Klipsch RF-7 of RF-83 achter BOSE 1800 SERIES THREE

Gestart door RAPTOR88, februari 13, 2011, 22:17:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RAPTOR88

Ik stel hier een vraag namens mijn vader.

We hebben hier nu een Yamaha RX-V767 staan.
Op het B kanaal willen we een BOSE 1800 SERIES THREE aansluiten.
250W of 270W @ 8ohm.
Hoe zou dit klinken met een paar Klipsch RF-7 of RF-83 en welke is het beste aan te raden.
RF-7 = €850 dus €1700 voor een paar.
RF-83 = €750 dus €1500 voor een paar.

Mijn vader luistert: the shadows maar ook nieuwe populaire muziek, radio e.d.


Graag jullie mening/ervaring.

FeaR1986

Heb je überhaupt ooit al eens naar Klipsch geluisterd, hoe kom je zo bij dat merk? Klipsch maakt namelijk gebruik van een hoorn en dat kan soms wat schel klinken naar mijn ervaring. Je moet de sound van Klipsch toch zeker wel mooi moeten vinden. Want voor 850 euro per stuk zijn er heel wat speakers te vinden. Mocht je echt bij Klipsch willen blijven: de RF-82 is al te krijgen voor 350 euro per stuk. Dat scheelt toch 400 euro per stuk vergeleken met een RF-83 en dat is dus 400 euro voor één extra woofer.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RAPTOR88

Nou ik had bij een collega Klipsch gehoord en was er danig van onder de indruk.
Van de Klipsch had ik ook gezien dat deze over het algemeen een hoge gevoeligheid hebben.
Wat voor een paar raden jullie dan aan?
Het moet over het hele gebied goed klinken bv met gitaar solo's maar er moet ook goede en mooie bass inzitten.
We hebben toch wel een redelijk tot grote kamer en m'n vader wil wel de power benutten.

FeaR1986

Klipsch heeft inderdaad wel een hoge gevoeligheid en dat kan een voordeel zijn inderdaad.

Maar vind het nogal kort om zomaar speakers te kopen die je nog nooit gehoord heb in een eigen omgeving en versterking:
Je hebt ooit een keer Klipsch gehoord, maar wellicht was dat een heel ander type dan je nu kiest. Want de RF-83 en de RF-7 is een heel andere speaker. En vergeet niet dat de aankleding van de kamer ook veel qua sound kan doen, idem met de versterking. Dus om nu speakers van dit soort bedragen te kopen na één keer horen bij iemand thuis zou ik zeker niet doen. Voor 850 euro heb je zo veel meer keuze in andere merken: KEF, B&W, Elac, Focal, Monitor Audio, en ga zo maar verder.

En nogmaals: de RF-83 is redelijk aan de prijs aangezien de RF-82 nu dus voor 350 te koop is. Dan bespaar je zo veel geld en persoonlijk heb ik nooit extreem veel verschil gemerkt tussen de RF-82 en RF-83.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Stefke_toyo

Citaat van: RAPTOR88 op februari 13, 2011, 22:17:43
Ik stel hier een vraag namens mijn vader.

We hebben hier nu een Yamaha RX-V767 staan.
Op het B kanaal willen we een BOSE 1800 SERIES THREE aansluiten.
250W of 270W @ 8ohm.
Hoe zou dit klinken met een paar Klipsch RF-7 of RF-83 en welke is het beste aan te raden.
RF-7 = €850 dus €1700 voor een paar.
RF-83 = €750 dus €1500 voor een paar.

Mijn vader luistert: the shadows maar ook nieuwe populaire muziek, radio e.d.


Graag jullie mening/ervaring.

Waar haal jij die prijzen van 850€ en 750€ per stuk ?  Op klipsch.nl staat de RF-83 1199€ en de RF-7 1999€ per stuk ! ? Of ben je 2de hands bezig ?

Stef

erik s.

Citaat van: Stefke_toyo op april  4, 2011, 14:50:59
Waar haal jij die prijzen van 850€ en 750€ per stuk ?  Op klipsch.nl staat de RF-83 1199€ en de RF-7 1999€ per stuk ! ? Of ben je 2de hands bezig ?

Stef
de adviesprijzen worden tot verdriet van de dealers met de voeten getreden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Stefke_toyo

De RF-7 vind ik bijvoorbeeld voor 1499€ per stuk, is nog wel een heel verschil met 850€...Indien ik deze prijzen krijg voor Klipsch speakers zou ik het wel weten!

Stef

Ejorne

Citaat van: Stefke_toyo op april  4, 2011, 15:02:23
De RF-7 vind ik bijvoorbeeld voor 1499€ per stuk, is nog wel een heel verschil met 850€...Indien ik deze prijzen krijg voor Klipsch speakers zou ik het wel weten!

Stef

Inderdaad. Zelfs voor dat bedrag zou ik bij een ander merk uitkomen...  :P

Maar even zonder gekheid. De RF-7 MKII zie ik inderdaad ook voor 1499 maar de eerste variant zie ik voor <1000.

Ik ben bang dat veel mensen (smaak afhankelijk uiteraard) de Klipsch met de staart tussen de benen zien weglopen wanneer ze tegenover een setje XTZ komen te staan.
Met de prijs van 1500 voor een set in plaats van per stuk.


En als je dan toch de adviesprijs van 2000 pers tuk wilt aanhouden kan er ook nog wel 500 per stuk bij toch. Tja, dan is klipsch volgens mij helemaal de klos:


O0

negotiata

Citaat van: Ejorne op april  4, 2011, 15:28:49
Inderdaad. Zelfs voor dat bedrag zou ik bij een ander merk uitkomen...  :P

Maar even zonder gekheid. De RF-7 MKII zie ik inderdaad ook voor 1499 maar de eerste variant zie ik voor <1000.

Ik ben bang dat veel mensen (smaak afhankelijk uiteraard) de Klipsch met de staart tussen de benen zien weglopen wanneer ze tegenover een setje XTZ komen te staan.
Met de prijs van 1500 voor een set in plaats van per stuk.


En als je dan toch de adviesprijs van 2000 pers tuk wilt aanhouden kan er ook nog wel 500 per stuk bij toch. Tja, dan is klipsch volgens mij helemaal de klos:


O0

In welk opzicht ? Zijn grote woorden vriend.
Dacht dat geluid smaak afhankelijk was ?

heb je wel eens mogen genieten vaneen paar RF-7 ?

- To be or not to be, thats the question -

Ejorne

Citaat van: Negotiata op april  4, 2011, 23:50:41
In welk opzicht ? Zijn grote woorden vriend.
Dacht dat geluid smaak afhankelijk was ?

heb je wel eens mogen genieten vaneen paar RF-7 ?



Hoe bedoel je in welk opzicht?
We zeggen toch ongeveer hetzelfde?

Citaat van: Ejorne op april  4, 2011, 15:28:49

Ik ben bang dat veel mensen (smaak afhankelijk uiteraard)

En ja, ik heb de rf7 gehoord, ook veel andere type/series trouwens.

morca

Citaat van: Ejorne op april  4, 2011, 15:28:49
Inderdaad. Zelfs voor dat bedrag zou ik bij een ander merk uitkomen...  :P

Maar even zonder gekheid. De RF-7 MKII zie ik inderdaad ook voor 1499 maar de eerste variant zie ik voor <1000.

Ik ben bang dat veel mensen (smaak afhankelijk uiteraard) de Klipsch met de staart tussen de benen zien weglopen wanneer ze tegenover een setje XTZ komen te staan.
Met de prijs van 1500 voor een set in plaats van per stuk.


En als je dan toch de adviesprijs van 2000 pers tuk wilt aanhouden kan er ook nog wel 500 per stuk bij toch. Tja, dan is klipsch volgens mij helemaal de klos:


O0
Die onderste zijn wel wat voor in de woonkamer bij mij :D wel 4 dan he,en een kleintje ;)

erik s.

de Bose lijkt me overigens ook niet de versterker om luidsprekers uit deze prijsklasse aan te gebruiken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Stefke_toyo

zijn wel een beetje aan het afdwalen van de eerste post... de reden dat ik voor Klipsch zou gaan is het feit dat ze alles aanbieden wat sommigen niet kunnen (XTZ heeft bv geen dipool luidsprekers).

