FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Goed bezig!  :clapping:



Citaat van: FeaR1986 op april  8, 2013, 17:48:08
Vandaag is er een koerier langs geweest, dus toen ik thuis kwam van het werk stond dit op mijn kamer te wachten:



Snel openmaken om wat brochures te vinden, en de rekening....


Spindel uit de doos:


Mooi rood is niet lelijk:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Leentje

Citaat van: FeaR1986 op april 10, 2013, 07:50:19
Als ik geen deur tussen mijn AV-meubel en mijn Front Right zou hebben dan had ik ook een kabel gekocht welke af-fabriek af is gewerkt met krimpkous en spades/bananen. Dus zoiets als jij ook hebt met je JIB. Qua afwerking is dat gewoon vele malen mooier, dat kan je gewoon niet ontkennen. Toen dat niet kon had ik als volgende "eis" dat het wel een leuke kabel moest zijn die in het zicht kan liggen en er dan niet uit ziet als een no-name Gamma of wat dan ook. Met de Van den Hul heb ik dat wel gevonden denk ik, het ziet er - naar mijn inziens - niet uit als een stuk gewone kabel. En inderdaad, 99% van de kabel zit in goten of is relatief weggewerkt maar toch wil je dat alles er mooi en netjes uitziet. Als je een centimter of dertig achter een speaker ziet is het veel. Kabel is overigens niet extreem stug, iets wat mij wel kon bekoren aangezien ik het anders met geen mogelijkheid door die kabelgoten zou krijgen.

Nou, deze ziet er zeker NIET als een no name Gamma kabeltje en mag zeker gezien worden. Daar hoef je je absoluut niet voor te schamen. Ook zeer prettig dat ie niet zo stug is. Tevens hoop ik voor je dat het klussen voorspoedig zal verlopen en dat je lekker snel kunt gaan genieten van je eigen stekkie :clapping:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Citaat van: Leentje op april 10, 2013, 15:13:50
Nou, deze ziet er zeker NIET als een no name Gamma kabeltje en mag zeker gezien worden. Daar hoef je je absoluut niet voor te schamen. Ook zeer prettig dat ie niet zo stug is. Tevens hoop ik voor je dat het klussen voorspoedig zal verlopen en dat je lekker snel kunt gaan genieten van je eigen stekkie :clapping:

Klussen verloopt heel voorspoedig  ;D

Zo was het. Rode en gele muren in combinatie met gele gipsplaten in het plafond en donkereiken balken  :blink:


En dit is het nu:


Balken en gipsplaten zijn nu RAL9010, dus iets van het wit af. De muren zouden RAL9010 worden maar vond ik iets te gelig. Het is nu een heel lichte grijstint. De muur aan de andere zijde van de kamer wordt antraciet zodat er wat meer "kleur" in de ruimte komt. Als dat niet te donker is dan worden de andere muren een tintje meer naar grijs. Als het donker genoeg is worden de muren nog één keer overgedaan met de huidige kleur.

Je ziet op de andere foto nog net het bovenste gat van de doorvoer van de kabels. Ik zoek alleen nog een oplossing om een soort van ring in het gat te krijgen zodat de rand niet te scherp is. Enige wat ik heb bedacht is een slang insnijden en dan over de rand vouwen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Lekker doorgewerkt, hoor  :clapping:
Wanneer ga je verhuizen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

Citaat van: Eddye op april 15, 2013, 09:30:08
Wanneer ga je verhuizen?

Dit weekend wordt de andere muur antraciet gemaakt zodat er dan nog één keer geschilderd hoeft te worden. Moet ook wel, want de 25e april komt de vloer boven. Week later de vloer in de keuken en woonkamer. Week 1 of 2 van Mei dan de meubels laten komen zodat ik medio mei toch over kan. Komt toch best dichtbij nog...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Dat komt inderdaad sneller dichterbij dan je nu denkt. Werkze!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

StefaanD

In ieder geval véél en véél meer licht met de nieuwe kleuren.

Benieuwd hoe de spulletjes er hier gaan komen te staan. Had 'k je trouwens al gefeliciteerd met de aankoop van de woning ... niet ... dan nu wel, rijkelijk laat dat wel  ;D

W.Otter

wat een likje verf al niet kan doen! rode en gele muren, samen met donkere balken  :D het is soms ongelooflijk wat mensen op de muren smeren! toen ik hier kwam wonen waren de muren blauw en de kozijnen knal oranje  :inlove: ik wou het laten zitten maar m'n vriendin daarintegen  :coffee:

maar het wordt erg mooi! netjes gedaan ook met die kabelgoot. ga je nog vaak op terugkijken en denken; blij dat ik dat gedaan heb!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Mooie vorderingen FeaR! En de kleuren die sommige mensen combineren en op de muur smeren. :nowink:

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Leentje

Zooooo :worship: dat is een wereld van verschil. Ziet er nu al top uit man. Heb je nog meerdere foto's? Deel ze gerust :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Thanks heren, bemoedigende woorden  :blush:

Citaat van: Leentje op april 15, 2013, 19:26:40
Heb je nog meerdere foto's? Deel ze gerust :D

Foto's genoeg, maar weet niet of mijn ex-vriendin het tof vind als ik die hier ga delen  :tongue2:
Zonder gekheid, geen foto's meer. Was puur om het witte op de foto te krijgen. Al is het meer RAL9002 in het echt. Morgenavond ga ik de andere wand antraciet schilderen en dan zal ik eens wat foto's maken. Al wordt het pas echt af als de vloer er over een week of twee in ligt.

...en dan is het zo begin mei en dan is er wellicht ook zicht op de prijzen van de VT60 van Panasonic  :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

Mijn zwager heeft al een vt60 in huis.. garantie op zijn vt30 maar hebben de vt60 teruggeleverd. Is die nog niet uit dan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

#913
Citaat van: W.Otter op april 15, 2013, 21:03:33
Mijn zwager heeft al een vt60 in huis.. garantie op zijn vt30 maar hebben de vt60 teruggeleverd. Is die nog niet uit dan?

Mei volgens Panasonic zelf en diverse dealers.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Citaat van: W.Otter op april 16, 2013, 18:33:27
dan heeft ie dikke mazzel!

Behoorlijk. Een paar dagen van te voren een model hebben kan altijd wel met wat geluk, maar dit is minstens twee weken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Zo, net klaar met de gehele lange wand in de verf zetten, hels karwei om antraciet dekkend te krijgen over geel. Maar volgens mij is het best oké gelukt. Op de foto is de verf nog nat, dus vandaar die glimmende plekken. Kan niet wachten om morgen overdag te gaan kijken hoe het op is gedroogd  ;D





Kleur is niet echt representatief op de foto, maar het moge wel duidelijk zijn dat het flink breekt met al die lichte tinten die ik tot nu toe had.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Thesqualer

Mooi gedaan.
Vind het wel wat hebben zo die ene muur zwart.

Je hebt wel de vloer vies gemaakt  :P
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Leentje

Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Citaat van: Leentje op april 17, 2013, 20:44:30
Ziet er top uit  :clapping:

Citaat van: Thesqualer op april 17, 2013, 12:44:48
Mooi gedaan.
Vind het wel wat hebben zo die ene muur zwart.

Je hebt wel de vloer vies gemaakt  :P

Ach, de vloer wordt toch vervangen. Wel al snel allemaal: 25 april komt de vloer boven; 30 april wordt er beneden laminaat gelegd; 1 mei komen de meubels en 2 mei de vloer in de keuken. Oftewel moeten we best opschieten met het schilderwerk. Maar moet wel lukken denk ik zo. Het schiet nu in ieder geval echt op.

Had nog twee foto's gemaakt bij daglicht:



Ja, het huis is waterpas ik heb zelf zo'n gigantisch scheve foto gemaakt  :P

Kamer is wel iets donkerder, maar ik vind het zelf heel tof staan. Zeker met de gedachte dat er nog een relatief lichte vloer in gaat komen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

DV79

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

clockwork

Ik vind die donkere muur prachtig geworden.

Volgens mij combineert dat idd erg goed met een lichte vloer. En ben benieuwd naar het eindresultaat met de meubels erin.  Succes nog even!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Leentje

Dit staat inderdaad erg goed met het daglicht. Ik heb het vage vermoeden dat het straks heerlijk vertoeven is in je nieuwe huis :coffee: :popcorn:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Citaat van: FeaR1986 op april 17, 2013, 21:22:44
Wel al snel allemaal: 25 april komt de vloer boven;...

En zo geschiedde:

Overloop:


Studie:


Slaapkamer:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks