FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op mei 12, 2013, 12:13:58

Panasonic 65VT50, wilde eerst de VT60 maar die is me echt te duur en de meerprijs niet waard.
Ahhh heull mooi scherm  :worship:
Ben benieuwd hoelang deze nog verkrijgbaar is.

FeaR1986

#1001
Ervaringen met UPC tot op heden zijn niet echt denderend... had het pakket met modem en decoder binnen twee dagen in huis, dat was goed. Dus ik alles aansluiten, maar niets... Vandaag een monteur geweest om me aan te sluiten in de wijkcentrale, was volgens UPC al gebeurt maar praktijk wees anders uit. Dus ik alles aansluiten en ik had internet en analoge TV! Het is een begin! Digitale Decoder gekoppeld en helemaal niets... signaalsterkte en -kwaliteit zeer laag. Op verzoek van UPC de - door hun geleverde! - splitter verwijderd en toen was het wel goed. Donderdag staat de tweede monteur aan de deur om de signaalsterkte te verbeteren. Gelukkig kan ik met analoge TV op dit moment wel leven en ik ben zeer blij met mijn internet, haal bijna de volled 60 MB.

Citaat van: Denon Focal op mei 12, 2013, 21:37:50
Gaaf eindelijk op jezelf.
Ik ga de 55VT50 kopen voor mijn zwager, hij kreeg er geen 65 ivm de WAf en het prijsverschil met de 60 is inderdaad te groot.
Ik bestel zijn set trouwens ook bij Hobo of HIFIcorner die ook netjes zaken doen.

VT50 is inderdaad onverslaanbaar op dit moment qua prijs. En ik weet niet waar je zwager van af komt qua TV, maar ik van een Philips LCD van 4 jaar oud  :P

Ik wil graag de TV en speakers samen bestellen, hoop dan een leuke combi-/totaalprijs te kunnen maken. En aangezien de dealers van Focal niet echt veel zijn is de keuze maar klein. Wordt Hobo of iEar voor mij. Ben benieuwd naar het telefoontje van Stephan morgen.

Citaat van: Sjoerd303 op mei 13, 2013, 10:24:17
Haha , die koelkast ....geweldig man, gewoon omdat het kan lol...
Ziet er mooi uit fear, knap gedaan hoor!
En die kerk daar, ik ben het juist gaan missen toen ik daar vertrok, dus alles went, op z'n minst lol...

Op dit moment mis ik meer rust dan de kerk zelf  :angel: Maar ga er wel van uit dat het went inderdaad, vooral de enkele slagen zullen op den duur het probleem niet meer zijn. Maar dat kwartier elke zondag wekt me toch wel. Net als de orgelman op zaterdag. Komt vast wel goed allemaal, went ooit wel. Ben zeer content met mijn huisje en daar gaat het om.

Citaat van: Eddye op mei 13, 2013, 10:26:48
Gaat die kerkklok ook niet om 08:00? Dat is bij mij in ieder geval wel op zondag.

Tot op heden heb ik om 08:00 niets gehoord, gelukkig. Durf niet te zeggen omdat het is omdat de klok dan niet gaat of omdat ik er tot op heden doorheen ben geslapen.

Citaat van: Raymond187 op mei 13, 2013, 10:38:09
Ahhh heull mooi scherm  :worship:
Ben benieuwd hoelang deze nog verkrijgbaar is.

Denk niet heel lang meer. iEar liet me al weten dat hun offerte is tot de voorraad op is wat niet lang meer duurt. Hobo Den Bosch had alleen nog een demo staan, maar hopelijk weet Stephan (van de Hobo) nog ergens een nieuwe in doos te scoren.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

*WOEI!*

UPC-alles-in-1 60 Mb:


Twijfelde eerst om UPC 100 Mbit te nemen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. De CPU van mijn NAS is de bottleneck voor de snelheid, ik haal maximaal 4.5 MB/s met een programma als SABnzdb. Heb ik mooi nog wat reserve als ik tijdens het downloaden wil internetten.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Citaat van: FeaR1986 op mei 13, 2013, 18:41:30
*WOEI!*

UPC-alles-in-1 60 Mb:


Twijfelde eerst om UPC 100 Mbit te nemen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. De CPU van mijn NAS is de bottleneck voor de snelheid, ik haal maximaal 4.5 MB/s met een programma als SABnzdb. Heb ik mooi nog wat reserve als ik tijdens het downloaden wil internetten.
Horizon?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Leentje

Je hebt het mooi voor elkaar Fear :worship: Lekker je eigen stekkie, ben erg benieuwd als uiteindelijk ook je apparatuur er staat :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Citaat van: Eddye op mei 13, 2013, 18:50:10
Horizon?

Nope, gewone Mediabox. Zodra de VT50 er is komt er een CI+-module en kan de mediabox weg. Opnemen kan met de TV ook en het scheelt weer een kastie. Horizon ziet er leuk uit, maar biedt voor mij geen meerwaarde. En vind de prijs ook wel relatief hoog.

Citaat van: Leentje op mei 13, 2013, 20:07:15
Je hebt het mooi voor elkaar Fear :worship: Lekker je eigen stekkie, ben erg benieuwd als uiteindelijk ook je apparatuur er staat :headbanging:

Daar ben ik ook heel benieuwd naar  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Oké, ik heb te vroeg op UPC lopen bitchen. Net alle kabels nog eens nagelopen en eentje vervangen. Alles weer aangesloten en meteen genoeg signaalsterkte en -kwaliteit om alle zenders te ontvangen. Morgen maar eens de monteur van donderdag afbellen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

BJF

Citaat van: FeaR1986 op mei 13, 2013, 20:44:15
Nope, gewone Mediabox. Zodra de VT50 er is komt er een CI+-module en kan de mediabox weg. Opnemen kan met de TV ook en het scheelt weer een kastie. (...)
Bedenk hierbij wel dat je niet tegelijk de ene zender kunt kijken en een (of twee) andere kunt opnemen. Dat mis ik nog wel eens, hoewel je tegenwoordig veel uitzendingen later kunt terugkijken.
NAD M10 V2
Elac FS247

FeaR1986

Citaat van: BJF op mei 14, 2013, 07:28:58
Bedenk hierbij wel dat je niet tegelijk de ene zender kunt kijken en een (of twee) andere kunt opnemen. Dat mis ik nog wel eens, hoewel je tegenwoordig veel uitzendingen later kunt terugkijken.

Ik vraag me af hoe erg ik het opnemen ga missen. Ik doe al mijn hele leven zonder recorder. Films die op TV komen heb je toch veelal al gezien en zo niet dan haal je hem toch even binnen. Kan je film kijken zonder logo's en zonder reclame. En andere programma's zijn inderdaad terug te zien via diverse andere wegen :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MegaJ

Ik heb ooit een zo'n insteek module gehad voor Digitenne in een Philips LCD tv. Dat zapte alleen veel trager als de box. Bij UPC zapt de box ook vrij snel, ik zou eerst nakijken of dat met een insteek module in je nieuwe tv ook zo zal zijn i.c.m. UPC. Ik ergerde me namelijk dood aan het traag zappen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

BJF

Citaat van: FeaR1986 op mei 14, 2013, 07:52:17
Ik vraag me af hoe erg ik het opnemen ga missen. Ik doe al mijn hele leven zonder recorder. Films die op TV komen heb je toch veelal al gezien en zo niet dan haal je hem toch even binnen. Kan je film kijken zonder logo's en zonder reclame. En andere programma's zijn inderdaad terug te zien via diverse andere wegen :)
Ik heb wel een recorder gehad, nu alleen de module. Betrap me erop dat ik nu en dan iets wil opnemen en dat het niet kan. Aan de andere kant keek ik lang niet alles terug wat ik had opgenomen.
Voor wat betreft de snelheid van het zappen, dat gaat bij mij vlot genoeg (Ziggo).
NAD M10 V2
Elac FS247

StefaanD

Citaat van: FeaR1986 op mei 13, 2013, 18:41:30
Twijfelde eerst om UPC 100 Mbit te nemen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. De CPU van mijn NAS is de bottleneck voor de snelheid, ik haal maximaal 4.5 MB/s met een programma als SABnzdb. Heb ik mooi nog wat reserve als ik tijdens het downloaden wil internetten.

Daar durf ik aan te twijfelen. Denk dat het eerder aan SABnzbd ligt dan aan je NAS cpu, welke NAS heb je? Op mijn Syno DS2413+ is SABnzbd soms ook niet vooruit te branden.
Soms haal ik ook met moeite 4,5 MB/s op een 120 Mbit lijn. Ligt niet aan mijn netwerk want testen met wget geven telkens aan dat ik de volledig snelheid haal.

Een instelling veranderen, moet ik even opzoeken welke, heeft tijdelijk verbetering gebracht maar nu is het terug een tijdje traag.

Zal binnenkort eens terug gaan naar NZBget, deze schijnt beter om te gaan met resources dan SABnzbd.

Kanariepiet

Sabnzbd is hier idd de bottleneck als het op een NAS draait!
Was voor mij de reden om over te stappen naar een een windows servertje die in de meterkast staat en whoppa SABnzbd daar op en de films vliegen binnen met 11,2 MB/sec  :worship:

Citaat van: StefaanD op mei 14, 2013, 09:27:00
Daar durf ik aan te twijfelen. Denk dat het eerder aan SABnzbd ligt dan aan je NAS cpu, welke NAS heb je? Op mijn Syno DS2413+ is SABnzbd soms ook niet vooruit te branden.
Soms haal ik ook met moeite 4,5 MB/s op een 120 Mbit lijn. Ligt niet aan mijn netwerk want testen met wget geven telkens aan dat ik de volledig snelheid haal.

Een instelling veranderen, moet ik even opzoeken welke, heeft tijdelijk verbetering gebracht maar nu is het terug een tijdje traag.

Zal binnenkort eens terug gaan naar NZBget, deze schijnt beter om te gaan met resources dan SABnzbd.

StefaanD

Denk dat ik zelf ook terug ga naar een 60 Mbit lijn ipv 120 hier. Kabel in België heb je geen keuze het is Telenet of niets  >:(

Gisteren ook een mail dat iets te veel aan het downloaden ben en dat ik dus een paar dagen braaf mag zijn. De 17de iedere maand wordt mijn verbruik gereset. Zit nu aan 300 GB download en dus kan je een mail verwachten van Telenet  ???  :sleep: Hoeveelheid komt deels door wat gehannes met CouchPotato Server die even niet lekker wilde meedoen.

Dus volledig snelheid is niet echt nodig anders loop ik nog sneller tegen grootverbruiker limiet aan bij Telenet  :D Downgraden gaat me toch 20 € per maand opleveren.

Kanariepiet

WTF 300 GB en dan al een grootverbruiker, uhh ik durf het bijna niet te zeggen maar heb vorige maand 2,8 TB binnengehengeld  :devil:

Citaat van: StefaanD op mei 14, 2013, 09:43:07
Gisteren ook een mail dat iets te veel aan het downloaden ben en dat ik dus een paar dagen braaf mag zijn. De 17de iedere maand wordt mijn verbruik gereset. Zit nu aan 300 GB download en dus kan je een mail verwachten van Telenet  ???  :sleep: Dus volledig snelheid is niet echt nodig anders loop ik nog sneller tegen grootverbruiker limiet aan bij Telenet  :D Downgraden gaat me toch 20 € per maand opleveren.

FeaR1986

Citaat van: StefaanD op mei 14, 2013, 09:27:00
Daar durf ik aan te twijfelen. Denk dat het eerder aan SABnzbd ligt dan aan je NAS cpu, welke NAS heb je? Op mijn Syno DS2413+ is SABnzbd soms ook niet vooruit te branden.
Soms haal ik ook met moeite 4,5 MB/s op een 120 Mbit lijn. Ligt niet aan mijn netwerk want testen met wget geven telkens aan dat ik de volledig snelheid haal.

Een instelling veranderen, moet ik even opzoeken welke, heeft tijdelijk verbetering gebracht maar nu is het terug een tijdje traag.

Zal binnenkort eens terug gaan naar NZBget, deze schijnt beter om te gaan met resources dan SABnzbd.

Ik heb een QNAP TS-219 nogiets... dingetje met een Marvel 1.6 GHz CPU en 512 MB intern. Dus dat kan wel een bottleneck zijn. Twijfel alleen of het de moeite is om een nieuwe NAS te halen met dan een Intel Atom Dual Core. Kost me weer honderden euro's voor de NAS en dan nog een zelfde bedrag voor de schijven. En ik win er hooguit 1 - 1.5 MB/s mee met downloaden. Als ik via de laptop download met SABnzdb dan haal ik bijna de 6MB/s namelijk. Wellicht is een nieuwe NAS meer iets voor later, nu eerst TV en speakers. NZBget hoor ik ook goede verhalen over en de QNAP heeft daar een QPG voor, toch eens installeren dan. Die optie die tijdelijk verbetering gaf, was dat niet het terugschroeven van het aantal verbindingen? Die heb ik op zes staan van de acht die ik heb, SABnzbd en Spotnet gebruiken er ook twee namelijk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Syno heeft ook een package hoor voor NZBget  :smile:

En een NAS tja kost inderdaad aardig wat duiten. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver je wilt/kan gaan natuurlijk  ;D

Optie die ik aangezet had, had te maken met geheugen toekennen aan SABnzbd zodat deze meer in geheugen kon binnenhalen en minder op de schijven bezig hoefde bezig te zijn.
Nog even opgezocht nu en het heet Article Cache Limit en te vinden onder Configuration - General.

Raymond187

Gebruik ook SABnzb en haal ook max 5.3MB terwijl met transmission ik ~7.5MB haal.

Gebruik de QNAP TS-459 pro. Lijkt me sterk dat het aan me NAS ligt.

FeaR1986

#1018
Citaat van: StefaanD op mei 14, 2013, 15:15:53
Syno heeft ook een package hoor voor NZBget  :smile:

En een NAS tja kost inderdaad aardig wat duiten. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver je wilt/kan gaan natuurlijk  ;D

Optie die ik aangezet had, had te maken met geheugen toekennen aan SABnzbd zodat deze meer in geheugen kon binnenhalen en minder op de schijven bezig hoefde bezig te zijn.
Nog even opgezocht nu en het heet Article Cache Limit en te vinden onder Configuration - General.

Als ik nu een upgrade zou moeten doen qua NAS dan zou ik een 4 BAY nemen met Dual Core en 1-3 GB intern en daarbij 4 x 3 TB. Als ik zo snel reken zit ik dan op 1000 - 1500 euro als ik een bekend merk als QNAP / Synology neem. Op dit moment is het me dat niet waard. Mijn QNAP download dan maar wat langzamer. Denk dat ik wel 2 x 3TB koop om wat vooruit te gaan met de opslag. Met straks de complete 5.1 en een 65" scherm zal ik wat vaker een BD25/BD50 downloaden dan de 8 - 15 GB X264-tjes als ik nu doe. Moet ik alleen even de PC thuis hebben om de huidige collectie even op te slaan.

Die optie van SABnzdb ga ik thuis eens opzoeken. Zal hier even laten weten wat voor effect het bij mij heeft. Wordt niet vanavond, want we gaan met de hele ICT-afdeling uit eten  ;D Bedankt voor de tip in ieder geval!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Je hebt al één en ander uitgezocht, dus je hebt wel plannen voor een nieuwe. Maar kan me voorstellen dat de buidel wat leeg begint te geraken met alle noodzakelijke aankopen. Een goed gevulde, ook wat suikerwaarde betreft, koelkast is belangrijker  :D

Enne smakelijk straks  8)

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei 14, 2013, 15:21:02
Gebruik ook SABnzb en haal ook max 5.3MB terwijl met transmission ik ~7.5MB haal.

Gebruik de QNAP TS-459 pro. Lijkt me sterk dat het aan me NAS ligt.

Mooie NAS, dat is er eentje uit de serie die op mijn lijstje zou staan om mijn huidige te vervangen. Met een dikke CPU en 3 GB intern is het draaien van RAID ook wat makkelijker.

Citaat van: StefaanD op mei 14, 2013, 15:28:31
Je hebt al één en ander uitgezocht, dus je hebt wel plannen voor een nieuwe. Maar kan me voorstellen dat de buidel wat leeg begint te geraken met alle noodzakelijke aankopen. Een goed gevulde, ook wat suikerwaarde betreft, koelkast is belangrijker  :D

Enne smakelijk straks  8)

Uitgezocht is een groot woord. Meer gekeken naar wat ik nu heb, waar ik naar toe wil en dan waar ik uit kom ongeveer. Zo'n QNAP 459 of 469 lijkt me inderdaad wel wat dan. En ik zeg niet dat hij er nooit komt, maar ik heb op dit moment andere prio's.

Thnx, eten zal wel lukken. Zit er aan te denken eerder naar de stad te gaan zodat ik nog naar de Hobo kan om even te praten over mijn order van de 65VT50 en paartje Chorus 816W  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op mei 14, 2013, 15:32:55
Mooie NAS, dat is er eentje uit de serie die op mijn lijstje zou staan om mijn huidige te vervangen. Met een dikke CPU en 3 GB intern is het draaien van RAID ook wat makkelijker.

Werkt prima idd.

Deze is dual core met HT 1 of 2 GB geheugen.

Heb deze overgenomen van een collega voor 300 euro incl 4 x 1.5TB HDDs. Ik had eigenlijk geen geld voor een nieuw speeltje, maar deze kon ik niet weigeren voor dat geld.

FeaR1986

#1022
Citaat van: Raymond187 op mei 14, 2013, 15:36:46
Heb deze overgenomen van een collega voor 300 euro incl 4 x 1.5TB HDDs. Ik had eigenlijk geen geld voor een nieuw speeltje, maar deze kon ik niet weigeren voor dat geld.

Damn, voor 300 euro zou die NAS alleen al een mooie prijs zijn geweest. Snap dat je voor dat totaalpakket niet lang hoeft na te denken!

Edit:
Op Tweakers staat/stond een QNAP TS-469 Pro te koop. "Stond", want staat nu gereserveerd. Toch even gemeld dat ik wellicht interesse heb als de reservering/koop niet door gaat  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Idd besluit was meteen genomen. Moest thuis de vrouw even overtuigen, want tja..300 heeft zij weer een paar schoenen voor :P

Zei we moeten een backup hebben voor de foto's van onze kleine man ( Eigenlijk RAID5 op je NAS die thuis staat is geen echte backup maar goed). Was ze met me eens hehe :D

Helaas zijn de HDDs die erbij komen ongeschikt voor RAID, maar heb ff geen 400e voor andere HDDs dus heb ze nu in JBOD staan.

Die 569 pro heeft een nog betere CPU  :thumbs-up: vraagt zeker 600e ?

MegaJ

Je kan ook zelf een NAS bouwen, scheelt aanzienlijk in de kosten maar vraagt wat meer inspanning van jezelf. Ik heb zelf een NAS in elkaar gedraaid in een gewone pc kast (mid model) met 3 x 1 TB en een SSD opstart schijf en FreeBSD als OS. Bijkomend voordeel is dat ik onder FreeBSD RAID-Z kan draaien wat heel erg op RAID-5 lijkt (1 schijf mag kapot gaan zonder data verlies) maar zonder sommige diepere technisch nadelen van RAID-5. Alles bij elkaar denk ik zo'n 400 euro uitgegeven en onder transmission haal ik mijn max downloadsnelheid altijd, maarja ik heb dan ook maar 25 Mbit UPC.

Welke newsserver gebruiken je Fear? UPC heeft geen newsserver meer toch?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K