Om even bij de RF 7 en RF 83 te blijven:

1/ beiden hebben nogal een hoge gevoeligheid (>100dB), welke versterker kan ik hier best bij gebruiken ? Gaat een Onkyo 808 of 1008 hiermee overweg kunnen ?
2/ is de RF 7 geschikt voor film ? of toch beter voor de RF 83 gaan of zelfs de RF 82 ? Ik wil gaan voor een echte goede filmsound !
3/ Is de RC 64 overkill ? Zou ik voldoende hebben aan een RC 62 ?
4/ Welke rear surrounds RS 52 of RS 62 ?

graag jullie mening hierover

Stef

peterjon

Ieder zijn eigen smaak maar ik vind de RF-7 een geweldige speaker. Het uiterlijk vind ik ietsje minder , maar qua geluid zijn ze helemaal mijn ding, robuust en transparant. Ech een "muziek" beleving speaker. Als je ze kwijt kan en er ook nog een beetje power in stopt....lekker hoor.

" To live in fear is like , a life half lived. "

SB MARANTZ

Citaat van: FeaR1986 op februari 13, 2011, 22:42:34
Heb je überhaupt ooit al eens naar Klipsch geluisterd, hoe kom je zo bij dat merk? Klipsch maakt namelijk gebruik van een hoorn en dat kan soms wat schel klinken naar mijn ervaring. Je moet de sound van Klipsch toch zeker wel mooi moeten vinden. Want voor 850 euro per stuk zijn er heel wat speakers te vinden. Mocht je echt bij Klipsch willen blijven: de RF-82 is al te krijgen voor 350 euro per stuk. Dat scheelt toch 400 euro per stuk vergeleken met een RF-83 en dat is dus 400 euro voor één extra woofer.


Maakt dat uit hoe hij bij dat merk komt?

Wanneer je van een eerlijk en open geluid houdt is de RF-7 the way to go.
Deze kan middels een erg simpele mod op een nog hoger niveau gebracht worden.

Hou je van een lieve terughoudende sound ga er dan niet voor, simpel zat.


De RF-7 laat keihard de kwaliteit van de opname horen en zo hoort het!
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

negotiata

Citaat van: SB MARANTZ op april  5, 2011, 11:05:50

Maakt dat uit hoe hij bij dat merk komt?

Wanneer je van een eerlijk en open geluid houdt is de RF-7 the way to go.
Deze kan middels een erg simpele mod op een nog hoger niveau gebracht worden.

Hou je van een lieve terughoudende sound ga er dan niet voor, simpel zat.


De RF-7 laat keihard de kwaliteit van de opname horen en zo hoort het!

Ben het helemaal met je eens :D

In youre face speaker !
- To be or not to be, thats the question -

FeaR1986

Citaat van: SB MARANTZ op april  5, 2011, 11:05:50
Maakt dat uit hoe hij bij dat merk komt?

Ja. Genoeg mensen die speakers kiezen op puur alleen de naam of het uiterlijk. Dus verder niet naar het geluid "kijkende" en met speakers als Klipsch is dat zeker niet handig door de sound die ze geven. Vind het zelf namelijk echt drie keer niets zo'n schelle hoorn. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. Dus het was gewoon om te peilen op welk punt de TS stond. Je vanaf het begin blind staren op één merk gebeurt vaak en is niet handig.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

SB MARANTZ

Daarom draai jij met Focal natuurlijk?  :yawnee:
Dat is nu net weer niet my cup of thea maar als jij daar gelukkig mee bent wie ben ik dan om daar wat van te zeggen nietwaar?
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

B.

Citaat van: FeaR1986 op april  5, 2011, 12:26:44
Ja. Genoeg mensen die speakers kiezen op puur alleen de naam of het uiterlijk. Dus verder niet naar het geluid "kijkende" en met speakers als Klipsch is dat zeker niet handig door de sound die ze geven. Vind het zelf namelijk echt drie keer niets zo'n schelle hoorn. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. Dus het was gewoon om te peilen op welk punt de TS stond. Je vanaf het begin blind staren op één merk gebeurt vaak en is niet handig.

Volgens mij heb je nog nooit serieus naar de RF7 geluisterd :blink: ''Zo'n schelle hoorn'' klinkt dan ook weer zo ontzettend overdreven, zoals zoveel audiofiele na-praat.
Als jij zo'n statement neerzet heeft dat gevolgen voor de reputatie van de RF-7 binnen het forum, terwijl je woorden misschien wat overdreven zijn?  Zonde.

SB MARANTZ

Ze zijn zo schel/fel als de opname is.
Vergevingsgezind zijn ze inderdaad niet maar ik hou wel van een eerlijk en open geluid.
Muffe speakers gaan mij erg snel vervelen.

Komt nog bij dat er over ELKE speaker wel wat te miepen valt.



Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

negotiata

Citaat van: FeaR1986 op april  5, 2011, 12:26:44
Ja. Genoeg mensen die speakers kiezen op puur alleen de naam of het uiterlijk. Dus verder niet naar het geluid "kijkende" en met speakers als Klipsch is dat zeker niet handig door de sound die ze geven. Vind het zelf namelijk echt drie keer niets zo'n schelle hoorn. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. Dus het was gewoon om te peilen op welk punt de TS stond. Je vanaf het begin blind staren op één merk gebeurt vaak en is niet handig.

Oww jij luistert focals ?

Totaal niet mijn smaak.

En je moet ook geen youtube kwaliteit luisteren op de RF-7 ( Hoe lang heb je ze geluisterd  2 minuten geitegeblaat ofzo )

Mijn hart klopt sneller als ik goede opnames hoor op de RF7. Heerlijk !

- To be or not to be, thats the question -

FeaR1986

Citaat van: B. op april  5, 2011, 12:35:04
Volgens mij heb je nog nooit serieus naar de RF7 geluisterd :blink: ''Zo'n schelle hoorn'' klinkt dan ook weer zo ontzettend overdreven, zoals zoveel audiofiele na-praat.

Ik heb de RF-7 nooit in mijn posts gezet, ik heb het altijd over de RF-82 en de RF-83 gehad. De RF-83 omdat deze uit de post van de TS zelf kwam en de RF-82 omdat deze nu tegen spotprijzen te krijgen is. Want al is het niet mijn ding, een RF-82 voor 300 - 350 euro is zeker een koopje. Ik heb zowel de RF-82 als een RF-83 gehoord en ik vind ze te schel, zeker op de Rotel waar ik ze op/aan gehoord heb.

Vind het alleen een beetje jammer dat jullie je nu weer aangevallen voelen...
Ik vroeg alleen naar zijn keuze voor Klipsch omdat die keuze uit het niets lijkt te komen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

SB MARANTZ

Citaat van: FeaR1986 op april  5, 2011, 12:50:15
Ik heb de RF-7 nooit in mijn posts gezet, ik heb het altijd over de RF-82 en de RF-83 gehad. De RF-83 omdat deze uit de post van de TS zelf kwam en de RF-82 omdat deze nu tegen spotprijzen te krijgen is. Want al is het niet mijn ding, een RF-82 voor 300 - 350 euro is zeker een koopje. Ik heb zowel de RF-82 als een RF-83 gehoord en ik vind ze te schel, zeker op de Rotel waar ik ze op/aan gehoord heb.

Vind het alleen een beetje jammer dat jullie je nu weer aangevallen voelen...
Ik vroeg alleen naar zijn keuze voor Klipsch omdat die keuze uit het niets lijkt te komen.



Dat het niet jou smaak is kan want die verschillen nu eenmaal.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

FeaR1986

Citaat van: SB MARANTZ op april  5, 2011, 12:53:22
Dat het niet jou smaak is kan want die verschillen nu eenmaal.

Klopt :)
Maar ik ga toch maar eens op zoek naar zo'n RF-7, gewoon om te weten hoe dat klinkt. Want zo te lezen is dat dus een heel ander niveau dan de RF-82 en RF-83. Maar wordt Focal over het algemeen dan ook schel bevonden (dit vanwege de opmerking eerder in het forum)? Moet zeggen dat ik dat van de Chorus 836V inderdaad vond, maar de 826W was zo veel subtieler...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

SB MARANTZ

De 7 klinkt veel opener kan ik je vertellen maar heeft nog steeds een tekortkoming welke er erg makkelijk uit te modificeren valt.  :D


Die tekortkoming zit niet in het hoog maar in het middengebied, logisch ook wanneer je 2 / 25 cm woofers tot 2.2 K laat doorlopen.
Je krijgt dan net wat teveel kleuring in het middengebied.
Maar ondanks dat hoor je dat deze speakers potentie hebben en ik ben blij dat ik de simpele mod. gevonden heb om dat eruit te krijgen.

Je zou eigenlijk eens naar mijn 7's moeten luisteren, dan weet je wat ze kunnen.

Bij de inmiddels mk2 versie hebben ze het X-over punt flink verlaagt maar ook een ander type tweeter toegepast.
Hoe deze klinken weet ik nog niet......................


Just mu 2 uF

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]