is SACD dood?

Gestart door Gaeje, februari 15, 2011, 17:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Duck Twacy

Citaat van: FDLARRY op november 18, 2011, 09:42:57
Kreeg vandaag dit berichtje van RAF:

Geachte Audiophile liefhebber,

Universal Music Japan heeft besloten ruim 900 SHM-CD titels opnieuw te persen, mits er voldoende belangstelling voor is. Mocht u uit de lijst in bovenstaand bestand titels halen waar u destijds naast heeft gegrepen, schroom dan niet om als reply op deze mail uw bestelling te sturen.
Wij verzoeken u uw eventuele bestelling voor 21 november a.s. te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Het team van RAF Digital Music

SHM-SACD?

Wist trouwns niet dat er SACD van Queen waren (herstel er aan komen):

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=UIGY-9514

Helaas is de euro niet zo sterk meer (een half jaar geleden zou dit nog 30 euro gekost hebben ofzo)

haythijs

Volgens mij zijn er nimmer officiële SACD's van Queen albums uitgebracht. Wellicht is dit iets wat een 'actie' van een label is, mede door de huidige geremasterde versies die verschenen zijn.
Ik heb ooit eens begrepen op een site dat Brian May van plan was om van elk album een 5.1 remix te laten maken, maar na The game is dit toch stopgezet lijkt het. Dus misschien is dit een release buiten de officiele Queen kant om, hoewel uitgerekend May iemand is die hier behoorlijk de vinger aan de pols wil houden. Of het is typisch voor de Japanse markt waar dit produkt wel aanslaat in tegenstelling tot hier?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

HTip

Ik heb de DVD-A van Night at the Opera. Naar mijn weten met The Game de enige meerkanaals hoge resolutieopnamen van Queen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Duck Twacy

Die dvd-a heb ik ook.

http://www.stevehoffman.tv/forums/archive/index.php/t-264278.html
Denk dat ik de queen sacds maar laat zitten (WYWH is net aangekomen vandaag, via Velvet)

HTip

Citaat van: Duck Twacy op november 25, 2011, 22:45:25
Die dvd-a heb ik ook.

http://www.stevehoffman.tv/forums/archive/index.php/t-264278.html
Denk dat ik de queen sacds maar laat zitten (WYWH is net aangekomen vandaag, via Velvet)
Bedankt voor de link. Zonder de originele masters lijkt me zo'n heruitgave niet reëel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Duck Twacy

Niet in Japan in ieder geval
http://ww.sa-cd.net/showthread/76491//y?page=first

Helpt wel als je van klassiek houdt :)

Concerto Amsterdam heeft het klantenbestand van RAF overgenomen wbt levering SACD's ed. Heb onlangs een levering binnengekregen..

buizesmurf

Heb onlangs nog een volledige collectie overgenomen.90 tal sacd,s en een 40 tal dvd-audio.. :pompom:

Henkjan_O

nais, nog wat bijzonders?

btw: t jongste album van Erik Vloeimans (Oliver's Cinema) is een SACD. Zeer mooi opgenomen, meer kanaals heb ik helaas nog niet kunnen beluisteren omdat ik op t moment alleen een stereo setup heb staan
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Bas Akkerman

Grootste nadeel vind ik dat je een SACD niet zomaar ript. Dat heeft me altijd weerhouden om SACD aan te schaffen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gemineye

Ik heb hier een Beste zooi sacd's. Vroeger vond ik een meerkanaals mix heel indrukwekkend. Maar hoe langer je er naar luistert Hoe meer het eigenlijk nergens op slaat dat een studio opname meerkanaals moet zijn.
Tegenwoordig dus eigenlijk alleen maar stereo.
:)

Midcall

Citaat van: Bas Akkerman op september 18, 2014, 18:20:04
Grootste nadeel vind ik dat je een SACD niet zomaar ript. Dat heeft me altijd weerhouden om SACD aan te schaffen.
Toch zijn er ondertussen veel SACD/DSD rips te vinden tegenwoordig, zoveel dat je eigenlijk geen SACD's meer hoeft te kopen  :devil:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Midcall op september 18, 2014, 23:11:21
Toch zijn er ondertussen veel SACD/DSD rips te vinden tegenwoordig, zoveel dat je eigenlijk geen SACD's meer hoeft te kopen  :devil:
Maar ook op een legale wijze? Niet dat ik weet. Was het rippen nou hetzelfde als bij cd, dan had ik er ook heel wat meer gehad.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

De rips zelf zijn naar mijn mening legaal als je de disc ook in bezit hebt. Anders niet...

lynch1979

Citaat van: garmtz op september 19, 2014, 09:23:23
De rips zelf zijn naar mijn mening legaal als je de disc ook in bezit hebt. Anders niet...

Maar als ik van iemand een cd rip of scad die hij of zij heeft gekocht, dan is het toch ook nog legaal?

garmtz

In NL was dat lang wel zo. Weet niet of het nog zo is.

buizesmurf

Citaat van: Paul1967 op september 22, 2011, 21:52:48
Is sacd dood?

Er is nu een opkomst van shm-cd (Super High Material CD) uit Japan. Dit is ook een soort sacd welke naast de cd laag ook een hoge kwaliteit stereo en evt een multichannel laag kan bevatten. De prijzen liggen wel wat hoger: http://www.cdjapan.co.jp/popular_formats/SHM-CD/index.html

Op sacd komt met regelmaat nog wel wat uit (merendeel klassiek), op popmuziek vlak e.d. is het stukken minder.
Voor "OOP/out of print" sacd's worden bereprijzen gevraagd momenteel (en voor verkocht ook), zo zag ik laatst bv Roxy Music Avalon voor meer dan 200 euro. Absolute toppunt is David Elias met the Window waar ze zo $800 voor vragen en

Thriller van Micheal J. gaat voor 750 euro of meer van de hand

Jumping Jack

Citaat van: lynch1979 op september 19, 2014, 09:25:06
Maar als ik van iemand een cd rip of scad die hij of zij heeft gekocht, dan is het toch ook nog legaal?

In Belgie alvast niet. Enkel een kopie voor thuisgebruik is toegestaan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: garmtz op september 19, 2014, 09:26:38
In NL was dat lang wel zo. Weet niet of het nog zo is.

Oké...zal eens opzoeken of dat nog zo is.

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op september 19, 2014, 09:33:35
In Belgie alvast niet. Enkel een kopie voor thuisgebruik is toegestaan.

En houd u zich daar netjes aan  :D

Jumping Jack

Grotendeels wel. Ik denk dat mijn collectie voor minstens 90% uit aangekocht materiaal bestaat.
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op september 19, 2014, 09:52:47
Grotendeels wel. Ik denk dat mijn collectie voor minstens 90% uit aangekocht materiaal bestaat.

Dat is bij mij ook het geval, maar ook uit geripte cd's van vrienden en kennissen.

Bas Akkerman

Sorry, ik had moeten weten dat mijn reactie tot dit onderwerp zou leiden. Mijn vraag was retorisch bedoeld en ter illustratie dat het ontbreken van een makkelijke manier om een SACD te rippen de belangrijkste reden is om geen SACD aan te schaffen. Misschien is het beter om de discussie over legaal versus illegaal in andere topics te bespreken?

Jumping Jack

No problemo.

Met een oudere versie van de ps3 kon je SACD's rippen, maar een simpele manier is er volgens mij niet.
Jumping Jack's set
Discogs