iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielo

Veel plezier allemaal, bijzonder dat jullie ze ineens allemaal krijgen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sonic Circle

Hopelijk komt die van mij dan ook snel binnen. Veel plezier ermee mannen!

Ziffix

Ik ga er voorlopig geen halen, was wel bij de eerste om de iPad in huis te halen.
Geniet dagelijks van het ding, maar ze gaan bij Apple iets te snel (lees: mijn geldbeugel kan niet volgen)  :P

MaxxMark

kan hier trouwens ook bevestigen dat de ipad2 vorige week woensdag is binnengekomen :-)

Eerder dan verwacht! Ik wilde hem namelijk aan mn moeder geven met moederdag, dus nu was het een paaskadotje geworden :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Joris1971

Citaat van: MaxxMark op april 28, 2011, 21:40:15
kan hier trouwens ook bevestigen dat de ipad2 vorige week woensdag is binnengekomen :-)

Eerder dan verwacht! Ik wilde hem namelijk aan mn moeder geven met moederdag, dus nu was het een paaskadotje geworden :D

Pfff zulke dure cadeaus geef ik niet met moederdag....

MaxxMark

Citaat van: Joris1971 op april 30, 2011, 20:44:17
Pfff zulke dure cadeaus geef ik niet met moederdag....

Het is een goedmaker voor vele verjaardagen en moederdagen. En het is iets waar ik haar echt blij mee kon maken! Ze is zo anti-pc (en electronica zoals een mobiele telefoon) als maar kan (ze snapt het gewoon niet), maar een iphone vond ze zo intuitief werken dat de iPad een perfecte substituut pc zou zijn. En het klopt! Ze kan nu al in 1 week wat ze in de afgelopen 10 jaar niet voor elkaar kreeg (mail lezen en surfen :) )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Vandaag eindelijk gekregen.
Eerste indrukken positiever dan ik verwacht had, lichter van gewicht, maar vooral een stuk sneller en imovie ziet er gewoon fantastisch uit.
Ook de HDMI uitgang naar de tv/projector zal regelmatig gebruikt gaan worden.

Had een kleine stap verwacht en had hem voornamelijk voor imovie gekocht maar vind het toch wel weer een leuke stap voorwaarts, hoewel niet schokkend.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 30, 2011, 23:38:45
Vandaag eindelijk gekregen.
Eerste indrukken positiever dan ik verwacht had, lichter van gewicht, maar vooral een stuk sneller en imovie ziet er gewoon fantastisch uit.
Ook de HDMI uitgang naar de tv/projector zal regelmatig gebruikt gaan worden.

Had een kleine stap verwacht en had hem voornamelijk voor imovie gekocht maar vind het toch wel weer een leuke stap voorwaarts, hoewel niet schokkend.

Het effect van dat die dunner is en handiger in de omgang lijkt inderdaad op papier subtiel maar is het toch niet, op 1 of andere manier is het nu meer een magazine/boek dan hiervoor waar het nog een 'ding' was lastig uit te leggen moet je toch ervaren. Ook de smartcover is iets waar ik eerst mijn twijfels overhad maar vooral het snel even open/dicht doen is verslavend (jammer alleen dat je lock moet weghalen). Nog wat app tips :

voor hdmi  realracing2 hd, met 1080p gaming op je hdmi uitgang en je ipad als track info.

gfx : infinity blade

voor photo freaks :) : remote s (preview en remote camera shutter control van ios naar ios devices)

qwiki : perfect voorbeeld van wat je kan doen met een ipad wat een top app zeg, we zijn bijna bij de hitchhiker's guide to the galaxy.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

oud_account_1

Citaat van: squadra op april 17, 2011, 14:32:03
Weet iemand wanneer de ipad 2 weer geleverd kan worden?
Ik krijg alleen maar vage antwoorden ("enkele weken" etc.)
Vandaag gekocht, was op voorraad bij de MM.
Beetje dure remote, maar goed ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Job

Bij welke MM?

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Job

Citaat van: squadra op mei  4, 2011, 08:16:07
Amsterdam Noord.
Dank. Dat is om de hoek ;-)

denoontje

#162
Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 30, 2011, 23:38:45
Vandaag eindelijk gekregen.
Eerste indrukken positiever dan ik verwacht had, lichter van gewicht, maar vooral een stuk sneller en imovie ziet er gewoon fantastisch uit.
Ook de HDMI uitgang naar de tv/projector zal regelmatig gebruikt gaan worden.

Had een kleine stap verwacht en had hem voornamelijk voor imovie gekocht maar vind het toch wel weer een leuke stap voorwaarts, hoewel niet schokkend.

Zou het een goede vervanger zijn van een mediaplayer?
Mijn HDX1000 begint steeds meer kuren te krijgen.

J.A.F._Doorhof

Een ipad2 als mediaspeler ?
Denk dat je dan iets verkeerd begrepen hebt in mijn post, de ipad2 is in geen enkel geval een vervanger van een mediaspeler namelijk ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

jammer,

dacht gezien je hem via de hdmi veel ging gebruiken ;-)

J.A.F._Doorhof

Klopt, maar niet als mediaspeler.
Meer om demonstraties te geven, slideshows, presentaties, (games) en bv de capture software die ik gebruik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

apogeefreak

#166
Ik ken wel iemand die een iPod naast zijn oude crt tv heeft staan en via airvideo o.i.d. zijn dvd-tjes bekijkt. Maar met al dat Apple spul zo ook de Apple tv is het maximaal 720p  :(

Misschien dat de iPod/iPad 10 ook 1080p kan...

Het bedient daarentegen wel weer erg makkelijk en op een niet te grote tv is het verschil klein.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro


oud_account_1

Citaat van: Job op mei  4, 2011, 08:24:37
Dank. Dat is om de hoek ;-)
En, hadden ze er nog meer beschikbaar?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Job

Ben nog niet gaan kijken, sorry.

oud_account_1

Citaat van: Job op mei  4, 2011, 14:42:08
Ben nog niet gaan kijken, sorry.
Geen probleem hoor :P
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

apogeefreak

#171
Citaat van: Job op mei  4, 2011, 14:21:54
iPad 2 kan 1080p weergeven:

Video mirroring and video out support: Up to 1080p with Apple Digital AV Adapter or Apple VGA Adapter (cables sold separately).

Ok, dat wist ik niet. Mogelijk is het dan met airvideo toch een leuke mediaspeler  :o

edit: zullen de video's toch op de iPad gesynchroniseerd moeten worden omdat 1080p door de lucht misschien te veel is al kun je wel zaken als de bitrate instellen dacht ik.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

danielo

Citaat van: apogeefreak op mei  4, 2011, 15:07:25
Ok, dat wist ik niet. Mogelijk is het dan met airvideo toch een leuke mediaspeler  :o

edit: zullen de video's toch op de iPad gesynchroniseerd moeten worden omdat 1080p door de lucht misschien te veel is al kun je wel zaken als de bitrate instellen dacht ik.

De AppleTV2 is op basis van een single core A4 cpu, de ipad2 is een dualcore A5 de kans is denk ik redelijk dat een nieuwe versie van de AppleTV straks ook de dualcore A5 zal hebben en dat die dan ook 1080p doet. zelfs met maar 1280x720p denk ik dat voor veel mensen een AppleTV2 met airplay nog niet zo gek is hoor als mediaplayer.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

SV..S

wat is nu de gemiddelde levertijd van de ipad2?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

danielo

Citaat van: SV..S op mei  6, 2011, 22:30:35
wat is nu de gemiddelde levertijd van de ipad2?

Week of 2, volgens mij kan je nu het best bestellen bij apple zelf, de rest van de winkels is veel meer
wat ze krijgen verhaal. De verwachting is dat deze maanden er meer evenwicht komt tussen productie
en verkoop.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.