FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mario D

Citaat van: FeaR1986 op mei 13, 2011, 17:31:50
Oké, natuurstenen tegels zijn even van het lijstje geschrapt. De overbuurman was toevallig zijn tuin aan het betegelen met nieuwe tegels, dus had er eens eentje onder mijn speaker gelegd en echt geen verschil. Dus het hele gedoe van uitzoeken van een mooie tegels en maat bepalen laten we even achterwege.

Maar ik zoek toch naar die upgrade. Nu had ik al gesproken over een eindversterker. Alleen ben ik er nog steeds niet uit of het een twee-kanaals of een vijf-kanaals moet worden. Het wordt sowieso geen aparte twee- en drie-kanaals. Dat wordt met wat te gek. Maar denk dat de Emotiva XPR-5 wel een heel mooi apparaat gaat worden. Die upgrade gaat mijn speakers meer laten zingen, dat staat vast.

Maar... op dit moment erger ik me nogal aan het niet hebben van een goede subwoofer. Als in dat ik of helemaal geen bas heb uit de huidige Magnat subwoofer óf het is alsof de wereld vergaat. Dus subtiel meespelen is er niet echt bij. Iets wat ik bij nummers als The Man's Too Strong van Dire Straits echt mis en nog veel meer nummers ook natuurlijk. Qua subwoofers spreekt Velodyne en SVS me zeer aan. Velodyne vanwege het formaat (WAF) en alle opties, maar als je ziet wat ze voor een DD-versie vragen dan schrik ik toch altijd. Qua looks is de SVS PB 13 Ultra ook wel echt tof, lekker aanwezig wat van mij wel mag. Als ik ergens veel geld aan uit geef wil ik dat ook zien. Alleen ken ik zo geen echte SVS-dealers waar je ze eerst kan beluisteren. Velodyne heeft wel wat dealers, maar die valt qua prijs toch wel af eigenlijk.

Dus beiden een goede upgrade, maar welke eerst te doen. Budget moet het probleem niet echt zijn vanaf eind deze maand, want dan is het vakantiegeld er. Wil zo'n 1000 - 1250 euro besteden en denk dat ik voor dat geld wel één van de twee opties tweedehands kan halen. Alleen jammer dat zoiets als een SVS niet vaak te koop staat. Heb er helaas eentje gemist afgelopen maand. Vroegen ze maar duizend euro voor!

Als de Velodyne afvalt van prijs kun je met de SvS geen miskoop doen hoor, de PB13U is prijs/kwaliteit een topper vind ik.
De velodyne heeft wel het voordeel van een erg goede EQ te hebben maar deze of andere kun je los ook kopen bv Anti-Mode/SMS-1/AS-EQ1.

Als je budget Max. 1250€ is ga je niet toe komen om een nieuwe PB13 te kopen maar nog een goede keuze zou bv de BK Monolith+ zijn.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112087.0





pagr

Citaat van: FeaR1986 op mei 13, 2011, 17:31:50
Oké, natuurstenen tegels zijn even van het lijstje geschrapt.  ....
...Dus beiden een goede upgrade, maar welke eerst te doen. Budget moet het probleem niet echt zijn vanaf eind deze maand, want dan is het vakantiegeld er.
Ik wist wel dat je niet stil kon zitten. Gewoon kopen wat het eerste voorbij komt op de markt  :devil: 

Ik denk dat een goede sub je op dit moment veel meer plezier doet.  Die versterker komt meer tot zijn recht als je in je nieuwe huis een grotere ruimte hebt.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Citaat van: kalimero op mei 14, 2011, 06:01:09
Als de Velodyne afvalt van prijs kun je met de SvS geen miskoop doen hoor, de PB13U is prijs/kwaliteit een topper vind ik.
De velodyne heeft wel het voordeel van een erg goede EQ te hebben maar deze of andere kun je los ook kopen bv Anti-Mode/SMS-1/AS-EQ1.

Als je budget Max. 1250€ is ga je niet toe komen om een nieuwe PB13 te kopen maar nog een goede keuze zou bv de BK Monolith+ zijn.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112087.0

Dat is mijn gedachte ook: waarom een Velodyne kopen van duizenden euro's (in het geval van een DD-versie) zodat je die equalizer hebt, als je ook hetzelfde kan bereiken met een SVS en een Anti-Mode. Overigens lijkt mij 1250 euro wel genoeg voor een tweedehandse PB13 Ultra, laatst dus net eentje gemist waar maar duizend euro voor gevraagd werd. Nieuw gaat het hem sowieso niet worden, maar dat vind ik niet erg.

Maar moet ook nog even kijken welke versies van Velodyne er nog meer zijn. Want ik ben bekend met dat de DD-versie erg goed is. Maar wat doet een gewone SPL? Is dat minder dan een SVS PB13 of....?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: The Vampire op mei 13, 2011, 19:31:24
is bij mij ook een keer gebeurt. Ik heb de unit gewoon losgemaakt en de demping terug op zijn plek gedrukt. Is heel makkelijk zelf te doen. Ik merkte het omdat ik opeens iets hoorde resoneren. Dus het kan zeker effect hebben op het geluid

Nou, ik snap er echt niets van... net de unit er uit gehaald en er is niets verzakt. Op één of andere manier is het materiaal in de ene speaker net wat korter dan in de andere. Het moet net het filter bedekken blijkbaar en bij de ene speaker is dat wel gelukt en bij de andere op een 0,5 cm niet. Ach, lig er niet echt wakker van. Had de Hobo ook nog gemaild om het probleem voor te leggen. Ze hebben heel netjes aangeboden om het bovenstaande voor mij te doen, maar dat was dus niet nodig.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

Citaat van: FeaR1986 op mei 14, 2011, 13:44:04
Dat is mijn gedachte ook: waarom een Velodyne kopen van duizenden euro's (in het geval van een DD-versie) zodat je die equalizer hebt, als je ook hetzelfde kan bereiken met een SVS en een Anti-Mode. Overigens lijkt mij 1250 euro wel genoeg voor een tweedehandse PB13 Ultra, laatst dus net eentje gemist waar maar duizend euro voor gevraagd werd. Nieuw gaat het hem sowieso niet worden, maar dat vind ik niet erg.

Maar moet ook nog even kijken welke versies van Velodyne er nog meer zijn. Want ik ben bekend met dat de DD-versie erg goed is. Maar wat doet een gewone SPL? Is dat minder dan een SVS PB13 of....?
ik mis even iets. Een DD is natuurlijk niet zomaar een svs met een antimode. Dit kunnen de heren van BB&G makkelijk uitleggen. En anders HTip wel, alleen moet je dan even geduld hebben
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Citaat van: The Vampire op mei 14, 2011, 17:34:46
ik mis even iets. Een DD is natuurlijk niet zomaar een svs met een antimode. Dit kunnen de heren van BB&G makkelijk uitleggen. En anders HTip wel, alleen moet je dan even geduld hebben

Ik was even iets te kort door de bocht. Want zo te lezen is de SPL-Ultra serie van Velodyne ook uitgerust met een EQ zodat een Anti-mode of wat dan ook niet meer nodig is. Natuurlijk moet ik gaan luisteren, maar een SVS PB13 Ultra subwoofer vinden is zo makkelijk nog niet. Denk ook dat ik redelijk lang ga moeten wachten alvorens ik zoiets tweedehands ga vinden. Plus dat ik me redelijk blind heb gestaard op een SVS PB13 Ultra qua looks, vind die 13" woofer en dan die drie keer 3,5" reflexpoorten wel mooi. Alleen ga ik me nu serieus afvragen of ik zo'n SVS wel kwijt kan. Niet alleen nu, maar eigenlijk altijd. Ding weegt tientallen kilo's en met 57.15 cm hoog x 52.1 cm breed x 68.6 cm diep kan je het zeker geen kleine jongen noemen.

En... via-via kan ik wellicht aan een Velodyne SPL-1200 Ultra komen. Dat spreekt me wel heel erg aan. Die ga ik met 38.7 cm hoog x 37.8 cm breed  x 47 cm diep zeker wel kwijt kunnen. En door de behuizing die naar achteren taps toeloopt past de subwoofer ook nog eens gewoon precies bij mijn Focal Chorus.

