FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MartijnR

Citaat van: FeaR1986 op oktober 12, 2011, 07:55:39
Na alle Grafische Kaarten voor aan de muur en PS3/XBox 360 games heb ik nu weer iets gekocht wat meer bij dit forum past:

Een Little Dot MK III hoofdtelefoonversterker:


Nog even geen eigen foto's, want de buizenversterker wordt vandaag wellicht pas verstuurd.

Zat al langer op een dergelijke versterker te azen. Puur omdat ik wel eens wil weten wat een Sennheiser HD595 kan doen als deze een goede versterking mee krijgt. Impedantie van de Sennheiser is met 50 Ohm niet heel veel, maar eigenlijk toch net te hoog om hem rechtstreeks aan de PC te koppelen. En nu stond er toevallig een Little Dot aangeboden hier op het forum. Aangezien ik dan ook meteen een leuke buizenversterker heb leek me dit wel een leuke aankoop. Zeker omdat de verkoper maar 40 uur met deze versterker gespeeld heeft. Twijfelde nog om ook meteen de AKG 701 maar over te nemen, maar die stap was me wat te groot.

Als het bevalt kan ik altijd nog kiezen om verder uit te gaan breiden met een leuke DAC tussen de PC en de Little Dot of om een betere geluidskaart te kopen. Of eventueel een leuke andere Sennheiser, AKG of Denon hoofdtelefoon. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen  :smile:

Mooi apparaat, maar hoe sluit je dat nu aan?

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

paaj

pre-outs van de receiver zeker?
Mooie versterker, gehoord met een Grado. Klinkt goed en buisjes zijn altijd leuk natuurlijk.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Zo, sorry voor de late reactie maar ik zat met bijna de volledige crew van Tweakers.net in de middle of nowhere bier te drinken en Singstar te spelen. En alles op kosten van VNU Media  8)

Wel zuur, kom ik vrijdag thuis met de planning om meteen door te gaan naar die meeting. Echter liggen er twee pakjes op me te wachten: Forza 4 Limited Edition en de Little Dot. Nu weer thuis en dus nu maar aan het spelen met beide. Althans, Forza is aan het installeren en ik ben de Little Dot aan het vastkoppelen. De Little Dot gaat eerst rechtstreeks op de PC aangesloten worden. Echter hoor ik wel een ruis door mijn Sennheiser HD595. Dus maar eens wat experimenteren met kabels. Werk nu namelijk met een verloop van 3,5mm jack naar twee maal RCA. Wellicht een leuke DAC bestellen of een andere geluidskaart met betere S/N-ratio en twee maal RCA uit. Dan hoef ik ook niet met verloopjes te spelen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

Geluidskaarten zijn vaak bedroevend ja. Emu 0404USB was een leuke externe, maar weet niet hoe die zich nu nog redt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Gisteren de MP3-speler aan de Little Dot gehangen en dan stoort het toch beduidend minder. Denk dat ik dus wel kan stellen dat de Little Dot rechtstreeks aan de PC hangen geen goed idee is. Al moet ik wel zeggen dat je de ruis niet meer hoort zodra er een nummer af wordt gespeeld. En dat laatste is echt genieten! Nooit geweten dat mijn Sennheiser HD595 nog zo veel in zich had. Met volume naar de hogere regionen hoor en voelt het op mijn oren alsof er een subwoofer staat te klappen. Niet dat het leuk luisteren is, maar dat heb ik met de Sennheiser via mijn Denon AVR nooit voor elkaar gekregen.

Nu alleen eens zoeken wat te doen om het probleem van ruis op te lossen. Ik zie eigenlijk maar twee opties. De eerste optie is om een betere geluidskaart te kopen met twee maal RCA uit. Hiermee sla ik twee vliegen in één klap. Een nieuwe geluidskaart heeft een veel betere S/N Ratio dan de huidige. En er zijn geluidskaarten met twee maal RCA uit zodat ik geen verloop van 3,5mm jack naar RCA meer nodig heb.

Iets als een Asus Xonar D2 ziet er wel goed uit:


Alleen.. dan heb ik nog steeds een device in de PC zitten die ruis op kan pikken. De andere optie - die ik dan welllicht liever heb - is een leuke DAC. Die dan gewoon via USB of optisch aansluiten vanaf de PC en klaar ben ik. Digitaal signaal dat ruis oppikt wordt al een stuk lastiger. Alleen is een leuke DAC wel duurder dan de 125 euro die de Asus zou moeten kosten. Vooral als ik een bijpassende Little Dot DAC I zou willen hebben ben ik al tegen de 300 dollar kwijt.


Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Roksan

Ziet er wel mooi uit de Little Dot DAC. Past mooi bij je versterker!

Je kunt natuurlijk ook voor een Metrum DAC kijken (heeft alleen geen USB).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

FeaR1986

Citaat van: Roksan op oktober 26, 2011, 07:21:27
Ziet er wel mooi uit de Little Dot DAC. Past mooi bij je versterker!

Je kunt natuurlijk ook voor een Metrum DAC kijken (heeft alleen geen USB).

Het matchende uiterlijk is wel één van de punten waar ik rekening mee wil houden. Maar denk dat ik me er niet blind op moet staren, want dan maak ik het mezelf alleen maar lastiger.
Van die Metrum DAC had ik nog nooit gehoord, maar Google vertelt me alleen maar positieve verhalen over die DAC. Geen USB is jammer maar helaas, ik heb ook optisch en digitale coax op mijn moederbord. En aangezien digitaal toch alleen streaming is maakt het niet uit als het onboard zit of niet.
De DAC van CA die nu te koop staat op het forum ziet er ook wel erg goed uit, maar helaas even wat te veel aan de prijs.

Overigens moet de DAC er wel komen, want de ruis die ik ervaar komt echt door de analoge connectie tussen de PC en de versterker. Gelukkig is de ruis niet (meer) hoorbaar als er muziek op staat.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Het heeft even geduurd, maar.... ik sta #1 voor een huurhuisje :pompom:

Leuke straat, met uitzicht op een stuk gras waar ze in de loop der tijd een parkje aan gaan leggen. Woonkamer van 22m² en drie slaapkamers (11, 9 en 7m²), open keuken, et cetera. Al met al groot genoeg voor mij alleen.

Donderdag de papieren regelen voor de Woningbouw en dan het huisje eens bezichtigen. Ben wel benieuwd hoe het zit met de open keuken en de deur van de woonkamer. Moet natuurlijk wel rekening houden met de opzet van de 5.1  :angel:

Als ik het accepteer wordt het veel geld uitgeven aan meubels en aankleding. Hopelijk blijft er een leuk bedrag over zodat ik de 5.1 compleet kan maken met een leuke 50" plasma en twee rear speakers. Maar goed, dat is voor later...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Mooi Kevin! Hoop dat het zo leuk is als het klinkt.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Pinohelmond

Nice Fear! Eindelijk ook....

Heb je toevallig nog een S-Booster besteld? Je had daar interesse in een paar weken geleden, ben benieuwd naar jouw ervaringen ermee als je er tenminste een besteld hebt.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

FeaR1986

Het werd tijd, maar het mocht weer niet zo zijn.... Huisje afgewezen...
Terwijl ik op het werk zat is mijn moeder eens bij het huis wezen kijken. De buren hadden de muziek erg hard aanstaan. Op zich was het 's middags dus lekker laten gaan. Mijn moeder kent nogal wat mensen, dus die is vrolijk overal langs de deuren geweest om eens te peilen. En het resultaat was niet echt tof:

Mensen die een straat achter de straat wonen die ik toegewezen had gekregen hebben zelfs last van mijn toekomstige buren. Zowel de man als vrouw die mijn buren zouden worden zijn werkloos en zitten constant aan de alcohol (en naar verluid ook andere middelen). De vrouw wordt er niet lastiger op, maar de man wordt ontoerekeningsvatbaar en agressief. Met als resultaat harde muziek en overlast tot diep in de nacht. Nu kan ik zelf ook wel voor overlast zorgen (Velodyne power :devil: ), maar dit zijn niet de mensen waarbij je dat wilt doen.

Ook handig is dat de Woningbouw nog geen officiële klachten heeft. Voor een officiële klacht moet je namelijk je naam en handtekening zetten welke dan ook bij de verstoorders terecht komt. Uit angst durft dus niemand een officiële klacht in te dienen.

Iedereen die mijn moeder (en ik) gesproken hebben raden me af een huis te nemen in dat blok, laat staan naast die mensen. Sterker nog, bij die gesproken mensen zit ook iemand die voor de Woningbouw werkt...

Nu is er met huur (en koop wellicht ook) altijd de kans dat er een x aantal maanden nadat jij er bent gaan wonen dergelijke personen naast je komen wonen. Maar om meteen met dergelijke buren te beginnen is me toch een stap te ver. Oftewel breng ik Kerst en oudjaar toch nog maar bij pa en ma thuis door. Enige positieve aan dit verhaal is wel dat ik weer even verder door kan sparen voor een toekomstige inboedel. Én ik weet dat ik nu toch wel redelijk hoog sta op de wachtlijst.

Citaat van: Pinohelmond op november 29, 2011, 16:18:14
Heb je toevallig nog een S-Booster besteld? Je had daar interesse in een paar weken geleden, ben benieuwd naar jouw ervaringen ermee als je er tenminste een besteld hebt.

S-Booster heb ik nog niet besteld, ben hem eigenlijk een beetje uit het oog verloren. Maar denk dat ik de order maar eens ga plaatsen, want voor die paar tientjes wil ik de gok wel wagen. Bij welke winkel kwam jouw/de S-Booster ook alweer vandaan?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Jammer joh, gelukkig kan je rustig de tijd nemen. Op een gegeven moment vind je wel iets waar je graag wil wonen. Patience Youngling....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Pinohelmond

Balen man! De zoektocht naar een geschikt eigen huisje valt niet mee. `Gelukkig` dat je moeder die informatie kon bemachtigen, je zult er maar gaan wonen en vanaf dag één ellende en overlast aan je hoofd hebben.

Forumsponsor: www.hifisupply.nl
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

RU connected

Een geschikte huurwoning vinden is momenteel een erg lastige opgave...
Gewoon flink doorzoeken en er constant achteraan blijven gaan werkt toch het beste. Maar een flinke portie geduld en geluk is wel nodig.

Ronin79

@ fear

Nu mijn U2410 heel wat kapotte pixels bevat (16 stuks), denk ik erover, om de U2711 toch aan schaffen.
De U2410 laat ik wel maken, dan wel omruilen en gaat wellicht de verkoop in.

Nu is mijn vraag;

Heb je wel eens een console aan de U2711 gehangen ?
Dit ivm de inputlag.

Ik heb namelijk een van mijn 360's aan de U2410 hangen. Daar speel ik dan ook het meeste MW3 op.
Als de U2711 minder inputlag heeft als de U2410, dan is dat alleen maar mooi.
Gamen op de U2410 gaat gewoon goed. Als je een beetje skills hebt, dan compenseert zich dat wel met de inputlag  ;D

Heb je toevallig ook wat last van Backlightbleeding of dat er een kleur wat meer aanwezig is dan de rest.

Alvast bedankt voor de antwoorden.  ;)


ps.

Ik moet er alleen wel bij zeggen;

Lag of inputlag, hoeft niet alleen aan het scherm te liggen ... maar ook aan de aangesloten randapparatuur.
Draadloze muis, toetsenbord, controller etc. Die zaken heb ik allemaal wel bedraag.
Verder; internet, TV / paneel soort , etc.





FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op december 28, 2011, 18:57:40
Nu mijn U2410 heel wat kapotte pixels bevat (16 stuks), denk ik erover, om de U2711 toch aan schaffen.
De U2410 laat ik wel maken, dan wel omruilen en gaat wellicht de verkoop in.

16?!? defecte pixels  :blink: Damn, dat is wel veel. Zo veel had zelfs mijn Samsung TN-paneel niet eens en die staan er toch om bekend redelijk slecht te zijn. Met zo veel pixels snap ik dat je een nieuw scherm wilt. Gelukkig heeft Dell op de U2711 een zeer goede garantie qua defecte pixels.

CitaatNu is mijn vraag;

Heb je wel eens een console aan de U2711 gehangen ?
Dit ivm de inputlag.

Console niet constant, want mijn PS3 en XBox 360 hangen aan mijn TV die nog geen twee meter verderop staat. Heb in het begin wel eerst het scherm aan mijn PS3 getest voordat ik het installeerde (mijn PS3 was makkelijker te koppelen dan de PC) en had even snel een game gespeeld. Heb toen niet echt iets van lag gemerkt, maar het was ook geen intense sessie.

CitaatIk heb namelijk een van mijn 360's aan de U2410 hangen. Daar speel ik dan ook het meeste MW3 op.
Als de U2711 minder inputlag heeft als de U2410, dan is dat alleen maar mooi.
Gamen op de U2410 gaat gewoon goed. Als je een beetje skills hebt, dan compenseert zich dat wel met de inputlag  ;D

Op mijn PC game ik wel en ik merk echt niets van inputlag. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet geloof dat iemand verschil zal merken tussen 2 ms of 5 ms (wat de U2711 heeft). Diverse games speel ik met alle plezier en zonder enige waarneembare lag. En dat zijn dan spellen van Dirt 3 tot first person shooters. En ja, ik ben wel gevoelig voor lag want zodra mijn TV niet op de game-mode staat merk ik dat meteen.

CitaatHeb je toevallig ook wat last van Backlightbleeding of dat er een kleur wat meer aanwezig is dan de rest.

Enige bleeding die ik heb is tijdens het opstarten van mijn PC. Het scherm is dan bijna compleet zwart en dan zie je rechtsonderin in de hoek wel dat er iets meer lichtopbrengst is. Dit komt - denk ik - doordat daar ook de knoppen zitten om het scherm aan te zetten en het menu in te duiken. Dus wellicht dat die wat bleeden en het daardoor wat lichter is in die hoek. De knoppen van het scherm zijn overigens wel grappig, lijken wel warmtegevoelig. Dit aangezien je niet op de knop hoeft te drukken om het menu op te roepen, maar er net voor stilstaan met je vinger is al genoeg.

In Windows en in applicaties heb ik verder geen last van die rechterhoek (ook al heb ik een donker bureaublad). Ook het fenomeen dat een kleur meer aanwezig is dan de rest heb ik geen last van. Enige waar ik last van heb is dat ik nu pas zie hoe ruk de kleurweergave van mijn oude Samsung wel niet was en hoe stom ik ben geweest die ooit te kopen  :tongue2:

CitaatAlvast bedankt voor de antwoorden.  ;)

Geen probleem  :satisfied:


Citaatps.

Ik moet er alleen wel bij zeggen;

Lag of inputlag, hoeft niet alleen aan het scherm te liggen ... maar ook aan de aangesloten randapparatuur.
Draadloze muis, toetsenbord, controller etc. Die zaken heb ik allemaal wel bedraag.
Verder; internet, TV / paneel soort , etc.

Dat is het enige verschil waar het in zou kunnen zitten: ik gebruik de U2711 alleen met de PC en jij met een XBox 360. Verder heb ik qua randapparatuur ook alles met draadje, op het wireless internet na  :hehe:

Maar al met al kan ik de Dell U2711 zeker aanraden, op Gathering of Tweakers staat nog een hele mooie review van het scherm. Het is op zich veel geld voor een scherm, maar 27" met 2560 x 1440 zie je niet veel. Geloof dat NEC laatst wel een gelijk scherm aan heeft gekondigd, maar verder is het vooral 1920 x 1080 op 27" (snap niet dat mensen dat fijn vinden overigens...).
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Thx voor de antwoorden.

Mooi dat je tevreden ben t met het scherm, dat ben ik namelijk ook met de U2410.
Alleen erg jammer dat deze zoveel kapotte pixels heeft gekregen.

Wat de reviews betreft; ik heb intussen al meerdere gelezen.

Het is zeker een goed scherm. Alleen is het jammer dat de U2410 op gamestand - een veel lagere inputlag heeft als de U2711.
Die gamestand, veranderd niet zoveel. Het positieve eraan is; ik gebruik die optie nooit. Dus 30 input ipv 33 (normale stand) op de U2410.
De U2410 heeft een gemeten inputlag, tussen de 24 en 33. De U2711 tot 30.
Dit lijkt erg veel, maar valt wel mee. Alles wat namelijk onder de 16 zit, is vaak; marketing (daarnaast nemen je ogen dat ook niet echt waar)
Ieder bedrijf rekend namelijk in zijn voordeel, of van grijs naar grijs, ipv van zwart naar wit en terug, of ze hebben wel andere methodes.
Dus wat dat betreft is het gewoon goed. Al is een TN paneel iets sneller, maar die heeft ook zo zijn nadelen.
Zoals kijkhoek, kleuren etc.

Heb jij iets gemerkt van (vreemde) schaling, van het beeld, toen jij de PS3 erop aan sloot (of zou je dit misschien kunnen controleren)
Dit kan namelijk zo zijn ivm de aantal pixels wat het scherm heeft. Dit is 2560 x 1440.
Ik weet dat de schaling iets anders gaat, dan op mijn U2410 (1920 x 1200). HDMI kan namelijk de maximale resolutie aan, van die stand.
Als je een scherm gaat aansluiten, die een hogere stand aankan, wat HDMI aan zou kunnen .. zou er dus schaling plaats moeten vinden. Hierdoor zou een vertekend beeld, dan wel een
minimale afwijking in het beeld moeten zijn. Althans zo heb ik dat gelezen. Nou is mijn vraag; ga je dat echt goed merken met console gaming ... of is dat minimaal ?
Op mijn huidige U2410 vind er dus geen schaling plaats ivm met de 1920 x 1200 specificaties. Het lijkt een kleinigheidje, maar voor mij belangrijk.
Bij PC gaming / gebruik is dit natuurlijk niet aan de orde. Daar zal de aansluiting bestaan uit een 2x DVI. Dit is nodig om de maximale resolutie van de U2711, aan te kunnen sturen.
Aangezien ik geen Displayport op mijn Nvidia kaart heb zitten ... kies ik voor die aansluiting (HDMI kan dit niet aan).

Thx.  ;)


FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op december 29, 2011, 00:00:07
Het is zeker een goed scherm. Alleen is het jammer dat de U2410 op gamestand - een veel lagere inputlag heeft als de U2711.
Die gamestand, veranderd niet zoveel. Het positieve eraan is; ik gebruik die optie nooit. Dus 30 input ipv 33 (normale stand) op de U2410.
De U2410 heeft een gemeten inputlag, tussen de 24 en 33. De U2711 tot 30.

TV's hebben over het algemeen een responsetijd van 40 ms, dus nog hoger dan de schermen waar we het hier over hebben en ook daar is mee te werken. Al gaat 40 ~ 50 ms wel richting de max qua werkbaarheid. Maar zoals gezegd heb ik nergens last van met de U2711. Overigens heb ik ook geen game-stand ontdekt op mijn U2711.

Citaat van: SillentWolf op december 29, 2011, 00:00:07
Heb jij iets gemerkt van (vreemde) schaling, van het beeld, toen jij de PS3 erop aan sloot (of zou je dit misschien kunnen controleren)
Dit kan namelijk zo zijn ivm de aantal pixels wat het scherm heeft. Dit is 2560 x 1440.
Ik weet dat de schaling iets anders gaat, dan op mijn U2410 (1920 x 1200). HDMI kan namelijk de maximale resolutie aan, van die stand.
Als je een scherm gaat aansluiten, die een hogere stand aankan, wat HDMI aan zou kunnen .. zou er dus schaling plaats moeten vinden. Hierdoor zou een vertekend beeld, dan wel een minimale afwijking in het beeld moeten zijn. Althans zo heb ik dat gelezen. Nou is mijn vraag; ga je dat echt goed merken met console gaming ... of is dat minimaal ?

Ik wil de PS3 er vanmiddag nog wel even voor je aanhangen om te kijken of ik iets geks zie. Maar met PC-games speel ik vaak niet op 2560 x 1440 en dan ziet het er ook gewoon goed uit. Reden is dat 2560 x 1440 toch een behoorlijk stuk meer vraagt van de grafische kaart dan 1920 x 1080. En een andere reden is dat ik nog wat oude games heb die niet eens tot 2560 x 1440 gaan.

De U2711 heeft wel een 1:1 stand waardoor de gekozen resolutie 1:1 wordt uitgevoerd en je dus zwarte balken rond het scherm hebt. Bij 1920 x 1080 op een U2711 speelt dat echt niet fijn. De zwarte balken zijn dan te aanwezig om nog een beetje leuk te kunnen spelen. Daarom speel ik ook altijd met die stand uit. Tijdens het wisselen tussen de 1:1 en full stand zie je natuurlijk wel dat er iets verandert aangezien het beeld groter wordt. Maar ik zag met PC games niet zo snel gekke dingen. Maar zal thuis de PS3 er eens aanhangen en Uncharted 3 testen, die game ken ik nu wel goed genoeg om gekke dingen te zien.

Citaat van: SillentWolf op december 29, 2011, 00:00:07
Op mijn huidige U2410 vind er dus geen schaling plaats ivm met de 1920 x 1200 specificaties. Het lijkt een kleinigheidje, maar voor mij belangrijk.

Aan de ene kant snap ik wel dat die 120 pixels verschil lastig te scalen zijn. Zeker omdat het hier puur in het verschil 16:10 en 16:9 is. Dat is dan ook andere scaling dan van 1920 x 1080 naar 2560 x 1440 (beide 16:9).

Citaat van: SillentWolf op december 29, 2011, 00:00:07
Bij PC gaming / gebruik is dit natuurlijk niet aan de orde. Daar zal de aansluiting bestaan uit een 2x DVI. Dit is nodig om de maximale resolutie van de U2711, aan te kunnen sturen. Aangezien ik geen Displayport op mijn Nvidia kaart heb zitten ... kies ik voor die aansluiting (HDMI kan dit niet aan).

2 x DVI als in dat je twee keer DVI aan wilt sluiten? Dual Link DVI is één stekker, echter met twee keer zo veel bandbreedte. Deze kabel wordt met de U2711 meegeleverd. En je grafische kaart gaat dat gewoon accepteren, dat konden kaarten van letterlijk jaren geleden al. Mijn (wijlen  :tongue2: ) ATI 9800 Pro kon dit bijvoorbeeld al.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Zonde van het huisje dat zo mooi klonk op papier. Hoe kom je toch weer bij zo'n ghetto/tokkie buurt? Misschien moet je het op een kamer minder zoeken?

Xander32

Het is tegenwoordigs niet normaal hoe lang je dient te wachten voordat er een geschikte woning voorbij komt. Maar de plek waar het huis staat, omgeving / buurt, is wel heel erg bepalend voor het wooncomfort. In dat opzicht goed dat je voorgaande woning hebt afgewezen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ronin79

Thx Fear voor de uitleg  :thumbs-up:

Ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn van de Uncharted sessie  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op december 29, 2011, 14:44:00
Thx Fear voor de uitleg  :thumbs-up:

Ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn van de Uncharted sessie  ;)


Uitkomst is dat ik nog steeds vast zit in dat ene hoofdstuk, ergens in de 20-reeks. Level met de zandstorm. Maar goed, dat was de vraag niet  :tongue2:
Als ik switch van 1:1 mode naar beeldvullend (dus met scaling) zie je natuurlijk wel meteen een verschil, maar dat komt mede doordat het beeld ~ 1,8 maal zo groot wordt omdat de resterende pixels worden aangevuld. Dat zie je meteen en valt ook op, maar qua beeld is het niet dat er rare dingen gebeuren waardoor verhoudingen niet meer kloppen. Iets wat je bijvoorbeeld zag met het forceren van een 4:3 naar een 16:9. Maar denk dat het effect minder is doordat 1920 x 1080 en 2560 x 1440 beide 16:9 resoluties zijn en daardoor makkelijker zijn te scalen.

Citaat van: mscofield op december 29, 2011, 08:48:16
Zonde van het huisje dat zo mooi klonk op papier. Hoe kom je toch weer bij zo'n ghetto/tokkie buurt? Misschien moet je het op een kamer minder zoeken?

Bij dit laatste huisje waren de buren de enige tokkies van de straat, dus dat was gewoon pech hebben.

Probleem hier in Zaltbommel is dat er niet echt veel keuze is. Je kan een appartement huren voor een euro of 480 per maand of een huis voor 520 ~ 550 euro per maand. Voor die paar tientjes extra heb je dan een voor- en achtertuin, schuur, bergzolder en één of twee slaapkamers extra. Dus dat is de reden dat ik sowieso voor een huis wil gaan. Echter zijn er qua huizen maar twee opties: huisje van minstens 700 per maand of eentje van 500 euro. Nu is die 200 euro mij toch een te groot verschil. En de enige reden van de 200 verschil is het bouwjaar. Want eigenlijk heeft elke buurt hier wel bepaalde straten waar het wat minder is om het zo maar te zeggen. Nu zijn ze het laatste wel aan het oplossen door mensen eerst na te trekken bij politie en justitie voordat ze een huis krijgen toegewezen. En ook gaan bepaalde huurhuizen de verkoop in om starters aan te trekken zodat de wijk weer wat jonger wordt.

Lange verhaal kort is dat er in elke wijk/straat wel een tokkie zal wonen. Alleen hoef je daar niet altijd last van te hebben. In het geval van mijn laatste toegewezen huisje waren het dus tokkies die voor overlast zorgen én ook nog eens de buren. Maar alleen tokkie zegt lang niet alles. Kennis woont ook in een dergelijke straat en dan naast één van de meest criminele gezinnen uit deze omgeving. Ze hebben er nul komma nul last van.

Citaat van: Xander32 op december 29, 2011, 10:10:17
Het is tegenwoordigs niet normaal hoe lang je dient te wachten voordat er een geschikte woning voorbij komt. Maar de plek waar het huis staat, omgeving / buurt, is wel heel erg bepalend voor het wooncomfort. In dat opzicht goed dat je voorgaande woning hebt afgewezen.

Sander.

Ik wacht geduldig af, ik hoef het huis niet uit maar op je 25e wil je dat toch wel een keer. Kopen zou een oplossing kunnen zijn, maar dan betaal ik meer hypotheek dan huur en zit ik in een appartement met één (of hooguit twee) slaapkamers. Dat zie ik op dit moment niet echt zitten.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

@ Fear

Dank je wel voor het nakijken.

Dus console gaming op het scherm is zeker te doen, en ziet er goed uit ?
Aangezien het scherm toch een paar centjes kost ... moest ik dit gewoon zeker weten.
Anders zou ik met een scherm zitten, waarbij het beeld  .. mits ik met een console zou spelen, er vreemd uit zou zien.

De U2711 kan ik tot 18 Jan. met een aardige korting bij Dell kopen. Dus ik heb nog iets meer als 2 en een halve week.  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op december 30, 2011, 10:38:37
@ Fear

Dank je wel voor het nakijken.

Dus console gaming op het scherm is zeker te doen, en ziet er goed uit ?
Aangezien het scherm toch een paar centjes kost ... moest ik dit gewoon zeker weten.
Anders zou ik met een scherm zitten, waarbij het beeld  .. mits ik met een console zou spelen, er vreemd uit zou zien.

De U2711 kan ik tot 18 Jan. met een aardige korting bij Dell kopen. Dus ik heb nog iets meer als 2 en een halve week.  ;)

Gamen is zeker te doen, al vind ik het persoonlijk niet fijn in mijn situatie. Maar dat is meer doordat ik nog geen 30 cm van mijn U2711 af zit. Ik zit liever een meter of 1,5 van mijn 42" af. Dan is de ervaring toch net wat lekkerder naar mijn inziens. Heeft ook te maken met de zithouding achter mijn U2711 omdat ik hem echt als PC-scherm gebruik en dus op een bureaustoel zit. Maar dat is dus puur persoonlijk en voorkeur. Doet niets af van dit scherm verder.

Geldt de Wet Koop op Afstand ook niet gewoon bij Dell? Dus mocht het tegenvallen gewoon terugsturen? Al snap ik dat je dat liever niet doet en meteen een goed scherm koopt  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Thx voor de antwoorden.

Ik zal Dell van te voren nog wel even mailen, ik heb nog iets meer als 2 weken.

Wat gaming betreft;

Zelf zit ik ook ongeveer op die afstand van mijn scherm. Helaas is de PC kamer niet zo groot .. dat ik nog een geen meter naar achteren kan (vanaf mijn stoel naar achteren ... 40 a 50 cm).
De kleine heeft de grotere kamer ingepikt (maar dat is ook logisch). Lekker zitten doe ik dan wel weer. Ik had dit jaar zo'n lekkere bureaustoel gekocht
die ze in de serie Fringe ook gebruiken (geïmporteerd uit de VS. via een Nederlandse handelaar). Maar een lekkere luie stoel of bank .. zit natuurlijk veel beter.

De reden dat ik niet in de woonkamer of slaapkamer game (al heb ik daar ook consoles staan). Is omdat mijn hoofd-account op de 360 zit, die ik onder mijn bureau heb staan.
Daarnaast kijkt mijn vriendin nog wel eens wat op TV, waar ik niets aan vind. Zo kan ik nog lekker een serie kijken of een game spelen, waar ze toch geen interesse in heeft.
De slaapkamer is daar nu iets te koud voor (raam staat altijd open). Al gamed een 50 inch plasma of een 40 inch LCD wel wat lekkerder als een 24 of 27 inch scherm. Keuzes .....  :P

Zo .. ik zal zo de kleine eens verschonen. Ze is mij al even aan het roepen.  ;)