple computers?
Veel sites gebruiken nog Flash en apple heeft daar gewoon lak aan.  >:(

Nosoforos

#189
Dat was een paar jaar geleden toen de iPhone kwam een groter 'probleem' dan nu. En er waren/zijn echt wel redenen voor hoor. De performance van flash op Android devices laat tot nu toe tamelijk veel te wensen over (adobe moest immers een mobiele variant maken, en dat hebben zijn eindeloos laten afweten). En als Apple met een dergelijke performance zou aankomen op een iDevice, dan zou er een stuk meer geklaag zijn dan nu zonder überhaupt de mogelijkheid. Ik zal blij zijn als al die plugin-afhankelijke dingen helemaal verdwenen zijn.
Maar, als je per se flash wil, dan is er al geruime tijd bijvoorbeeld de Skyfire browser te krijgen in de appstore waarmee dat gedeeltelijk wordt opgelost.
Ik zelf kom eigenlijk maar zelden een site tegen waar ik flash nodig heb, dus in de praktijk heb ik er geen last van en vind ik de bezwaren tegen flash belangrijker.

danielo

#190
Citaat van: Joris1971 op mei 20, 2011, 11:44:51
Wat ik nog steeds een domme zet en zeer irritant vind van Apple is dat ze Flash NIET ondersteunen!
Reden: Dan gaat de batterij langer mee, wat een onzin zeg, dan laadt je die ipad toch wat vaker op, of als je een probleem vind dan ga je toch naar sites die geen Flash gebruiken.
Andere reden Flash is eigendom van Adobe.. dus? Waarom ondersteunt Safari dan wel Flash op de imac en andere Apple computers?
Veel sites gebruiken nog Flash en apple heeft daar gewoon lak aan.  >:(


Allemaal waar, ze hebben duidelijk aangegeven dat ze het niet gaan doen, terecht of niet het is een
keuze die je zelf moet maken. Apple is een meester in het weghalen van dingen met als argument dat het beter is voor het eind resultaat daar ga je in mee of niet. Deze beperkingen leveren je veel op maar hoe je het ook bekijkt het blijven beperkingen.

Daniel.

PS: mijn bedrijf verdient zijn geld met video veel daarvan was/is flash based dus geloof me ook al ben ik het met apple eens valt deze beslissing ons zwaar we moeten nl meer/sneller aan de slag met html5 wat pas 50% af is.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RonG

Ik mis flash wel degelijk, kom het redelijk vaak tegen dat er om gevraagd wordt. Ik doe ook vaak foto's van mij uploaden naar mijn eigen site (niet flickr). Met de Ipad kan ik deze niet bekijken en moest dus iets anders verzinnen.  Maar aan de andere kant is de Flickr app welke ik gebruik erg gaaf :). Gebruik de Ipad dagelijks en ben een tevreden gebruiker maar ben ook benieuwd hoe een honycomb tablet is.

danielo

Citaat van: RonG op mei 20, 2011, 13:07:51
Ik mis flash wel degelijk, kom het redelijk vaak tegen dat er om gevraagd wordt. Ik doe ook vaak foto's van mij uploaden naar mijn eigen site (niet flickr). Met de Ipad kan ik deze niet bekijken en moest dus iets anders verzinnen.  Maar aan de andere kant is de Flickr app welke ik gebruik erg gaaf :). Gebruik de Ipad dagelijks en ben een tevreden gebruiker maar ben ook benieuwd hoe een honycomb tablet is.


Het punt is niet of we flash wel/niet missen, meer features is altijd fijn/beter de vraag is wat kost het ons op het gebied van performance, ruimte, geld, duidelijkheid etc etc etc.

Soms wordt een nadeel weer een voordeel, indien veel foto apps via flash gewoon de websites waren gebleven waren er niet een aantal zeer mooie foto apps gemaakt 'om het probleem' op te lossen. De apps werken nl meestal veel fijner dan welke website dan ook.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: denoontje op mei 20, 2011, 11:00:57
Heb inderdaad al wel wat filmpjes gezien dat het kan...
Zal toch maar eens kijken in de winkel en neem ik mijn spul wel mee.
Was laatst in H'sum bij de Mac winkel, maar degene die er was wist het eigenlijk ook niet.

Kijk vooral naar die combinatie wifi/memory oplossing dat is toch wel erg fijn en werkt zover ik weet in elke camera :

http://uk.eye.fi/products/mobilex2
http://www.youtube.com/watch?v=H84EpXXcG_o

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Joris1971

Wat ik een voordeel vind bij de ipad2 is de snelheid.

Als ik nu chorus ds aanzet en een artiest selecteer, krijg ik binnen een flits van een seconde al de albums te zien.

ccpl

Vraagje : toen we enkele maanden terug naar de Home Cinema / Audio beurs gingen in Antwerpen stonden de mensen van Home@the movies alles te bedienen via een Ipad...
Lijkt me leuk... maar volgens mij zit er helemaal geen IR op, doe hoe deden ze dat ?

Iemand enig idee ? Een workaround ?

maxtrash

Citaat van: ccpl op mei 29, 2011, 10:46:44
Vraagje : toen we enkele maanden terug naar de Home Cinema / Audio beurs gingen in Antwerpen stonden de mensen van Home@the movies alles te bedienen via een Ipad...
Lijkt me leuk... maar volgens mij zit er helemaal geen IR op, doe hoe deden ze dat ?

Iemand enig idee ? Een workaround ?
via een wifi-ir adapter. Ze noemden geen merknaam, maar kan bijvoorbeeld iets van Global Caché geweest zijn.
http://www.globalcache.com/

squeek

ik denk red-eye
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

rbormans

Heb nu ook de iPad 2 naast de iPad 1 en snelheid, ook van dit forum, is echt wel een stuk beter.
Helaas is het een dermate populair apparaat in het gezin dat ik nog steeds niet vaak aan bod kom :)