Ben nu alleen een beetje bezig zo'n SPL tegen een SVS PB te zetten. Alleen is dat vanwege de techniek zo niet te doen: gesloten systeem vs open systeem; topmodel vs mid-end model van het merk; en qua prijs is er ook verschil. Alleen op formaat kan ik er iets zinnigs over zeggen. Hoor wel veel dat Velodyne muzikaler is en SVS echt voor films is, maar veel mensen ontkrachten die uitspraak dan weer. De SVS gaat op papier dieper, maar de 21 Hz van de Velodyne is ook al zeer netjes.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Mario D

Noem eens een percentage HT/stereo waar je de sub voor gaat/zal gebruiken.

FeaR1986

Citaat van: kalimero op mei 14, 2011, 18:41:35
Noem eens een percentage HT/stereo waar je de sub voor gaat/zal gebruiken.

Ik heb altijd gezegd dat het 50 - 50 is qua films - muziek, maar denk dat het niet meer klopt.
Ik betrap mezelf namelijk op een paar dingen:
- Zodra ik thuis kom gaat de Squeezebox aan en speelt er muziek over de speakers
- Films kijken doe ik met dit lekkere weer minder dan normaal
- Gamen doe ik helemaal niet meer. Heb Killzone 3 gekocht, maar zit nog steeds in level 3. Het doet me gewoon niets meer.

Dus ik denk dat de verhouding muziek - film/game nu meer naar 70 - 30 aan het gaan is. En muziek luister ik in Pure Direct waarbij de subwoofer wel ondersteunend gebruikt mag worden.

Denk alleen door die verhouding en dat ik meer en meer kan genieten van muziek met mijn Focal speakers de Velodyne de betere koop is. En dan komt het formaat er ook nog bij kijken.

Ga na aanschaf mijn 5.1 Magnat set toch maar verkopen. Heb er geen plaats meer voor en ze staan nu op de bergzolder. Wilde ze later in mijn slaapkamer gaan opzetten als de Focals in de huiskamer staan. Maar zie dat niet meer zitten. Dus die set mag weg, al heb ik geen idee wat zo'n set waard is. Idem met de Pioneer BDP-320 Blu-rayspeler, die mag ook weg want ik heb nu de Denon DVD-2500BT staan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Welke eindversterkers en subwoofers heb je al geprobeerd in combinatie met je huidige set en wat waren de resultaten daarvan?

FeaR1986

Klopt het dat Amerika en Europose modellen verschillen qua naam?
Op de Nederlandse Velodyne site staat namelijk de SPL-1200 Ultra, maar op de Global/USA site heet die subwoofer de Velodyne Optimum 12  :wacko:

Citaat van: mscofield op mei 14, 2011, 19:34:39
Welke eindversterkers en subwoofers heb je al geprobeerd in combinatie met je huidige set en wat waren de resultaten daarvan?

Eindversterkers nog geen, want het was of - of: of een eindversterker of een subwoofer.
Subwoofers heb ik nog niet veel geprobeerd, sowieso niet in de segmenten van 1000 euro en hoger.
Dus het wordt een verasssing wat zo'n Velodyne gaat doen, maar een miskoop kan het niet echt zijn.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Mario D

Citaat van: FeaR1986 op mei 14, 2011, 18:56:23
Dus ik denk dat de verhouding muziek - film/game nu meer naar 80 - 20 aan het gaan is. En muziek luister ik in Pure Direct waarbij de subwoofer wel ondersteunend gebruikt mag worden.

Dan zou ik toch voor de Velodyne gaan, van output schrik je wel even wat er uit zo een klein doosje kan komen.  ;)
Ik heb zelf de SPL-1200U bij me thuis gehad, en ook de SvS PC13U. (en bijna elke andere SvS die te verkrijgen is/was)   :angel:
Voor in stereo klonk de velodyne absoluut beter. (Met EQ aan op de velo).
Voor het bruute film geweld was de PC-13U de topper.
Subwoofers met het beste van beide werelden liggen buiten mijn(en jouw) budget dus je zal moeten kiezen.  :D

Spijkie

Is het niet zo dat nu in de zomer de hobby wat meer verschuift naar muziek en richting de herfst weer meer naar gamen en films kijken? Bij mij tenminste wel en daar zou ik dan ook rekening mee houden dat je nu niet een te impulsieve koop / verkoop gaat doen.

Maar het blijven leuke luxe problemen he! Ben op zich wel verbaast dat de tegels geen effect hadden.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

FeaR1986

Citaat van: kalimero op mei 15, 2011, 06:11:40
Dan zou ik toch voor de Velodyne gaan, van output schrik je wel even wat er uit zo een klein doosje kan komen.  ;)
Ik heb zelf de SPL-1200U bij me thuis gehad, en ook de SvS PC13U. (en bijna elke andere SvS die te verkrijgen is/was)   :angel:
Voor in stereo klonk de velodyne absoluut beter. (Met EQ aan op de velo).
Voor het bruute film geweld was de PC-13U de topper.
Subwoofers met het beste van beide werelden liggen buiten mijn(en jouw) budget dus je zal moeten kiezen.  :D

Ik heb besloten en ga voor de Velodyne SPL-1200 Ultra. Ga hem begin juni ophalen, want dan heb ik vervoer en is het vakantiegeld binnen. Gisteren nog wat plaatjes van de SVS zitten bekijken en zo'n PB13 Ultra ga ik nóóit kwijt kunnen. Die Velodyne wordt een mooie aanvulling voor mijn set. Niet alleen qua klank, maar ook qua looks met dat gloss black en de schuine kanten welke ook terug komt in mijn Chorus 826W. Wellicht was een mindere subwoofer ook een aanvulling geweest, maar een kans van een Velodyne laat ik niet zomaar schieten.

Citaat van: Spijkie op mei 15, 2011, 10:38:32
Is het niet zo dat nu in de zomer de hobby wat meer verschuift naar muziek en richting de herfst weer meer naar gamen en films kijken? Bij mij tenminste wel en daar zou ik dan ook rekening mee houden dat je nu niet een te impulsieve koop / verkoop gaat doen.

Maar het blijven leuke luxe problemen he! Ben op zich wel verbaast dat de tegels geen effect hadden.

Groeten,
Spijkie

Speakers staan hier op vloerbedekking, dus dat is al een heel ander effect als je er tegels onder legt. Denk dat het op laminaat wel meer waarde kan bieden. Vraag me ook af of ik wel iets als een Sub Dude of Gramma nodig heb voor als ik een subwoofer op vloerbedekking zet.

Games worden aan het eind van het jaar altijd wel wat belangrijker, maar dat is altijd zo als games als Uncharted 3, Gears of War 3, Call of Duty en dergelijke uitkomen. Maar mijn PS3 en XBox hebben al maanden niet meer lang aangestaan. Het is dus niet zo dat het alleen maar de zomer is. Het is ook de lente en de herfst.

En zodra ik thuis kom/ben en geen zin heb om TV te kijken gaat de Squeezebox aan en speelt er een muziekje over de set. Dus op zich gaat muziek toch wel de overhand houden denk ik.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Mooie sub, goede koop en ik veewacht een mooie match met je Focals
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

denoontje


FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op mei 16, 2011, 14:27:53
Mooie sub, goede koop en ik veewacht een mooie match met je Focals

Citaat van: denoontje op mei 16, 2011, 20:07:04
ga je geen spijt van krijgen ;-)

We gaan het meemaken wat het gaat doen met de Focals. Heb dus niet geluisterd, maar met zoiets kan je eigenlijk niet echt verkeerd gaan. En soms moet je "risico's" nemen  :P

Twijfel alleen of ik er iets van een Gramma of Subdude onder moet zetten. Subwoofer staat hier sowieso op tapijt, dus dat dempt al. En weet niet wat een Gramma of Subdude dan doet qua werking.

Weet nog niet eens of het de Subdude of de Gramma moet worden, voor de prijs maakt het niet uit. Denk zelf dat de Gramma beter gaat zijn aangezien de subwoofer dan niet uitsteekt wat bij de Subdude wel is. Qua uiterlijk maakt het niet echt uit, subwoofer staat er toch bovenop. Mooie is dan dat de Gramma iets naar voren uitsteekt zodat de deur - als die te ver open wordt gegooid - tegen de Gramma aankomt en niet tegen de Velodyne.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

garmtz

Is dat 'via via' van de Velodyne evengoed wel bij een NL dealer?

FeaR1986

Citaat van: garmtz op mei 17, 2011, 12:01:05
Is dat 'via via' van de Velodyne evengoed wel bij een NL dealer?

Via-via het forum, dus tweedehands  :smile:
Nieuwprijs had ik - qua budget - niet gehad voor een SPL-1200 Ultra.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Wederom zéér fraaie upgrade! En wat betreft jouw oudere post:

Citaat van: FeaR1986 op april  8, 2011, 23:30:29
Speler heeft hier nu twee weken staan spelen en ik ben er nog steeds blij mee :)
Enige is dat ik de speler toch eens uit elkaar wil halen om bij de fan te komen. Heb het idee dat deze namelijk wat zwaar draait, alsof er stof in zit. Eens zien hoe ver ik kom als ik gewoon wat schroeven los ga draaien. Het is niet heel hinderend, want het geluid van de film komt er toch wel overheen maar het hoort volgens mij gewoon niet...

Ik vind de fan-noise van mijn 2500BT eigenlijk onacceptabel hoor: vanaf het moment dat ie uit de doos ging bij mij & aangesloten is! Dus ik denk dat dat een issue is, alhoewel er hier ook 2500BT-bezitters zijn die de fan nooit schijnen te horen.

Ik wil de BT eigenlijk ook eens openschroeven en eventueel de fan vervangen... Ben benieuwd of jij nog ooit iets hebt gedaan er aan??
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

Enige wat ik met mijn 2500 BT gedaan heb is het busje perslucht wat ik nog had liggen leeg gespoten via de openingen van de speler. Moet zeggen dat ik de fan nu echt niet meer hoor. Natuurlijk hoor je het als de speler aan staat en je houdt je oor tegen de speler. Dus ik zou bijna denken dat het aan jouw speler ligt, want ik heb nu echt nergens meer last van.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Citaat van: FeaR1986 op mei 17, 2011, 13:04:27
Enige wat ik met mijn 2500 BT gedaan heb is het busje perslucht wat ik nog had liggen leeg gespoten via de openingen van de speler. Moet zeggen dat ik de fan nu echt niet meer hoor. Natuurlijk hoor je het als de speler aan staat en je houdt je oor tegen de speler. Dus ik zou bijna denken dat het aan jouw speler ligt, want ik heb nu echt nergens meer last van.

Hmm: hij blaast niet, maar ik hoor een laagfrequent geluid... Ik stoor me er aan, alhoewel 9 van de 10 mensen zeggen dat ze niets horen. Zal wel aan mij liggen dan  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

Het geluid wat de fan maakt is inderdaad een soort van lage brom, niet een hoogtoerige fan die je normaal in Blu-rayspelers en dergelijke aan treft. Maar goed, hoogtoerig en fel wordt een fan vanzelf als deze maar 30 - 40 mm is. Dus op dat punt - het geluid - ben ik het met je eens, maar is het bij jou dan echt zo hard dat je het hoort als je op een meter of twee van de speler zit?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Citaat van: FeaR1986 op mei 17, 2011, 13:16:50
Het geluid wat de fan maakt is inderdaad een soort van lage brom, niet een hoogtoerige fan die je normaal in Blu-rayspelers en dergelijke aan treft. Maar goed, hoogtoerig en fel wordt een fan vanzelf als deze maar 30 - 40 mm is. Dus op dat punt - het geluid - ben ik het met je eens, maar is het bij jou dan echt zo hard dat je het hoort als je op een meter of twee van de speler zit?

Ja, dan hoor ik de brom. Zelfs op 8 meter, bij stilte tussen nummers etc. erg irritant...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

Is het niet het loopwerk van de speler welke je hoort? Het loopwerk hoor ik hier ook wel eens brommen als er een Blu-ray wordt geladen, al heb ik tijdens het spelen dan weer nergens last van. Maar de speler horen vanaf acht meter is wel erg extreem. Dan lijkt het me inderdaad geen kwaad kunnen om de Denon DVD 2500BT eens open te maken en zien of je de fan kan vervangen als het daar aan ligt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Valkyrie

Wow een Velodyne SPL-1200 Ultra!! :wub: Die stond ook op mijn shortlist ter vervanging van de PSW3500, maar jammer genoeg had ik niet de financiële middelen daarvoor.
Aan deze sub ga je vast een zeker een hoop plezier aan beleven! 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster