FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Ronin79

@ Fear

Kijk ... iemand die het snapt wat beeldschermen aangaat.
De Dell is een erg goed scherm, gefeliciteerd met je mooie aankoop.  ;)

Zelf heb ik de 24 inch versie staan (Dell U2410), en de 2711 staat ook nog op mijn lijstje (voor ernaast, de U24 gaat dan in portret mode).
Zo kun je straks tenminste fatsoenlijk MW3 of BF3 spelen.

Sommige beweren, dat Dells niet geschikt zijn voor gaming ivm inputlag.
Maar dan moet je het wel gaan merken, of er heel gevoelig voor zijn.
Ik kan je bevestigen dat dat meer dan uitstekend gaat. Op dit moment ben ik veel bezig met UT2004 op de PC,
wat toch een van de snelste shooters is. Geen problemen ermee.

Heel veel plezier ermee.

btw. had ik al gezegd, goede aankoop  ;)

FeaR1986

Citaat van: Valkyrie op augustus 17, 2011, 19:25:15
Ziet er mooi uit, die Dell! :wub:

Het is ook een schatje  :wub:

Citaat van: SillentWolf op augustus 17, 2011, 20:51:00
Kijk ... iemand die het snapt wat beeldschermen aangaat.
De Dell is een erg goed scherm, gefeliciteerd met je mooie aankoop.  ;)

Zelf heb ik de 24 inch versie staan (Dell U2410), en de 2711 staat ook nog op mijn lijstje (voor ernaast, de U24 gaat dan in portret mode).
Zo kun je straks tenminste fatsoenlijk MW3 of BF3 spelen.

Sommige beweren, dat Dells niet geschikt zijn voor gaming ivm inputlag.
Maar dan moet je het wel gaan merken, of er heel gevoelig voor zijn.
Ik kan je bevestigen dat dat meer dan uitstekend gaat. Op dit moment ben ik veel bezig met UT2004 op de PC,
wat toch een van de snelste shooters is. Geen problemen ermee.

Heel veel plezier ermee.

btw. had ik al gezegd, goede aankoop  ;)

Gamen is gewoon goed te doen, inputlag is niet extreem hoog. Ik ken TV's die het slechter doen dan dit scherm. Maar gamen doe ik toch op de 42" TV. Mijn PC is niet echt game-waardig met nog een Intel E8500. Enige waar ik aan zit te denken is om mijn HD4870 te vervangen voor de HD6850. Zijn toch wat stiller en slurpen minder energie. En nu al te koop voor iets over de honderd euro. Maar heeft geen haast verder. Idem met een verdere upgrade, want voor internet, MSN en Office is een E8500 meer dan genoeg. Eigenlijk is een U2711 ook overkill, maar ik wilde het nu een keer goed doen. Want werken achter een Samsung TN-paneel is gewoon een straf!

Heb overigens lang getwijfeld om ook en U2410 te nemen. Mede door het 16:10 dat het scherm heeft en dus 1920 x 1200. Nu toch 16:9, maar met een dergelijke resolutie maakt dat niet zo veel meer uit.

Ben wel benieuwd naar jouw setup met een U2711 en U2410  8)

Morgen alleen nog wel even de WNDR3700 voorzien van een stukje isolatietape. De led-jes van de router zijn redelijk fel, ik kan er haast bij lezen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Is een 2711 geen 16:10 ?

Dat is ook geen ramp.  ;)

CitaatBen wel benieuwd naar jouw setup met een U2711 en U2410

Omdat je het zo vriendelijk vraagt:  ;)

Mijn complete PC setup is nu iets meer als een jaar oud, en bestaat uit het volgende:
(Dit is nog voor de verandering van aankomende week)

* Corsair Obsidian 800D geborsteld Alu / staal zwarte systeemkast + 5 Fans (3 x Scythe 1850 rpm, 2 x 140mm Corsair)
* Enermax85+ 1250W Voeding
* Intel i7 960 processor
* Asus Rampage Extreme III MB (1366 socket)
* 6 gig Corsair Dominator geheugen. Loopt op 1600 mhz, Cas 7 + geheugen koeler
* Corsair H50 Waterkoeling + 2 x 1850 rpm Scythe GT 120 mm fans
* NZXT Sentry LX LCD Fan Controller
* OCZ Vertex 2 SSD
* Western Digital Black 2TB (snelste in zijn soort)
* WD Black 500 Gig
* Asus Xonar DX2 geluidskaart
* Zotac GTX 480 AMP Special Edition grafische kaart.
* Razer Deathadder 3500 DPI Muis
* Razer Destructor muismat
* Logitech G110 Toetsenbord
* Logitech Z680 5.1 Speakers
* Windows 7 Ultimate 64 Bits NL

Extern:

* Dell U2410 H-IPS 24 inch beeldscherm
* 4 x WD Elements 2TB Externe schijven
* 1 x 1.5 TB WD Mybook
* 1 x 500 gig WD Paspoort Externe schijf
* Canon IP6700D Printer
* Canon Scanner

* Xbox 360 Slim
* Xbox 360 Elite Custom.

De andere 360's staan in de slaap en woonkamer.  :P

Nu zijn er wat veranderingen doorgevoerd, die ik van de week inbouw (zie andere topic)
Mijn voeding, speakers en koeling hadden wat onvoorziene problemen, wat voornamelijk met geluid (overlast)
te maken heeft. Zoals je wellicht weet, heb ik met geluid en de oren een
aardig groot probleem. Vandaar.

* Voeding: Seasonic X-850 + rubberen atachments tegen vibraties.
* Waterkoeling: Corsair H80 Processorkoeler + 2 x custom Scythe GT 1450 rpm (120mm)
* 3 x Noiseblocker 120 mm fans
* 2 x 140 mm fans @ 800 rpm
* Logitech Z906 5.1 speaker set


kijk nog wel eens zachtjes een serie op de PC, die mijn vriendin niet leuk vind.
Ik kan dat ook wel in de slaapkamer of woonkamer doen, maar dit is net zo makkelijk.

In de toekomst wil ik het geheugen nog veranderen naar 12 gig Corsair @ 2000 mhz, Cas 9, en een Sata 600 SSD ipv de huidige Sata 300.
Ook een Dell 2711 staat op het menu, en heel misschien een grafische update, al zal dat nog niet echt nodig zijn.
Maar dat is iets voor de (verre) toekomst.
Verder nog: 2e PS3 (maar heel misschien gaat die toch naar de slaapkamer).

Ook heb ik dit jaar nog een mooie bureau stoel uit de VS geimporteerd, via een Nederlandse keten.
Je ziet hem ook wel eens in de serie Fringe. Ik meende waar Nina Sharp op zit  ;D.
Duur stoeltje, maar hij zit heerlijk.

Dit is in ieder geval mijn bescheiden setup in de computerkamer  ;)

Oudere foto's staan in mijn eigen topic.

Citaat
Morgen alleen nog wel even de WNDR3700 voorzien van een stukje isolatietape. De led-jes van de router zijn redelijk fel, ik kan er haast bij lezen.

Misschien onder je bureau zetten, mits dat kan. Heb je er ook niet zoveel last van.  ;)

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 01:09:57
Is een 2711 geen 16:10 ?

Nope, 2560 x 1440 is een 16:9 resolutie. Als je naar 16:10 wilt krijg je 2560 x 1600. Dell heeft een scherm met 2560 x 1600 maar dat is de Dell Ultrasharp U3011. Een 30" waar je meer dan duizend euro voor kwijt bent. Aangezien ik de meerprijs ten opzichte van 2560 x 1440 het niet waard vond ben ik voor de U2711 gegaan. De U2711 heeft door het kleinere formaat nog eens een hogere pixeldichtheid.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 01:09:57
Omdat je het zo vriendelijk vraagt:  ;)

Mijn complete PC setup is nu iets meer als een jaar oud, en bestaat uit het volgende:
(Dit is nog voor de verandering van aankomende week)

* Corsair Obsidian 800D geborsteld Alu / staal zwarte systeemkast + 5 Fans (3 x Scythe 1850 rpm, 2 x 140mm Corsair)
* Enermax85+ 1250W Voeding
* Intel i7 960 processor
* Asus Rampage Extreme III MB (1366 socket)
* 6 gig Corsair Dominator geheugen. Loopt op 1600 mhz, Cas 7 + geheugen koeler
* Corsair H50 Waterkoeling + 2 x 1850 rpm Scythe GT 120 mm fans
* NZXT Sentry LX LCD Fan Controller
* OCZ Vertex 2 SSD
* Western Digital Black 2TB (snelste in zijn soort)
* WD Black 500 Gig
* Asus Xonar DX2 geluidskaart
* Zotac GTX 480 AMP Special Edition grafische kaart.
* Razer Deathadder 3500 DPI Muis
* Razer Destructor muismat
* Logitech G110 Toetsenbord
* Logitech Z680 5.1 Speakers
* Windows 7 Ultimate 64 Bits NL

Extern:

* Dell U2410 H-IPS 24 inch beeldscherm
* 4 x WD Elements 2TB Externe schijven
* 1 x 1.5 TB WD Mybook
* 1 x 500 gig WD Paspoort Externe schijf
* Canon IP6700D Printer
* Canon Scanner

* Xbox 360 Slim
* Xbox 360 Elite Custom.

De andere 360's staan in de slaap en woonkamer.  :P

Nu zijn er wat veranderingen doorgevoerd, die ik van de week inbouw (zie andere topic)
Mijn voeding, speakers en koeling hadden wat onvoorziene problemen, wat voornamelijk met geluid (overlast)
te maken heeft. Zoals je wellicht weet, heb ik met geluid en de oren een
aardig groot probleem. Vandaar.

* Voeding: Seasonic X-850 + rubberen atachments tegen vibraties.
* Waterkoeling: Corsair H80 Processorkoeler + 2 x custom Scythe GT 1450 rpm (120mm)
* 3 x Noiseblocker 120 mm fans
* 2 x 140 mm fans @ 800 rpm
* Logitech Z906 5.1 speaker set

Daar kan je wel een leuk potje Patience op spelen  8)

Blijft alleen jammer van die Logitech Z906  ;)


Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 01:09:57
In de toekomst wil ik het geheugen nog veranderen naar 12 gig Corsair @ 2000 mhz, Cas 9, en een Sata 600 SSD ipv de huidige Sata 300.
Ook een Dell 2711 staat op het menu, en heel misschien een grafische update, al zal dat nog niet echt nodig zijn.

De Dell U2711 kan ik je meer dan aanraden, echt een heel fijn scherm.
Grafische update is wellicht een optie als je echt op volledige resolutie wil gamen. Maar persoonlijk vind ik 1920 x 1xxx op dit scherm ook meer dan te doen, het is nog steeds scherp.
Ikzelf zit te denken aan een HD6850. Niet omdat ik meer snelheid wil, want dan had ik wel een HD6950 gepakt of hoger. Maar meer omdat mijn HD4870 een redelijk heethoofd is.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 01:09:57
Verder nog: 2e PS3 (maar heel misschien gaat die toch naar de slaapkamer).

PS3 kost ook echt helemaal niets meer. Sony heeft gisteren de adviesprijzen verlaagd, dus de prijzen zullen wel met enkele tientallen euro's gaan dalen. Overigens is er een nieuwe versie van de PS3 Slim opgedoken. Wat kleine wijzigingen en nog zuiniger naar het schijnt. Alleen kan ik het geen mooie console vinden eigenlijk. Hij is zo iel en klein, met de PS3 Fat staat er ten minste nog een flink apparaat. Maar nog een jaartje en dan kan de PS3 toch de deur uit, eens zien wat de PS4 gaat brengen. Maar tot die tijd eerst nog even wachten op Uncharted 3.

Ook heb ik dit jaar nog een mooie bureau stoel uit de VS geimporteerd, via een Nederlandse keten.
Je ziet hem ook wel eens in de serie Fringe. Ik meende waar Nina Sharp op zit  ;D.
Duur stoeltje, maar hij zit heerlijk.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 01:09:57
Misschien onder je bureau zetten, mits dat kan. Heb je er ook niet zoveel last van.  ;)

De router staat al achter het bureau, maar toch schijnen de lichtjes met wat te fel. Maar ik heb sowieso een lichtjesfobie. Op alle stekkerdozen die op mijn kamer liggen heb ik de rood/oranje knop zwart gemaakt zodat deze ook niet te fel schijnt. De geluidskaart die in mijn PC zit had ook een blauwe led (die ook aan staat als de PC uit staat), en daar is ook een mooi stukje isolatietape overheen gegaan. Als de PC ooit in een andere kamer komt kan dat allemaal weg. Maar op mijn slaapkamer wil ik alles donker hebben als het even kan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

CitaatU2711 heeft door het kleinere formaat nog eens een hogere pixeldichtheid.

Klopt, dat had ik gisteren in een review gelezen. Schijnt net zoals de U2410, een heel goed scherm te wezen (al wist ik dat natuurlijk al  :P)

De 30 inch versie heeft idd. 16:10, maar voor die prijs, kun je beter een 32 inch LED boven je bureau hangen.


CitaatDaar kan je wel een leuk potje Patience op spelen

Je schijnt er ook nog op te kunnen dammen en schaken.  :P

Wat de Logitec Z906 betreft:

Ik heb wel gekeken naar de Z5500, maar die kon ik niet meer krijgen.
Daarbij heeft de Z5500 ook zo zijn kleine probleempjes.

Ik heb er ook over nagedacht om een Teufel set te kopen, met echte highend speakertjes ..
maar laat ik eerlijk zijn; die set was zeker een keer zo duur, en ik kijk toch alleen maar een serie, die vrij zacht staat ..
of een keer met een potje gaming. Door mijn persoonlijke probleempjes, was dat dan zonde geld geweest.
De Z906, is verder nagenoeg net zo goed als een Z5500, alleen de Z5500 oogde wat luxer. Daarbij heeft de Z906 als voordeel;
dat hij over meer digitale aansluitingen beschikt. Het setje zal in ieder geval wel een paar jaar meekunnen.  ;)


CitaatPS3 kost ook echt helemaal niets meer. Sony heeft gisteren de adviesprijzen verlaagd, dus de prijzen zullen wel met enkele tientallen euro's gaan dalen. Overigens is er een nieuwe versie van de PS3 Slim opgedoken

Klopt. De prijs is rond de € 299 excl. game.
Tenminste dat zag ik gisteren bij de webshops in Nederland.
Bij sommige ligt zelf de console nog tegen de 370 a 380 aan (met game).
Bij Consoleshop krijg je voor 330 of iets in die richting; Infamous 2 erbij.

De dikke ps3 versie had ik al een hele tijd geleden verkocht, aan een paar studenten.
De Slim 250 gig versie, die ik daarvoor had gekocht ... staat al een tijd onder de Pioneer in de woonkamer.

In de slaapkamer, of computer kamer komt een 320 gig versie te staan. Dat komt voornamelijk omdat ik die andere in de woonkamer heb, en absoluut geen zin heb om de
boel van de kant te halen, of telkens om te wisselen. Mijn audio meubel is namelijk nogal zwaar. Ook kan ik dan lekker op
mijn gemak wat gamen als de vrouw weer eens een programma wil kijken, die mij toch niet interesseert.
Verder is het wel makkelijk als mijn broertje een keer komt gamen  ;)

Alleen word het wel een probleempje als de PS4 en de 720 op de markt gaan verschijnen.
Thuis heb ik met de aankomende 2e PS3, 6 consoles staan (beneden in de schuur, ook nog een Xbox, en oa. een PS).
Te weten 4 360's (door bepaalde omstandigheden .... waarvan 1 custom en 3 originele), en 2 PS3's.
Dat gaat de vrouw niet leuk vinden  :P, dus er zal dan tegen die tijd, wellicht wel wat verdwijnen (denk in ieder geval de 2 oude Elite's).
Het moet ook niet te gek worden.  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 11:59:39
Klopt, dat had ik gisteren in een review gelezen. Schijnt net zoals de U2410, een heel goed scherm te wezen (al wist ik dat natuurlijk al  :P)

Net even Medal of Honor 2010 op de Dell gespeeld en dat gaat meer dan goed. Snap niet dat ze het scherm afraden als game-scherm in verband met de hoge input lag. Scherm doet niet veel onder voor mijn oude Samsung TN-paneel. Enige nadeel is wel dat ik op een centimeter of 30 van het scherm zit en met gamen heb je dan geen overzicht. Maar qua input lag is er niets mis met de Dell.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 11:59:39
De 30 inch versie heeft idd. 16:10, maar voor die prijs, kun je beter een 32 inch LED boven je bureau hangen.

Een 32" LCD LED heeft natuurlijk geen 2560 x 1600 als resolutie. En op kijkafstanden van PC-gebruik kijk je dan toch wel liever naar 2560 x 1600 lijkt me.
Maar de U2711 is dan wel 16:9, maar wel heerlijk zo'n scherm. Meerprijs is het op een gegeven moment gewoon niet meer waard. Idem met een 50" TV zoals de Panasonic VT30. De 50" is goed te betalen maar voor 65" gaat de prijs een keer over de kop. Kan je bijna 2 x een 50" op gaan hangen...

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 11:59:39
Wat de Logitec Z906 betreft:

Ik heb wel gekeken naar de Z5500, maar die kon ik niet meer krijgen.
Daarbij heeft de Z5500 ook zo zijn kleine probleempjes.

Elk product heeft wel zijn voor- en nadelen. Het Control Dock van de Z-5500 vond ik persoonlijk mooier. Maar intern is de Z906 een stuk beter met de Klasse D versterker.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 11:59:39
Ik heb er ook over nagedacht om een Teufel set te kopen, met echte highend speakertjes ..
maar laat ik eerlijk zijn; die set was zeker een keer zo duur, en ik kijk toch alleen maar een serie, die vrij zacht staat ..
of een keer met een potje gaming. Door mijn persoonlijke probleempjes, was dat dan zonde geld geweest.
De Z906, is verder nagenoeg net zo goed als een Z5500, alleen de Z5500 oogde wat luxer. Daarbij heeft de Z906 als voordeel;
dat hij over meer digitale aansluitingen beschikt. Het setje zal in ieder geval wel een paar jaar meekunnen.  ;)

Het is eigenlijk ook niet leuk meer wat ze soms voor PC-setjes vragen. Paar tientjes meer en je zet een Onkyo 5.1 home cinema neer. Eigenlijk is de stap tussen high-end PC en low-end home cinema niet zo groot.
Met gamen is 5.1 wel leuk om te hebben. Ikzelf zit meer te denken aan een leuk setje KRK of ander merk studiomonitoren. Al moet ik zeggen dat een Little Dot buizenversterker voor de hoofdtelefoon ook wel leuk klinkt.

Maar dat is allemaal voor later, nu even stoppen met geld uitgeven  :angel:

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 11:59:39
Klopt. De prijs is rond de € 299 excl. game.
Tenminste dat zag ik gisteren bij de webshops in Nederland.
Bij sommige ligt zelf de console nog tegen de 370 a 380 aan (met game).
Bij Consoleshop krijg je voor 330 of iets in die richting; Infamous 2 erbij.

De adviesprijzen die Sony bekend maakte zijn niet eens zo veel lager dan de prijzen bij sommige webwinkels al lagen. Dus denk dat de prijzen nog wel wat zullen dalen.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 11:59:39
Alleen word het wel een probleempje als de PS4 en de 720 op de markt gaan verschijnen.
Thuis heb ik met de aankomende 2e PS3, 6 consoles staan (beneden in de schuur, ook nog een Xbox, en oa. een PS).
Te weten 4 360's (door bepaalde omstandigheden .... waarvan 1 custom en 3 originele), en 2 PS3's.
Dat gaat de vrouw niet leuk vinden  :P, dus er zal dan tegen die tijd, wellicht wel wat verdwijnen (denk in ieder geval de 2 oude Elite's).
Het moet ook niet te gek worden.  ;)

Ik mag toch hopen dat de PS4 en de XBox 720 backwards compatible zijn met hun voorgangers. Dat was met de PS3 in het begin ook het geval en naar mijn weten slikt de XBox 360 ook gewone XBox-spellen. Ik wil naast Uncharted 4 op de PS4 ook nog netjes de delen één tot en met drie hebben staan eigenlijk....
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Wat de Dell betreft:

Ik snap ook n iet dat sommige daar over lopen te zeuren. Ok .. de oudere dells hadden een reactie snelheid van ruim 27ms en hoger, soms tot wel 44.
Maar je moet alleen iet vergeten, dat vele fabrikanten, zoals Samsung nogal makkelijk omspringen met hun berekeningen en aantal ms (lager als 16 valt niet echt op)
Wel heeft een moderne TN, niet zo heel veel inputlag. Een IPS iets meer, maar daar tegen over heeft deze weer andere punten waar ze beter op zijn.
Een TN paneel is natuurlijk bij uitstek geschikt voor gaming, vooral de modernere, zoals een LED. Ghosting zul je ook niet snel aantreffen, wat bij een MVA, PVA en IPS wat meer aan de orde is.
Alleen als je het niet merkt, is er niet zoveel aan de hand. Geef mij maar een IPS scherm, met mooiere kleuren, grotere kijkhoeken etc, dan een TN paneel, die misschien op gaming gebied ...
wat beter presteert. Maar dat zal alleen voor de wat duurdere TN panelen gelden. Nu ik een Dell heb, wil ik ook zo snel geen ander merk meer terug.

Ik heb trouwens net wat leuke berichtjes gelezen:

Aan het eind van het jaar, komt de opvolger van de i7 1366 platform.
PCI express 3.0, Quad channel geheugen, en meer cores dan 8 zullen worden ondersteund.
De 3930K (3.2 ghz, Hexa Core) gaat zo'n € 550 kosten ... je hebt dan wel een nieuwe socket 2011 moederbord nodig, en Quad channel geheugen, maar het word
dan voor de snelheids fanaten echt leuk. Ook zullen de nieuwe Nvidia kaarten in Dec. op de markt verschijnen. Of deze ook compatible zijn met PCI expres 3.0 weet ik niet.

Toevallig heb ik net een heel stukje geschreven in de comments op de site van GameKings (op de vraag van iemand), en het ziet er allemaal erg rooskleurig uit.
Als je van plan bent om je PC een high-end update te geven ?, zou ik even wachten. Op dit moment is de Sandy Bridge 2500 t/m 2600K op de markt te krijgen, maar dit zijn mid-range processors.
De opvolger van het 1366 platform, zal highend zijn (Sandy Bridge E processors), net zoals de i7 1366, dat van origine ook is.

Citaat
Het is eigenlijk ook niet leuk meer wat ze soms voor PC-setjes vragen. Paar tientjes meer en je zet een Onkyo 5.1 home cinema neer. Eigenlijk is de stap tussen high-end PC en low-end home cinema niet zo groot.
Met gamen is 5.1 wel leuk om te hebben. Ikzelf zit meer te denken aan een leuk setje KRK of ander merk studiomonitoren. Al moet ik zeggen dat een Little Dot buizenversterker voor de hoofdtelefoon ook wel leuk klinkt.

Tja, ik weet het. Er zijn zelf speakers die de grens van de 1000 euro raken.
Maar Onkyo  :blink: Gelukkig weet ik wat je bedoelt  ;)

Citaat
Ik mag toch hopen dat de PS4 en de XBox 720 backwards compatible zijn met hun voorgangers. Dat was met de PS3 in het begin ook het geval en naar mijn weten slikt de XBox 360 ook gewone XBox-spellen.
Ik wil naast Uncharted 4 op de PS4 ook nog netjes de delen één tot en met drie hebben staan eigenlijk....

Groot gelijk heb je.

Dat hoop ik ook. Ik heb zo'n 120+ aan originele 360 titels liggen, dat zou zonde zijn als die niet compatible waren.


FeaR1986

Vandaag de resultaten gehad over het huurhuis waar ik op had gereageerd. Ik sta wederom vierde op de lijst. Op zich niet heel slecht aangezien ik zelf iets van de 7 - 9e plek had verwacht. Nu hopen dat de drie man voor mij de woning niet willen en afwijzen. Kans is redelijk aangezien ik voorheen ook tot twee keer toe vierde heb gestaan en ook die keren is alles afgewezen. Nu begint dus het lange wachten of ik wellicht plekken ga stijgen. Maar volgende week staan er al weer nieuwe huizen in, dus even zien of daar wellicht ook wat bij staat.

Citaat van: SillentWolf op augustus 18, 2011, 14:45:09
Wat de Dell betreft:

Ik snap ook n iet dat sommige daar over lopen te zeuren. Ok .. de oudere dells hadden een reactie snelheid van ruim 27ms en hoger, soms tot wel 44.
Maar je moet alleen iet vergeten, dat vele fabrikanten, zoals Samsung nogal makkelijk omspringen met hun berekeningen en aantal ms (lager als 16 valt niet echt op).

PC-gamen heb ik lang niet meer gedaan omdat ik me scheel keek op het TN-paneel. Maar het de Dell U2711 ben ik weer aan het gamen geslagen. Echt een genot op zo'n scherm! Echter trok de HD4870 met 512 MB dat niet echt, dus ik heb een nieuwe grafische kaart besteld.
De Sapphire HD6950, en wel de Dirt 3 Edition. Niet om de game Dirt 3 die je er bij krijgt, maar meer omdat de cooler op die kaart goed presteert:


Het is niet de beste HD6950, want door de grote koeler verbruikt de kaart wat meer energie. Maar dat trekt mijn 850 Watt voeding wel. Ook zou de Sapphire niet zo makkelijk te unlocken zijn naar een HD6970 en ook daar lig ik niet wakker van.
Had ook nog naar de Asus gekeken met DCII-cooler, maar die is bijna nergens meer op voorraad dus dat schoot niet op. Wel een extreme kaart welke drie slots in beslag neemt! Nu heb ik wel een big tower met 10 PCI slots, dus dat had geen probleem geweest.

Mijn oude HP PSC2110 printer was jaren geleden al eens overleden en tot op heden ook geen behoefte gehad aan een nieuwe. Totdat ik de HP C510A zag staan voor net geen €150,-
Grappige printer die wordt geleverd met een 7" HP Zeen, een tablet met Android 2.2 er op. Je hebt er niets aan aangezien er een HP Skin over zit en je dus geen echte Android Market hebt. Maar grappig is het wel:


Al met al weer genoeg geld uitgegeven deze laatste weken... een Dell U2711, Sapphire HD6950 en een HP C510a.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Hele mooie aankopen.  ;)

Sapphire is in mijn optiek, verreweg de beste AMD / ATI kaart bouwer die er is.
Vroeger heb ik een ATI kaart gehad; Sapphire X800XT Platium Editie, waar ik toen nog zo'n 650 + Euro voor neerlegde.
Absoluut een heerlijke kaart. Stil, koel en voor toen; erg snel.

In jou geval; vind ik het een hele goede keuze, om voor dit merk te gaan.
Een mooie snelle kaart, voor een redelijk bedrag. Ik ben in ieder geval blij, dat je bijvoorbeeld
niet heb gekozen voor een; Club 3D.  :crazy:  ;)

Wat de HP betreft; dat ziet er erg strak uit.  8)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op augustus 23, 2011, 14:22:55
Sapphire is in mijn optiek, verreweg de beste AMD / ATI kaart bouwer die er is.
Vroeger heb ik een ATI kaart gehad; Sapphire X800XT Platium Editie, waar ik toen nog zo'n 650 + Euro voor neerlegde.
Absoluut een heerlijke kaart. Stil, koel en voor toen; erg snel.

In jou geval; vind ik het een hele goede keuze, om voor dit merk te gaan.
Een mooie snelle kaart, voor een redelijk bedrag. Ik ben in ieder geval blij, dat je bijvoorbeeld
niet heb gekozen voor een; Club 3D.  :crazy:  ;)

Dat is mijn mening dus ook. Sapphire is - naar mijn weten - altijd officieel partner van ATI en AMD geweest en dat zie je gewoon terug in hun kaarten. Een Powercolor, Club 3D en HIS plakken meestal een aparte sticker op de koeler en meer niet. Al was HIS in de tijd van de 9800 Pro en de X800 wel een goede deelnemer. Met Asus en Sapphire heb ik geen problemen qua hardware, kijk het liefst eerst naar die merken. Dat is ook de reden dat ik een Sapphire HD4870 had en geen ander merk. Maar een maatje van me wil een HD6870 en die wil juist liever een Gigabyte, MSI of XFX en juist geen Sapphire of Asus. Het is zijn keuze en ik ga hem niet tegen spreken, zo heeft iedereen zijn voorkeuren  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Bij AMD/Ati heb ik Sapphire.
Bij Nividia had ik vroeger Leadtek, maar nu Zotac (heb ik zelf)en oa. MSI (zoals de MSI Lightning).
Puur, omdat deze wat stiller zijn als bijvoorbeeld een Asus.

Andere merken laat ik vaak links liggen, of kijk ik helemaal niet naar.

Ieder heeft zo zijn voorkeuren wat hij of zij goed vind. Dat is met andere hardware ook zo.
Zo kijk ik bij MB, naar Asus, MSI en Gigabyte. Alleen van Gigabyte heb ik nooit hardware gehad (tot nu toe dan), van de andere 2 ..
tot grote tevredenheid wel.  ;)

Ronin79

Nog een mooi stukje gevonden, toen ik net door een PC blad (Ebook) aan het bladeren was:



Mooi cijfer  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op augustus 23, 2011, 18:39:28
Nog een mooi stukje gevonden, toen ik net door een PC blad (Ebook) aan het bladeren was:



Mooi cijfer  ;)

Goed genoeg om de HD4870 te mogen vervangen :)
Heb nog wel een beetje de twijfel of ik niet voor de Asus had moeten gaan met de DCII-cooler, maar dat is toch al te laat.
Heb de Sapphire HD6950 net opgehaald:

Mooie omdoos met veel specificaties en schreeuwerige teksten:


Omdoos verwijderd en dan is het toch allemaal een stuk saaier:


Soort van eierdoos om de HD6950 te beschermen:


Onderin een smal doosje met de accessoires (die gewoon letterlijk in de doos waren gegooid):


Stelt niet veel voor:

  • HDMI High Speed Kabel
  • Twee stuks om van molex naar PCI-e 6 pins te gaan
  • Crossfire Bridge
  • DVD met drivers
  • Case Badge
  • DVI naar VGA converter
  • Voucher om DIRT 3 te downloaden
  • Wat papieren over hoe je je schermen aan moet sluiten

Maar het gaat natuurlijk om deze jongen:


Morgen maar eens op mijn gemak inbouwen. Hoop dat de PC niet al te lastig gaat doen. Ik ga immers van een ATI HD naar een ATI HD, dus dat moet niet te veel problemen op leveren.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan. De Asus kaarten maken in het algemeen meer geluid dan de Sapphire of bijvoorbeeld de MSI Lightning kaarten.
Dan had je beter voor een MSI Lightning kunnen gaan ipv een Asus. Tenzij je het niet erg vind dat een kaart meer geluid maakt.

De mijne (Zotac GTX 480 AMP) heb ik expres gekocht voor oa. het zachte geluid, en oa. de lage temps.
In de GTX 480 reeks, absoluut de beste koop (ook qua snelheid). Het is maar waar je voor kiest, en wat je belangrijk vind.

Om weer over te springen naar jouw Ati / AMD kaart.

Ik vind het een hele mooie aankoop, helemaal niks mis mee.  ;)

FeaR1986

Ik heb hem toch maar even geïnstalleerd en wat een kaart! Op 100% fanspeed (tsja, je wilt het toch proberen) is de kaart nog stiller dan mijn HD4870 op 40% fanspeed.
Normaal staat de fanspeed overigens op 20% wat echt onhoorbaar is  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Kijk .... nu hebben we het tenminste ergens over.

Zie, een goede aankoop  ;)

FeaR1986

Inderdaad een goede aankoop. Op diverse fora lopen users te zeggen dat je eerst alle oude drivers moet verwijderen wil het vervangen van een kaart goed gaan en anderen hebben het zelfs weer over een hele schone installatie van het OS. Nou, ik heb gewoon de kaart vervangen en de nieuwste ATI Drivers een keer geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Kaart wordt herkent, stuurt mijn Dell netjes op 2560 x 1440 aan en wat al niet meer. Enige waar ik nog even naar moet kijken is het cable-management. De HD4870 had 2 x 6 Pins PCI-e connectoren aan de achterkant van de kaart, de HD6950 heeft ze aan de bovenkant (dus tegenover de PCI-e aansluiting voor in het moederbord). Maar daar vinden we wel wat op. Ook apart dat de kaart niet helemaal netjes in het PCI-e 16x slot valt. Maar de kaart maakt wel goed contact aangezien ik gewoon beeld en alles heb :)

Net nog wat zitten lezen over mensen die deze kaart niet goed vinden omdat een Dual Bios-switch ontbreekt. Nou, ik lig er niet wakker van. De HD6950 is een bewuste keuze geweest, als ik sneller had gewild had ik wel de HD6970 of HD6990 gekozen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Mooie kaart. Over het algemeen geeft een nieuwe kaart van hetzelfde merk (ATi) minder problemen als overgaan naar NVidia.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Ronin79

CitaatNet nog wat zitten lezen over mensen die deze kaart niet goed vinden omdat een Dual Bios-switch ontbreekt.
Nou, ik lig er niet wakker van. De HD6950 is een bewuste keuze geweest, als ik sneller had gewild had ik wel de HD6970 of HD6990 gekozen.

Groot gelijk heb je.


Wat de drivers betreft;

Wat een onzin, dat mensen een hele nieuwe installatie erop zetten van de OS. Dat gaat echt helemaal nergens over.

Het meest simpele is; gewoon de oude drivers verwijderen (zelf doe ik dan nog eens TuneUp gebruiken, om de register sleutels, dan wel achter gebleven bestanden. etc weg te gooien),
daarna gewoon de drivers die bij de kaart zitten installeren. Dan wel de drivers op de site van de fabrikant van de kaart.
Desnoods, zouden het ook de algemene drivers kunnen zijn van de AMD site. Simpel toch  ;)

FeaR1986

Alleen... ik had voor het geld van de PC spullen ook twee mooie speakers kunnen kopen  :angel:
Bijna duizend euro uitgegeven aan een scherm, printer en grafische kaart. Ach, het is en blijft hobby.

Citaat van: Denon Focal op augustus 23, 2011, 20:08:31
Mooie kaart. Over het algemeen geeft een nieuwe kaart van hetzelfde merk (ATi) minder problemen als overgaan naar NVidia.

Van het ene naar het andere merk hoor je inderdaad ook echt horrorverhalen over. Maar denk dat het ook te maken heeft met de rest van je systeem natuurlijk.
Plus een beetje geduld en geluk speelt soms ook wel mee.

Citaat van: SillentWolf op augustus 23, 2011, 20:12:07
Groot gelijk heb je.

Wat de drivers betreft;

Wat een onzin, dat mensen een hele nieuwe installatie erop zetten van de OS. Dat gaat echt helemaal nergens over.

Het meest simpele is; gewoon de oude drivers verwijderen (zelf doe ik dan nog eens TuneUp gebruiken, om de register sleutels, dan wel achter gebleven bestanden. etc weg te gooien),
daarna gewoon de drivers die bij de kaart zitten installeren. Dan wel de drivers op de site van de fabrikant van de kaart.
Desnoods, zouden het ook de algemene drivers kunnen zijn van de AMD site. Simpel toch  ;)

De HD4870 had ik eergisteren nog een update gegeven naar de nieuwste Catalyst software. Had vandaag pas besloten de HD6950 te willen, ik ben nogal impulsief  :angel:
Maar daardoor stond dat bestand nog op de PC. Kwestie van bestandje aanklikken, reboot en ik kon aan de slag. Ik kan eventueel nog een keer alle drivers verwijderen en dan alles opnieuw er op zetten, maar zolang het werkt kom ik nergens aan  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

PC spulletjes zijn idd. niet goedkoop, zeker niet als je iets goeds wilt hebben.
Zo was ik verleden week ook al € 1100 kwijt, aan vervangende onderdelen (niet eens een update ergens van).
Persoonlijk had ik er liever wat anders van gekocht. Maar als je eenmaal iets goeds heb gekocht, en je moet het vervangen, omdat het niet meer goed is ... moet je eigenlijk ook iets goeds terugkopen.
In ieder geval als je er veel gebruik van maakt. Zonde vond ik het wel (omdat ik het geld ergens anders voor wou gebruiken, maar spijt ervan ? .. nee. Waarom zou ik  ;)

Zo is dat ook met jouw hardware. Wil je een goed scherm, ben je redelijk veel geld kwijt.
Met printers en grafische kaarten is dat precies hetzelfde verhaal.

Je hebt in ieder geval goed ingeslagen, en je kunt er nog een lange tijd mee vooruit.

Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs.  ;)

Ondertussen ben ik met een schuin oog aan het kijken wat er volgend jaar allemaal op de markt gaat verschijnen, op PC hardware gebied.
Dat moet ik eigenlijk niet doen, want dan gaat er iets kriebelen ... toe wel mijn wish list er, na die hardware uitgave, er ook niet korter op word, en mijn
PC feitelijk zeker nog wel enkele jaren mee kan. Maar ja ....... we gaan het zien.  ;)




Qlivian

hey Fear,

lekker bezig met je nieuwe aanschaffen van electronisch apparatuur ( leuk om mee bezig te zijn)

Ik heb zelf  een Sapphire ATI 5770 Vapor-X en hievoor een 4870 Toxic edition.
Zoals ik hier lees zijn er meer fan van, kan me goed  voorstellen, zijn gewoon super mooie en afgewerkte kaarten.

Succes met gamen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -